Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 mar 2015, 10:06

Ja, zoals de titel, zo was het eigenlijk. Ik zit inmiddels echt in de midlife-crisis en heb besloten om de auto's de deur uit te doen, en alleen nog motor te gaan rijden. Leren jas van zolder gehaald die ik toen ik 16 was in de Kalverstraat heb gekocht, en ja, hij past nog steeds. Da's toch raar, want ben 40 kilo aangekomen sinds m'n 16e. Waarschijnlijk toen te groot gekocht. Maar hoe het begon:

Afgelopen zaterdag thuis gekomen van het werk, en de 1200 eens opgehaald. De min op de accu aangesloten, en het monster startte meteen. Tof. Ik rij ermee naar huis, alles goed. 's-middags samen met m'n dochter naar het sportveld geweest om even 2 uurtjes te gaan sporten. Het was koud, maar we zijn bikkels. Althans zo wil ik het over laten komen. Ik zet de motor uit en trap de zijstandaard naar beneden. Hmm, dat staat niet lekker. De ondergrond is zacht, beetje zand, grind achtig. Hier moet ik hem niet laten staan. Dus startknop in, maar hij start niet. Draait wel rond, maar net alsof de accu leeg is. Nou had hij dat altijd eigenlijk al. Maar hij wil niet starten (achteraf had ik gas helemaal open moeten draaien, dan doet hij het meestal wel, maar ben die dingetjes beetje vergeten bij de 1200). Nou, dan maar duwen naar een beter plekje, en vooral doen alsof er niets aan de hand is. Staan toch zo'n 40 mensen zeker op de parkeerplaats. En altijd lullig als je motor het niet doet.

Ik kom er dan ook nog achter dat ik geen gsm bij heb. En de accustarter heb ik niet bij, want de accu was nieuw, dan denk je die niet nodig te hebben. Naja, we gaan sporten en kijken over 2 uur wel Anders doen we hem wel aanduwen.

Na het sporten dan weer naar de motor. Ik zet de choke er maar op, hij staat tenslotte al weer effe stil en het is best fris, zo rond de 6 graden. En wat denk je: hij doet het meteen. Kijk, daar ga je van lachen.

Zondag. Thuis papieren bijgewerkt. M'n zoon heeft afgesproken bij Centerparcs en wil er met de trein naartoe. Ik zeg: ik kan je met de motor wel brengen, moet toch die kant op, effe de accustarter uit de auto halen. Da's goed. We rijden naar Centerparcs, zo'n 30 kilometer. De 1200 doet het perfect. Daarna terug naar huis, m'n dochter op halen om weer te gaan sporten, en al die tijd de 1200 lekker laten lopen, kan de accu beetje bijladen. Op naar het sportveld, 2 uurtjes gesport en net voor de regen weer naar huis. Een probleemloos dagje.

's-Avonds doe ik alle spullen (behalve de kostbare) vast in de Goldwing, afdekhoes op zadel van de duopassagier vastgemaakt, morgen alleen nog m'n tasje op de topkoffer zetten, en dan op naar de vrachtwagen.

