hoe noem je dit?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

hoe noem je dit?

Bericht door RonalT » 10 sep 2014, 17:40

Bestaat de helft van de Nederlandse automobilisten nou uit eikels ofzo?
Bij het ongeval waren zes personenauto's en een vrachtwagen betrokken. Twee mannen van 42 en 59 jaar uit Tiel zijn in het ziekenhuis opgenomen. Andere bestuurders liepen lichtere verwondingen op.
Een automobilist botste bij Enspijk bij het invoegen op de snelweg tegen een vrachtwagen. Zijn auto kwam dwars op de weg te staan, werd aangereden door andere auto's en sloeg over de kop.
Karin reed gisteren op de A59 bij Fijnaart en daar kwam een rijinstructeur zo maar de weg op gereden met een snelheid die zeker 30 kilometer lager lag dan de snelheid van het busje van Karin.
Bij het wisselen van rijstrook hoor je toch uit te kijken of je een ander niet hindert of in gevaar breng?

Hoe dikwijls gebeurt het niet dat je met 130-140 op een autosnelweg rijdt op de linker baan en dat er zo'n pokkeautootje met een snelheid van 100-110 op enkele meters voor je naar links gezwierd komt omdat hij een vrachtwagen in wil halen. Niet op letten, niet in spiegeltjes kijken.....
Een dikke 0 voor een grote groep automobilisten.


(en voel je niet aangesproken als je wel oplet) :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RvW
Berichten: 113
Lid geworden op: 22 mar 2014, 16:30
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Haag

Re: hoe noem je dit?

Bericht door RvW » 10 sep 2014, 18:15

Rij dagelijks met de vrachtwagen op de weg met een snelheid van 82/83, als de personenwagens op de invoegstrook rijden verwachten ze dat je opzij gaat maar ze rijden dan even hard of iets zachter als je dan opzij gaat blijven ze of rechts naast je rijden of geven dan pas gas.
Als je aan het begin van de invoegstrook je snelheid aanpast zodat je werkelijk in kan voegen is er geen vuiltje aan de lucht. maar ze geven pas gas als ze al op de snelweg zitten.
Mvg Ruud

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: hoe noem je dit?

Bericht door pijnenburg » 10 sep 2014, 18:18

Als beroepschauffeur erger ik me eigen zeer zelden aan dat soort gedrag. Zou ik het wel doen, dan zal ik de 60 waarschijnlijk niet halen. :mrgreen:
Ik heb meer dat het me verbaast. Inderdaad van de ene weghelft naar de andere zonder te kijken of richting aan te geven is echt ongelooflijk. Denk wel eens dat als mensen in een andere zetting terechtkomen ( in dit geval de auto) er sprake is van een persoonlijkheidsstoornis. Eenmaal thuisgekomen zijn ze weer die liefhebbende vader, moeder, echtgenoot enz enz enz. Jackell and Hyde. :twisted:
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Gebruikersavatar
tiny
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 sep 2011, 19:04
Type Goldwing: GL1200
Locatie: kaatsheuvel

Re: hoe noem je dit?

Bericht door tiny » 10 sep 2014, 18:36

ik ga niemand goed praten.....

maar tegenwoordig wordt alles voorgekauwd,
je hoeft zelf eigenlijk niet meer na te denken.
en dan krijg je van dit soort taferelen ,
ze zien het gewoon niet meer....
en dan komt er ook nog bij dat ze altijd haast hebben,
en als het niet wil zoals ze willen ...dan komt de agressie om de hoek kijken....

kunnen ze ook niet helpen...het is de maatschappij van tegenwoordig
koffie??????

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 10 sep 2014, 20:07

Ja, hij zag de vrachtwagen niet. Zo'n ding is 16,5 meter lang als het niet bijna 19 meter is. Raar dat je dat niet ziet. Had er begin dit jaar in Leuven ook eentje. File, en die kwam rechts op de uitvoegstrook alles voorbij en einde uitvoegstrook, waar ik net stapvoets reed, duwt hij hem naar links. Ik had echt niks gezien. Maar hoor me een partij herrie, en kijk in die dobli spiegel en zie er iets zitten. Politie erbij. Die geeft die man nog eens op z'n donder en zei: u moet nooit in de dode hoek gaan rijden van een vrachtwagen en dan al helemaal niet van rijstrook veranderen. Die ongelukken gebeuren hier dagelijks zei hij.

