het is weer zover.........

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: het is weer zover.........

Bericht door De Motormuis » 21 jul 2016, 19:39

Heel jammer , je was hem zo
mooi aan het maken met al dat chroom
erop. En nu ga je dat allemaal weer weg doen.
Snap je wel aan een kant, het geld voor je
onkosten moet je ook hebben.
Maar wat krijg je er nu voor terug als je
hem onder deze omstandigheden gaat inruilen
of verkopen. Maar ik begrijp dat het weer een
heel moeilijke beslissing voor je is en wens
je veel sterkte en succes daarmee.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: het is weer zover.........

Bericht door peter » 21 jul 2016, 19:53

Ik vraag me af wat er nou mis is met je versnellingsbak :? Van de winter haal je zelf je blok eronderuit in de garage waar je nu al naar opzoek gaat ( of een goede forumkennis o.i.d.) . Breng je blokkie weg en voor weinig is het weer oke. De cardanas neem je tijdens demonteren in ogenschouw en je eventueel kan je vast zoeken voor een gebruikte.
Geen enkele motor blijft mooi als hij altijd buiten staat dat is nu eenmaal zo. Elke fiets gaat roesten en verweren.
het is een keuze die je zelf maakt, doorijden en zelf onderhoudt doen of een andere maar meestal sta je bij inruil met redelijk lege handen.

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: het is weer zover.........

Bericht door RonalT » 21 jul 2016, 19:56

De Motormuis schreef:Heel jammer , je was hem zo
mooi aan het maken met al dat chroom
Dat chroom is nou juist een probleem, dat wordt het snelste aangetast door vocht...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: het is weer zover.........

Bericht door Black Wing » 21 jul 2016, 20:17

:D :lol: ik zie er al naar uit :mrgreen:
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: het is weer zover.........

Bericht door De Motormuis » 21 jul 2016, 23:03

RonalT schreef:
De Motormuis schreef:Heel jammer , je was hem zo
mooi aan het maken met al dat chroom
Dat chroom is nou juist een probleem, dat wordt het snelste aangetast door vocht...


Dat hoeft niet, als je het maar goed behandelt
en met een goede chroompolish poetst.
Maar ja, je moet dan wel eens poetsen.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: het is weer zover.........

Bericht door peter n.d. » 22 jul 2016, 21:27

Beste Rongoos , tijd brengt raad .Verkoop je Goldwing pas als je alles nog eens op een rijtje ( zowel de minpunten , als de pluspunten van de GoldWing ) zet . En als je dan toch besluit van hem te verkopen , poets hem dan nog eens grondig op ( brengt altijd wat meer geld in het laatje ) . En of je nu met een Goldwing rijd of een andere merk rijdt , van mij krijg je nog steeds een stevige motorgroet en zie ik je graag nog eens op een Forumrit . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: het is weer zover.........

Bericht door Boxmot » 23 jul 2016, 04:21

Vwb het buitenstaan en het aantasten van je chroomwerk ed kan ik je aanbevelen je motor te behandelen met ACF50.Ik heb het al op meerdere motoren toegepast, je motor wordt natuurlijk wel vuil bij gebruik maar het vocht kan nergens bijkomen. Lees je maar eens in op internet. Je kunt het goedje bestellen bij http://www.corrosion-control.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: het is weer zover.........

Bericht door KingEdwin » 23 jul 2016, 10:27

probeer chroom eens te 'ontroesten' door er met nat gemaakt zilverpapier zachtjes overheen te gaan..... op grotere oppervlakken weet ik niet of het ook werkt maar dit doe ik zelf bij mijn rek op de topkoffer en de zijkoffer 'railing'.
Daarna behandelen met een chroom beschermings middel.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: het is weer zover.........

Bericht door GL-1800 » 23 jul 2016, 11:54

T idee us voor te stellen. Maar soijt zal je wellicht krijgen. T versnellingverhaal zal over de 4e versnelling gaan? Je zou zelf t blok er uit kunnen halen met hulp van derden. Heb je al n hoop verdient. Balhoofd kost de kop niet. Stallen...ha. n hoes zou wonderen doen en ja.....poetsen zal je zelf moeten doen. Voor de bmw bijleggen garandeerd niet dat deze morgen niet instort. Bij de Wing weet je de problemen......pffff....denk na voor je de Wing kwijt bent....Laat m desnoids staan tot je de pegels bij elkaar hebt....Lastig. Snap je erg goed...suc6.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: het is weer zover.........

