hoe noem je dit?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: hoe noem je dit?

Bericht door pieter » 11 sep 2014, 09:18

Een verstandige verkeersdeelnemer rijd niet alleen voor zichzelf ( en dan nog !!!!!!!! )

Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: hoe noem je dit?

Bericht door peter » 11 sep 2014, 09:31

Alle verkeersregeltjes die zijn juist het probleem! Er is zoveel geregeld dat als er ergens geen regeltje meer voor bestaat we hopeloos gaan klooien. We kunnen zeker zelf niet meer denken :? Ga eens kijken in andere landen of nog makkelijker in ons buurlandje Duitsland. Kom je bv in de Eifel mag je gewoon 100 op de secundaire wegen, ook door de bochten dus. Ik wens je veel succes want dat gaat niet lukken. Je moet het dus zelf regelen :!: Hier zetten we er borden neer dat je maar 40km/u mag en als er niks zou staan en het loopt verkeerd, geven we de wegenbouwer er de schuld van. Voetgangers steken over zonder te kijken omdat ze beschermt zijn door de wet. Maar die wet is geen airbag of zacht matrasje waar we op landen.
Controleren doen we ook amper, ja met een lasergun in struiken of een flitspaal, lekker makkelijk. Maar preventief met een politieauto in alle kleuren rond rijden gebeurt niet meer. Kijk eens hoe netjes er wordt gereden als er een duidelijk herkenbare politie wagen rijdt :?: Ineens kunnen we het wel maar doordat we weten dat de heren agenten ergens anders mee bezig zijn klooien we maar aan en maken we er een zooitje van.
Ik ben een voorstander van zelf reguleren en je gezonde verstand gebruiken. Wat minder stupide regeltjes en het leven wordt een stuk aangenamer. Dit geld overigens ook voor een hoop andere regeltjes, zowel in het bedrijfsleven als bij de gemeente en landelijk.
Door al die regeltjes krijg je een afschuifsysteem van wie er verantwoordelijk is voor als het mis loopt.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 11 sep 2014, 09:51

Roelof schreef:Vroeger moest je oppassen als "de auto met opa en oma" in de buurt kwam
De Volvo 340. Die is inmiddels vervangen door het 1e model Renault Twingo ;-).

Karin

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Karin » 11 sep 2014, 10:02

KvH schreef:
Karin schreef:Wat de laatste tijd ook opvalt is dat de auto's stoppen voor alle fietsers, voorrang of niet, men stopt!
Ergens wel te begrijpen, want fietsers (even generaliserend) zijn van alle weggebruikers misschien nog wel de grootste risicofactor.
Ja, zal wel, maar zo leren ze het natuurlijk nooit!
Ik zie het voornamelijk bij de wat oudere kinderen op de school hier om de hoek .
Ze menen dat ze alles mogen want iedereen geeft ze de ruimte.

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KvH » 11 sep 2014, 10:53

Ik zeg ook niet dat ik het goedkeur. Zelf laat ik de fietsers als 't ff kan wel even merken dat ze niet alleen op de wereld zijn.

Maar ik kan wel begrijpen dat er weggebruikers zijn die hier wat terughoudend mee zijn, omdat die fietsers compleet onberekenbaar gedrag vertonen en iedereen toch het liefst zonder krassen of deuken op de plek van bestemming wil aankomen.

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Roelof » 11 sep 2014, 11:24

Van morgen op de voorpagina in "De Telegraaf"

Forse daling motordoden
door Gijsbert Termaat

DEN HAAG, donderdag

Het aantal dodelijke slachtoffers onder motorrijders is het afgelopen jaar spectaculair gedaald. In 2013 kwamen 29 rijders om het leven, terwijl de afgelopen tien jaar gemiddeld 63 doden onder motorbestuurders te betreuren waren.

Dat blijkt uit recente cijfers van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV). Een duidelijke oorzaak voor de opmerkelijke afname is er niet, maar het kan te maken hebben met de strenge en lange winter van vorig jaar, waardoor het motorseizoen betrekkelijk laat op gang kwam, en met beter zichtbare kleding.

„Ondanks de positieve cijfers blijven motorrijders kwetsbare verkeersdeelnemers en is het risico dodelijk te verongelukken twintigmaal zo hoog als voor inzittenden van een auto. De kans ernstig gewond te raken is zelfs veertig keer zo groot”, weet SWOV-onderzoeker Saskia de Craen. „Een motorfiets heeft minder balans en als berijder heb je nauwelijks fysieke bescherming als je iets overkomt.”

