Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
peter

Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door peter » 10 jun 2016, 19:33

Zoals de vraag al aangeeft, waar heb jij spijt van voor wat betreft je goldwing :?: Als topic starter zal ik dan maar aftrappen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zoals de meesten al wel zouden vermoeden er spijt van heb mijn 1800 te hebben verkocht. Achteraf is makkelijk l@llen maar nu blijkt eigenlijk dat de cabrio best wel naast de 1800 had kunnen staan.
Destijds was het financieel niet verantwoord om 2 motoren en 2 auto's te hebben als speelgoed en werd besloten dat als de bmw z4 er kwam de 1800 moest wijken.
Ik heb nu wel naar volle tevredenheid een gl1500 staan die prima rijdt maar soms mis toch die zwarte dame. :?

Wie volgt en gooit de daden waarvan hij spijt heeft even in de groep :?:

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door Boxmot » 10 jun 2016, 20:44

Ik heb er spijt van dat ik niet meteen na het behalen van mijn A rijbewijs in 2005 geen Goldwing heb gekocht ondanks dat deze al wel in mijn gedachte zat. Ik heb zelfs in 2006 op een GL1800 proefgereden maar deze toch laten gaan vanwege het ontbreken van ABS en de standaard opmerkingen blabla oud..blabla bretels..blabla..bankstel ... je kent het wel. Ik heb een tijd later omdat ik toch een zware toermotor wilde een nieuwe Honda Varadero gekocht en daarna nog een heel zwikkie motoren er achteraan...ok, ik heb met alle motoren wel plezier gehad daar niet van, maar op de een of andere manier was het het gewoonweg niet. Dus ben ik recentelijk, ook op aandringen van mijn meissie "die ook wel weet wat er uiteindelijk in de schuur staat" :lol: weer gaan rondkijken informeren naar een Goldwing en uiteindelijk bij Antoon een hele mooie GL1800 gekocht. En van dat laatste heb ik dan weer zeker geen spijt :wink:
Laatst gewijzigd door Boxmot op 11 jun 2016, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door frank's » 11 jun 2016, 07:22

ik heb spijt dat ik destijds voor mijn 1100 het toenmalige chromewerk heb gezet , rotte er af na een paar keer regen.
later zelf allerlei dingen gemaakt van rvs. minder glimmend maar roest en rot niet, :D
en peter ik heb hetzelfde [ ik mis af en toe mijn rode 1500] bij mij mocht mij mocht hij ook wel blijven maar het parlement was het daar niet mee eens. :D
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door director » 11 jun 2016, 12:16

Ik heb eigenlijk geen spijt van mijn Goldwing GL1500, behalve dat ik m eerder had moeten kopen :wink:

Vaak hebben dit soort keuzes te maken met het beschikbare budget (anders reed ik nu wel een nieuwe GL1800) maar net als Peter moet je keuzes maken en kan niet alles tegelijk.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door peter n.d. » 11 jun 2016, 13:55

Beste Forumrijders , ooit had ik in een ver verleden een 1200 Interstate GoldWing ( mijn eerste eigen GoldWing ) die ik verkocht . Daarna kocht ik mijn eerste 1500 interstate GoldWing . Goudkleurige , niet te veel kilometers en in prima staat (geen krasjes op de kuip of koffers , geen roest op de gechromeerde onderdelen ) . Maar ik heb hem weer rap doorverkocht . Ik viel er steeds mee in panne . Na een tankbeurt was het steeds te hopen dat ik nog kon rijden . De leidingen en motor verschillende keren laten proper maken , toch was het iedere keer weer van dat . Schokken , stilvallen , weer kunnen starten , weer verder rijden al schokkend ( ik kende toen nog niet de man met de Gouden handjes ) en weer naar de garage . Het viel op dat ik, als ik tankte , bij de Seca of Texaco , dit euvel zich steeds weer voor deed na een 10 tal kilometers rijden . Als ik bij andere merken ging tanken kwam het pas voor na een 100km gereden te hebben . Ook werden steeds de bougies vervangen , het hielp helemaal niets . Op den duur durft ik niet meer ver te rijden . Ook bij het bochten nemen durft de motor ook wel eens beginnen pruttelen .Op den duur vroeg ik me af , haal ik of niet zonder dat de motor stilvalt . Na een paar keren alles te laten kuisen en weer andere bougies , de motor ingeruild voor een 1500 SE . Hier mee nooit problemen gehad . 175000km meegereden en nooit problemen . Had ik het geweten , ik had die mooie goudkleurige nooit gekocht en onmiddellijk de iets duurder SE gekocht . :mrgreen: groeten Peter n.d. :wink:

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door GL-1800 » 11 jun 2016, 15:46

Soms.......ook vandaag heb ik tuppy vervloekt. Waarom!!

De idioterie van al die clipjes, plaatdelen en de hoeveelheid werk die je moet doen om waar dan ook bij te kunnen. Zo zijn gisteren de carb s er af geweest door dat de linkerrij niet meedeed stationair. Bij vollast prima dus....daar zou n foutje in de linker carb kunnen zitten. Nou...begin dr maar aan.

Na dus de hele toestand voorzichtig verwijderd te hebben kom je dr achter dat.....de waterslangen van de verwarmde voetplaat carb s nu niet geheel op n wenselijk plekkie zitten. Lowers dr af, later blijkt dat alleen de rechter voldoende is, en ook de ventilatoren....met name de linker weer inbouwen is iets...lastiger. Maar goed. De rechter uitbouwen geeft n zee van ruimte en is eenvoudig... :D

Alles gedemonteerd van de carb s, gereinigd en gechekt, nwe o ringen her en der en de luchtmengselschroeven voorzien van n zaagsnede zodat ze met n schroevedraaier van 6 euro verdraaid kunnen worden ipv de idiote 170 euro die Honda aanbeveelt....de linker was erg afwijkend versteld dus....zinvol. Nu ff op 1 3/4 slag gezet.

Alles gemonteerd en......pfff, als n tierelier ZONDER fijnafstelling, volgt nog.

De reden van t vervloeken soms....was best erg....vaak onterrecht immers....t ding is/was voor mij vreemd hoewel...ik m nu wel ken!!! :lol: :lol

We hadden in 2 dagen 1300 km gereden en.......tsjah....daar kan je geen commentaar op hebben, heerlijk dus....kijken of we m op 3 ton krijgen!!!

Spijt?? NEE!

Keep on Tup... :wink:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Waar heb jij spijt van v.w.b je goldwing?

Bericht door Devoraz » 11 jun 2016, 23:00

Ik kan niet zeggen dat ik ergens spijt van heb aangaande de goldwing. Het enige dat ik jammer vind, is dat het voorspatbord beschadigd is en dat er zaken opzitten die ik er liever niet op gehad had willen hebben. Helaas zijn deze wat lastiger te verwijderen maar dat ga ik wel proberen. Bijvoorbeeld de chrome omranding van de tankklep. Als de zon op een bepaalde manier op dat chroom valt, weerkaatst het onder mijn zonnevizier door in mijn gezicht. Heel irritant. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie