't is bijna een mop
Geplaatst: 03 aug 2016, 11:03
Gewoon een leuke annekdote uit mijn dagelijks leven, want wat hier gebeurd gebeurd niet alleen met goldwings. Het is dagelijkse kost.
In andere topics had ik al wat vragen gesteld over een GL1200LTD. Ding bleef maar te koop staan, dus op een gegeven moment verwacht je dat iemand wel wil zakken met de prijs.
Bedragen reken ik maar meteen om naar € want kroner leest voor jullie zo lastig.
Vraagprijs fiets: € 5300,-
Ik vraag aan de beste man wanneer de distributieriemen zijn vervangen.
Krijg als antwoord dat dit type kettingen heeft Ik begon zelfs te twijfelen maar dit forum had me weer snel in het zadel
Fiets is geïmporteerd in 2003 en op dezelfde dag op kenteken gezet als dat ie op naam van de huidige eigenaar kwam. Conclusie: riemen zijn dus sinds 2003 nooit vervangen en niemand weet wat er voor 2003 gebeurd is.
Riemen moeten dus vervangen worden en dat moet van de prijs af. Ik zou het zelf doen, maar voor de prijsonderhandelingen moet ik een prijs van een dealer hebben natuurlijk.
Dus gaan we die zoeken bij de importeur van......natuurlijk Honda! Dat is Kellox. Even zoeken in de dealerlijst. De dichtsbijzijnde volgens hun lijst zit zo'n 120km hier vandaan, maar ik weet dat die tent alleen crosskleding en sneeuwscooterkleding verkoopt en wat accessoires daarvoor. Volgende! 550km naar 't noorden. Mailtje gestuurd. Automatisch antwoord dat de werkplaatschef op vakantie is en ik kan mailen naar xxx. Van xxx krijg ik geen antwoord.
Dan maar de volgende dealer. 570km naar het zuiden. Jawel de leraar noors begon met de woorden: 'Norge er en langes land' ( wat overigens geen correct noors is omdat het dialect is )
Mailtje naar het zuiden. Antwoord....."wij zijn geen Honda dealer". Ik: "maar jullie staan in de lijst van Kellox", Hij: "oh dat komt dan omdat we Vespa verkopen dat importeerd Kellox ook, maar Honda willen ze niet aan ons verkopen"
Zucht.....
Nou zelf maar een inschatting gemaakt a.d.h.v. de onderdeelprijzen en werkplaasttarief gegokt. paar procenten op de onderdeelprijzen die ik had, en 2 arbeidsuurtjes à € 90. Uitkomst ca € 550,-
Naar die verkoper gemaild dat die kosten gemaakt moeten worden en dat er dus wel degelijk wat van de prijs af moet. Niks meer gehoord.
Ik ben klaar met die fiets, kom wel wat anders tegen.
En nu, mijne dames en heren wordt het pas echt grappig
Eergisteren komt er eindelijk een mail van de werkplaatschef van de officiële honda motordealer in Bodø over de GL1200. Let wel de beste man is net terug van vakantie dus helemaal scherp en schrijft:
"ik moet bekennen dat ik de onderdeelnummers niet kan vinden, wat is het kenteken?"
Nou wil ik toch wel eens weten wat het nou gaat kosten dus, heb ik heb een deel van zijn werk maar gedaan en de onderdeelnummers gegeven. Wel even bij vermeld dat ie niet moet vergeten 2 van elk te hebben
Dinsdag niks meer gehoord. Maar vandaag was ie eruit hoor! Ik heb de prijs, joepie
Riemen: 115,-
spanrollen: 305,-
Arbeidsloon ca(!!!!) 3 uur à 140,- /u. ( maar dat is wèl inclusief kleinmateriaal )
Totaal (ca!!!) € 840,-
Heb voor de lol nog teruggemaild of het inclusief Mva (BTW) is, want dat staat er niet bij. En officieel moet je hier aan een particulier inclusief Mva opgeven, maar garages e.d. willen zich daar nog wel eens in 'vergissen'
Dan sta je af te rekenen en komt het ineens 25% hoger uit. (Niet bij mij hoor, dan krijgen ze ineens te maken met een Amsterdammer die rekenen kan.)
Of die Mva er in zit of nog bij komt plaats ik nog wel even.
