Vervelend.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
peter

Vervelend.

Bericht door peter » 15 sep 2014, 20:00

De laatste tijd heb ik als ik ga rijden en ik ben langer dan een uurtje onderweg dat mijn schoudergewrichten pijn gaan doen. Ik heb het idee dat dit komt door het hangen van de armen aan het stuur. De 1800 stuurt als het bekende scheermes maar om e.a toch uit te sluiten wil ik toch eens op een andere rijden. Stel dat het toch aan mijn brommert ligt :? Ik zou niet graag mijn brommert moeten verkopen terwijl het misschien opgelost kon worden. Dat mijn schoudergewrichten niet meer ok zijn weet ik wel na verschillende malen een slijmbeurs ontsteking gehad te hebben. Beide kanten zijn inmiddels 2 keer " uitgeslepen".
Op mijn cb750 heb ik nergens last van want dat is een sport brommert waar ik veel meer op de armen moet steunen. En dus de gewrichten constant onder druk staan.

Het koude seizoen staat voor de deur en op het moment rijdt ik toch vrij weinig door gebrek aan tijd maar in de aanloop van het volgend jaar wil ik graag eens op een andere 1800 rijden die eenzelfde setup heeft als de mijne. D.w.z. Progressief geveerd voor en achter als het effe kan.

Ik hoor het wel tegen die tijd.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Vervelend.

Bericht door Chrit » 15 sep 2014, 21:14

Je kunt vrijdag zaterdag of zondag op de mijne rijden....

Is wel met "injectie" maar daar kun je denk ik wel mee overweg!!
Groetjes
Chrit Gunther

peter

Re: Vervelend.

Bericht door peter » 15 sep 2014, 22:22

Dat wordt hem voor mij niet helaas, iemand heeft bedacht dat aan het werk moest :( ik ben er dus niet bij of die olieboot zou nog in de wacht moeten liggen.

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Vervelend.

Bericht door ronnieD » 27 sep 2014, 10:50

wel een aan een rugstuen gedacht--dat helpt bij mij wel--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Vervelend.

Bericht door pieter » 27 sep 2014, 12:30

Hoi Peter,

Een vraag mijnerzijds , zit je misschien iets te ver naar achteren zodat je met gestrekte armen komt te zitten ?
Daar had ik ook last mee , en daarin heeft Ronald gelijk met een rugsteun kun je je zithouding iets verplaatsen zodat de armen weer iets gebogen zijn en daardoor er meer ontspanning in de schouders komt.
Je zou eventueel ook nog risers kunnen plaatsen om het stuur tot ongeveer 5cm naar je toe te halen.

Groetjes Pieter.
A Man's got to know his limitations

Rob Pt

Re: Vervelend.

Bericht door Rob Pt » 27 sep 2014, 16:14

Natuurlijk vanaf afstand moeilijk te beoordelen wat exact je klachten zijn (het is vaak al moeilijk voor jezelf om het goed te verwoorden) maar wellicht kun je hier iets mee omdat je schrijft over 'aan het stuur hangen'.

GL1800, F6B, HeliBars, Horizon Multi Adjustable Handlebars

De officiële website: Helibars en de website voor Europa waar je ook kunt bestellen: Helibars Europa

Overigens niet goedkoop en het probleem is dat het moeilijk zal zijn om iemand te vinden die zo'n stuur op z'n GL1800 heeft gemonteerd zodat je kunt vragen of jet het eens uit mag proberen en er mee experimenteren.

Of ......... misschien wat soepeler rijden want als ik je avatar zie dan ............... :lol: :lol:

Succes
Rob

peter

Re: Vervelend.

Bericht door peter » 27 sep 2014, 17:34

Ik ga eens wat proberen met een rugsteun. De houding zal denk ik wel verkeerd zijn omdat ik redelijk onderuit zit omdat het allemaal zo makkelijk gaat. :lol:

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Vervelend.

Bericht door GL-1800 » 28 sep 2014, 13:52

Ik heb t zelfde gedonder. In t algemeen kan ik op mn cbr etje uuuuuren rijden, ook niet altijd maar op n 15 of 18 is t met n half uur gedaan. Gisteren even met n 1500 weggeweest, heerlijk maar erg pijnlijke aangelegenheid en ja, bij mij is ook eea loos helaas. Zou graag n 1500 SE hebben ooit maar doe t denk ik maar niet. Hoop dat de GL wel uit te houden is.........als ie klaar is he?? Maar t is knap kl...n, snap wat je bedoeld.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie