GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Wim-S » 19 jun 2015, 07:37

We expect you all to arrive on Saturday the 20th of june at the campsite Molecaten Park Bosbad Hoeven Holland for the start of the tour.

zondagmorgen vertrek voor de eerste rit van deze tour staan 65 motoren ingeschreven hij eindigt vrijdag 26 juni in Luxemburg word denk
ik een leuke tocht als het maar niet te te gezellig word
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Chrit » 19 jun 2015, 10:11

Wim, wat leuk. Veel lol en plezier.

Geniet ervan.
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Wim-S » 19 jun 2015, 17:28

het is wel leuk maar dat lol en plezier moeten we nog maar zien
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Honda GL Castlebiker » 19 jun 2015, 17:41

Hmm, had ik dat eerder geweten, had ik graag meegedaan. Iets meer info was ook fijn geweest (over campings, inschrijfgeld, routes). Volgend jaar misschien? Neem aan dat de 1100 en 1200 ook mee mogen rijden, zijn tenslotte ook 4 cylinders :-).

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door pijnenburg » 19 jun 2015, 22:37

Veel plezier. Zal vast een dolle boel worden. :lol:
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2345
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Anjer » 19 jun 2015, 23:49

Veel plezier Wim, wat zul je daarna weer heerlijk luxe genieten op je mooie 1800!

Chrit, ga jij niet mee???
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door RonalT » 20 jun 2015, 00:17

Participants list

NR Participants & Passenger Nationality

...
9 Gunther Chrit NL
...
63 Stob Wim NL
...


totaal 65 deelnemers.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Wim-S » 20 jun 2015, 08:29

Johan schijnt eens in de twee jaar gereden te worden wist het ook nog maar sinds kort mocht nog net mee
met de 1200, en ook niet te vergeten de Classic Wingers gaan met een hele groep GL 1000 waaronder op nr
10 van Meer Harry alias onze Koltd .
vond nog een leuk filmpje van hem zeker leuk om te bekijken .



youtu.be/iPgyyNV_aU0
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Honda GL Castlebiker » 20 jun 2015, 11:44

Van 2 jaar terug weet ik iets van Wim, heb ik toen dacht ik ook op gereageerd hier op forum, maar toen was de club compleet, het maximum aantal bereikt.

Wat me er tof aan lijkt is dat je met een oude 4 cylinder anders rijdt dan met een 6 cylinder. Een 4 cylinder moet je niet afjakkeren, maar beetje met respect behandelen. Met zo'n club met 4 cylinders gaat dat, met de 6 cylinders ben je meestal degene die de club beetje ophoudt. Of je moet gaan jakkeren, en da's niet altijd zo best voor de Wing. Zeker niet 5 dagen lang.

Als er over 2 jaar weer zoiets is, lijkt het me tof om mee te doen. Hoop het staat dan iets eerder vermeld hier :-).

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Wim-S » 28 jun 2015, 00:14

EVEN EEN VERSLAG VAN DE AFGELOPEN WEEK
na vorig jaar de ZHR van Rob te hebben meegereden waarbij ook de Classic Wingers waren vertegenwoordigt met hun tarp was mijn nieuwschierigheid
gegroeid na die GL1000 tjes met hun leuke freebirdjes erachter en toen Chrit er aan zat te denken om er ook een aan te schaffen wat ook gebeurde
leek het mij ook leuk maar ik wilde perse een van het bj 75 dit ivm met mijn 1800 zit er precies 40 jaar tussen hoorde ondertussen dat de wingers met
Chrit mee gingen doen aan de Classic Tour kon me daar nog net opgeven en hoorde dat ik me wel bij hun mocht aansluiten maar er niet tussen in want
ik met mijn Plane Jane gl1200 dat is natuurlijk geen gezicht tussen al die mooie gerestaureerde gl1000 tjes .
dus 20 juni op naar Molecaten Park Bosbad Hoeven daar aangekomen waren er al vele mensen en motoren aanwezig ook de tarp met de Classic Wingers
stond al van de organisatie kreeg iedereen een bandje om voor de maaltijden en de campings ook deze eerste dag konden we gelijk aanschuiven was allemaal
perfect geregeld .
we waren met een internationaal gezelschap Duitsers, Denen, Belgen, Engelsen, Nederlanders en zelfs iemand uit Finland reed mee in totaal 70 motoren
dus ook na rit was er genoeg te bekijken en voor sommige te sleutelen om de oldtimers op de weg te houden .

