Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 09 mei 2017, 06:57

Jullie slaan de nagel op de kop over het wegennet hier in Belgie, er gaat nu een discutie over het al dan niet gebruiken van de busstrook door motors. Allemaal goed en wel maar ik zou inderdaad liever zien dat de grote euvels of putten wat je het maar wil noemen eens deftig worden aangepakt rekening houdend met de motorrijder.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de Avon banden, zelf dacht ik eraan als de banden aan vervanging toe waren naar de Michelin Pilot Road 4 te gaan. Ik heb hier goede ervaringen mee en ze zijn fantastisch op nat wegdek.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 09 mei 2017, 17:47

Ik bedoel eigenlijk niet die extreme gefreesde wegdekken Pieter, daar heb ik zelf nog geen ervaring mee met de Wing.
Ik bedoel meer de "normale" ongemakken in het wegdek zoals die lasnaden, daar voel je de Wing wel op reageren en dat zou misschien met de banden te maken kunnen hebben. Met mijn Varadero heb ik daar totaal geen last van.
Ook de bekende headshake moet toch ergens een oorzaak hebben, sommigen zeggen de balhoofdlagers, anderen zeggen de banden.
Een ding is zeker, ik heb enige tijd geleden gereden zonder superbrace en toen was de headshake al vanaf zeer lage snelheid zeer heftig, en dat bij alle snelheden. Met superbrace is de headshake er alleen bij sommige snelheden en veel minder heftig.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 09 mei 2017, 17:53

Ik heb ervaring met de Pilot road 2, 3 en 4 op mijn Varadero Money en het is geweldige allround band, goed in de bochten en ook op hoge snelheid.
Het is ook een erg soepele band en daarom ook niet geschikt voor de grote zware Wing, die heeft banden nodig met een stevig carcas. De Pilot Road is ook niet verkrijgbaar voor de Wing voor zover ik weet.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 10 mei 2017, 06:38

Cas bedankt voor de toelichting over de Pilot banden,
Ik vind dit de beste band die ik ooit al heb gehad maar dat die niet voor de wing geschikt was dat wist ik niet, spijtig. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Avon mocht je die ooit plaatsen.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Rongoos » 05 jul 2017, 21:28

Hallo Cas, ik heb met heel veel interesse je topic gelezen.
Ik heb altijd respect voor mensen die gewoon even hun hele motor uit elkaar trekken.
ik zeg altijd ik kan niet sleutelen want ik heb geen garage, maar jij doet het ook gewoon buiten.
Heel veel plezier met je prachtige 1800 en mocht je weer wat te melden hebben dan lees ik het graag.

gr, Ron
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 06 jul 2017, 10:26

Nou Ron, niet kunnen sleutelen omdat je geen garage hebt is alleen maar een excuus omdat je niet wilt sleutelen. :lol:
Je hebt buiten het perfecte licht, veel beter dan kunstlicht, je bent alleen afhankelijk van de weergoden en in de winter is het al snel donker.
Verder is het gewoon heel erg handig als je bepaalde dingen zelf doet.
Tja, je hebt een grote onderhoudsbeurt laten doen, leuk. Maar wat is er dan allemaal gedaan? Zijn de naaldlagers van de prolink in het vet gezet?
Zijn de scharnierpunten van de schakelpook gesmeerd, is de as van het rempedaal gesmeerd? Draai alle bouten en moeren eens los om te voorkomen dat ze muurvast rotten en je ze nooit meer loskrijgt. Spuit alle stekkers en contacten eens in met contactspray om allerlei vreemde verschijnselen te voorkomen.
Gisteren heb ik nieuwe banden laten leggen bij mijn bandenboer Ad Mies in Sprundel en ik vroeg aan Ad of hij de 2 keerringen van de as van het voorwiel had liggen, die had hij en heeft hij er ook meteen ingezet, kost een paar euro.
Het zijn allemaal dingetjes die je zelf moet doen, als je dat door een monteur laat doen ben je kapitalen kwijt.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 06 jul 2017, 10:30

Cas ben je voor de Avon's gegaan ?

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 06 jul 2017, 10:51

Dat was wel mijn bedoeling maar ik ben uiteindelijk toch voor de Exedra's gegaan en tot nu toe 100% tevreden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 06 jul 2017, 11:00

Ben benieuwd naar je bevindingen op termijn, ik had vroeger ook altijd Bridgestone maar dan de Battlax serie voor de sportmotoren maar sinds ik de Pilots had geprobeerd was ik verkocht.

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door pcrider » 10 nov 2019, 09:07

Mooie oplossing voor de aansluiting van je (Gerbing?) verwarming! ik heb ergens een los stuk kabbelingen, bij n iet gebruik stop ik deze tussen zadel en plastic (bij tank klepje)
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 29 dec 2019, 08:49

Dag Cas.
Ad Mies......serieus met monteren e.d.? Jou kennende wel......ook poepzuinig op de Wing. Ik was in t dorp hier geweest maar niet weer.....

Verder.....ik heb s Metzeler geprobeerd. Rijden heerlijk. 1 nadeel, bij 50 a 60 p/u voel je n fijne trilling van t profiel. Zitten er nu n 13000 km op.

Bedankt vast!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie