Pagina 1 van 1

Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 13:46
door director
Velen van ons rijden al langer motor, en was de Goldwing zeker niet je eerste motor.

Plaats hier een foto van je allereerste motor en vertel er wat leuks bij.



Mijn allereerste motor kocht in in 1985 en was een blauwe Honda CX500 met witte Rickman kuip. Al snel kwam daar een Krauser koffersetje bij een een radio in de kuip voor de noodzakelijke muziek. Ik heb er een jaartje mee gereden en de motor toen ingeruild op een mijn eerste autootje.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 14:16
door pieter
Onze eerste motor was een Yamaha XV 535 ( 1989 ) waarvan ik al na 3 maanden zei, schatje ik denk dat we een opgevoerd brommertje gekocht hebben.

Afbeelding

Groet Pieter.

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 14:45
door G.winger
de eerste motor was van mij een silverwing 550.
radio ingebouwd en een Michelin poppetje op het voor spatbord met verlichting.
wiingetje is ingeruild voor een auto toen er kids kwamen.
Afbeelding

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 17:47
door peter n.d.
Beste Forumrijders , heb helaas geen foto meer van mijn eerste motor , Yamaha 650 xy . Tweedehands gekocht in het jaar 1992 , 14 dagen nadat ik getrouwd was . Mocht van thuis ( ouders ) geen moto hebben en moest wachten tot ik getrouwd was om mijn eerste tweewieler te kopen . De motor gaan ophalen in Koersel en er mee naar huis gereden . Als ik bij ons het straat wou inrijden , bijna de winkel op de hoek binnen gereden , gelukkig nog op tijd kunnen remmen en met schrik verder gereden . Na dat Christine begon mee te rijden heb ik deze motor nog negen maanden bereden en daarna omgewisseld voor mijn eerste GoldWing : een 1200 Interstate . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 19:50
door rudolphwolven
Omstreeks 1965 reed ik met mijn NSU FOX, 98 cc. 4-takt - (3 versnellingen; topsnelheid 80 km/uur) - om de 2 wkn. naar mijn vriendin (later mijn vrouw) in het Siebengebirge -Duitsland.
Vrijdagavond in het donker 300 km heen en zondagavond in het donker weer terug 300km over de Autobahn door het hele Ruhrgebiet....
Snelheid gemiddeld 70 km.uur (vanwege die top van 80 km/uur)....Afbeelding ....achteraf gezien gekkenwerk met die snelheid....ik droeg een lange "monty-coat" jas en potjeshelm met kurk-voering....en een klassieke motorfietsbril (iets anders was toen niet te koop) met schapenleer voering; hij zat verdomd lekker, ik heb hem nog steeds... vanwege mijn snelheid kon ik onderweg geen enkele auto inhalen; soms met veel moeite een enkele vrachtauto...de Autobahn was toen nog slechts 2 rijstroken breed, dus een vrachtwagen voorbijkruipen kon alleen als je er zeker van was dat er voorlopig geen ander voertuig aan kwam..... ik was vreselijk alert of mijn achterlicht het nog deed; controleerde dat enkele keren per rit.... Afbeelding....bij aankomst had ik altijd een licht beroet gezicht (vanwege de destijds vreselijk vuile chemische-, kolen- en staalindustrie aldaar)..........je zat heel laag met je benen gespreid op de motor......ik kon daardoor een los zakje met boterhammen op mijn schoot leggen en verorberde dat onderweg al rijdend om tijd te besparen....langs het gigantische stoomlocomotief rangeer-emplacement in Oberhausen.....tja, als een jonge vent verliefd isAfbeelding......
Jaja, zo'n 98 cc 4-takt was toen voor mij nog eens wat anders dan zo'n gebruikelijke 50 cc 2-takt Puch brommer...ik was helemaal weg van het doffe 4-takt geluid van deze "Fox"...... met verende voor- en achtervork...met extra nog een heeeerlijk breed geveerd en rubberen "zweefzadel"...reed comfortabeler dan mijn huidige K1....richtingaanwijzers bestonden toen niet.......je stak gewoon je hand uit om de richting aan te geven (ook 's nachts in het donker !!??)...Afbeelding

Oh ja, ik zou bijna vergeten de motor te laten zien..........was destijds best een leuk model, is 't niet..?


Afbeelding

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 20:07
door orie
In 1976 van het geld dat ik met mijn krantenwijkje gespaard had een honda 350 twin gekocht in rotterdam. Motor zou een onderhoudsbeurt hebben gehad,helaas binnen een paar maanden had ik een vastloper. het olie filter was verstopt??? Na maanden sparen de onderdelen gekocht en onder in de kelder alles uitelkaar gehaald, weer inelkaar gezet en wat bleek: de motorzaak had een verkeerde nokkenas meegegeven. Weer alles uitelkaar en weer in elkaar gezet en zo trots als een pauw met 7 l.....n toen de motor het bleek te doen. Nog een jaartje hierop gereden te hebben zijn zwaardere broertje gekocht (een honda CB 500F).


Afbeelding

gr

Rob

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 20:55
door Devoraz
Zoals velen van jullie weten, ben ik pas sinds 2012 in het bezit van mijn motorrijbewijs. De eerste motor die ik echt mijn eigendom mocht noemen was...

Jawel... de Goldwing GL1500 SE uit 2000. Op de foto gebracht door mijn vader omdat ik op het moment van de aanschaf mijn rijbewijs nog niet had.
Afbeelding

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 22:02
door george bolk
Helaas van mijn eerste motor geen foto meer maar na het halen van mijn rijbewijs in 1980,honda cb 400 f motor gekocht bij van der wal in Vianen na een jaar rijden werd hij gestolen en het wachten op terug gave via kantongerecht Rotterdam wat heel lang duurde heb ik een opvolger gekocht een hond cb 550 four in rickman uitvoering .

Groet george

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 22:07
door cooper
Mijn eerste echte motor was deze een Maico 500cc waarop ik op m'n 16de mijn motorcross hobby begon.
Afbeelding

M'n eerste baanmoto was de CX 500 Silverwing.
Afbeelding

(Bij gebrek aan origineel fotomateriaal z'n jongere broer de CX 650 van't net geplukt)

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 22:25
door KingEdwin
Leuk onderwerp, kan ik natuurlijk ook even een fotóotje en verhaaltje aan vastplakken.
Afbeelding
Ook mijn 1e motor was een CX500. Gekocht in 1987 bij Motorhuis Safe in Rotterdam (zuid). In originele staat gekocht maar binnen een maand of 3 heb ik daar een Vetter Windjammer opgezet. Hier later ook nog een radio-cassette speler ingebouwd.
Na een paar maanden kreeg ik wat problemen met de 1e versnelling tijdens doortrekken dus het blok er maar onderuit gehaald (in de achtertuin onder een zeiltje) en een schakelvork vervangen. Een weekje mee gereden en vervolgens alleen naar Bretagne gereden (zie de foto die genomen is in La Trinité sur Mer, foto door mijn toenmalige vriendin gemaakt).
Weekje daar doorgebracht met vriendin en haar ouders en broertje en zusje (ik was toen ook pas 20), ze waren daar al een week en hadden mij ook gevraagd mee te gaan, ze hadden een huis gehuurd voor 8 personen dus plek genoeg. Ik had geen zin in 2 weken dus ben een week later er achteraan gereden.
We zijn wel met z'n 2-en op de CX teruggereden. Dit was echt wel een onvergetelijke terugreis, lekker relaxed met onderweg nog een soort van picknickje. De ouders etc waren in hun auto maar die waren al snel uit zicht, wij hadden geen haast en kwamen geloof ik 2 uur later thuis aan.
De CX had trouwens wel een aardige dorst......wat betreft olie, 1 op 1000, dus olie had ik ook meegenomen.
Een paar weken na deze vakantie had de CX geen zin meer, begon opeens 1 op 6 te lopen (de benzine deze keer) en bleek de CDI onsteking gaar te zijn. CX ingeruild (weer bij motorhuis Safe) voor mijn 2e motor omdat reparatie te duur zou worden.
In de 9 maanden die ik de CX had heb ik er ca. 16.000km mee gereden, ook in sneeuw.

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 06 nov 2016, 23:02
door Wehoo
Begin jaren '90, nog niet in het bezit van het A-rijbewijs, gaan kijken voor een motor. Het choppertijdperk, vandaar de voorkeur voor een Honda Shadow, Suzuki Intruder, Kawasaki Vulcan of Yamaha Virago.
Het is een Yamaha Virago 750 XV geworden. Bouwjaar 1994 en 5000 km op de teller. Gekocht in 1995 bij K&S in Tegelen. Afgesproken om de motor thuis af te leveren, gezien het nog niet in het bezit zijnde van het rijbewijs. Ondanks dat, diezelfde avond in het buitengebied gaan rijden en een maand later het A-rijbewijs gehaald.
De Yamaha Virago hebben we nog in ons bezit. Nu rijdt onze zoon er op en staat de teller op 110.000 km.
In 2013 gaan kijken voor een Goldwing; een van de laatste 1500 modellen met weinig kilometers. Deze gevonden bij Edgar Stijner in Enschede. Bouwjaar 1998 en 33.000 km.
Inmiddels staat de Wing op 71.000 km en rijden we met plezier op beide motoren, die ieder hun eigen, niet te vergelijken rijstijl en charme hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 07 nov 2016, 20:11
door De Motormuis
Hier een foto van mijn eerste motor. ( Helaas niet zo'n goede kwaliteit )
Een Kawasaki 350 cc 3 cylinder.
Daar heb ik nog een tijdje met een L plaatje op rondgereden. Dat mocht
toen nog met een oefen(rij)bewijs.
Na het halen van mijn rijbewijs heb ik deze toen ingeruild op een
Honda 550 Four. Daarna werd het iedere keer een andere en zwaardere Honda.
En toen een tijd geen motor ivm de kinderen. Daarna weer begonnen met 2 Kawasaki 's
1000 GTR. En toen overgestapt op de Goldwing 1500 6 cyl.


Afbeelding

Klik op de foto om hem groter te zien.

Re: Plaats hier je foto van je eerste motor

Geplaatst: 07 nov 2016, 21:12
door RonalT
Ik ben aan het zoeken geweest, maar heb geen foto van mijn eerste motor kunnen vinden.
Maar deze was mijn eerste eigen motor.
Afbeelding
Een Honda CB400T, maar dan zonder die rare streepjes op de tank. Topsnelheid 140 km/uur met een beetje mazzel.
Net als Wil al schreef, verzekeren, L-plaatje achterop en oefenen. In 1983 haalde ik mijn rijbewijs.
Ik heb er ooit mee op Zandvoort gereden tijdens een sterrendag. Heerlijk scheuren, ik had hem toen ruim een jaar en na heel veel kilometers over dijken en slingerwegen wist ik precies hoe ver ik kon gaan. Op het rechts stuk werd ik door bijna iedereen ingehaald, maar in de Tarzanbocht haalde ik ze gewoon weer in, sommigen althans. Buitenom als het moest. :-)
Ik kon maar 140 op het rechte stuk, maar 120 in de bocht....

Hij is ingeruild op een Honda VT750C en 17 jaar later was die versleten. Toen heb ik een Shadow 750 gekocht en weer een jaar of 7 later mijn huidige.