Canada per motor: aanrader!

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CeeVee
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2014, 19:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Aan de Hollandse greppel

Canada per motor: aanrader!

Bericht door CeeVee » 01 jul 2014, 20:47

Terug van het ophalen van mijn Wing kan ik jullie verzekeren: Canada is fantastisch om per motor te verkennen!

Afbeelding

Afbeelding

Dat Canada fantastisch is wist ik al van reizen per vierwieler en vliegmasjien, maar nu dus ook per tweewieler - eigen tweewieler, that is.
Er zijn ook in Canada veel enthousiaste motorrijders die je graag op de mooie stuurwegen wijzen - kleine weggetjes kennen ze daar eigenlijk nauwelijks, of het moeten de gravel roads en logging roads zijn waar de gemiddelde motorrijder op doorreis beter niet komt.
Ook zijn er inmiddels verhuurders die aantrekkelijk geprijsde motoren aanbieden anders dan HD en BMW. Zonder reclame te willen maken: bijvoorbeeld cyclebc.ca, goeie gasten.

Onlangs heb ik mijn motor opgehaald en afgeleverd bij een transporteur. Hoewel een niet-Canadees geen motor kan verzekeren, kennen de provincies een zgn. "in-transit permit" om verzekerd (heel belangrijk!) een gekocht voertuig naar een andere provincie te mogen rijden. Deze vergunning kan door iedereen worden aangeschaft, en geeft je 7 dagen de tijd om met het voertuig zelf te rijden, mits tussentijds niet meer dan 24 uur ergens gestald en een zo direct mogelijke route gevolgd wordt van vertrekpunt naar bestemming. In Saskatchewan kostte me deze permit de lieve som van C$ 30,-
Deze permit moet je zichtbaar op het voertuig voeren. Op een motor is dat niet/nauwelijks te doen. In mijn geval kreeg ik de license plate (kentekenplaat) van de vorige eigenaar mee, en hield ik de permit in de motor opgeborgen. Niemand die dan een zojuist van eigenaar gewisseld voertuig herkent, en ik heb dan ook onderweg geen vragen van de "cops" gekregen. En voornoemde regels enigszins ruim in mijn voordeel toegepast... :mrgreen:
Met immer vrindelijke groet,
Corné
  • '88 Honda CX500C '84? (rood, exit '90)
    '91 Yamaha XV920 '87? (grijs, exit '93)
    '96 BMW K75 RT '90 (mystik rot, exit '09)
    '08 BMW K1200 GT '06 (anthrazit)
    '13 BMW R850 RT '98 (amarena rot, exit '13)
    '14 Honda GL1800/AN '12 (candy red)[
    '17 BMW R850 GS '96 (grijs/geel)/list]

Plaats reactie