Maandag 07:00 opstaan. Hond uitlaten, bakkie koffie en dan de 1200 starten. Choke erop en hij doet het meteen. Eigenlijk doet hij het altijd wel meteen, afgelopen zaterdag had ik gewoon het gas open moeten draaien bij het starten. Ik rij de garage uit, links, rechts, links. En dan slaat hij af. Geen probleem, koppeling in, terugschakelen, koppeling los, en hij trekt hem weer aan. Na een kilometer of 8 kom ik op zo'n turbo-rotonde. Zo'n onding waar je als je 3 kwart moet amper op kan komen, omdat je dan de binnenste baan moet hebben, maar niemand je erop laat. Maar het was niet zo druk. Ik moet rechtdoor. Zo'n langzame met z'n auto pakt die linker strook (da's dus ook zoiets waarom je nooit op zo'n rotonde komt, omdat mensen op een baan gaan rijden waar ze eigenlijk niets te zoeken hebben). Ik denk ik pak de rechtse baan, geef gas, ben ik die voorbij. Maar de 1200 slaat weer af. Kut. Weer hetzelfde, koppeling in, versnelling terug, koppeling los, gas erop. En hij doet het weer. 200 meter verder weer zo'n turbo rotonde, en die langzame met z'n auto pakt gewoon weer de linker baan. Dus hier weer proberen er voorbij te komen. Weer slaat hij af. Da's wel bagger zo. Krijg hem weer aan de gang, heb die langzame nog voor me. 80 rijden op een 80 weg is vaak lastig in Nederland. Heb je er geen slome vrachtwagen voor die 3 minuten erover doet om 80 te rijden, heb je wel één of andere Mitsubishi voor senioren ervoor, die niet harder dan 70 wil. Ik erachter, want je mag niet inhalen. Dus doen we dat ook niet. Tijdens het 70 rijden, dus met gas erop, slaat hij weer af. Nog nooit meegemaakt dit. Krijg hem weer aan de gang, weliswaar met een paar knallen uit de uitlaat, en paar seconden later slaat de 1200 nogmaals af, kan gas geven wat ik wil, maar hij is dood. Berm in en het fietspad op. Denk het is game-over. Maar hij start gewoon weer. Gas erop op het fietspad. Ja, zo'n 400 meter. Knal-knal uit de uitlaat en hij stopt weer. Daarna doet hij niks meer als ik op de startknop druk. Helemaal dood. Licht in dashboard brandt nog wel. Nou, hier sta ik bagger, dus loop/duw naar de volgende rotonde. Ondanks dat het amper 4 graden is, ga je dan toch best zweten. Bij die rotonde aangekomen de ANWB maar gebeld.

Hier stond hij weer:
Afbeelding

Het kon wel even duren zei de man aan de telefoon. Ik zei: ik loop niet weg. Ik maar eens kijken op goldwingforum bij 1200 techniek wat het zou kunnen zijn. En wat lees je daar: gaatje in de uitlaat, even rijden zonder tankdop, bougies, volgens mij zelfs nog iets over een 0-sensor gevonden. Pfff, dat wordt lastig. En het is maandag. Dus alle 3 de Goldwingzaken waar ik wel eens ben geweest gebeld, maar alle 3 zijn ze op maandag dicht. Was ik technisch, dan wist ik het wel. Een Goldwingzaak beginnen die ook op maandag open is. Vroeger waren de winkels in Duitsland na 12:00 uur ook dicht. Begreep dat niet. Nu zijn ze zaterdag langer open dan in Nederland. Je kan bij Coolblue op internet zondagmiddag iets bestellen, en je hebt het maandag in huis. Maar de Goldwingzaak op maandag bereiken? Forget it. Mijn opdrachtgevers mogen me 24/7 bellen, ik ben er altijd voor ze. Hebben ze een probleem en kan ik helpen, dan doe ik dat. Privé en zakelijk loopt ook altijd door elkaar heen. Maar ik ga ze mailen: mensen, maandag heb ik voortaan rustdag. dus me niet meer bellen aub op maandag. Denk dat ze me dan nooit meer bellen in de toekomst. Maar ik dwaal af.

Na een tijdje zie ik het gele busje van de ANWB aankomen. Ah, zo'n 6 cylinder zegt de beste man. Ik zeg nee: 4 cylinder, het is al een oude. M'n eerste indruk is dat de man niet veel van Goldwings weet, als je denkt dat een 1200 een 6 cylinder is. Ik leg hem het probleem uit. Hij kijkt wat, denkt (hardop) na, pakt wat spullen uit z'n auto, meet wat en probeert wat. Ik vertel hem ondertussen wat ik allemaal op het forum heb gelezen. Hij meet verder. Overal toch eigenlijk wel stroom op. Op een gegeven moment start de 1200 (we hebben paar keer tijdens het meten geprobeerd te starten). Super zegt hij. Rij maar een stukje, zegt hij. Ik rij naar de volgende rotonde (ja rotondes zat in Nederland, lijkt wel of er subsidie op zit). En rij daarna terug. Alles goed. Zet hem op de standaard. De ANWB man zegt: rij maar stuk verder, rij ik wel achter je aan. Ik pak m'n helm, die ligt in z'n bus, zet de 1200 rechtop, en hij slaat af. Druk op de startknop, maar niets. Nou, terug bij af dus.

