de verdronken cilinder

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

de verdronken cilinder

Bericht door ronnieD » 14 mei 2014, 10:57

een raadseltje--gisteren wilde ik de wing starten na 2 weken te hebben stil gestaan, een halve slag en ze deed niets meer--toen ik de startknop weer indrukte, zag ik aan de voltmeter dat de startmotor mijn accu stond leeg te trekken--vreemd--ff Antoon gebeld voor advies "konden wel eens de koolborstels zijn" --dus slopen--startmotor eruit, stroom erop en lopen als een tierelier--toch maar even open maken--niets te zien--koolborstels zijn netjes afgesleten--geen rare dingen--?????????????--startmotor er weer in--alles weer op zijn plaats--het grote moment--ik druk de knop in, wel 1 hele slag en weer vast--de meest vreeselijke dingen gingen rond in mijn hoofd--kleppen ,zuigers, riemen verzind het maar--ik stond nog steeds met een groot vraagteken boven mij hoofd--is even kijken wat er gebeurd als ik ze in de versnelling zet, en hem probeer door de compresie heen te duwen--alle versnellingen gehad,ik kreeg hem niet rond--??????????????--er zat wel beweging in, maar het was net aslof de zuigers werden tegen gehouden--het vraagteken werd steeds groter--een helder moment--laat ik de bougies er eens uit halen-- op goed geluk starte ik aan de linker kant--1 eruit niets--nummer 2 eruit sucses--tot mijn grote verbazing spoot er een dikke sraal vloeistof uit mijn cilinder--dat was echt een o fuck moment--mijn eerste gedagte was, koppakking lek--shit--toen ik de vloeistof wat beter bekeek, zag ik dat het helder was--?????????????--dus even proeven,gewoon water--mijn motor slaapt gewoon buiten, zonder hoes, dus moet het wel regen water zijn geweest--weer even met Antoon gebeld (ik kon ondertussen weer lachen) die zij dat het waarschijnelijk een samenkomst van toevaligheden kon zijn--veel regen-stilstand-lekje in het luchtfilter-kleppen in de juiste stand--dus dat moet ik nog even bekijken--trouwens een 6 cilinder doet het ook op 4 pitten :lol: --dus dat raadsel is voor een deel opgelost--ik ga van de week opzoek naar het lek--en ja ze staat nu onder de hoes--Afbeelding--word vervolgd--op de foto zie je hoeveel water eruit kwam--ik stond er net niet voor :lol: gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

peter

Re: de verdronken cilinder

Bericht door peter » 14 mei 2014, 13:48

Ik ken dat soort problemen. We hadden een Cummins van 950pk, 12 cilinder. Soms wilde de motor ook niet rond bij starten en als je pech had brande meteen de plus pool van de accu ervanaf. Een mooi vuurwerk om te zien dat wel. Bleek later dat er een klein gaatje in de cilinderwand zat wat alleen bij koude motor koelwater in de cilinder deed lekken.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: de verdronken cilinder

Bericht door RonalT » 14 mei 2014, 16:52

Wauw 950 PK, wat voor achterband had je daarop liggen. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

wingermaatje27
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 apr 2014, 22:57
Type Goldwing: GL1500
Locatie: bergen op zoom

Re: de verdronken cilinder

Bericht door wingermaatje27 » 16 mei 2014, 06:33

Zal wel bandje van 40" en 800 breed
Niet storen aub, ben al gestoord genoeg

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: de verdronken cilinder

Bericht door Roelof » 16 mei 2014, 19:00

Hoi Ronald,

Gelukkig is de startmotor niet al te sterk en kreeg je geen vloeistofslag tijdens het rijden.

Afbeelding

Stel je voor dat je dit uit je Wing moet halen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet,
Roelof

wingermaatje27
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 apr 2014, 22:57
Type Goldwing: GL1500
Locatie: bergen op zoom

Re: de verdronken cilinder

Bericht door wingermaatje27 » 16 mei 2014, 20:27

Oei die is krom
Niet storen aub, ben al gestoord genoeg

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: de verdronken cilinder

Bericht door ronnieD » 17 mei 2014, 10:29

dan lach echt niet meer--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Plaats reactie