Bericht door Rongoos » 11 aug 2016, 21:42

Zoals sommigen hebben kunnen zien staat de wing te koop. :(
Maar iedere keer als mijn mobiel gaat hoop ik dat het maar geen koper is.
De twijfel is mega. Ik heb toch altijd een wing gewild?
Ik heb dit al eens eerder gedaan en naar een V-strom over gestapt maar daar werd ik ook niet gelukkig van.
De BMW is absoluut een mooie motor, maar waar je ook op gaat rijden het is geen Goldwing!

Ik overweeg nu om een hoes van Verheul te kopen, kost wat maar dan heb je wel kwaliteit.
En de motor te plastidippen in 2 kleuren. Voor degene die dit niet kennen, plastidip is een soort vloeibaar rubber waar ze hele auto's mee doen.
Je kunt dit er ook weer afhalen en dan is hij weer als voorheen. Ik zit er aan te denken om hem antraciet grijs met zwart te maken.
De chromen delen zoals de valbeugels en dergelijke kun je er ook mee doen. Deze zijn direct beschermd tegen roest en corrosie.
Het is wel een behoorlijke klus maar dan begin ik niet direct te snikken als ik hem een week niet gepoetst heb.

Ik ben dus geen noodzakelijke mooi weer rijder. In de lente,zomer en herfst ga ik vaak op de motor naar mijn werk.
Dan is chroom en zeker het aftermarket chroom heel kwetsbaar. Hij staat op mijn werk ook gewoon buiten.
Alle chromen rekjes haal ik eraf en in eerste instantie blijven ze eraf of misschien dat ik ze in een later stadium toch ga dippen.
Maar al dit alles zijn nog hersenspinsels, komt er op korte termijn een koper dan gaat hij waarschijnlijk toch weg en klim ik de komende tijd op een BMW.

Het versnellingsbak verhaal is een bekend euvel op de 1500. Hij schakelt als een zonnetje, rijd ook als een zonnetje echt serieus waar.
Alleen tussen de 2000 en 2500 zit een hele lichte vibratie. Een hele betrouwbare goldwing dealer in het zuiden van het land zei dat het de versnellingsbak was die je hoorde en verder niks. Hij meldde nog dat er een hele kudde 1500's reden die het nog erger hadden dan de mijne en dat die rustig heel Europa in de rondte rijden.
Maar ik ben zo'n zenuwleier waarbij het in mijn kop is gaan zitten en dan rijd je niet lekker meer. Maar misschien duurt het nog wel 200.000 km alvorens de bak het begeeft. In ieder geval er wordt nog gewikt en gewogen. Ik ben er nog niet uit.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter

Re: het is weer zover.........

Bericht door peter » 12 aug 2016, 03:55

Ron, gewoon doorrijden op die fiets, geen kosten maken en gewoon accepteren dat die goedkope chroommeuk roest. Je krijgt te weinig terug bij inruil en mocht hij echt stuk gaan verkoop je hem in onderdelen. Dan levert hij nog wat op.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: het is weer zover.........

Bericht door Honda GL Castlebiker » 13 aug 2016, 21:10

Als je weet dat elke dag de versnellingsbak de geest eraan kan geven, rijdt het ook niet fijn Ron. Dan zou ik zeggen: of laten maken, of weg ermee. Heb je de centen niet voor reparatie, dan maar weg ermee. Het zij zo.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: het is weer zover.........

Bericht door Rongoos » 14 aug 2016, 10:21

peter schreef:Ron, gewoon doorrijden op die fiets, geen kosten maken en gewoon accepteren dat die goedkope chroommeuk roest. Je krijgt te weinig terug bij inruil en mocht hij echt stuk gaan verkoop je hem in onderdelen. Dan levert hij nog wat op.
Dit is leuk, maar de motor is ook een stukje hobby. Ik moet er wel blij van worden als ik er naar kijk.
En dat wordt ik nu niet. Dus moeten we daar iets aan doen, of wegdoen. En met rijden moet hij ook gewoon smetteloos lopen anders ga je je irriteren.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: het is weer zover.........

Bericht door inside » 18 aug 2016, 17:28

En wie kwam ik vanmiddag in Renswoude tegen? :D

Ja Ron, (voor de laatste keer?) op zijn Wing. :mrgreen:

En Ron wat is het geworden? :lol:

We zijn allen benieuwd.

Groet Hans

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: het is weer zover.........

Bericht door inside » 21 aug 2016, 16:05

Volgens mij is de kogel door de kerk :mrgreen:

zie onderstaande link
http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopi ... 43&t=12446" onclick="window.open(this.href);return false;


groet Hans

Plaats reactie