Dan gaat er wat meer af. Zadel, chromen zijkappen langs carburateur (hee, had ik ook nog gelezen, dat carburateurs de oorzaak konden zijn). Hij gaat verder meten en belt ondertussen iemand anders van de ANWB die waarschijnlijk meer van oude Goldwings weet. Op een gegeven moment knijpt hij de handrem in en ik moet kijken of er het remlicht het doet. Nee, niks. Voetrem wel remlicht. Handrem niet. Hee zegt hij. Misschien ziet hier iets. Verder meten en bedrading na lopen. Beetje onder de kuip probeert hij aan wat draden te trekken. En daar blijkt ergens een probleem te zijn. Want de motor loopt stationair goed, tot hij aan een draad komt, dan slaat hij af. Paar dingen van de 1200 gehaald om erbij te komen.

2 dingen konden het zijn, heb er hier foto van gemaakt:
Afbeelding

Dat rode stekkertje, dat kon zijn dat dat niet helemaal goed vastgeklikt zat, of die dikke zwarte draad (die op de foto naar boven loopt, maar dus daarvoor naar beneden liep, dat was de draad waar hij aan trok en dat de 1200 afsloeg). In ieder geval na het rode stekkertje goed vastgeklikt te hebben en de dikke draad naar boven te hebben gedaan, startte de 1200 weer. En bleef lopen. Spullen erop en rijden. De ANWB heeft 15 kilometer achter me aangereden. De 1200 liep weer als een zonnetje. Binnendoor gereden om ook wat te sturen (kijken of hij dan niet afslaat).

Het probleem was daarmee dus waarschijnlijk opgelost. Daarna nog even nagepraat met de beste man van de ANWB (weet zijn naam niet, heb het niet gevraagd, maar ga ANWB vandaag nog een mail sturen over hem. Liet je de 1200 ophalen door een motorzaak, was het moeilijk, want alles moet nagemeten worden en dan moet alles er vanaf en ben je al 300 euro aan loonkosten kwijt voordat er iets gemaakt is. Deze beste man van de ANWB heeft me 2 uur geholpen, inclusief die 15 km rijden, en dat voor een luttele jaarbijdrage. Hij heeft net zolang gezocht tot hij het gevonden had en dat het gemaakt is. Dan ben je gewoon een vakman dat je dit op een fietspad langs de weg kan oplossen. Kun je 10x dank je wel zeggen, maar da's nog te weinig).

Ben daarna, met uiteindelijk toch 3 uur vertraging bij de vrachtwagen gekomen. Lossen ging nog wel, maar voor laden heb ik wat moeten schuiven met de planning, maar ook dat is goed gekomen, en daarna ook nog de boot gehaald. Benieuwd als ik terug kom hoe de 1200 het dan doet naar huis. Maar dat is wel wat ik eerder schreef, je hebt altijd wel iets. één jaar probleemloos rijden zit er eigenlijk niet in. Nu kostte dit wel niets vandaag, behalve tijd, maar ook op dit soort dingen zit je niet te wachten. Toch vergeef ik het de 1200. Als ik ernaar kijk, en ik zie iets staan van 31 jaar oud wat me in die 4 jaren toch zoveel plezier heeft gegeven, dan mag dat. Dan mag je een keer wat mankeren. Maar hoop wel dat dat het enige was voor 2015.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6745
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door De Motormuis » 18 mar 2015, 11:21

