Gestolen Verheul motorhoes

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door G.winger » 09 mei 2015, 15:37

overbodige quote gewist

tja dat weet ik maar voorlopig zit de hoes nog om mijn wing.
het is hier ook geen amsterdam en hoef ik niet elk jaar een nieuwe te kopen
hij is nu aan slijten dus aan het eind van het jaar eens voor een nieuwe kijken.

en als je toch een andere kabel erdoor heen doet
plaats die dan in het midden onder het blok tegen het opwaaien.
bij mij zit hij om het voorwiel omdat de kabel niet zo lang is.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
Don Fonzarelli
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mar 2013, 04:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Don Fonzarelli » 09 mei 2015, 18:45

Chris.Wolters schreef:Milestone sys. Xprotect Go

Ondersteund vrijwel iedere camera (IP) en is gratis
Enige limiet max 4 of 8 camera's (weet niet precies) en max 5 of 7 dagen opname op basis van beweging (motion detection) maar dit zou allemaal op de site moeten staan.
Het is uiteindelijk gelukt met http://www.ispyconnect.com
Milestone had mijn camera niet in 'de lijst' staan van ondersteunde hardware.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Chris.Wolters » 11 mei 2015, 06:35

Mooi Don,

Veel succes met je Camera, verder niet vertellen aan de buurt dat je een camera hebt en opneemt...
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Don Fonzarelli
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mar 2013, 04:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Don Fonzarelli » 12 mei 2015, 01:43

Chris.Wolters schreef:Mooi Don,

Veel succes met je Camera, verder niet vertellen aan de buurt dat je een camera hebt en opneemt...
Waarom niet.
Wat mij betreft weet de hele wereld het.
De buurtregisseur weet het ook en vind het prima :-)

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Chris.Wolters » 12 mei 2015, 09:30

Don,

In Europa is het triest met die wetgeving maar zolang jij niet persoonlijk bedreigt bent en een rechter en het CPB hebben toestemming gegeven mag je in Nederland geen camera's buiten plaatsen die de openbare weg opnemen.

Zodra je iemand die dus op de openbare weg loopt o.i.d. opneemt met een vast opgestelde camera dan is dat een inbreuk op zijn privacy, en wordt zwaarder bestraft dan een gestolen motor hoes.

En dan nu de andere kant zie je het nu gebeuren en je pakt een camera of telefoon om het moment op te nemen of foto's te maken dan mag het ineens wel.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door RonalT » 12 mei 2015, 11:43

Niet alleen kranten lezen, Chris. Maar je ook eens verdiepen in de achtergronden.
Het heeft iets te maken met het feit dat mensen zich onbespied mogen wanen. Vandaar dat je niet zo maar willekeurig alles mag opnemen. Denk eens aan het feit dat je bv op je werk continu zou worden gefilmd en dan kan je wel denken "ik heb niets te verbergen". Maar dat is toch niet helemaal waar. Stel je voor dat iemand de tijd gaat opnemen dat jij in je neus staat te pulken en aan het einde van de maand zegt dat jij 42 minuten en 13 seconden niet gewerkt heb.......

(om maar iets raars te noemen)

En dat je wel mag fotograferen of filmen met een mobiel heeft weer te maken met een mogelijk strafbaar feit... (oid)


Maar het ging hier over het beveiligen van een motorhoes en niet over wettelijke kaders vwb beveiligingscamera's.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Chris.Wolters » 12 mei 2015, 12:11

RonalT schreef:Niet alleen kranten lezen, Chris. Maar je ook eens verdiepen in de achtergronden.
Beste RonalT, Ik lees geen kranten.

Het is een klein onderdeel van mijn werk om op de hoogte te zijn van de regels en bepalingen voor het plaatsen van camera's en het opnemen van de beelden voor bedrijven en particulieren.
Mijn kennis put ik uit de kennis van mijn collega's en het lezen van vakliteratuur en uitspraken van de diverse juridische rechtspraken in Europa.

Ik ben van mening het ook gewoon te doen maar wel weten wat de mogelijke consequenties zijn.

Maar inderdaad hier gaat het niet over.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
Don Fonzarelli
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mar 2013, 04:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Don Fonzarelli » 12 mei 2015, 23:17

Chris.Wolters schreef:Don,

In Europa is het triest met die wetgeving maar zolang jij niet persoonlijk bedreigt bent en een rechter en het CPB hebben toestemming gegeven mag je in Nederland geen camera's buiten plaatsen die de openbare weg opnemen.

Zodra je iemand die dus op de openbare weg loopt o.i.d. opneemt met een vast opgestelde camera dan is dat een inbreuk op zijn privacy, en wordt zwaarder bestraft dan een gestolen motor hoes.

En dan nu de andere kant zie je het nu gebeuren en je pakt een camera of telefoon om het moment op te nemen of foto's te maken dan mag het ineens wel.
Ik heb een email met daarin zwart op wit het advies van mijn buurtregisseur om dan maar een camera te plaatsen.
Dus het gedeelte of iets wel of niet mag, boeit mij op dit moment even minder.
Mijn prioriteit en die van de buurtregisseur is nu even om die kloodtzakken die aan andermans spullen zitten, op andere gedachten te brengen.
Bovendien film ik nu 24/7 alleen het vierkant waar mijn motorfietsen in staan. Dus alleen wanneer je je op minder dan 1 meter van mijn motorfietsen bevindt, wordt je gefilmd.
Dat gebeurd onder een vrije forse hoek, omdat mijn camera vanaf 3 hoog filmt, dus verder is er niets in beeld.

Overigens werk ik bij de afdeling Veiligheidszaken van een groot ziekenhuis waar wij 200+ camera's gebruiken binnen ons gesloten CCTV systeem.
Ik ga hier verder niet over uitweiden, maar ik ben redelijk op de hoogte van de wetgeving hier omtrent.

wilco
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 jan 2012, 08:52
Locatie: Nieuwegein

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door wilco » 19 mei 2015, 17:07

Don Fonzarelli schreef:....Ik heb al een Elro C903IP, maar daar kan ik niet continu mee opnemen, althans, dat is me nog niet gelukt :-(
Ik gebruik deze camera al jaren, icm ISpy, werkt vlekkeloos..... (ispy)
een Pure Pearl red - metallic '97 ST1100
De wereld was eerst plat! Maar toen God ontdekte dat motorrijden gaaf is, maakte hij haar rond om zo eeuwig te kunnen rijden...
Historie: 1989: CBX550F, 1992: Suzuki ER185, 1995: VFR750F '92, 2002: Suzuki VX800, 2006: Kawasaki EN500, 2009: VFR750F '88, 2012: GL1200 '88, 2018: GL1500 '89

Gebruikersavatar
Don Fonzarelli
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mar 2013, 04:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Gestolen Verheul motorhoes

Bericht door Don Fonzarelli » 21 mei 2015, 07:51

wilco schreef:
Don Fonzarelli schreef:....Ik heb al een Elro C903IP, maar daar kan ik niet continu mee opnemen, althans, dat is me nog niet gelukt :-(
Ik gebruik deze camera al jaren, icm ISpy, werkt vlekkeloos..... (ispy)
Tja, als je niet leest wat ik hierboven schrijf houdt het een beetje op natuurlijk hahahahahahaha :-)
Ik gebruik die combinatie nu bijna 2 weken.

Plaats reactie