ZONDAG 21 JUNI van Molecaten Park Bosbad Hoeven naar Camping van Domein de Fiertel bij Ronse

om zes uur opgestaan tent inpakken de boel klaarmaken en een helehoop ouwehoeren zijn we na te hebben ontbeten op pad gegaan tien gl 1000 tjes voorop en
ik met mijn Plane Jane erachteraan de gang zat er lekker in en de nestor van het stel Bart reed voorop eerst een stuk door het mooie Brabantse land maar al
gauw over de Volkerak sluizen richting Zeeland waarvan ik dacht hier is het ook leuk verder ging het richting neeltje jans en vlak voor de Westerschelde zagen we
nog een groep Goldwings staan en naar ik later via FB vernam stonden Ronalt en Karin daar ook bij ik had nog net tijd om te zwaaien maar die Wingers rijden
stevig door moet ook wel met dag afstanden van gemiddeld 300 km ook als je stopt om koffie te drinken kost het met een grote groep wat meer tijd dan wanneer
je met zijn tweetjes rijd ze hebben daar bij de mannen een gezamenlijke pot voor van waaruit alles word betaald en ik mocht hier ook aan meedoen wel
zo handig met afrekenen als iedereen apart gaat afrekenen gaat het nog langer duren .
in de loop van de middag ergens in Belgie begon het te regen dus iedereen gestopt en regenpakken aan maar gelukkig toen we op de camping aankwamen
scheen de zon en konden de tenten en de tarp droog worden opgezet .
deze camping was bij een jeugdherberg en daar werd gegeten echt Belgisch stoofvlees met frieten was niets mis mee daarna nog een leuke avond en op tijd naar bed.

MAANDAG 22 JUNI VAN RONSE NAAR CAMPING MUNICIPAL DE CHALON EN CHAMPAGNE

om zes uur opgestaan en het regende ,Stanley zette iedere ochtend koffie waarvoor nog mijn dank en mijn taak was om hem wakker te maken en hem heel
vriendelijk te vragen of hij alstublieft koffie wilde zetten dit ging meestal met wat gebrom gepaard hij is duidelijk geen ochtend mens maar zijn koffie
smaakte altijd heerlijk.
na het ontbijt met regenpakken aan gingen we op weg voor de volgende etappe er werd zeer voorzichtig gereden ivm de soms zeer gladde wegen ook de vele weg
werkzaamheden maakten het niet makkelijker op er moest vaak ver worden om gereden .
en toen we ook in het plaatsje Avesnes Sur Helpe aankwamen was de weg spekglad in een bocht naar rechts stond aan de rechterkant een bestelbus geparkeerd
daar achter vandaan kwam een geparkeerde auto ineens de weg op gereden en Chrit moest vol in de remmen en ging hij stevig onderuit ondanks de lage snelheid
hij had behoorlijke pijn en gelukkig duurde het niet lang of er was een ambulance ter plaatse ik ben meegereden naar het ziekenhuis en Stanley en Rijk bleven bij
motor deze werd opgehaald door de ANWB .
in het ziekenhuis van Maubeuge waren er natuurlijk eerst wat nodige administratieve handelingen te verrichten en met onze beperkte franse woorden schat is
dat best lastig maar uiteindelijk is het allemaal gelukt om drie uur kwamen Stanley en Rijk ook aan bij het ziekenhuis we hebben nog gewacht tot de diagnose
was gesteld van een gecompliceerde breuk en dat hij geopereerd moest worden en paar dagen daar moest blijven ondertussen was zijn motor opgehaald en
Karin zijn vrouw was onderweg .
we zijn ongeveer om vier uur weg gereden moesten toen nog ongeveer 180 km en het regende nog steeds Stanley voorop en wij volgden het werd een pittig tochtje
ook dwars door Reims waar er erg vaak door rood werd heen gereden zo kwamen we even na zevenen op de camping aan en werden de kletsnatte tenten
opgezet alles was nat zelfs een deel van mijn kleding in een waterdichte tas was vochtig maar tot ons geluk werd het vanaf acht uur droog want ook de tarp
lekte door als hij nat is maar zo kon iedereen toch rustig slapen na een enerverende dag .

