Motorzoektocht

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Motorzoektocht

Bericht door Honda GL Castlebiker » 28 dec 2014, 12:39

Nou, dan heb je vakantie, buiten glij je op je muil als je de hond uit laat, dus wat ga je dan doen? Effe wat oude kentekens natrekken.

Zo zag ik een dat een oude Kever en een Spitfire Cabrio van me nog steeds rijden. 2 TransAm's ook. Een oude Continental Mark IV ook nog steeds. 2 Mercedessen en een BMW niet meer :-).

Bij de motoren had ik vaak geen foto van de achterkant, dus kon kenteken zo snel niet zien. Behalve van m'n Goldwing die ik tot 1996 heb gehad, de MK-33-BK. Een 1100 uit 1981.

Even bij RDW gekeken, altijd leuk. Eigenaren tot nu toe: 3. Weet niet of dat klopt. Ik heb hem bij Joppen in Leende gekocht. 24-4-1990 is hij volgens RDW ingevoerd in Nederland. Dan zou 1e eigenaar hem tot dat ik hem kocht moeten hebben gehad. Ik heb hem later ingeruild bij Van Doorn in Zaltbommel. 17-4-2012 is hij de laatste keer ten naam gesteld. Volgens RDW nu niet verzekerd.

Zou het best leuk vinden om te weten wat er na dat ik hem verkocht had mee gebeurd is.

Er was iets met het starten, met massa maken. Dat hadden we simpel opgelost door een kabeltje bij de valbeugel te maken vanaf de accu, voor de min. Wou de 1100 niet starten, dan deed je dat kabeltje tegen de valbeugel, dan maakte hij wel massa, en hij startte dan wel. Je kon het ook uitleggen als een soort doe-het-zelf startonderbreker :-).

Ik heb er toen nog een alarm opgezet, kon je toen voor 6 tientjes hier bij ons in de stad kopen. Was zo'n trilalarm ofzo. Als de motor bewoog, ging het af.

Van Doorn zei dat ik hem inruilde dat de koppeling niet meer geweldig was, dat die vervangen moest worden.

Verder heb ik er verdomd weinig foto's van. Was wel een fijne fiets waar ik goed mee overweg kon. Ben er nog eens mee naar de kazerne in Soesterberg gereden, en op de terugweg via de A73 naar huis. Stond er voor afslag Cuijk een andere motorrijder met pech. Ik stoppen en vragen of ik hem thuis af moest zetten. Die man bij mij achterop en heb hem thuis afgezet in Cuijk. Leuke herinnering. Ik zou nog steeds stoppen als ik een motorrijder met pech zie staan. De ervaring van me zelf is dat de meeste anderen dat niet doen. Toen ik met de 1.200 met pech stond, 3 keer dacht ik totaal, is er nooit iemand gestopt. OK, nu bel je met je mobiel de ANWB. Toen ik de 1100 had was er nog geen mobieltje :-).

Hier de enige 2 foto's die ik ervan heb:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorzoektocht

Bericht door RonalT » 12 jan 2015, 20:11

Honda GL1000 / XL-52-50

Elf jaar lang, van 1989 tot 2000, reed Kor de Jong met een zo goed als nieuwe Honda GL1000 – de eerste Goldwing – met EML zijspan. Kor leefde zo’n beetje op die motor en zij dochter groeide op in het zijspan. Kor wil dus heel graag weten wat er is geworden van de combinatie. Een populaire, want de huidige eigenaar heeft ‘m al vanaf het moment dat Cor hem verkocht. Wie weet hem te vinden?

Afbeelding

Elke dinsdag lanceren we twee motorfietsen waar we naar op zoek zijn. Houd ze in de gaten en zet ons op het spoor! Geef je gouden tip door via promotor@anwb.nl en vermeld in de onderwerpregel ‘Motorzoektocht’
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Motorzoektocht

Bericht door RonalT » 20 jan 2015, 16:42

En la weer een nieuwsgierige Goldwingrijder die op zoek is naar een van zijn vorige motoren


Honda Goldwing / MV-95-PP

Afbeelding

Motor aan de kant als er kinderen op komt zijn? Nico Ebbendorf pakte het beter aan hing er een zijspan aan. En die combinatie van een GL1200 met bak, daar droomt-ie nog wel eens van. En hij is bloednieuwsgierig naar zijn voormalige machine. Kom dus maar op met je tip, als je weet waar de motor uithangt, en zet ons op het spoor.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

mbogaert
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:15
Locatie: Horst

Re: Motorzoektocht

Bericht door mbogaert » 22 jan 2015, 12:23

Hallo,

Ook ik ben benieuwd naar mijn eerste GoldWing: MG-44-LH. Een Gl1200 Interstate, kleur Zwart/heel donker paars), destijds met special Paint op de zijkofferdeksels. Ingeruild op ene Gl1500 in 1998.
Marc
GL1500SE / GT2001

mbogaert
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:15
Locatie: Horst

Re: Motorzoektocht

Bericht door mbogaert » 20 feb 2015, 10:46

Zie mijn eerdere posting: Miujn oude GL1200 met kenteken MG-44-LH is op 15 feb j.l. weer naar een andere eigneaar over gegaan. Wie o wie kent is/kent de eigenaar. Zou graag nog eens op foto zien hoe de motor er nu uit ziet.
GL1500SE / GT2001

Plaats reactie