Maar vooral heeft het te maken met het verkeersgedrag van de motorrijders zelf, zeker als het gaat om de beheersing van het scheurijzer bij hoge snelheden. Ook omdat veel rijders slechts een paar maanden per jaar op de motorfiets kruipen en daardoor onvoldoende ervaring opbouwen, is het risico op een ongeluk aanzienlijk.

(artikel wordt nog vervolgt op pag. 7)

Denk dat dit ook aansluit bij dit topic.

Goed dat er minder mensen overlijden als gevolg van een motorongeluk natuurlijk, maar zoals gebruikelijk wordt de schuld weer eens bij de motor rijders gelegd
citaat: Maar vooral heeft het te maken met het verkeersgedrag van de motorrijders zelf,.........

In de sytuatie van Ronalt zijn vrouw blijkt toch duidelijk dat ook daar (weer) de fout bij de automobilist (een lesauto notabene :shock: :shock: :shock: ) lag.
Durf te beweren dat motorrijders in het algemeen beter anticiperen op dergelijke onverwachte situaties (ook in de auto) juist OMDAT ze als motorrijder gewent zijn dat medeweggebruikers zonder kijken, snelheid aanpassen enz. de meest onverantwoorde manoeuvres maken.

Het is onlangs al een keer opgemerkt op het forum:
KvH schreef:Daarom reageert de woordvoerder van de KNMV ook (in mijn ogen) terecht met de opmerking dat een motorrijder die door een schrikreactie oid onderuit gaat en daarbij niemand raakt, vaak onterecht als eenzijdig ongeval wordt geclassificeerd.

Maar "eigen schuld" bekt lekkerder...
En daar sluit ik mij bij aan.....

Groet
Roelof

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Blacky » 11 sep 2014, 12:16

We maken ons er wel makkelijk van af om te zeggen dat het vooral aan de ander ligt. Maar ook wij zijn debet aan het a=sociale gedrag. Niet wij als Winger of Harleyrijder, want dat zijn over het algemeen wel rustigere rijders. Maar motorrijders op de snelle fietsen bedoel ik.De racemonsters. Die hebben vaker een hogere rij-en bochtensnelheid. Die vliegen vaak over de weg.En dat snap ik. Zo'n fiets nodigt uit. Maar die moeten leren de situaties in te schatten en op een normale manier mede weggebruikers te passeren en kruisingen te naderen. Veel motorongelukken gebeuren met dat soort fietsen. En dus heeft de motorrijder het gedaan.
Dan hebben we het vrachtverkeer. Die mensen verdienen brood met veel en zwaar werk.Hebben vaak een zware last achter de bok en kunnen dus niet zo snel uit de voeten.Hebben vaak een dode hoek en moeten dus ontiegelijk goed opletten. Geef ze de ruimte en wees geduldig als je een keer niet voorbij kan.Wordt niet boos als je een keer niet gezien wordt. En ja daar zitten ook oetl..tussen, maar die weten ook niet beter.
Fietsers en dan ook die hele wielerploegen die met 5 6 man door de polders koersen. Die mogen een keer goed de les gelezen worden. Vroeger leerde je met 2-en naast elkaar en als er verkeer aan kwam, aanpassen en echter elkaar. Nee die ploegen blijven gewoon rijden en ze schelden je verrot als je er te dicht langs rijdt. Die mogen wat mij betreft fikse boetes krijgen voor gevaarlijk en a-sociaal rijgedrag. De scholieren die weten niet beter...die gaan met de massa mee. Ben een aantal keren in Engeland geweest en als ik dan terug kom denk ik altijd dat in dit land randdebielen rondrijden.... Maar goed al doende leert men en geduld is een schone zaak. En wijsheid komt met de jaren.
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KingEdwin » 11 sep 2014, 15:59

over niet kijken gesproken, hier een link naar een forumlid: viewtopic.php?f=13&t=11308

Belgische automobilisten dus ook.... gebruiken ook geen ogen.....
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: hoe noem je dit?

Bericht door peter n.d. » 11 sep 2014, 20:02

Beste forumrijders , bij ons is het even erg met het verkeer gesteld .het werd vandaag maar weer eens bewezen :( (Alex en zijn goldwing werden vandaag aangereden :( ) . Ook tijdens mijn reis naar Frankrijk en mijn verblijf daar werd ik bijna twee keer van mijn wielen gereden :evil: :evil: . Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
alexmimi
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 mei 2014, 13:16
Type Goldwing: GL1500

Re: hoe noem je dit?

