Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door RonalT » 15 jul 2014, 18:24

Alles ónder de 3,5 ton moet er vanaf 2016 aan geloven; een tolvignet kopen in voor gebruik van de Duitse wegen. Althans, zo zijn de plannen van de Duitse minister van verkeer. De ANWB begint daarom een petitie waarin Nederlanders hun ongenoegen kenbaar kunnen maken en biedt deze te zijner tijd aan bij het Europarlement in Brussel.

De Duitse minister van verkeer heeft maandag 7 juli de tolplannen bekend gemaakt. De tol gaat voor alle wegen gelden. De ANWB ziet na bestudering geen reden om het verzet te stoppen.

Buitenlanders gaan meer bijdragen dan de Duitsers zelf.

Petitie tegen Duits Tolplan tekenen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door KvH » 15 jul 2014, 18:55

Hoop dat het zin heeft, al is het op dit moment al zo in Polen en Wit-Rusland dat je als buitenlander meer betaalt dan de eigen bevolking.

Polen is EU, Wit-Rusland niet maar wel Europa, maar blijkbaar komen beiden er nu mee weg. In Polen valt het verschil mee, daar zit 't 'm er met name in dat je verplicht in zloty's moet betalen en dus met wisselkoersen zit.
In Wit-Rusland kost het € 0,04/km. voor buitenlanders, Wit-Russen betalen niets...

Gebruikersavatar
ijsbeer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 337
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Vidreres Espanja

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door ijsbeer » 15 jul 2014, 22:49

Na buitenlanders gaan meer beidragen dan Duitsers is zachtjes gezegd FAKE. De Bundesregierung wil hun kosten met 100% bei de wegenbelasting compenseren.
Hun is al door andere regeringen duidelijk gezegd dat dit niet volgens de Europeese wetten mag en als zij het toch zo doen voor de europeese rechthof gedaagd worden.
Ik teken de petitie want ik ben heel vaak op de duitse snelwegen
groet Dirk (IJsbeer)

GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik

Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door inside » 15 jul 2014, 22:52

wordt weer een ritje Brussel :mrgreen:

Gr. Hans

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door Roelof » 16 jul 2014, 00:34

't Ja, discutabel onderwerp denk ik.

Ben zwaar tegen dergelijke tol heffingen, of het nu in Nederland of andere landen is.....
Zeker als het gaat om heffingen / vignets welke voor langere periodes geldig zijn.
Heb altijd begrepen dat buitenlanders te gast zijn op onze wegen en visa versa.

Als Duitsland als één van de grootste (en centraal gelegen) landen in de EU nu ook van iedereen tol gaat heffen zodra je een voet (wiel) over de grens zet, is het hek van de dam.
Als voorproef zijn ze een jaar of 10 geleden begonnen met "maud" heffingen voor vrachtwagens, dit smaakt nu naar meer denk ik.
Landen als Oostenrijk, Kroatie, Romenie, Frankrijk, enz. hadden al tolheffing / Autobahn vignet.
Als hét doorvoerland van Europa nu ook tol gaat heffen en tegelijkertijd de burgers gaat compenseren is "het hek van de dam".

Denk (helaas) dat het toch die kant op zal gaan in EU, we zijn één Europa, maar dan toch wel ieder voor zichzelf !!!
Duitsland en Frankrijk maken de dienst uit.
Zolang wij in ons kleine Calvinistische Nederlandje bij de EU willen horen, is het gewoon: opzitten, luisteren en "bek houden" in Brussel.