Nou Johan,

Al weer een mooi verhaal. En dan nu eens niet over het rijden
met de vrachtwagen maar met de 1200.
Maar fijn dat die man van de ANWB het zo mooi heeft opgelost.
Klasse. En hopelijk is het probleem nu voorgoed opgelost.
En wat betreft het feit dat op maandag alle motorzaken zijn gesloten heb je gelijk.
En niet alleen Goldwing zaken. Maar dat zal wel zijn omdat ze anders maar een dag
weekend hebben. Want zaterdags zijn ze ook gewoon de hele dag open.
Zouden ze inderdaad genoeg personeel hebben en het zo regelen dat ze dan
ook de maandag open konden zijn dan zouden die zaken misschien wel wat
klandizie krijgen op maandag.Maar aan de andere kant weten we ook allemaal dat
we pas vanaf de dinsdag weer terecht kunnen.En soms is dat wel lastig ja.
Maar ik wens je nu weer een goede reis met de " vrachtwaggel ".
Want je zult wel weer aan het rijden zijn.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 mar 2015, 11:51

Ja Wil, denk ik plaats het hier. Da's iets wat niet op Facebook hoort, want daar is vandaag geschreven, morgen vergeten. En dit mag wel een blijvertje worden :-).

Hij heeft het super gemaakt ja. Top zo iemand. Heb net ANWB er mail overgestuurd. Weet niet hoe ik dat anders kan doen. Hoop ze doen iets met die info.

Ja met de maandag dicht weet ik. Begrijp het ook wel, maar toch ook weer niet. Als je vrij wilt zijn, moet je voor een baas gaan werken, dan krijg je vakantie dagen en vakantie geld en bouw je ook nog mooi pensioen op en krijg je doorbetaald als je ziek bent. Ik heb dat 11 jaar geleden laten gaan. Dacht ik weet het beter dan m'n baas en probeer het voor mezelf. November 2014 breek ik m'n neus en minimaal 1 rib gekneusd. In het ziekenhuis moeten blijven. Maar had lading erin. En die moest door. 2 dagen later op naar Engeland ermee. Elke hoest, elke keer niezen ging je kapot. De douane in Engeland wilde me niet verder laten rijden omdat m'n halve gezicht open lag en vol met hechtingen zat. Vraagt de klant als ik dinsdag in Zuid-Italië ben of ik vrijdag nog in Engeland kan lossen, 2.800 kilometer, dan doe ik dat. Dat is ondernemen. Leuk de vrijheid die je hebt, geen vrij vragen als je vakantie wil, maar wel er voor gaan. Altijd, dag en nacht, dagen per week. En als ik dan maandag iets moet weten voor de motor, en niemand is bereikbaar.... Dan heb ik m'n bedenkingen. Aan de andere kant zal ik het wel niet goed doen denk ik dan, ik kan het me niet veroorloven om gewoon op een doordeweekse dag de zaak te sluiten. En kan wel meer vragen per rit, maar dan zegt de opdrachtgever met een lach: ik kan beter een Roemeen vragen, dan krijg ik 2 man op de auto en die zijn nog goedkoper dan jij in je eentje.

Maar verder hoop ik ook dat het nu verholpen is. Zo veel zal ik ook niet met de 1200 rijden eigenlijk. Maar nu was het er even tijd voor. De 1800 staat nog bij de Goldwing garage.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door director » 18 mar 2015, 11:54

Man man, wat heb jij een pech met die 1200.. :cry:

Gelukkig is dit nu weer opgelost maar ik kan me voorstellen dat je iedere keer benieuwd bent wat er gaat gebeuren als je op deze oude dame stapt.
Gelukkig heb je een heel mooie 1800 staan, dus waarom rij je dan nog op die 1200 als de zo vaak onbetrouwbaar is ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 mar 2015, 14:31

Feit is dat onderhand alles vervangen is Erik, gereviseerd of gemaakt is. Zou niet weten wat er nog kapot aan kan gaan. En dan krijg je nu zo'n stekkertje of draad. Ja, dat kan altijd nog. Heb afgelopen jaar iets laten maken waardoor die het niet deed, en dat had met bedrading achter het contactslot te maken, dat was weggesmolten. Misschien is daarna het stekkertje niet goed vastgeklikt door die man. Want normaal gaat zoiets niet vanzelf los. Alleen wel lullig als het op weg naar je werk gebeurd. Dan zit je met tijden gebonden. In het weekend is ook klote, maar nu moet je je opdrachtgever bellen dat je te laat komt omdat je motorpech hebt. Weer eens een smoes die hij waarschijnlijk niet eerder heeft gehoord.

