Het Leger...

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Het Leger...

Bericht door Devoraz » 15 feb 2015, 19:32

Had nog leuker geweest als ze hem de "Pink Panzer" hadden genoemd. :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Het Leger...

Bericht door rudolphwolven » 15 feb 2015, 20:47

Lichting 1969, opgekomen in Grave, ingedeeld bij het dienstvak Techn. Dienst.
21 mndn gediend, opleiding in Utrecht.
Daarna diensttijd grotendeels verbracht bij de 574 Tankwerkplaats in Leusden en gelegerd in Amersfoort.
Elke dag werden we met een busje vanaf de kazerne gebracht naar de tankwerkplaats en weer opgehaald.
Hier werden Centurion- en Leopard tanks in een grote werkplaats met 800 medewerkers gereviseerd......werkelijk geheel ontmanteld......alles gereviseerd, dus de "hull", het geschut en overige wapens, de motor en hulpmotor.......alles compleet uit elkaar.......kosten 1/3 van de nieuwprijs.....tank was daarna weer als een nieuwe tank.
Er lag een proefbaan rond de werkplaats; tanks werden er na revisie op volle snelheid (50 ton) rondgereden en geremd.......de remmen zijn enorm; als je er met een auto achter zit knal je er bovenop.
Er was een motorenproefstand waar 4 stuks gereviseerde motoren (Centurion = Rolls Royce Merlin V12 motor; 27.000 cc cilinderinhoud) naast elkaar urenlang op vol vermogen werden ingedraaid en beproefd.
Het was een afgesloten ruimte en de motoren werden zonder geluiddempers beproefd.........het was een onvoorstelbaar lawaai.......als er vanwege brand een alarm afging had je 5 seconden om de grote ruimte te verlaten; onmiddellijk daarna werd de gehele ruimte binnen enkele seconden vol gespoten met schuim (heb dit niet meegemaakt).
Elke middag werden we met een dienstbusje (de wkpl. commandant/kolonel en een drietal officieren) naar het officiersrestaurant bij het selectiecentrum in Leusden gebracht en gehaald voor een uitgebreide lunch (geserveerd door in wit/zwart geklede obers)...........tja maffe tijd....
De diensttijd was goed voor mij, ik heb er veel geleerd als "grote-stads-jongetje" die nooit in de buitenlucht had geslapen en zijn behoefte had gedaan tussen kameraden in het bos...........
Ik ben afgezwaaid als 2e luitenant.

mvg, Ruud


Afbeelding

http://www.amt.nl/PageFiles/21234/001_2 ... ortage.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Rob Pt

Re: Het Leger...

Bericht door Rob Pt » 16 feb 2015, 01:07

Devoraz schreef:Had nog leuker geweest als ze hem de "Pink Panzer" hadden genoemd. :lol:
Ja, op zich misschien wel ware het niet dat het geval op de foto geen panzer/tank is!
Trouwens met die rupsvoertuigen was altijd wel iets aan de hand ......

Afbeelding

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 16 feb 2015, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Het Leger...

Bericht door Devoraz » 16 feb 2015, 01:22

Rob Pt schreef:Ja, op zich misschien wel ware het niet dat het geval op de foto geen panzer/tank is!
Who cares??!?! :lol: :lol: :lol: :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Rob Pt

Re: Het Leger...

Bericht door Rob Pt » 16 feb 2015, 01:29

Niemand! :lol: Daarom is het Nederlandse leger ook zo grappig ..........

Afbeelding

Rob

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Het Leger...

Bericht door Wup » 16 feb 2015, 22:33

Leuk hoor, die foto's uit de oude doos! :wink:

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mei 2007, 16:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Assen

Re: Het Leger...

