Zonde

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Zonde

Bericht door RonalT » 23 apr 2015, 20:53

Afbeelding

Een 65-jarige motorrijder is woensdagnamiddag rond 16.30 uur gewond geraakt op de Steenweg op Baarle-Hertog in Turnhout. Gelenaar V.J. belandde er met zijn moto tegen een boom. Het ongeval gebeurde in een flauwe bocht.

De motorrijder reed richting Turnhout en kruiste net in de bocht een auto die richting Baarle-Hertog reed. De motorrijder raakte de auto in de flank, verloor de controle over het stuur van zijn tweewieler en knalde tegen een boom langs de weg. De 65-jarige motorrijder werd gewond naar het Sint-Elisabethziekenhuis gebracht. De man reageerde kwaad voordat hij met de ziekenwagen werd afgevoerd. Volgens hem was de auto waartegen hij botste in de bocht over de witte lijn gekomen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Zonde

Bericht door Rongoos » 24 apr 2015, 08:56

echt zonde van deze mooie 1500. Maar gelukkig is de man slechts gewond. Had heel ander af kunnen lopen.
Flauwe bochten blijven veradelijk met een goldwing.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Zonde

Bericht door GlimWas » 24 apr 2015, 09:40

Automobilist over de witte lijn? Kan haast niet!
Zal wel weer hebben zitten bellen ofzo.........
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Zonde

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 apr 2015, 11:19

Ja dat is klote als dat gebeurd. Kan de frustratie begrijpen.

Wat ik laatste tijd vaak mee maak, zijn van die dingen op de weg waar je maar met 1 auto tegelijk door kan. Soms staat er aangegeven wie voorrang heeft, soms is het het recht van de sterkste. Dat ben ik op de motor dus niet. Want kan de keren niet meer op 1 hand tellen dat ik daar vol in de remmen moest, zelfs als je voorrang hebt, omdat de auto gewoon doorrijdt. En ze zien je echt wel. Maar gewoon stug doorduwen.

Rob Pt

Re: Zonde

Bericht door Rob Pt » 24 apr 2015, 12:18

Ja, ik ben ook blij dat de man het heeft overleefd en kennelijk slechts licht gewond is en ja, ik vind het ook jammer dat er weer een Goldwing aan zijn einde is gekomen maar ....... als motorrijder en automobilist word ik toch nog steeds erg flauw van dat eeuwige gekat op automobilisten.
In zijn algemeenheid (!) gesproken zeg ik dat heel veel motorrijders de hand eerst eens in eigen boezem moeten steken.

En
Volgens hem was de auto waartegen hij botste in de bocht over de witte lijn gekomen.
maar natuurlijk en dat doen motorrijders gelukkig nooit. Ik daag iedereen uit eens bij zichzelf te rade te gaan en eens eerlijk voor zichzelf vast te stellen hoe vaak hij in een linkerbocht op een tweebaansweg zo dicht tegen het midden van de weg aanrijdt zodat hij met zijn lichaam 'over' de andere weghelft hangt, lees: over de witte lijn komt!!!!?? Ga anders eens een uurtje bij een scherpe bocht in de berm zitten en kijk wat andere motorrijders doen.

Ja, en ik weet natuurlijk ook dat er niemand van de forumleden zo rijdt want het zijn altijd de anderen ........... Nou ja, niemand ......... ik weet nog wel een paar filmpjes die met een GoPro o.i.d. zijn gemaakt en door forumleden zijn gepubliceerd .................

Rob

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Zonde

Bericht door Rongoos » 24 apr 2015, 21:29

Rob, ik dacht er meteen aan. Ik betrap mezelf dat ik in een bocht vaak over de weghelft heen hang.
En ja als er dan een tegenligger aankomt dan wordt het close.
Nou komt het ook vaak door die verdomde plakstrippen die vaak midden op de rijbaan zitten waardoor je moet kiezen welke kant je pakt. :(
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Zonde

Bericht door RonalT » 23 jul 2017, 22:41

ZATERDAG 22 JULI 2017, 12:20

Motorrijder moet uitwijken voor ree en belandt in ziekenhuis

Afbeelding

HAVELTE - Een motorrijder is vanochtend onderuit gegaan op de Van Helomaweg bij Havelte. De man moest uitwijken voor een overstekende ree en verloor de macht over het stuur.

Hij raakte gewond is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Over de aard van het letsel is niks bekend.

Staatsbosbeheer waarschuwde eerder deze week al voor overstekende reeën. De dieren zitten tot begin volgende maand in de bronsttijd en steken dan vaker over.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Zonde

Bericht door Cas » 23 jul 2017, 23:48

Dat kun je inderdaad wel zeggen ja, zonde. Je zult je dure trouwe motorfiets zo zien liggen! Alle respect voor alle dieren en misschien toch een beetje rustig aan doen in de bronsttijd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Zonde

Bericht door peter n.d. » 24 jul 2017, 19:52

Beste Forumrijders , elk ongeluk is een zonde of dit nu met scooter of een GoldWing of met je auto ,fiets .Als je alleen al telt wat menselijke leed bij een ongeluk kost .......Groeten Bob , Christine , Peter n.d.

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Zonde

Bericht door ronnieD » 26 jul 2017, 19:45

ik heb de mijne ook al een keer zo zien liggen zoals die rode wing(vanuit de ambulance) en ik kan je zeggen dat doet heel veel pijn--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Zonde

Bericht door Cas » 26 jul 2017, 20:10

Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Zonde

Bericht door Marco1 » 26 jul 2017, 21:37

Goed camerawerk.
Idd zonde van de motor.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Plaats reactie