teleurgesteld

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
ww9466
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:09

teleurgesteld

Bericht door ww9466 » 06 feb 2015, 12:35

Onlangs mijn 1e wing in ontvangst genomen .
Tijdens de onderhandelingen prijs overeen gekomen + aflever beurt voor 250,-
Dit houdt blijkbaar in.... schone olie en filter PUNT.
erg veel geld lijkt me ... thuisgekomen zelf maar eens een controle uitgevoerd.... 1 liter koelvloeistof bijgevuld.
Direct maar groot onderhoud gedaan.... remvloeistof erg donker van kleur. Niet echt prettig gevoel met een bergenrit voor de boeg
Dus alle remmen en koppeling maar ververst.
Remmen schoon en gangbaar gemaakt. Cardan ververst. Bougie's luchtfilter en benzinefilter ook maar gelijk gedaan!
Kortom die aflevering heeft mij veel te veel gekost en eigenlijk is er behalve olie en filter gewoon niks aan gedaan.
Ben erg teleurgesteld in deze motorzaak. De bedoeling was om ook nog voor ons beide nwe kleding en helmen te kopen. Dit ga ik echter wel weer op mn vertrouwde adresje doen.
Deze motorzaak dacht er een klant bij te hebben...niets is minder waar. Anbergen slagharen 1x NOOIT WEER.

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: teleurgesteld

Bericht door f.schuiling » 06 feb 2015, 14:24

Had het wel gedacht dit is een waardeloze kloten zaak.

peter

Re: teleurgesteld

Bericht door peter » 07 feb 2015, 00:56

Motorzaken die eigenlijk motoren verkopen zoals ze bij de mediamarkt dozen schuiven kan je ook niet vertrouwen. Er komt een motor binnen en dan gaan ze er vanuit dat hij het gewoon DOET. Verder kijken als de neus lang is kost nou eenmaal geld. Gelukkig voor jou kan je dit soort problemen zelf oplossen. Dat doe ik zelf ook het liefste dan weet ik dat het goed gedaan wordt. Vakmanschap en service is vaak ver te zoeken. Ik betaal liever teveel voor een auto/motor en dat hij perfect meegaat als een scherpe prijs voor een voertuig met allerlei achterstallig onderhoud. De meeste goldwing specialisten geven je een motor mee die wel deugt gelukkig.

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: teleurgesteld

Bericht door Frederick Lieverdje » 07 feb 2015, 09:51

Toen ik een paar jaar geleden mijn 1500 daar kocht wisten ze dat ik naar Oostenrijk zou.
Ik mocht ook een flink bedrag aan afleveringskosten betalen.
Bij mij was zelfs de olie niet vervangen en bleken in Oostenrijk de remvoeringen tot op het bot versleten.
Volgens die verkoper waren de distributieriemen ook pas vervangen.
Later bij een echte Wingservice alles laten maken waar vraagtekens bij zaten.
De distributieriempjes waren heel erg oud en stonden op knappen.
Bij mij valt die bij het ponypark onder motormaffia.

Groet, Frederick
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

country
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 aug 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: tegelen
Contacteer:

Re: teleurgesteld

Bericht door country » 07 feb 2015, 14:58

En dan staat dit op hun site Passie voor motoren! zo dat mag er wel van af pffffff

Willemb
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2014, 16:45

Re: teleurgesteld

Bericht door Willemb » 07 feb 2015, 19:06

Nu met internet kan je natuurlijk eerst onderzoek doen.

Als eerste http://www.baatsen.com/dealerinfo.php" onclick="window.open(this.href);return false; voor een dealer review,
daar staat "Wil niet dat klantenervaringen op deze site gepubliceerd worden"

dan maar naar Motor-forum:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ren-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dan naar de site van Anbergen:
http://www.anbergenmotoren.nl/service/garantie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hij is aangesloten bij de Bovag en RDW erkend, maar dat laatste heb je als partculier niet veel aan.

even de advertentie bekijken:

http://tinyurl.com/nlqaj2h" onclick="window.open(this.href);return false;

Klopt de km-stand wel ? is het geen mijlenteller.

hm... 3 maanden garantie?

naar de Bovag:
http://www.bovag.nl/garantie#motor" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovag garantie is altijd 6 maanden!

Nog maar even op kenteken gezocht, maar dat wist je natuurlijk voor de koop niet,
hij staat nog op de site van een andere motorzaak:

http://www.motostoreboxmeer.nl/new-page.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

wel als verkocht:

http://www.motostoreboxmeer.nl/honda-go ... -lt-99.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ww9466
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:09

Re: teleurgesteld

Bericht door ww9466 » 08 feb 2015, 06:11

Had m ook al zien staan in boxmeer...bedrijf gemaild maar nooit reactie gehad
Of de km stand klopt ..weet je bij geen een motor... tuurlijk kan je onderzoek doen op internet..maar je zal altijd meer negatieve ervaringen vinden dan positieve.
Ben verder erg tevreden over de motor..
Alleen niet over de manier waarop mij 250,- is afgenomen.
Had nog voorgesteld om motor zonder beurt te kopen maar wilde hij niet." Doe die beurt nou maar gewoon erbij... hij heeft t nodig".
Nou dat laatste klopt wel.
Gelukkig kan ik alles zelf dus dat maakt de beurt weer wat goedkoper. Distributieriemen nog ff en hij is er helemaal klaar voor.
En dan gaan we er hopelijk veel plezier van hebben.