Bericht door Pino » 19 feb 2015, 00:45

Lichting 78-6 opgekomen in Zuidlaren bij het 44ste als zandhaas. Juli 79 uitzending naar Libanon en pas sinds een paar maanden weer "thuis".
In 1980 weer de dienst in als reservist en daar een aantal jaren verbleven en diverse functies gehad.
Begonnen als verkenner, hospik, plv.groepscom., instructeur reddingsmiddelen, groepscommandant, plv.peletonscomm. en uiteindelijk in 2004 de dienst verlaten ivm. gezondheidsproblemen.
Ik ben in 2003 begonnen op en gl1100 en nu toeren we met de 1800 door Europa.
Vulneratus Nec Victus = Gewond doch niet verslagen

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Het Leger...

Bericht door Devoraz » 19 feb 2015, 09:53

Pino schreef:Juli 79 uitzending naar Libanon en pas sinds een paar maanden weer "thuis".
Zo, dan ben je lang weg geweest. :lol:
Pino schreef:Ik ben in 2003 begonnen op en gl1100 en nu toeren we met de 1800 door Europa.
Hmm, mis alleen de GL1000 nog. :wink:
Er staat 'GL 1200 rijder' onder je avatar en 'Type Goldwing' staat op GL1500 :lol: :lol:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: Het Leger...

Bericht door alkyone » 21 feb 2015, 21:15

78-2

st.st.cie 4e divisie
HHDP
Lichtploeg.
Ik reed in de wagen met het grote witte bord op de voorkant.
Daarop wat bliksem schichten maar vooral Lampje, het hulpje van Willy Wortel.
Niet tijdens de oefeningen in Duitsland.

Afbeelding
Afbeelding

Rob Pt

Re: Het Leger...

Bericht door Rob Pt » 24 mar 2015, 01:09

En daarom hebben ze nou de Cavalerie de tanks afgepakt .......

Afbeelding

Rob

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Het Leger...

Bericht door Rongoos » 24 mar 2015, 07:24

Lichting 86-4
Opgeroepen voor de mariniers keuring. opkomst 130 man op zondagavond.
Kamer waar ik op sliep lag helemaal vol. Maandagochtend/middag medische keuring.
S' avonds zaten we met 16 man nog aan tafel, de rest was naar huis gestuurd. Ik had zoiets deze 16 zullen ze toch wel nodig hebben?
Dinsdag psychische keuring, mijn ouders lagen in scheiding en ik had geen makkelijke jeugd met een alcoholische moeder en workaholische vader.
Ik nam me nog zo voor om daar niks over te zeggen, maar de therapeut was een goeie. Binnen een paar minuten kwam alle shit van thuis eruit.
Conclusie: niet geschikt voor marinier maar ze konden me een baan aanbieden aan boord van een fregat in de wasserette. Ik denk .. ja dag! dat ga ik niet doen.
Beetje het waslulletje van de boot worden, no way. Fregat is wel 12 maanden naar curacao geweest, niet echt slim van mij.

Dus op naar de landmacht. Opleiding in Vught bij de pantsergenie en daarna 10 maanden naar Seedorf.
Wat een feest zeg. Wijven, zuipen, vechten en vreten!! Ik was magschutter en mocht bij oefeningen de objecten bewaken die mijn collega' s voorzagen van springstoffen om ze op te blazen.
Dit betekende uren met je ballen op de grond met min 20 :( Daar is het gevoelloze middengedeelte van mijn lichaam begonnen.
Afijn we hadden een Luitenant en bij de wederzijdse aanblik van elkaars aangezicht hadden we beiden dezelfde gedachte... jou moet ik niet!
Verder was ik een voorbeeldig soldaat die z'n maten hielp en de orders opvolgde, alleen wanneer Luitenant Dubbeldam zei we gaan links ging ik naar rechts.

Affijn aan het einde van de dienstplicht kregen we een voorlichtings avond met de mogelijkheid om KVV-er te worden. Ik zou voor 5 jaar tekenen en had nog geen enkel rijbewijs.
Ik zou chauffeur worden op een dieplader, waar de tanks op worden vervoerd. En ik mocht op kosten van de staat alle rijbewijzen halen die hier voor nodig waren.
Ik was door het dolle heen en na een medische keuring hoefde ik alleen nog maar een beoordeling van mijn leidinggevende erbij te voegen en ik was binnen.
Leidinggevende?? Fuck dat was Luitenant Dubbeldam :( Het vervolg laat zich raden. 2 weken later was ik weer timmerman.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het Leger...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 mar 2015, 18:39

Haha, mooi verhaal Ron. Dalijk koopt die Luit Dubbeldam ook nog een Goldwing, kom je hem nog eens tegen :-).

Maar wel typisch in het leven ja, denk je leuke toekomst te kunnen gaan maken zo, is er 1 iemand die dat voor je kan/gaat verpesten. Van die "1-iemanden" ben ik best veel in het leven tegen gekomen. Allemaal individuen die zichzelf belangrijk vinden en als je niet in hun straatje loopt, gaan ze je dwarszitten. Jammer is dat.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Het Leger...

Bericht door Rongoos » 25 mar 2015, 08:15

Ja Johan, het typerende is dat ik de meeste namen van mijn maten waar ik dag en nacht mee in de weer was niet meer weet.
Maar de naam van die kl..tzak weet ik nog precies :? Die vent heeft een inderdaad mijn toekomst vergalt. Was ik nou misschien ook internationaal chauffeur en had ik een 1200 en een 1800 in de schuur staan :lol:
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Het Leger...

Bericht door RonalT » 25 mar 2015, 10:39

Gewoon een paar ballen en keu's verkopen, Ron. Dan komt die 1800 zo binnen bereik..... :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: Het Leger...

Bericht door Wim-S » 25 mar 2015, 11:49

EEN DAG IN DIENST
weet al niet meer de exacte datum maar ben van bj 61 zodat ik eind jaren zeventig een oproep voor de keuring kreeg
weet nog wel dat ik er totaal geen zin in had ben daarom ook niet gegaan had nog de hoop ze vergeten mij wel
niet dus ,ander halfjaar later na verschillende oproepen en dreigementen anders komen we je wel halen diende
ik mij in breda te melden ik baalde als een stekker was als jochie van veertien gaan varen en op dat moment was ik stuurman
op de rijn met een behoorlijk salaris zou er financieel behoorlijk op achteruit gaan maar in overleg met mijn baas ik mocht
weer terug komen als ik werd afgekeurd dan toch maar gegaan .
s morgens netjes gemeld met het idee even te worden gekeurd en dan weer naar huis te kunnen maar dat ging eventjes anders
dan gedacht nadat ik mij had voorgesteld werd me door een barse officier mede gedeeld dat ik onder krijgstucht stond en daarom
de kazerne niet meer mocht verlaten het bleek later dat de keuring pas de volgende ochtend plaats zou vinden .
ze hadden hier al wat ervaringen mee op gedaan wat later bleek ik was de eerste die zich melde maar in de loop van de dag
kwamen er meer die zich net zo als ik niet op tijd hadden aangemeld ik was 15 maanden te laat er was er zelfs een die was
vier jaar te laat deze was dan ook een vriend van herman brood hij kwam ook pas s avonds laat binnen, en was ons clubje van
zes laatkomers compleet .
de volgende ochtend voor de keuring werden wij als aparte groep behandeld en kregen overal voorrang dit was ook wel nodig
gezien ons gedrag op dat moment onder leiding van die herman brood figuur gingen we behoorlijk te keer het contrast tussen
ons zessen die geen van allen in dienst wilden en de andere jongens die ook nog wat jonger en schuchter waren en wel graag wilden
was overduidelijk.
we wisten zo een bende er van te maken dat zelfs de keurings artsen ons er uitschopten ,op onverklaarbare wijze werden we alle
zes afgekeurd .
in iedergeval ben EEN dag in dienst geweest en heb er een leuk herinnering aan overgehouden

mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Plaats reactie