Ja en moet er toch wat mee rijden. Alleen maar stil laten staan is ook niet goed voor de 1200.

De 1800 moet ik nog ophalen (en betalen). 1400 euro voor wat dingen (handvatverwarming maken was duur). Verder nieuwe achterband erop en beurtje en luidsprekers achter weer gemaakt. Maar zijn allemaal toch flinke bedragen zo. Die 1200 vorig jaar was ook al bijna 800 euro. Het is net als een Mercedes: eentje kopen kan iedereen wel, maar blijven rijden? .....

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6745
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door De Motormuis » 18 mar 2015, 15:08

Ja Johan,

Een auto of motor kopen wil inderdaad meestal wel lukken.
Maar dan komen inderdaad de bijkomende kosten.
En dan heb je de vaste kosten zoals verzekering en wegenbelasting.
Maar daarnaast ook kosten zoals onderhoud. En het gewone
onderhoud zal dan ook nog wel gaan, maar als er ineens extreme hoge
extra onverwachtte kosten bijkomen wordt het al anders.
En als je inderdaad een oudere auto of motor hebt dan kan je nog wel eens voor
onverwachtte extra kosten komen te staan.
En dan komt de hamvraag ; houden en weer de onkosten maar betalen of
toch maar opruimen. En dat is voor ieder verschillend. De een doet hem dan maar weg
en de ander denkt als dit weer in orde gemaakt is dan is hij weer goed dus doe maar weer.
Maar daar weet jij nu ook van alles van. Dus maar veel succes met de 1200.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 mar 2015, 17:53

Verzekering van die 1200 gaat nog wel. Maar die 1800 moet casco verzekerd zijn, is ook 1.400 euro per jaar. En dan inderdaad onderhoud. Da's waar veel op bezuinigd wordt. En daar heb ik dan weer een hekel aan. Alles moet altijd goed zijn. Heb daar een soort tik in. En alles wat erop zit, moet het ook doen. Terwijl je die handvatverwarming eigenlijk helemaal niet nodig hebt bijvoorbeeld. Maar het zit erop. Dan moet het werken ;-).

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door tumtrans » 18 mar 2015, 20:12

Toch weer een verhaal van Johan, niet leuk wat er gebeurd is maar wel een happy end! :D
Laat ik nou vorige week beslist hebben dat wij (partner lidmaatschap) ook lid worden van de ANWB/wegenwacht!
Die beslissing kwam doordat ik overstap van verzekering en de pech hulp van de verzekering minder dan matig vindt.
Ooit uit zuinigheids overwegingen de ANWB de deur uitgedaan en nu uit zuinigheids overwegingen er weer in,
ja het is duurder bij m`n nieuwe verzekering om 3 voertuigen pech hulp te hebben dan 1x ANWB met partnerschap!
En dat ligt hoofdzakelijk in het feit dat je voor dagtrips in het buitenland ook hulp wilt, en die is duur!
Daarnaast heb ik in het verledn ook eens pech gehad met m`n 25 jaar oude kawa en daar keken :shock: ze er nog niet eens naar, hup op de pickup en naar het depot.
Een goede keuze lijkt me dus, temeer omdat andere wingers het me afgelopen zondag ook nog aangeraden hadden.
Fijne werk weken verder Johan rij veilig en maar hopen dat de rest dat ook doet! :roll:
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 18 mar 2015, 20:27