DINSDAG 23 JUNI VAN CAMPING MUNICIPAL DE CHALON EN CHAMPAGNE NAAR NEUFCHATEAU CAMPING DU LAC

het is gelukkig droog als we vertrekken van deze camping dit was achteraf gezien een van de mindere overnachtingsplaatsen Leon een van de Classic Wingers
besluit af te haken wegens wat technische probleempjes met zijn aanhanger zodat de rit begint met acht gl1000 tjes en een gl1200 maar blijft een leuke optocht
overal word ernaar ons gekeken en gezwaaid ook de toerleden onderling als ergens zitten op een terras of ergens staan er word vrolijk over en weer gegroet.
zo tegen tien uur komt er een waterig zonnetje door het wolkendek en word zelfs aangenaam we rijden door het glooiende franse landschap met voor mij een
hele stoet motoren met gele, blauwe, groene, zwarte en rode kleuren het lijkt wel de regenboog die daar rijd het weer word steeds beter en via Verdun en
nog veel meer historische plaatsen komen we om zes uur aan op de camping, gauw hangen we onze natte spullen op om te drogen het is heerlijk weer.
het is echt genieten ook de onderlinge stemming word steeds beter na het eten word gezamenlijk gezongen wat natuurlijk de verbroedering bevorderd.
het liedje van ik heb een clubje opgericht voor mensen met een lelijk gezicht word ons lijflied iedereen voelt zich aangesproken en zingt mee.

WOENSDAG 24 JUNI VAN NEUFCHATEAU NAAR CAMPING LES BOULEAUX IN RANSPACH

het weer word steeds beter maar ook de omgeving en de stadjes steeds mooier een schitterende omgeving La Lorraine en Franche - Comté het is te veel om
allemaal op te noemen, maar in sommige dorpen verwacht je ieder moment dat Asterix en Obelix naar buiten zullen stappen .
via het Moezeldal gaat het richting Nancy het blijft alleen maar genieten maar dan gaat het bij mij eventjes mis vlak voor het dorpje Kruth let ik even niet op
en beland met het voorwiel in de berm en ga onderuit gelukkig was de snelheid niet te hoog ongeveer 40 km maar maak een flinke smak gelukkig komen de
Classic Wingers allemaal gelijk terug gereden om te helpen het resultaat was enkel verstuikt pijnlijke schouder en ribben en van Jane zat de koplamp vol gras
maar gelukkig Harry heeft altijd duktape bij zich en kan daar wonderen mee verrichten de motor liep in ieder geval nog wel en dat was het belangrijkste
moest van de mannen nu tussen hun in gaan rijden zodat ze mij in de gaten konden houden en zo kwamen we op de camping aan .

