Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor MoneyFor » 09 Mei 2017, 06:57

Jullie slaan de nagel op de kop over het wegennet hier in Belgie, er gaat nu een discutie over het al dan niet gebruiken van de busstrook door motors. Allemaal goed en wel maar ik zou inderdaad liever zien dat de grote euvels of putten wat je het maar wil noemen eens deftig worden aangepakt rekening houdend met de motorrijder.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de Avon banden, zelf dacht ik eraan als de banden aan vervanging toe waren naar de Michelin Pilot Road 4 te gaan. Ik heb hier goede ervaringen mee en ze zijn fantastisch op nat wegdek.
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2017 - Harley Davidson Iron 883
2007 - GSXR 1000 K7 all black
Gebruikers-avatar
MoneyFor

Type Goldwing: GL1800

Berichtdoor Cas » 09 Mei 2017, 17:47

Ik bedoel eigenlijk niet die extreme gefreesde wegdekken Pieter, daar heb ik zelf nog geen ervaring mee met de Wing.
Ik bedoel meer de "normale" ongemakken in het wegdek zoals die lasnaden, daar voel je de Wing wel op reageren en dat zou misschien met de banden te maken kunnen hebben. Met mijn Varadero heb ik daar totaal geen last van.
Ook de bekende headshake moet toch ergens een oorzaak hebben, sommigen zeggen de balhoofdlagers, anderen zeggen de banden.
Een ding is zeker, ik heb enige tijd geleden gereden zonder superbrace en toen was de headshake al vanaf zeer lage snelheid zeer heftig, en dat bij alle snelheden. Met superbrace is de headshake er alleen bij sommige snelheden en veel minder heftig.
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Berichtdoor Cas » 09 Mei 2017, 17:53

Ik heb ervaring met de Pilot road 2, 3 en 4 op mijn Varadero Money en het is geweldige allround band, goed in de bochten en ook op hoge snelheid.
Het is ook een erg soepele band en daarom ook niet geschikt voor de grote zware Wing, die heeft banden nodig met een stevig carcas. De Pilot Road is ook niet verkrijgbaar voor de Wing voor zover ik weet.
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Berichtdoor MoneyFor » 10 Mei 2017, 06:38

Cas bedankt voor de toelichting over de Pilot banden,
Ik vind dit de beste band die ik ooit al heb gehad maar dat die niet voor de wing geschikt was dat wist ik niet, spijtig. Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Avon mocht je die ooit plaatsen.
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2017 - Harley Davidson Iron 883
2007 - GSXR 1000 K7 all black
Gebruikers-avatar
MoneyFor

Vorige

Terug naar Wingers cafe