Goldwingvirus?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
wim1961
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2013, 20:40
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eygelshoven (Zuid-Limburg)

Goldwingvirus?

Bericht door wim1961 » 26 apr 2014, 08:58

Ik heb een historie van meer dan 20 jaar met BMW. Ik ben vorig jaar de eigenaar geworden van een Goldwing 1800.
Binnen de plaatselijke motorclub waarvan ik ook nog eens voorzitter ben en het overgrote deel BMW rijders is, werd dit met de nodige hilariteit begroet.
Onlangs kreeg ik bij mij zelf de twijfel of ik er wel goed aan had gedaan om de overstap te maken. Via internet zag ik een mooie BMW R1200RT staan. Middels mail contact met de dealer gezocht en ik kreeg een redelijk maar te accepteren bod op mijn Goldwing en besloot om afgelopen woensdag langs te gaan.
Ik kon een proefrit maken.

Tijdens deze proefrit bleek al snel dat het oude gevoel van vroeger weg was. Ik kreeg niet meer die kick. Ik miste de kracht en mijn Wing. Bij terugkomst van de proefrit zag ik mijn Goldwing staan en wist het zeker. Het zou geen verkooptransactie worden.

Zou ik nu onderhuids dan toch een Goldwingvirus hebben??

Daarnaast zou ik ook de leuke en soms leerzame gesprekken op dit forum missen. Dank aan een ieder dit mogelijk maakt.

O ja voor dat ik het vergeet. Ik had de motor op dit forum te koop gezet, maar heb de advertentie vanmorgen snel verwijderd.

Sportieve groet,

Wim

white
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 apr 2014, 19:39
Type Goldwing: overig
Locatie: Landgraaf

Re: Goldwingvirus?

Bericht door white » 26 apr 2014, 09:16

Hoi Wim.

Ik denk dat als je een vergelijkbare krachtbron zoekt bij BMW, dat je op de 1600GTL (exclusive) uitkomt.
Al vind ik persoonlijk dat die ondanks alle geweldige techniek aan boord, net de uitstraling mist van een luxe tourmachine.

Ik rij al heel lang de K1200LT, leuke fiets, en ook sportief te berijden.
Enig nadeel, mindere zitpositie voor mij door mijn lengte.

Zoals in het voorstel draadje gemeld heb ik een 1500se op de kop kunnen tikken, deze werd mij gegund terwijl er hogere biedingen lagen.
Daar is wel wat werk aan, en dat ga ik op mijn gemak uitvoeren.
Ben dus ook wel heel benieuwd naar de reactie's als ik daarmee bij de BMW club waar ik lid van ben kom aanrijden :)

Als je eenmaal gewend bent aan die 1800, denk ik niet dat je snel een stap terug doet.
Tenzij de motor te zwaar zou gaan worden door leeftijd, gezondheid, of financieel.

Ik woon in Landgraaf, wellicht komen we elkaar ergens een keer tegen.
Heel veel plezier met je machine, enne..... niks aan doen hoor, aan dat virus :mrgreen:
vriendelijke groet

Rene

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goldwingvirus?

Bericht door RonalT » 26 apr 2014, 09:48

En tegen computervirussen zijn er middeltjes, tegen het virus wat griep enzo veroorzaakt zijn middeltjes. Maar tegen het Goldwingvirus helpt eigenlijk alleen maar een Goldwing. Dan zijn de problemen van de wereld af..... :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Goldwingvirus?

Bericht door ScrewLoose » 26 apr 2014, 11:25

Ach, als je écht en blijvend van je Wing-virus af wilt komen zijn er genoeg alternatieve middeltjes verkrijgbaar ....... :mrgreen:

Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Goldwingvirus?

Bericht door appieabc » 26 apr 2014, 17:16

zo zie je maar toch iets verkocht .... je hart en ziel aan de wing ,klinkt verwaand maar dat maken we hier wel vaker mee,spijtoptanten, terugopstappers ,en swingers dat maakt het ook zo leuk :P :P :P :P :P :P :P :P jammer dat hadden we je eerst moeten vertellen er is geen KUUR je bent de pisang .we hebben je :lol: :lol: :lol: :lol:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingvirus?