Zit trouwens, ondanks dat de politie meteen zei dat die andere dus fout was, nog steeds op m'n eigen risico van 750 euro te wachten. Vorig jaar een Engelsman op ring London. File. Hij komt over de invoegstrook voorbij met z'n vrachtwagen en hup, zo ervoor en naar rechts. Alles op camera. Ook daar nog steeds, bijna 1,5 jaar nu, op 750 euro eigen risico aan het wachten.

Ik was laatst met de personenwagen onderweg, samen met m'n vrouw. En daar had je het ook. Ik reed zo 140 denk ik. Vrachtwagen rechterstrook, soort Nissan Micra erachter en hup, zo naar links met die schijtbak. En dan met amper 100 inhalen. Daar zakt je broek van af van zulke acties.

Vorige week reed ik met de Goldwing even naar de frietzaak. Had zelfs nog zo'n oranje fluor vestje aan. Was net de bocht om en na 200 meter busje van UPS die van links komt en er gewoon net voor m'n neus de weg op schiet. Daarna nog eentje komt van rechts, zo ervoor, en er was nog een 3e, weet niet meer wat dat was. Maar alles binnen 500 meter. Had ik 3x boem kunnen doen. Alleen met de motor doe je dat liever niet. Het is allemaal ik-ik-ik in het verkeer.

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KvH » 10 sep 2014, 21:20

Om het overige verkeer te kunnen zien zal men moeten beginnen met kijken.

peter

Re: hoe noem je dit?

Bericht door peter » 10 sep 2014, 21:58

We weten allemaal dat er oetl&llen in het verkeer rijden. Niet allemaal maar wel heeeeeeeelllll erg veel. Hou er dan ook rekening mee dat ze wel eens stunten. Ik anticipeer zoveel mogelijk en rij absoluut in overlevingsmodus wat meestal inhoud: rij duidelijk, zoek de ruimte en pas je domweg aan.

Dus niet verbaasd staan als er weer iemand aan het stunten is :lol:

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KingEdwin » 10 sep 2014, 21:59

precies wat Koen zegt..... daarom draag ik ook geen geel hesje. Er zijn er zelfs die het presteren om met de auto tegen zo'n mobiele wegafzetting (zo'n levensgrote knipperende pijl) te rijden....
Als ze je niet willen zien zien ze je toch niet :twisted: ..... beste is om maar iets sneller dan de rest te rijden maar vooral om defensief te blijven en proberen in te schatten wat de rest gaat doen.
Tijdje geleden stond er iets over dit niet (goed) kijken volgens mij in een blog/artikel op de ANWB motor (http://www.anwbmotor.nl/) site. Al draag je nog zo veel licht en ben je geheel in lichtgevend geel gekleed, als ze niet kijken wordt je niet gezien.

Voor de goede orde, ik ben geen beroepschauffeur maar heb wel aardig wat (35.000-60.000 km per jaar de afgelopen 17 jaar) gereden voor m'n werk (NL, B en D) en heb wel e.e.a. gezien en voorkomen (door zelf goed te kijken). Ik rijdt in de auto dus net zo als op de wing, ver vooruit kijken en alles om me heen in de gaten proberen te houden.

Het lijkt wel of het met de jaren steeds slechter wordt op de NL wegen wat kijken en positie op de weg betreft.... :evil:
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KingEdwin » 10 sep 2014, 22:09

misschien moet dit soort niet kijkende automobilisten eens dit proberen: http://www.anwbmotor.nl/nieuws/app-die- ... rs-je-zien
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

tsmitje
Berichten: 585
Lid geworden op: 23 feb 2009, 20:27

Re: hoe noem je dit?