Bericht door alexmimi » 11 sep 2014, 21:48

Inderdaad, ook hier in België hebben ze geen ogen in hunnne kop. Vandaag dus iemand in mijne bijou zijn gat gezeten tegen een goeie 70 km/h. En het eerste wat hij me zij als ik terug bij mijn verstand was " ik heb je niet gezien" Hoe kan je nu een knalrooie Goldwing niet zien? Tenzij je met andere dingen bezig was natuurlijk.
Ondertussen is de adrenaline wat uit mijn bloed en begint alles wat pijn te doen. Gelukkig heb ik de zekerheid gehad dat er niets ernstig mis is met me. Wat kneuzingen en schaafwonden.
Klote natuurlijk voor mijne wing. Ik reed zo'n 150 à 200 km bijna iedere dag. Ik gebruikte de wing om er mee van werf naar werf mee te rijden. Nu dus niet meer en ik zal weer aan de files moeten wennen en boetes kunnen tellen voor slecht parkeren omdat er nooit geen parkeerplaatsen vrij zijn in de omgeving.

Het grootste probleem echter is om mijn madam te overtuigen om een andere wing te kopen. Het is al heel de avond njet. Maar ik zal ze vanavond eens een lief kuske geven ...
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: hoe noem je dit?

Bericht door RonalT » 11 sep 2014, 22:32

Goeie woorden tot uw madam richten en net iets te veel op plekken parkeren waar het niet mag. Dat net te veel aan bonnen zal har overtuigen...... :roll:
dat een Goldwing goedkoper is :wink:

Veel sterkte
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KvH » 11 sep 2014, 22:47

Ik heb gehoord (en aan den lijve ondervonden) dat een proefrit op een 1800 erg overtuigend werkt.

Gebruikersavatar
alexmimi
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 mei 2014, 13:16
Type Goldwing: GL1500

Re: hoe noem je dit?

Bericht door alexmimi » 12 sep 2014, 08:09

RonalT schreef:Goeie woorden tot uw madam richten en net iets te veel op plekken parkeren waar het niet mag. Dat net te veel aan bonnen zal har overtuigen...... :roll:
dat een Goldwing goedkoper is :wink:

Veel sterkte
haha, goeie raad...
Ik ga dus niet op zoek naar vrije parkeerplaatsen maar naar plaatsen waar ik zeker een boete zal krijgen... :D :mrgreen:
Dat zal niet lang duren, eer ze overtuigd zal zijn;;;
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Wim-S » 16 sep 2014, 09:53

wat mij zorgen baart
afgelopen week tijdens het toeren regelmatig een groepje scholieren
tegen gekomen deze kwamen allemaal van links!!! maar reden rustig door
alsof het de normaalste zaak van de wereld is nu rij ik zeer rustig en houd zeker
rekening met kinderen of in dit geval pubers maar over een paar jaar hebben deze kids
een rijbewijs en ik weet niet of ze zich dan veel socialer gaan gedragen het is een beetje
van de brutaalste heeft de halve wereld .

mvrg wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: hoe noem je dit?

Bericht door GL-1800 » 16 sep 2014, 15:33

Ach....iedereen maakt fouten, opzettelijk of niet. Mn laatste ritje op t CBR retje eindigde bijna in de vangrails. Ik was op t linkerbaantje, op de 2e rijden de meeste die n uur geleden iemand wilde inhalen en de rechtse de mensen die zich wel aan t spelletjesregelboekje houden maar, dwaal af. Reed destijds achter n andere auto aan, ruim voor mij. En nee, niet te hard. Ik reed op den duur naast zo n bellende Audipilote die...vanzelf weer, met zo n etterlijke telefoon zat te klooien. Ik zal er naast en zonder aarzelen zat madam tegen mn broek aan, welliswaar met de wagen. Gelukkig schrok ze heftig en ging terug. Liep goed af, t word dan wel smal links naast dat streepje. Ergens zat n wagen, politie, en ik zag dat ze van de weg gehaald ging. Terruggegaan, mannen hadden t gezien. Mijn opmerking dat ik zei dat die tante zat te klooien met t telefoontje maakte haar niet vriendelijker, hadden ze al gedacht....Ik dacht nog steeds....kan gebeuren allemaal. Toen kwam ie....

Ze wist me te vertellen dat ik mn verlichting niet aan had......?? Dus je wilde me vermoorden?? Hoe bedoel je, was dr antwoord. Ik zei, dat heb je gezien dus wat doe je dan in te halen.....Kijk, fouten maken we allemaal maar dit is......voor mij n atrikel 5.

Ik pleit voor GSM s e.d. die t gewoon niet meer doen boven de 5 km/u. Zijn we van n hoop gedonder af!
Enn...zijn we allemaal niet de beste chauffeur?? :? Beetje op elkaar letten en t komt goed. :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie