Het Leger...

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Het Leger...

Bericht door Henkie de ledman » 10 jan 2015, 09:52

Wie zat waar in dienst en wanneer..

ik.. TSer
78-2
Haarlem 4 maanden
Roermond 4 maanden
Grave 2 maanden
Piroc Eindhoven 2 maanden
de rest tot 7-82 in Schaarsbergen oranje kazerne
11 ZVE (M113-AMX ) Rang KPL1

wie volgt..
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Het Leger...

Bericht door De Motormuis » 10 jan 2015, 10:09

Ik was van lichting 77 - 2.

Opgekomen in Ede-Wageningen op de Elias Beekman kazerne.
Daar opleiding gehad tot telexist.
Daarna naar de Maurits kazerne ook in Ede-Wageningen.
Daar rest van de 14 maanden diensplicht afgemaakt.
Ik was korperaal.
Heb toen groot verlof gekregen.
Maar werdt tien jaar later weer opgeroepen.
Kwam toen in een ander legeronderdeel, Korps Mobiele Colonnes in Crailo.
Daar kreeg ik toen 3 weken opleiding tot "redder ". Onze taak bestond uit
het redden en bergen van mensen bij grote rampen. Dus slachtoffers uit puin
en ingestorte gebouwen halen. Hierna ben ik daar ook nog een keer voor opgeroepen
om 2 weken op herhaling te komen.
Daarna niets meer van gehoord totdat ik jaren later bericht kreeg dat ik
nu groot verlof had. En dat ik al mijn legerspullen die ik nog had mocht houden.
Dit waren mijn militaire ervaringen.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Het Leger...

Bericht door Devoraz » 10 jan 2015, 11:37

(Helaas) ik heb niet in het leger gezeten. In mijn geboortejaar was er blijkbaar een babyboom waardoor de lichting te groot was. Ik ben wel goedgekeurd maar ben 1 van de (on)gelukkigen die niet hoefde op te komen. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Het Leger...

Bericht door Black Wing » 10 jan 2015, 11:58

lichting 79-6, opgekomen in Grave, intendance,
en na een paar weken verhuisd naar harderwijk, infanterie om daar voor Unifil een opleiding te doen
om daarna via Assen naar Libanon te vertrekken, maar daar hadden ze me na de opleiding toch maar
niet meer nodig, omdat degene die ik zou aflossen een half jaar had bijgetekend,
daarna verhuisd naar Amsterdam, 420ste infanterie beveiligingscompagnie om een jaar lang locaties
waar materiaal ligt te beveiligen tijdens nachtelijke ritten door noord holland
na 14 maanden groot verlof, om na 2 jaar weer op herhaling in Ossendrecht te worden opgeroepen
waar ik tot TLV schutter werd gebombardeerd, en na 2 weken weer met groot verlof
tijdens de herhaling bevorderd tot soldaat 1e klas,
ik had al KPL 1e klas moeten zijn, maar door een ( misverstand ) :mrgreen: akkefietje ooit tijdens een patrouille
mocht ik ook nog eens voor de krijgsraad komen, en gingen de strepen weer in de la :lol:

nog een leuke anekdote:
bij opkomst voor de herhaling kregen we onze persoonlijke wapens uitgereikt in de wapenkamer
bijna iedereen stond al buiten met een onoogelijke Garand, die waren volgens mij nog gebruikt in de burgeroorlog in de USA :lol:
maar ik kreeg een FN pistool met holster ( omdat ik zo bleek later TLV schutter zou worden )
dus iedereen om mij heen en vragen waarom dat zo was,
dus ik zeg met een droog gezicht, dat moet je gewoon vragen, als je je mond niet opendoet krijg je die schroot die je nu hebt :mrgreen:
dus bijna iedereen weer naar binnen om het ding om te ruilen :lol:
na een hoop gebulder stonden ze beteuterd weer buiten, mij boos aan te kijken :lol:
later konden we er samen om lachen en waren het 2 leuke weken
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Het Leger...

Bericht door pijnenburg » 10 jan 2015, 13:11

Lichting 91-2

In het leger kwam ik erachter dat ik allergisch ben voor dominante mensen. Niet echt een toffe omgeving voor mij dus.