Willemb
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2014, 16:45

Re: teleurgesteld

Bericht door Willemb » 08 feb 2015, 18:47

ww9466 schreef:Had m ook al zien staan in boxmeer...bedrijf gemaild maar nooit reactie gehad
Of de km stand klopt ..weet je bij geen een motor... tuurlijk kan je onderzoek doen op internet..maar je zal altijd meer negatieve ervaringen vinden dan positieve.
Ben verder erg tevreden over de motor..
Alleen niet over de manier waarop mij 250,- is afgenomen.
Had nog voorgesteld om motor zonder beurt te kopen maar wilde hij niet." Doe die beurt nou maar gewoon erbij... hij heeft t nodig".
Nou dat laatste klopt wel.
Gelukkig kan ik alles zelf dus dat maakt de beurt weer wat goedkoper. Distributieriemen nog ff en hij is er helemaal klaar voor.
En dan gaan we er hopelijk veel plezier van hebben.
Boxmeer is misschien een dochteronderneming?

Bij km.stand ging het mij meer of het mijlen zijn of km's, veel handelaren "vergissen" zich daar nogal eens in.
Het maakt in prijs natuurlijk uit of er 100dkm of 100dmijl (160dkm) mee gereden is.

ter info wat km.standen betreft een link van een column uit Promotor van deze maand:
http://www.erikvanlent.nl/column/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zie dat in de GL 1500 c.a. 4ltr olie gaat dus incl oliefilter ter waarde van 100euro, ben je dus maar voor 150 euro getild :wink:

Wanneer je de GL 1500 weer verkoopt weet je pas of je er teveel voor betaald heb!

ww9466
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:09

Re: teleurgesteld

Bericht door ww9466 » 09 feb 2015, 17:40

De prijs maak ik me niet zo druk om.

Maar 4 liter 10w40 (15 euri) en 5 euro voor een filter. Als je daar als motorzaak 250,- voor gaat rekenen.
Weet je 1 ding zeker.... die krijgen heel veel gratis reclame van me !!

Ik ben wegenwacht en heb alles zelf relatief goedkoop op kunnen lossen.
Maar wat als je hiervoor afhankelijk bent van zo'n motorzaak.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: teleurgesteld

Bericht door wingryder » 09 feb 2015, 18:08

Hoi WW,

Ik kan me je frustratie erg goed indenken, Toen ik mijn eerste 1800 kocht werd hij ook afgeleverd met een "beurt".
Precies zoals jij heb ik ook e.e.a eens bekeken en ook ik kwam tot de conclusie dat er weinig tot niets aan gedaan was.
Zelf de benodigde spullen gekocht, bougie's, olie etc. de hele rattaplan.

maar.............toen ik er over belde met de leverancier van de motor ging men diep door het stof en zegde toe het bedrag te vergoeden.
Ik heb de rekening van het materiaal opgestuurd en binnen een dag stond het geld op mijn rekening.

Deze zaak bestaat niet meer dus het heeft geen zin om namen te noemen.
Ik zou er toch eens een telefoontje aan wagen, wellicht bereik je er wat mee.
Nu ben je alleen maar met modder aan het gooien (terecht overigens) en daar bereik je naar mijn idee niets mee.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

ww9466
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 jan 2015, 16:09

Re: teleurgesteld

Bericht door ww9466 » 09 feb 2015, 19:57

Hoi jan

Ben ik met je eens
Ga zeker nog met hem om de tafel....maar doe dat aan het einde van de garantie periode

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: teleurgesteld

Bericht door meire » 10 feb 2015, 19:35

hallo,WW zou toch ook eens een telefoontje doen en vragen hoe ze aan een bedrag van 250€ komen ,eens vragen wat er allemaal gebeurd is :!: en dan vragen hoe het komt dat ge zelf nog zo veel moest vervangen en nazien :!:
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: teleurgesteld

Bericht door Marco1 » 10 feb 2015, 19:41

Ze moeten toch op één of andere manier de kosten van de brand van tweeëneenhalf jaar terug eruit krijgen.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: teleurgesteld

Bericht door beinhart » 11 feb 2015, 09:12

is nu te laat om te zeggen, maar daar hadden ze vroeger (mischien nogsteeds) bij de promotor zo'n figuur voor die je kon bellen voor een aankoopkeuring...
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: teleurgesteld

Bericht door peter n.d. » 11 feb 2015, 11:20

Beste Forumrijders , zo zie je maar dat er nog steeds malafide handelaars en verkopers hun handelswaar kunnen verkopen aan te goeder trouwe mensen :? . En meestal betaal je bij deze handelaars :evil: :twisted: , een pak meer voor het zelfde product , dan bij een eerlijker verkoper en kom je meestal twee keer bedrogen uit :cry: :oops: (duur aankoop en dure reparaties , waar die heren meestal weet van hebben :evil: :evil: ) .Ik heb het geluk gehad steeds mijn occasies te kopen bij een eerlijker verkoper :idea: :!: . En ik koop steeds mijn motor bij de zelfde verkoper :idea: en weet ik dikwijls van wie de moto afkomstig is (vorige eigenaar 8) ) . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Plaats reactie