Promotor heeft een lijst gepubliceerd met 200 motormodellen waar het verbruik bij staat.
Model . . . . . . . . . . . Bij 130 km/uur . . . . Secundaire weg
Honda Gold Wing . . . . 1 op 15,6 . . . . . . . . .1 op 13,3
ik vraag me af hoe dit gemeten is....
Mijn idee is snelweg 130 km/uur 1 op 14 en secundaire 1 op 16
Wij hebben een Pan gehad en daarbij wordt vermeld 1 op 22,2 (130 k/u) terwijl onze ervaring eerder 1 op 18 / 1 op 19 is.
De lijst is te vinden op http://www.motoplus.nl/magazine/special ... 0-motoren/
Het verbruik van 200 motormodellen
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Het verbruik van 200 motormodellen
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Het verbruik van 200 motormodellen
Het verbruik van mijn GL1800 (tussen mijn twee laatste tankbeurten in) was 1 op 16,69km
Gemiddeld gezien rijd ik zo'n 1 op 16,83km (5,94L per 100km)
Gemiddeld gezien rijd ik zo'n 1 op 16,83km (5,94L per 100km)
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Het verbruik van 200 motormodellen
Ik weet niet precies wat de mijne verbruikt.
Ik rijdt gemiddeld 1 volle tank tussen 2 keer tanken.
Ik rijdt gemiddeld 1 volle tank tussen 2 keer tanken.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: Het verbruik van 200 motormodellen
@ RonalT,
Bedankt voor de link!
Mijn GL1000 K1.......snelweg 120 kmh (vice-versa 270 km) .....1ltr. op 17,6km........
Bedankt voor de link!
Mijn GL1000 K1.......snelweg 120 kmh (vice-versa 270 km) .....1ltr. op 17,6km........
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het verbruik van 200 motormodellen
Beste forumrijders , ik rijd met 1 tank van 25 liter tussen de 400km en 450km .Mijn wingske is een 1800 van 2012 . Groeten Peter n.d.
- RonalT
- Berichten: 13416
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Het verbruik van 200 motormodellen
Jullie, de Belgen, meten het verbruik in liters per 100 kilometer. Wij, Nederlanders, meten het verbruik in kilometers per liter.
Omrekenen is simpel. 25 liter per 450 kilometer is 5,555 liter per 100 km. Als je nu 100 deelt door die 5,555 kom je op 18 km per liter.
Dus als jouw motor 6 liter op 100 km verbruikt is 100 / 6 = 16,6667 dus volgens een Nederlander loopt die motor 1 op 16,6
Omgekeerd werkt het ook, als een Nederlandse motor 1 op 12 rijdt (rijdt hij schadelijk) is het verbruik 100 / 12 = 8,333 dus 8,3 liter op 100 kilometer
Omrekenen is simpel. 25 liter per 450 kilometer is 5,555 liter per 100 km. Als je nu 100 deelt door die 5,555 kom je op 18 km per liter.
Dus als jouw motor 6 liter op 100 km verbruikt is 100 / 6 = 16,6667 dus volgens een Nederlander loopt die motor 1 op 16,6
Omgekeerd werkt het ook, als een Nederlandse motor 1 op 12 rijdt (rijdt hij schadelijk) is het verbruik 100 / 12 = 8,333 dus 8,3 liter op 100 kilometer
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Het verbruik van 200 motormodellen
Ja, ik ook!RonalT schreef:ik vraag me af hoe dit gemeten is.... Wij, Nederlanders, meten het verbruik in kilometers per liter.
Wat mij betreft een volkomen nietszeggend lijstje zo zonder verder enige uitleg hoe er gemeten is. En v.w.b. de Goldwing? Welke? 1000, 1100, 1200, 1500 of 1800. Of moeten we maar voetstoots aannemen dat, omdat het een recent (?) lijstje is, het wel de 1800 zal betreffen.
Zo maar wat vragen:
- met duo passagier?
- beladen?
- weersomstandigheden (temperatuur; windkracht en -richting?)
- (veel) stroomverbruikers aan?
- cruise control ja/nee?
- rijstijl?
- definitie secundaire wegen: lang en recht of veel bochten? ; door dorpskernen? ; snelheidsbeperkingen?
- gebruikte brandstof? euro 95 of 98? ; merk- of 'supermarktbrandstof'?
- echte Goldwingrijders d.w.z. gewicht > 100 kg ............
Kortom: erg leuk zo'n lijstje maar ik kan er zo niets mee ..........
Om evt. misverstanden te voorkomen: "Don't shoot the messenger" is natuurlijk wel van toepassing .....
Onze 1800 haalt hier een gemiddelde van 6.6l/100 km (1 : 15).
Wij rijden nagenoeg altijd op bochtige binnenwegen, heuvel op - heuvel af, veel dorpskernen; altijd onbeladen; zoveel mogelijk op de cruise control; met, indien mogelijk/verantwoord, de op genoemde wegen max. toegestane snelheid van 90 km/u; altijd de juiste bandenspanning !; op de ventilatoren (niet altijd uiteraard maar wel vaak) en het hier verplichte dimlicht na verder geen stroomverbruikers aan; ruit in de laagste stand; merkbrandstof Euro 95.
O ja, "Wij, Nederlanders in Portugal" doen dus gewoon met de Portugezen mee en geven het verbruik ook aan in l/100km! Zoals overigens in de meeste landen gebruikelijk is tegenwoordig.
Rob