Ik zat gelegerd bij het Garderegiment Jagers op de Oranje kazerne te Schaarsbergen als MAG schutter. Kolere zwaar wapen die enkel leuk was op de schietbaan. In het leger heb ik geleerd dat als je denkt dat je doodgaat door uitputting je 37 procent meer kan voordat het daadwerkelijk zo is, dat ik prima in staat ben om tijdens de wacht staand te slapen, dat mensen die likken naar boven en schoppen naar beneden in het veld het meest falen en dat erewacht met Prinsjesdag op het binnenhof verdomd lang kan duren.

Conclusie: geef mijn portie maar aan fikkie en mocht de vijand de straat binnen marcheren hang ik wel met een katapult uit het raam. :lol:
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: Het Leger...

Bericht door beinhart » 10 jan 2015, 15:26

september 94, de laatste dienstplichtige op de limos in nijmegen (luchtmacht), opleiding was gezellig; tijdens een oefening nog liggen slapen...
in duitsland (stolzenau) tussen hannover en osnabruck bij het 501 gezeten, bij de bewaking; lb'er doe je plicht, poortje open poortje dicht...

o ja daar in duitsland kreeg ik te horen, mochten ze ooit aan de poort staan kon ik beter mijn wapen afgeven en ze binnenlaten als er 1 neerschieten.
want dan zou ik meer problemen hebben (lekkere instelling) viel trouwens niet veel te bewaken, alles werd al naar nederland verplaatst, de hele boel werd opgeheven.
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

nico72
Berichten: 963
Lid geworden op: 01 apr 2011, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Winssen

Re: Het Leger...

Bericht door nico72 » 10 jan 2015, 15:40

Niet in dienst geweest afgekeurd vanwege zwakke enkels en ik wou nog welzo graag :lol:
Groetjes Nico

Yamaha FZS Fazer bj 2006 2009 tot 2011
GL1500 ratjetoe bj 1988 2011 tot 2014
GL1500 se bj 1992 2014 tot 2021
GL1800 C-ABS bj 2008 2021 tot 2023
GL1000 LTD bj 1976
Gl 1800 bj 2018 2023 tot...

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Het Leger...

Bericht door KvH » 10 jan 2015, 15:46

Ik ben de dans ontsprongen, ben van het juiste bouwjaar om niet meer opgeroepen te worden.
Was ik wel opgeroepen dan zou mijn lengte waarschijnlijk genoeg zijn geweest om alsnog niet te hoeven.

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Het Leger...

Bericht door bowser » 10 jan 2015, 17:20

Lichting 92-9 samen met me gl1100 :D :D
Opleiding in de kromhout in utrecht
Daarna een maand tankmonteur ypr soesterberg ,en door naar duitsland seedorf voor de andere 10 maanden bij de 42 blj limburgse jagers A cie
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Het Leger...

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 jan 2015, 17:44

In december 1992 belde ik op naar het keuringscentrum in Roermond. Daar was ik in februari 1992 gekeurd. Ik vroeg of ik in dienst kon komen. Dat ging daar niet, moest ik naar Heerlen bellen. Hun gaven me het nummer. Ik naar Heerlen bellen. De persoon aan de andere kant van de lijn zei dat dat niet telefonisch kon. Waarop ik zei: 99 van de 100 dienstplichtigen willen niet in dienst, nu heb je er eentje die er wel in wil, en die mag het niet? Dat zal toch niet zo wezen? En toen ging het wel. Hij vroeg wat m'n opleiding was en welke rijbewijzen ik had. Toen gaf hij mij de keuze: 1.Intendance worden (klonk moeilijk en ik wist niet wat het was) 2.motorrijder bij de marechaussee (had ik moeten doen, maar heb gekozen voor 3). 3: vrachtwagenrijbewijs halen.

Dus vrachtrijbewijs halen in Venlo. Daarna paar maanden in Seedorf gezeten,mega gezellig. Op oefening was het ook leuk, want moest auto camoufleren maar dat deden de andere soldaten, dan hoefden ze geen tentje op te zetten en konden in de bak van de vrachtwagen slapen. Win-win hadden we toen ook al. Daarna naar de Harskamp, spoedopleiding voor de VN. Toen half jaar in Joegoslavië gezeten, eerst 4 maanden in de Krajina. Daarna 2 maanden Zagreb. Omdat ik het leger zo leuk vond ging ik naar het KMS in Weert. In afwachting daarvan nog een tijdje op het verbindingscentrum gezet als korporaal. Beetje koffie zetten en verdomd weinig doen. Toen dus de KMS in Weert en tenslotte nog een carriereswitch gemaakt naar het KMSL in Woensdrecht.

Als er iets was, wat me op het lijf geschreven was, dan was het het leger wel. Beter kon het niet. Alles werd geregeld voor je, tot aan onderbroeken aan toe. Eten en drinken kostte niets. Toen ik in Venlo op kwam kostte een frikandel 30 cent en een frietje 40 cent. In Seedorf waar ik eerst bij de StufStufverzorgingscompagnie heb gezeten voor ik nog effe naar de Limburgse Jagers ging, werd teveel gedronken. Dus werd het bier duurder gemaakt, en de sterke drank goedkoper om de bierprijs te compenseren. In Vught was een pilsje 70 cent. Zelfs ziekenfonds hoefde je niet te betalen, je ging gewoon naar de tandarts en dokter op de kazerne.

Had ik de keuze, ging ik gister nog terug in het leger. Maar soms maak je verkeerde keuzes en beslissingen. Die heb ik vroeger helaas ook genomen.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Het Leger...

Bericht door cooper » 10 jan 2015, 18:57

Cooperke was bij lichting '85
Opleiding in Brasschaat en dan verder naar de stormfussiliers in Leopoldsburg voor de resterende 9 maanden.
Zware dienst gehad maar had achteraf niets dan voordelen, ik reed op die moment competitie motorcross en de fysiek ging met sprongen voorwaarts. :D
Mijn 10 maanden legerdienst zijn er uiteindelijk 11 geworden omdat ik wegbleef van een weekendwacht waar ik voor was opgegeven.
Had CSM ruim op voorhand ingelicht dat't dat weekend motorcross was op de Keiheuvel in Balen en ik die voor geen geld of welke andere reden dan ook zou missen.
Na't weekend direct 's morgens op't matje komen bij de CSM. Kreeg als straf en na een hele litanie te moeten aanhoren weerom weekendwacht. Cooperke hield niet van vergelding en gezien Cooperke bij't uitreiken van de weekendvergunningen op vrijdag z'n papiertje weer niet kreeg ikke weer de draad over en weer weg. :D Maandag daarop naar korpsoverste, ene met een hele sterrenhemel op z'n schouders, :wink: daar kwam't er uiteindelijk op neer dat ik 4 weken langer mocht blijven. :lol:
Voor mij geen probleem want ik wou niet liever dan voor altijd bij't leger blijven, helaas dacht m'n vader er anders over en wilde hij niet tekenen. :( Anders was Cooperke nu nog soldaatje geweest! :lol: :lol:
Laatste maand van m'n legerdienst mocht ik met de bv's (beroepsvrijwilligers) mee naar Vogelsang. Ze wisten met mij toch niet waarheen want iedereen van mijn lichting was al afgezwaaid.
Ikke dan mee op de schietstand gaan kogeltjes geven, soepke uitscheppen, petatjes geven aan de nieuwe lichting miliciéns en beetje met de vrachtwagen mee door't veld crossen.
I had the time of my life !!!!!!! en die mannen met hun strepen en sterren maar denken dat ze me hadden gestraft! hahaha
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Tarzan
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rotterdam

Re: Het Leger...

Bericht door Tarzan » 10 jan 2015, 20:32

Lichting 82-6
Eerst de opleiding op de Elias Beekman kazerne ( verbindingsbedienings dienst ), daana de rest van de diensttijd
op het ministerie van defensie gezeten, achter de telefoon centrale

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Het Leger...

Bericht door RonalT » 10 jan 2015, 20:38

...werd steeds leger
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Het Leger...

Bericht door director » 10 jan 2015, 20:44

Ik heb geleerd dat je in het leger een echte kerel wordt...
Net als anderen hierboven kreeg ik ook buitengewone vrijstelling, ik was dus blijkbaar al een echte kerel :mrgreen: :mrgreen:

Helaas geen militaire carrière voor mij, wel leuk om jullie verhalen te lezen.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Het Leger...

Bericht door appieabc » 10 jan 2015, 21:11

semper fi,,,,,qua patet orbis. en retespannend ook nog.

Plaats reactie