Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn ...

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn ...

Bericht door ScrewLoose » 24 mei 2015, 16:12

Afbeelding Vakantie Sardegna:

Nadat mijn beste helft inmiddels meer dan 20 jaar niet meer "back to the roots" geweest was - zij is ½ Sardijnse - heb ik maar eens doorgedrukt om het eiland waar haar echte familiewortels ligggen en waar haar pittige temperament vandaan komt eens te bezoeken. Geland op Alghero Airport raakte ik - terwijl vrouwlief drukdoende was een huurauto te regelen - al snel aan de praat met een zeer leuke en amicale dame welke zich na ongedwongen te hebben gebabbeld voorstelde als Betsie. Haar man - een grote, sportieve kerel - drukte mij nadien ook stevig de hand en de Sjeng in kwestie - Sjeng is de Limburgse benaming voor een Maastrichtenaar - bleek Jan te heten. Enfin, nadat iedereen zijn of haar koekblik geregeld had en nog even via vele mooie omwegen het Sardijnse landschap had verkend ontmoeten wij elkaar wederom op het terras van onze eerste Hotel-stop. En ach, je weet wel ..... zoals Utrechtenaren, Friezen, Brabo's, Zeeuwen, Twentenaren etc. doorgaans onderling plegen te doen zoeken zij elkaar op, en zo deden dus ook de Limbabwenezen.
Hoe dan ook; terwijl Betsie en Jan onder elkaar aan het keuvelen waren ving ik plots op dat zij motorrijders waren, hierop stak ik aldus mijn voelsprieten uit en wilde meer weten. Jan bleek kapitein te zijn op een heuse GL1500-shuit en we raakten aan de babbel, ook Jan wilde natuurlijk meer weten. Dunnetjes - nog ietwat voorzichtig - polste dhr. Jan dan ook waarop wij ons zoal in het landschap pleegden voort te ploegen?!? Eeh tja, da's ook 'n Wing doch eentje met hulpwielen, doorgaans pleeg ik het landschap onveilig te maken op mijn GL1500 bike-trike. Hahaa, dan ben je waarschijnlijk ook lid van de Goldwing-club? Yep, doch daarop volgend; ietwat beschaamd, "eigenlijk meer voor de de fikse korting op de verzekering!". Hahaa, da's bekend, "zit je dan ook op het Goldwingforum?"`
Woeps, dit wordt spannend ......... jawel, mijn nickname is Screwloose en wie ben jij dan?!? Jan bleek aldus "De Mestreechteneer" te zijn, alhoewel hij zich eigenlijk niet kon legitimeren middels diens alom befaamde Bonbons?!? :lol:
Verder is natuurlijk iedereen diens weg gegaan doch Jan & ik werden eigenlijk meer en meer verliefd op de geweldige kronkelwegen welke Sardegna zoal te bieden heeft. Voorts waren wij het er helemaal over eens om een Sardijnse Goldwingclub op te richten en 1X per jaar af te reizen naar het Sardijnse Goldwing-treffen ..........

Helaas Jan, nochthans is dat er niet en wordt e.e.a. geregeld door de Italiaanse Goldwing-club, ik heb zelfs navraag gedaan bij Lisa´s famiglia, doch dit bood helaas ook geen soelaas ...

Maar ik heb wel deze ontdekt.

Afbeelding :wink:

Ps dames en heren Goldwingrijders, voor een potje stevig sturen, dalen, klimmen en haarspeldbochten maken is Sardegna het ultieme mekka voor de motorliefhebber! Afbeelding
Laatst gewijzigd door ScrewLoose op 27 mei 2015, 13:42, 4 keer totaal gewijzigd.
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door Mestreechteneer » 24 mei 2015, 18:57

Klopt helemaaal!!!!!!

Lachuh, ben je zo ver van huis kom je toch een limbwanees tegen die ook nog een GW heeft.
En jahoor...... Sardegna is een bochten mekka voor elke GW.