Heb in elk geval de petitie van de ANWB getekend,

@ Hans:
Heb je al een datum geprikt voor "dat ritje Brussel "? :lol: :lol: :lol:
Ik ga er van uit dat dit weer een leuke Forumrit wordt, stel voor om het Follow up"systeem te hanteren. Dit moet onder jouw bezielende leiding toch een positieve bijdrage opleveren :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet,
Roelof

peter

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door peter » 16 jul 2014, 07:32

Dat het erdoor komt is vrijwel zeker maar als ze in Den Haag een beetje snugger zijn dan voorkomen ze dat Nederlands geld wegvloeid naar de duitse staat door simpelweg hier ook tol te heffen voor buitenlanders. Er komen tenslotte meer buitenlanders hier dan wij naar het buitenland gaan. Het Duitse vignet zou je terug kunnen krijgen door hem belasting aftrekbaar te maken. Op die manier maken we er toch een win win situatie van.

Snel, safe en simpel :D

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door director » 16 jul 2014, 09:27

Ik denk niet dat de Duitse regering wakker ligt van een petitie van de ANWB, die regeling komt er gewoon en wordt ieder jaar netjes verhoogd. :cry:
inside schreef:wordt weer een ritje Brussel :mrgreen:

Gr. Hans
Ik denk dat het dan Berlijn moet worden, dat is iets verder weg maar gezellig wordt het zeker :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door tumtrans » 16 jul 2014, 22:25

Roelof schreef:'t Ja, discutabel onderwerp denk ik.

Ben zwaar tegen dergelijke tol heffingen, of het nu in Nederland of andere landen is.....
Zeker als het gaat om heffingen / vignets welke voor langere periodes geldig zijn.
Heb altijd begrepen dat buitenlanders te gast zijn op onze wegen en visa versa.

Als Duitsland als één van de grootste (en centraal gelegen) landen in de EU nu ook van iedereen tol gaat heffen zodra je een voet (wiel) over de grens zet, is het hek van de dam.
Als voorproef zijn ze een jaar of 10 geleden begonnen met "maud" heffingen voor vrachtwagens, dit smaakt nu naar meer denk ik.
Landen als Oostenrijk, Kroatie, Romenie, Frankrijk, enz. hadden al tolheffing / Autobahn vignet.
Als hét doorvoerland van Europa nu ook tol gaat heffen en tegelijkertijd de burgers gaat compenseren is "het hek van de dam".

Denk (helaas) dat het toch die kant op zal gaan in EU, we zijn één Europa, maar dan toch wel ieder voor zichzelf !!!
Duitsland en Frankrijk maken de dienst uit.
Zolang wij in ons kleine Calvinistische Nederlandje bij de EU willen horen, is het gewoon: opzitten, luisteren en "bek houden" in Brussel.

Heb in elk geval de petitie van de ANWB getekend,

@ Hans:
Heb je al een datum geprikt voor "dat ritje Brussel "? :lol: :lol: :lol:
Ik ga er van uit dat dit weer een leuke Forumrit wordt, stel voor om het Follow up"systeem te hanteren. Dit moet onder jouw bezielende leiding toch een positieve bijdrage opleveren :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet,
Roelof
Roelof,

Er word al jaren maut geheven voor de vrachtwagens door middel van een zgn Eurovignet. Dit vignet moest de chauffeur eerst bij zich hebben en tegenwoordig word dit per internet voldaan en is het dus daar ook zichtbaar voor de controlerend ambtenaar. Dit vignet is nog steeds nodig in Zweden, Nederland, Belgiè, Luxemburg en Denemarken. Destijds was Duitsland hier ook bij betrokken maar heeft er toen wijselijk voor gekozen om de huidige tolheffing in te voeren.
Naar mijn mening lopen ze in Nederland al jaaaaaaaaren achter de feiten aan en hadden ze destijds ook al hiermee moeten beginnen maar het is nog niet te laat, dus gauw invoeren en natuurlijk wel belasting teruggaaf aan ons eigen volk!