Bericht door tsmitje » 10 sep 2014, 22:20

ik rij meestal met een grote ouwe bak vol met deuken en krassen denken de meeste ojee die kijkt nergens naar.
en houden ze mooi afstand prima toch. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Devoraz » 11 sep 2014, 00:21

KingEdwin schreef:misschien moet dit soort niet kijkende automobilisten eens dit proberen: http://www.anwbmotor.nl/nieuws/app-die- ... rs-je-zien
Moet wel iedereen het gaan gebruiken. Als ik het bijvoorbeeld zou installeren en de rest van de automobilisten/motorrijders niet, heeft het nog geen zin. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Roelof » 11 sep 2014, 01:51

Volledig eens met "Castle biker", Peter en "King Edwin",
Het gedrag op de weg wordt steeds asocialer en / of egoïstischer. Vroeger moest je oppassen als "de auto met opa en oma" in de buurt kwam, tegenwoordig zie je steeds meer aso-gedrag van automobilisten.
Persoonlijk rijdt ik behoorlijk defensief, in de auto en nog meer op de motor.
Dit houdt in dat ik vrij snel inhoudt als ik niet begrijp wat een medeweggebruiker van plan is, met het gevolg dat ik (door aso-gedrag) vaker opgesloten wordt achter een vrachtauto omdat wagens op de linker helft je geen ruimte geven om in te voegen en je aan te passen aan de snelheid.

Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn met richting aanwijzers en licht signalen om mijn intentie te laten zien, maar het is niet te bevatten hoe dit genegeerd wordt..............
Ook GB kentekens zijn regelmatig een probleem, mogelijk door hun grotere blinde hoek aan de linker kant of door slaapgebrek als gevolg van de overtocht, maar ook hier heb ik slechte ervaringen mee.

De polderwegen in het weekend zijn wat dat betreft toch veel relaxter, maar je moet blijven oppassen.
Een "Heer in het verkeer" is alleen nog maar een ideaal uit de jaren 70........................

Groet,
Roelof

Karin

Re: hoe noem je dit?

Bericht door Karin » 11 sep 2014, 07:56

KingEdwin schreef:misschien moet dit soort niet kijkende automobilisten eens dit proberen: http://www.anwbmotor.nl/nieuws/app-die- ... rs-je-zien
Dit lijkt me niks, want dan letten ze helemaal niet meer op, en vertrouwen blind op de app.
Men doet al veel te veel met zo'n telefoon, die door de straling je hersens bakt. :mrgreen:
Door al die gebakken hersentjes, zitten we nu met de situatie waar het in dit topic over gaat. :lol: :lol:

Wat de laatste tijd ook opvalt is dat de auto's stoppen voor alle fietsers, voorrang of niet, men stopt!
Dit lijdt ook wel tot ongewenste situaties, want je rekent er niet op dat men gaat stoppen.
Ik snap er af en toe echt niks meer van, waar zijn alle regels die we hebben moeten leren voor het rijbewijs? :roll:
Daar hoort ook het invoegen op de snelweg bij.
Gang maken op de invoegstrook en dan aan het eind pas invoegen.
Nee, bij aanvang van de strook prakken ze hun brik ertussen met een snelheid van 80 km!
En het dan gek vinden als het eindigt met schade!

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: hoe noem je dit?

Bericht door KvH » 11 sep 2014, 08:27

Karin schreef:Wat de laatste tijd ook opvalt is dat de auto's stoppen voor alle fietsers, voorrang of niet, men stopt!
Ergens wel te begrijpen, want fietsers (even generaliserend) zijn van alle weggebruikers misschien nog wel de grootste risicofactor.

Ze rijden tegen de richting in, over wegen/stoepen e.d. waar ze niet mogen rijden, zonder licht, zonder op of om te kijken met hun blik gericht op het mobieltje met muziek die knalhard door de oorwarmers toetert waardoor ze ook niets horen. :x

En als je er zo eentje op je motorkap of tegen je motor krijgt, ben je nota bene nog aansprakelijk ook. :evil:

Ergens kan ik me voorstellen dat andere weggebruikers hierdoor maar het zekere voor het onzekere nemen, om schade te voorkomen.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: hoe noem je dit?

Bericht door De Motormuis » 11 sep 2014, 09:12

Jammer dat ze de motorrijders ook niet de status "beschermt" geven.
Wij rijden immers ook maar op 2 wielen.
Dan zouden ze misschien wel meer op de motorrijders letten
als ze altijd schuldig net zoals bij de fietsers.
Maar hier zullen ook wel weer tegenstanders voor zijn.
Het is inderdaad een geval van allemaal opletten en uitkijken
en de verkeersregels juist gebruiken.
Maar ook zelf heel goed opletten en ver vooruit kijken.
Ik houdt liever een keer teveel in of stop dan maar een keer voor niets
als dat er wel iets gebeurt.
Voorkomen is beter dan genezen.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Plaats reactie