Helaas zagen we die niet zoveel, des te meer BMW's. Dus veel duitsers en zwiters daar die de wegen onveilig maakte.
Life is like a box of chocolates…
You never know what you’re gonna get

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door Wim-S » 24 mei 2015, 19:02

ook ik als drenth vind dit een prachtig verhaal
mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door Black Wing » 24 mei 2015, 19:51

MOOI VERHAAL :D :lol:
wat een toeval zeg :)
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door Devoraz » 24 mei 2015, 23:45

Dit soort ontmoetingen zijn altijd het leukst. Zeker als blijkt dat je elkaar eigenlijk al kent zonder elkaar ooit gezien te hebben. 8)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door director » 25 mei 2015, 21:46

Leuk verhaal, en toeval bestaat niet, toch :?

Die forumtocht op Sardegna / Sardinie zie ik wel zitten, kunnen we daar een Goldwing huren ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door Chrit » 26 mei 2015, 07:40

Kijk twee mensen die ik ken, maar die elkaar nog niet kende.

Beide heren zijn al bij mij thuis op de koffie geweest net zoals ook Wim.

Grappig die wereld toch.

Trouwens johnie trekhaak komt ook mee naar het goldwingforum jubileum weekend 5,6 en 7 juni


Lol en plezier dus alom
Groetjes
Chrit Gunther

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door ScrewLoose » 26 mei 2015, 14:57

director schreef: Die forumtocht op Sardegna / Sardinie zie ik wel zitten, kunnen we daar een Goldwing huren ?
Tja Erik, ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Je kunt er wel een motor huren maar een Wing regelen lijkt me onbegonnen werk, het zijn nogal aparte hebbedingetjes weet je. :wink:
Verder begint de koorts hier aardig toe te slaan en een paar weekjes bochten sturen in de Sardijnse speeltuin lijkt me dan ook helemaal te gek. Ondertussen heb ik mijn wederhelft ietwat voorzichtig proberen te polsen en volgens mij heeft zij hier ook wel oortjes naar. :P Ik voel er echter weinig voor de trike helemaal naar Italië te sturen om vervolgens nog eens 13 uur op de boot te hangen, lijkt me dat je dan eigenlijk al een beetje gaar bent voordat je voet aan wal hebt gezet. :? Ik ben dus maar eens wat gaan googlen en kwam hierbij de fa. TB Travel op het spoor. Voor een - naar ik meen - redelijke prijs word je Wing in een kratje gestopt, vervolgens gaat er een postzegel op en de pakketdienst fietst er even mee naar Sardinië alwaar je speelmakker netjes voor je wordt klaargezet .........
Nadien zou er eigenlijk zoiets moeten volgen ↓↓↓↓↓↓ Afbeelding


youtu.be/nRReblG2FgE

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ScrewLoose op 26 mei 2015, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door ScrewLoose » 26 mei 2015, 15:26

Chrit schreef:Kijk twee mensen die ik ken, maar die elkaar nog niet kende.

Beide heren zijn al bij mij thuis op de koffie geweest .......
Klopt helemaal Chrit, je oren moeten dan ook 14 dagen lang gesuisd hebben van ons gemene geroddel ....... Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door Mestreechteneer » 27 mei 2015, 07:20

Filmpje komt me bekend voor die weg. De SS125 van noord naar zuid?

En chrit, wees maar niet bang we zijn niet TE ver gegaan LOL
Life is like a box of chocolates…
You never know what you’re gonna get

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Een onverwachte ontmoeting, hoe klein de wereld kan zijn

Bericht door ScrewLoose » 27 mei 2015, 16:51

Mestreechteneer schreef:Filmpje komt me bekend voor die weg. De SS125 van noord naar zuid?
Jan volgens de borden langs de weg betreft het de SP71, o.a. in de buurt van Quartu Sant' Elena/Cagliari. :wink:

Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Plaats reactie