Pagina 1 van 3

Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 21:01
door peter
Vandaag (met de auto) naar Sturig motoren in Andijk gereden om daar proef te rijden op de goldwings die mijn interesse hadden gewekt. Er stonden er 2, een crubicle orange metallic en een sjieke blauwe, beide met navi, heated seats en grips en het audio pakket, zelfde leeftijd en km'ers. De blauwe had mijn eerste voorkeur maar ik twijfelde nog steeds en kon niet beslissen. Eerst maar met de blauwe de weg op en eigenlijk was ik al meteen verkocht maar later tijdens de proefrit kon ik geen vrienden worden met de versnellingsbak en zeikerd als dat ik ben besloot ik dat dat hem niet ging worden. De eerste indruk moet meteen een goede zijn vindt ik. Daarna de crubicle orange maar eens aan de gang geslingerd en die deed alles wat ik wilde. Na een half uurtje toeren en testen de beslissing maar genomen.
Pieter zou er nog wat onderdelen tegenaan gooien zodat hij naar mijn zin zou zijn en hij krijgt de bekende servicebeurt krijgen zodat ik voorlopig kan rijden.
Afbeelding
Afbeelding

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 21:03
door RonalT
gefeliciteerd

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 21:08
door orie
gefeliciteerd met je keuze. :D

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 21:25
door pieter
Gefeliciteerd en welkom back.

Pieter.

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 21:39
door director
Mooie brommer in een sjieke kleur.
Zo te zien zit er weinig chroom op dus kun je jezelf heerlijk uitleven :mrgreen:

Sturgis boft natuurlijk met zo'n goed onderhouden en waardevaste gouden 1500.

We wensen je veel veilige kilometers en we gaan m wel ergens bewonderen.

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 21:47
door wingryder
Gefeliciteerd Peter, veel veilige kilometers maar weer.
Dat gaat vast wel lukken.

Groet,

Jan

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 22:06
door GL-1800
Proficiat.

De blauwe is ook errug sjiek vind ik. Precies ok uitgevoerd.

Jou kleur....beauty...

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 23:09
door Devoraz
Nice! :lol:

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 19 sep 2016, 23:51
door De Motormuis
Van harte gefeliciteerd Peter
met je nieuwste aanwinst.
Dus toch weer een 1800.
Heb je weer wat te doen,
motor naar eigen smaak
van chroom en zo voorzien.
En misschien je aanhanger
in de kleur van de motor spuiten.
Veel succes ermee.

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 20 sep 2016, 09:07
door peter
Ik wordt niet zo warm van al dat overbodige chroom en teveel aan lichtjes dus het zal waarschijnlijk blijven zoals het is. Misschien nog ergens een klein stripje plakken maar ik ik vindt dat een zo'n motor beter 200% inorde kan wezen dan dat hij de aandacht moet trekken met glimmertjes. Maar dat is mijn mening natuurlijk. Buiten dat ga ik niet teveel betalen voor de slechte kwaliteit die er geleverd wordt in de chroom handel.
De aanhanger kon inderdaad wel eens gespoten worden maar ik ben bang dat het dan wat teveel van het goede wordt. Eerst maar eens photoshoppen en dan kijken.
Voorlopig moet ik nog even wachten tot ik hem kan halen dus kan ik alvast met de wingstuff catalogus mijn hartje op hol laten slaan.

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 20 sep 2016, 10:58
door GL-1800
Smaken verschillen. Idd eerst de 200% bereiken is idd de beste optie. Neem aan dat er voor gezorgd word bij aflevering. En de chroomkwaliteit....idd, om te huilen....Ook de andere dingen niet org is waardeloos vind ik........

Was er zo n verschil in de versnellingsbakken?????

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 20 sep 2016, 17:28
door peter
Verschil.... Tja. De gl1800 kan last hebben van z.g gohst shifting. Dan is dat het net is of hij uit zijn versnelling schiet en er weer in. Die klacht kan voorkomen bij zo goed als nieuwe maar ook oudere kunnen het krijgen. Niet allemaal maar er zijn er inmiddels zat. Doordat de versnelling er met een behoorlijke kracht uitschiet kan hij de schakelvork krom drukken. Is die eenmaal krom dan zal hij harder slijten en eerder uit zijn versnelling schieten. Het wordt dan een dure revisie van schakelvork en tandwielen.
Ik ben nogal een zeikerd op het vlak van techniek en de eerste indruk is de beste en dus nam ik geen risico en bij de oranje motor had ik een beter gevoel met schakelen.
Let wel, die blauwe was niet slecht alleen vond ik dat het beter kon. Misschien na een beurt en wat vet hier en daar dat het goed was geweest maar zoals gezegd, de eerste indruk. Zie het als we hebben beide dezelfde auto. Als we dan een ruilen zal je merken dat de mijne anders schakeld en koppeld bijvoorbeeld.
Verder waren beide hetzelfde qua uitrusting, prijs en kilometers. En verschillen alleen qua kleur en als ik dan toch mag kiezen ga ik voor het "goede" gevoel. Al was het alleen maar om vrede met mezelf te hebben als het dan toch mis zou gaan. Dan sta je daar en denk je "shit, had ik maar......" .

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 20 sep 2016, 18:31
door De Motormuis
Nou Peter, hopelijk heb je dan inderdaad de goede keuze gemaakt.
Maar neem aan dat Pieter hem wel keurig netjes in orde aan jou
zal afleveren.
Dus veel succes en plezier met je 1800.

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 20 sep 2016, 20:20
door peter
Dat neem ik aan Wil. Ik heb er wel vertrouwen in en er is verrekte weinig wat ik niet zelf durf te repareren :lol:

Re: Terug naar een Gl1800.

Geplaatst: 21 sep 2016, 21:48
door Wingnut
Peter proficiat. Ik ken de vorige eigenaar van deze motor en hij heeft hem vanwege leeftijd (in de 70) en handelbaarheid (hoge gewicht GL) gewisseld naar een BMW GS 1200. Hij is op dit moment net als ik aan het deelnemen aan een Roemenië Toer en hij heeft een rustige rijstijl en heeft verder geen problemen gehad met deze Goldwing. Dus ik denk dat je een betrouwbare motor hebt gekocht waar je nog jarenlang plezier aan kunt hebben.