Most narrow escape.....

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Waldorf & Statler
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2012, 18:22
Type Goldwing: GL1500

Most narrow escape.....

Bericht door Waldorf & Statler » 17 apr 2015, 18:39

Iedere motorrijder maakt wel eens een narrow escape mee denk ik door een mede weggebruiker.....maar gisteravond was voor mij de most narrow die ik tot nu toe heb meegemaakt, ik gaf mezelf minder dan 1% kans op overleving :shock:

Rijd op een N weg door een groen verkeerslicht met 50km/u (de max.snelheid op deze kruising) als ik bijna in het midden ben zie ik van rechts met hoge snelheid een auto het (ongetwijfeld voor hem rode, aangezien ik groen had) verkeerslicht voor de parallelweg passeren en terwijl ik recht voor hem rijd het verkeerslicht voor de kruising, ik besef direkt dat remmen of niks doen geen optie is om hem te ontwijken, uitwijken is niet mogelijk/geen tijd voor en besluit om vol gas te geven in de hoop hem uit de weg te blijven, gelukkig had ik voor de kruising teruggeschakeld naar zijn 2 (doe ik niet altijd, wil ook wel eens weer optrekken vanuit 4 of 5) en aangezien ik dit nu zit te typen is dat dus gelukt gelukkig. De auto mist me echt op centimeters en neemt met gillende banden de bocht rechtsaf waarbij hij bijna op de verhoogde middenberm klapt, houd hem uit de slip, schiet mij links voorbij en vliegt de busbaan en accelereert daar verder, ik reed 110km/u en hij liep weg of ik stilstond, passeert enkele auto's over de busbaan en verdwijnt in de nacht, met de adrenaline uit mijn oren lopend en hartslag 700 zet ik na de verkeerslichten in de bebouwde kom mijn fiets ff aan de kant en besluit omdat ik in het moment dat hij mij passeerde zijn kenteken had gezien toch maar even de politie te bellen en dit door te geven.
Daarna heeeeeel rustig naar huis gereden en daar een flinke borrel genomen op de goede afloop, hoop dit never nooit meer mee te maken en dat ze die kl***zak snel van de weg afhalen...
Here we go again.... Taking the long way home

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Chris.Wolters » 17 apr 2015, 18:52

1. wat ben ik blij dat jij dit nog kan opschrijven.
2. wat een idioot.

Zoiets gaat even niet in de koude kleren zitten zeg maar het zullen wel een paar van die wakker word nachten worden het blijft je bij.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Waldorf & Statler
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2012, 18:22
Type Goldwing: GL1500

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Waldorf & Statler » 17 apr 2015, 19:25

heb er eigenlijk niet slecht van geslapen vannacht, was om 17:15 na werk van Alphen naar Andijk gereden om bij Sturgis voorband te laten vervangen ivm scheuren, band wisselen was zo gebeurd maar omdat het altijd gezellig is bij Pieter en Linda was het al later op de avond dat ik uiteindelijk richting huis vertrok....
Achteraf ben ik wel blij dat ik geen kontakt gehad heb met de bestuurder, ik ben niet agressief en kan redelijk relativeren maar ik denk dat ik hem een muilpeer van jewelste had gegeven in dit geval....
Here we go again.... Taking the long way home

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Most narrow escape.....

Bericht door mothergoose » 17 apr 2015, 19:26

Het is mijn grootste angst van het rijden op de motor. Niet dat ik zelf een fout maak (kan wel natuurlijk) maar dat iemand in een koekblik mij het leven zuur maakt....

Man wat ben ik blij voor je dat je zo helder hebt gereageerd door gas te geven. Knuffel je 1800 maar een keer goed en wees blij met het koppel.....

Snel de weg weer op gaan!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Most narrow escape.....

Bericht door RonalT » 17 apr 2015, 19:28

Waldorf & Statler schreef:een muilpeer van jewelste gegeven....
En met recht. Dat had dat asootje verdiend
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Waldorf & Statler
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2012, 18:22
Type Goldwing: GL1500

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Waldorf & Statler » 17 apr 2015, 19:35

mothergoose schreef:Knuffel je 1800 maar een keer goed en wees blij met het koppel.....
Mijn stoomfiets is slechts een 1500 maar is idd gelukkig nog rap zat ondanks haar leeftijd :-)

Staat (voor mijn doen redelijk schoon en een beetje gepoetst, ding is om te rijden) nu klaar voor de deur om morgen richting Goededoelrit te vertrekken :D
Here we go again.... Taking the long way home

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Rongoos » 17 apr 2015, 22:03

Jeetje man, dat was inderdaad een close call. Mooi dat je het na kunt vertellen al hoor ik dit soort verhalen liever niet :(
Wel puik gereageerd. Zo zie je maar dat leven en dood in een seconde beslist wordt.

1 vraag heb je extra verlichting aan de zijkant van je motor?
ik bedoel je balken in je zij en topkoffer.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Devoraz » 17 apr 2015, 22:06

Het feit dat die gast gewoon met ongekende snelheid doorrijd, doet vermoeden dat er met die persoon meer aan de hand was... drank? drugs? overval?

Gelukkig kunnen we je morgen gewoon op de Goededoelrit begroeten.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Waldorf & Statler
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2012, 18:22
Type Goldwing: GL1500

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Waldorf & Statler » 18 apr 2015, 22:53

Rongoos schreef:1 vraag heb je extra verlichting aan de zijkant van je motor?
ik bedoel je balken in je zij en topkoffer.

absoluut, menig kerstboom is er jaloers op......
Here we go again.... Taking the long way home

Gebruikersavatar
Don Fonzarelli
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mar 2013, 04:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Most narrow escape.....

Bericht door Don Fonzarelli » 18 apr 2015, 23:27

Wees je engeltje op je schouder maar dankbaar.
En je eigen inzicht en reactievermogen natuurlijk.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Most narrow escape.....

Bericht door peter n.d. » 18 apr 2015, 23:55

Beste Waldorf en Statler , ook ik heb dit al voorgehad (verleden jaar , na de forumrit van borretje ) en je vraagt je af wat deze mensen bezielt om jouw en hun eigen leven , met hun roekeloze rijgedrag in gevaar te brengen .Ook jij kwam er zonder schade aan je motorfiets en je lijf vanaf :!: . Maar hoe lang nog voor er doden of ernstige gewonden vallen door die kl :twisted: :evil: :evil: zakken :?: .Spijtig dat je het kenteken niet hebt kunnen noteren , ik trouwens ook niet ( weet alleen dat om zwarte B.M.W.ging type mx 3 of 5 :oops: :evil: :evil: ) . Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Most narrow escape.....

Bericht door pijnenburg » 19 apr 2015, 11:02

[quote="mothergoose"]Knuffel je 1800 maar een keer goed en wees blij met het koppel..... ]

Bwa, heb gisteren met mijn 25 jarige 1500 een gloednieuwe 1800 eruit gereden bij het optrekken vanaf een verkeerslicht. :mrgreen: Ok, het was wel close. :wink:

Altijd schrikken dit soort voorgevallen. Kan soms best een tijdje duren voordat het uit je systeem is. Ik ging 2 weken terug nog bijna neer door fijnzand op het wegdek bij een bouwlocatie. Gisteren bij een lekker bochtje lag er weer wat van dat zand en ging er toch even een rilling door me heen.
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Most narrow escape.....

Bericht door GlimWas » 19 apr 2015, 12:39

Mooi dat je bent weggekomen met een hoge hartslag, het loopt vaak genoeg anders met dit soort mafketels......... :evil:
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Plaats reactie