Tum, ik ben sinds 1992 onafgebroken lid bij ANWB. Service was eigenlijk altijd goed. Nooit spijt van gehad. Ja uiteindelijk toch alles goed gekomen. En met werk zien we wel, komt meestal ook wel goed :-)

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door KingEdwin » 18 mar 2015, 21:07

dat alles het maar weer lange tijd mag blijven doen op je 1200.
Met de ANWB Wegenwacht heb ik tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen (in de afgelopen 25 jaar 2x met auto en 1x met de 1500 stilgestaan). Iedere keer netjes geholpen en netjes gefixed (en 1x weggetakeld wegens lekke diesel verstuiver).
Enne, die handvatverwarming heb ik vandaag toch maar aangezet tijdens het rijden. Met de mist hier de hele dag (zicht was best redelijk) en de 7 gr C en de wind was het niet echt lekker op de wing ondanks de winterhandschoenen.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door tumtrans » 18 mar 2015, 21:49

@Edwin, zag ik jou dan vanochtend de botlektunnel doorschuiven ri Europoort?
Tijd weet ik niet precies maar ik vermoed rond 10 uur.
En ja, het was zo ongeveer de gehele dag koud, schijt mist. :cry:
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door pijnenburg » 19 mar 2015, 21:15

Wingservice Hilvarenbeek is op Maandag geopend.
http://www.wingservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vorig jaar heb ik 2 keer een beroep moeten doen op de ANWB. Een keertje snachts na het werk met een lege accu. Ik was binnen een uurtje weer op weg. De 2e keer ergens in een godvergeten oord in Friesland met een routeverkenning voor lang weekend Drenthe. Ik werd fantastisch geholpen en kreeg vervangend vervoer omdat de dynamo defect was. De motor werd op een adres van mijn keuze afgezet. Lang leve de ANWB. :D
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Chris.Wolters » 20 mar 2015, 08:51

pijnenburg schreef:Vorig jaar heb ik 2 keer een beroep moeten doen op de ANWB. Een keertje snachts na het werk met een lege accu. Ik was binnen een uurtje weer op weg. De 2e keer ergens in een godvergeten oord in Friesland met een routeverkenning voor lang weekend Drenthe. Ik werd fantastisch geholpen en kreeg vervangend vervoer omdat de dynamo defect was. De motor werd op een adres van mijn keuze afgezet. Lang leve de ANWB. :D
Om die rede heb ik voor mijn motor ook het ANWB partner lidmaatschap genomen (mijn vrouw was al lid) het volledige pakket Europa+Woonplaats etc. ANWB kijkt gelukkig niet meer naar de leeftijd van de motor. Andere doen dat wel 12jr of ouder wordt je niet geholpen.
Daarnaast heb ik ook een verzekering bij Univé lopen voor de motor mocht de ANWB hem niet thuis brengen dan doet Univé dit wel.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door KingEdwin » 20 mar 2015, 13:35

@Tumtrans.
nee dat was ik niet. Enige snelweg waar ik die dag reed was de A29 tussen Vaanplein en afrit Oud-Beijerland en v.v. Probeer de snewegen zo veel mogelijk te vermijden..... saaie bedoening.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Knallen, afslaan, ANWB, wachten en weer verder

Bericht door Honda GL Castlebiker » 21 mar 2015, 21:10

Vandaag teruggekomen van het werk, had maandag de min van de accu maar losgehaald. Vandaag dan de min erop, en hup, de 1200 deed het meteen. Daarna door de regen naar huis gereden, dochter opgehaald en meteen door naar het sporten gereden, ze had een uitwedstrijd. Daarna weer naar huis en alles, jawel, zonder problemen. Denk zo'n 120 kilometer vandaag. Morgen wel poetsen, want het ziet er schandalig uit door het zand (ja, heb wat zandpaden meegepakt, dat was korter ;-) ). Kwam trouwens bij Nederweert binnendoor nog een 1800 tegen rond 12:45 uur die nog zwaaide. Toen was het bij mij nog droog, 500 meter daarna niet meer :-(.

Plaats reactie