Nuttige bijdrage aan het forum? Niet echt, maar het leek mij wel vermakelijk
In andere topics had ik al wat vragen gesteld over een GL1200LTD. Ding bleef maar te koop staan, dus op een gegeven moment verwacht je dat iemand wel wil zakken met de prijs.
Bedragen reken ik maar meteen om naar € want kroner leest voor jullie zo lastig.
Vraagprijs fiets: € 5300,-
Ik vraag aan de beste man wanneer de distributieriemen zijn vervangen.
Krijg als antwoord dat dit type kettingen heeft Ik begon zelfs te twijfelen maar dit forum had me weer snel in het zadel
Fiets is geïmporteerd in 2003 en op dezelfde dag op kenteken gezet als dat ie op naam van de huidige eigenaar kwam. Conclusie: riemen zijn dus sinds 2003 nooit vervangen en niemand weet wat er voor 2003 gebeurd is.
Riemen moeten dus vervangen worden en dat moet van de prijs af. Ik zou het zelf doen, maar voor de prijsonderhandelingen moet ik een prijs van een dealer hebben natuurlijk.
Dus gaan we die zoeken bij de importeur van......natuurlijk Honda! Dat is Kellox. Even zoeken in de dealerlijst. De dichtsbijzijnde volgens hun lijst zit zo'n 120km hier vandaan, maar ik weet dat die tent alleen crosskleding en sneeuwscooterkleding verkoopt en wat accessoires daarvoor. Volgende! 550km naar 't noorden. Mailtje gestuurd. Automatisch antwoord dat de werkplaatschef op vakantie is en ik kan mailen naar xxx. Van xxx krijg ik geen antwoord.
Dan maar de volgende dealer. 570km naar het zuiden. Jawel de leraar noors begon met de woorden: 'Norge er en langes land' ( wat overigens geen correct noors is omdat het dialect is )
Mailtje naar het zuiden. Antwoord....."wij zijn geen Honda dealer". Ik: "maar jullie staan in de lijst van Kellox", Hij: "oh dat komt dan omdat we Vespa verkopen dat importeerd Kellox ook, maar Honda willen ze niet aan ons verkopen"
Zucht.....
Nou zelf maar een inschatting gemaakt a.d.h.v. de onderdeelprijzen en werkplaasttarief gegokt. paar procenten op de onderdeelprijzen die ik had, en 2 arbeidsuurtjes à € 90. Uitkomst ca € 550,-
Naar die verkoper gemaild dat die kosten gemaakt moeten worden en dat er dus wel degelijk wat van de prijs af moet. Niks meer gehoord.
Ik ben klaar met die fiets, kom wel wat anders tegen.
En nu, mijne dames en heren wordt het pas echt grappig
Eergisteren komt er eindelijk een mail van de werkplaatschef van de officiële honda motordealer in Bodø over de GL1200. Let wel de beste man is net terug van vakantie dus helemaal scherp en schrijft:
"ik moet bekennen dat ik de onderdeelnummers niet kan vinden, wat is het kenteken?"
Nou wil ik toch wel eens weten wat het nou gaat kosten dus, heb ik heb een deel van zijn werk maar gedaan en de onderdeelnummers gegeven. Wel even bij vermeld dat ie niet moet vergeten 2 van elk te hebben
Dinsdag niks meer gehoord. Maar vandaag was ie eruit hoor! Ik heb de prijs, joepie
Riemen: 115,-
spanrollen: 305,-
Arbeidsloon ca(!!!!) 3 uur à 140,- /u. ( maar dat is wèl inclusief kleinmateriaal )
Totaal (ca!!!) € 840,-
Heb voor de lol nog teruggemaild of het inclusief Mva (BTW) is, want dat staat er niet bij. En officieel moet je hier aan een particulier inclusief Mva opgeven, maar garages e.d. willen zich daar nog wel eens in 'vergissen'
Dan sta je af te rekenen en komt het ineens 25% hoger uit. (Niet bij mij hoor, dan krijgen ze ineens te maken met een Amsterdammer die rekenen kan.)
Of die Mva er in zit of nog bij komt plaats ik nog wel even.
Nuttige bijdrage aan het forum? Niet echt, maar het leek mij wel vermakelijk