Gr, Michel
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door Honda GL Castlebiker » 17 jul 2014, 11:40

Eigenlijk gaan we gewoon weer terug in de tijd. Vroeger, in de Romeinse tijd en daarna tot in de middeleeuwen moest je ook tol betalen als je door een plaats of over een rivier wou. En dat komt nu gewoon weer terug. We zouden ook gewoon meteen alle ambtenaren in Brussel kunnen inwisselen voor een bestuur bestaande uit ISIS leden (die dat kalifaat willen oprichten, één grote islamitische staat). Die willen ook beetje terug in de tijd. Als we het doen, dan maar meteen goed. Ik zeg: dag Brussel, welkom Isis. :mrgreen:

(hmm, hopen dat de binnenlandse veiligheidsdienst niet mee leest, want dan pakken ze me op als ik thuis ben denk ik :mrgreen: ).

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door RonalT » 29 okt 2014, 19:11

Helaas, in eerte instantie klonk het goed. Op de radio hoor ik alleen voor autowegen moet je een tolvignet hebben..... maar op het internet lees ik
Voor de Duitse minister van Verkeer Alexander Dobrindt is de kogel door de kerk. Tolheffing in Duitsland komt er op de autobahn en op autowegen, de zogenoemde Bundesfernstrassen ofwel de wegen met A- en B-nummers.

Andere wegen vallen buiten de omstreden plannen van de CSU-politicus, waartegen onder meer Nederland fel protesteert.
En als je binnendoor rij maak je al snel gebruik van B-wegen in Duitsland. Dus nu maar hopen dat de motorrijders vrijgesteld worden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door Devoraz » 29 okt 2014, 19:59

Volgens mij had ik vandaag via de radio begrepen dat het nu alleen nog voor de Autobahn geldt. Dus alleen de A-wegen. Zeker weten doe ik het niet. :?
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Rob Pt

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door Rob Pt » 29 okt 2014, 23:55

Zo staat het ervoor volgens Die Welt: Grenzverkehr bleibt von der Pkw-Maut unbetroffen

Citaat uit het artikel:

Die Pkw-Maut wird lediglich auf Bundesfernstraßen eingeführt, also auf den Autobahnen und Bundesstraßen.
(accentuering door mij)

Het zou me niets verbazen als er hetzelfde gaat gebeuren als hier in Portugal toen er op allerlei wegen tol werd ingevoerd. Bijna geen verkeer meer op die nieuwe tolwegen en een enorme toename op de kruip-door-sluip-door-wegen die daar totaal niet op berekend zijn!
Alhoewel, in Duitsland gaat het anders geregeld worden. Hier zijn tolpoorten waar je of meteen moet betalen of binnen 5 dagen op het postkantoor m.a.w. als je alsnog besluit om over een tolweg te rijden is er niets aan de hand. In Duitsland ben je bij een controle hoogstwaarschijnlijk meteen de klos als je geen vignet hebt dat je vooraf dient te kopen.
RonalT schreef:Dus nu maar hopen dat de motorrijders vrijgesteld worden.
Tja, het heet PKW-Maut. Inderdaad maar hopen dat politici, je weet wel dat zijn wezens die behoren tot de laagste levensvorm die er op aarde te vinden is, het verschil weten tussen een PKW en een Motorrad ....... :twisted:

Rob

Gebruikersavatar
Emmelkamp
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 sep 2013, 08:16
Type Goldwing: GL1200

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door Emmelkamp » 30 okt 2014, 08:46

Dit komt ook in nederland ze staan hier regelmatig bij de grens om te tellen hoeveel auto's
er met een buitenlands kenteken de grens overgaan naar nederland !

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door KvH » 30 okt 2014, 08:55

Nog even en alle nationale (belasting)wetten worden ongeldig verklaard en er komt 1 Europese wetgeving waarbij elke Europeaan betaalt voor alle openbare voorzieningen in Europa.

Rob Pt

Re: Op de barricaden tegen Duits tolvignet

Bericht door Rob Pt » 17 dec 2014, 22:15

Misschien al gelezen maar anders:

Autobahn blijft nog gratis

We gaan het wel weer zien ......... Slechts één probleempje bij dit alles, zowel landelijke politici als die Brusselse kliek hebben één ding gemeen: Zodra ze beginnen te ademen liegen ze al! :twisted:

Rob

Plaats reactie