DONDERDAG 25 JUNI RANSPACH NAAR CAMPING SAGMUHLE IN TRIPPSTADT

de volgende ochtend na een slapeloze nacht vanwege de pijn je weet op een gegeven moment niet meer hoe je moet liggen, maar gelukkig word ik van alle kanten geholpen en besluit om toch door te rijden alleen het schakelen gaat moeilijk we stoppen daarom ook gelijk bij een apotheek en er word rekverband
gekocht doktor Aard ging mijn enkel even stevig intapen hierna kon weer schakelen door de hele voet onder de pook te houden en omhoog te trekken op
deze manier kon ik toch nog mee rijden heb daar ook geen spijt van gehad want we gingen gelijk de bergen in via de D27 schitterende omgeving met hele mooie vergezichten waarna we met een pont de Rijn overstaken om verder door Duitsland te rijden onder weg gingen we zo als zij dat noemen bermvreten dit houd
dat er word eerst in een supermarkt van alles en nog wat ingekocht stokbroden en diverse andere lekkere dingen we stopten daarna bij een weiland met schapen
daar werd het ingekochte uitgestald en gezamenlijk opgevreten en wat er overbleef was voor de schapen die daar toevallig ook liepen .
na twee derde van de rit begon bij mij de vermoeidheid toe te slaan het slaapgebrek en het moeilijke schakelen werd te veel ik moest afhaken en op eigen
tempo door rijden Aard bood aan om bij me te blijven maar ik ging liever in mijn eigen tempo door na de camping .
en net of de duvel er mee speelt kukel ik op een parkeerplaats bij een benzinepomp terwijl ik stil sta nog een keer om en wel op mijn andere been met gevolg
dat ik daarna helemaal niet meer kon lopen het was duidelijk ik was gewoon doodop op mijn gemak doorgereden naar de camping maar was daar pas tegen
zevenen ze hebben mij weer van alle kanten geholpen en ik werd zelfs met een zijspan naar het restaurant gebracht omdat het lopen gewoon niet meer wou.

VRIJDAG 26 JUNI VAN TRIPPSTADT NAAR CAMPING HIGH CHAPPARAL IN LE MOULIN

na weer een klote nacht heb ik met veel pijn en moeite de motorlaarzen aangekregen en ik dacht die gaan niet eerder weer uit dan als ik thuis ben.
ook nu weer veel helpende handen zodat ik na een bak koffie van Stanley om half acht ben vertrokken het eerste stuk binnendoor was het lastigste en dan
vooral het stilstaan maar na kaiserslautern de snelweg op zo was ik om vijf uur weer thuis maar eerst nog wel even bij onze net geboren kleinzoon wezen
kijken .

EVALUATIE

even terug kijkend moet ik bekennen dat ik niet gedacht had dat het zo een vermoeiende tocht zou zijn
maar had het voor geen goud willen missen
wat een leuke mensen zo bij elkaar en niet te vergeten dat saamhorigheidsgevoel was geweldig
en dan speciaal de Classic Wingers nogmaals bedankt en het was fijn om achter jullie aan te mogen rijden
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2345
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Anjer » 28 jun 2015, 00:40

Wat een gaaf verslag Wim. Heerlijk om te lezen hoe die verbroedelijking werkt en fijn dat je weer veilig thuis bent! Is toch wel wat anders rijden dan je luxe 1800???
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Chrit » 28 jun 2015, 08:15

Mooie verhaal Wim.
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door cooper » 28 jun 2015, 09:04

Mooi verslag van een blijkbaar niet probleemloze tocht. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Aislin
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2014, 02:55

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Aislin » 28 jun 2015, 09:32

Mooi verhaal Wim.
Dat heb je dan toch maar mooi meegemaakt.
Ik vermoed, dat je zelfs schaterlachend melde hoeveel pijn je had.
Beterschap met de pijnlijke onderdelen.

Wim Kuijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2015, 10:14
Type Goldwing: GL1000

Re: GoldWing 4-Cylinder Classic Tour 2015

Bericht door Wim Kuijk » 28 jun 2015, 10:27

Prachtig en bevestigend verhaal.
Er is geen woord van gelogen.
Nogmaals sterkte met het herstel en geniet van je pasgeboren kleinzoon.

En in 2017 ben je er gewoon weer bij hoor.

Plaats reactie