Bericht door peter n.d. » 26 apr 2014, 18:00

En het word niet beter met ouder te worden. En hoe langer je ermee rijdt ,des te erger wordt het .Zeker na de winter heb ik verschrikkelijke last van. Groeten PETER n.d.

wingermaatje27
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 apr 2014, 22:57
Type Goldwing: GL1500
Locatie: bergen op zoom

Re: Goldwingvirus?

Bericht door wingermaatje27 » 26 apr 2014, 18:19

Hallo

ja ook ik ben inmiddels besmet met het wing virus
dus je bent egt niet de enige

altijd gewent op snelle sportfietsen tr rijden
1x proefritje gemaakt op een gl1200 en was meteen ziek
nu bezit ik momenteel een gl1200 en heb ik vanaf volgende week een gl1500 erbij

Ik heb dus het virus goed te pakken
en dat met mijn jonge leeftijd


Groetjes matthew
Niet storen aub, ben al gestoord genoeg

peter

Re: Goldwingvirus?

Bericht door peter » 26 apr 2014, 18:22

Er is geen Goldwingvirus :!: :!: :!: Dat is een fabeltje en verzonnen door mensen die totaal nergens verstand hebben :lol: :lol: Je rijdt heel gewoon op een van de beste motoren ooit gemaakt :!: Zelfs de oude beestjes als de gl1000 rijden weergaloos en zijn ongeevenaard, vaak geimiteerd maar niks rijdt zo lekker als het origineel :mrgreen: :mrgreen: Ik kan het weten want ik heb ze allemaal gehad, van de 1000 tot en met 1800 :lol: :lol:
Ik rijdt nogal eens met wat anders maar het blijft allemaal anders als de goldwing.

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Goldwingvirus?

Bericht door appieabc » 26 apr 2014, 19:10

peter schreef:Er is geen Goldwingvirus :!: :!: :!: Dat is een fabeltje en verzonnen door mensen die totaal nergens verstand hebben :lol: :lol: Je rijdt heel gewoon op een van de beste motoren ooit gemaakt :!: Zelfs de oude beestjes als de gl1000 rijden weergaloos en zijn ongeevenaard, vaak geimiteerd maar niks rijdt zo lekker als het origineel :mrgreen: :mrgreen: Ik kan het weten want ik heb ze allemaal gehad, van de 1000 tot en met 1800 :lol: :lol:
Ik rijdt nogal eens met wat anders maar het blijft allemaal anders als de goldwing.
sorry wim dit is peter die zit nog in de ontkennende fase geeft niet is inmiddels aan zijn ?de wing bezig ,,,,maaar hij heeft geen virus dit is mischien nog wel de ergste vorm hoor je ook vaak bij rokers, ik ben niet verslaafd hehehehehehehehehe

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2332
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Goldwingvirus?

Bericht door Rongoos » 26 apr 2014, 19:45

Haha, toepasselijk draadje dit :D
Na een 1200 en een 1500 dacht ik mijn geluk wel te kunnen vinden op een allroad motor.
Minder poetsen en een stoerdere uitstraling, motorrijders die ineens weer naar je zwaaien........
Maar de koorts kwam al heel snel, wat heb ik gedaan?? ik mis mijn bankstel.. en het zoefen over de weg in plaats van dat zenuwachtige gedoe van die 2 pitters.

Dus maar weer snel verkocht en nu???
Geen idee. plannen veranderen snel.
Ik had dit in een ander topic willen melden maar ik heb de zoektocht naar een Goldwing even uitgesteld.
Er moet bij ons een grotere auto komen en die had ik in februari na het ontvangen van mijn 25 jarige bonus willen gaan aanschaffen.
Maar met de komst van 2 kleinkinderen heb ik nu besloten eerst op zoek te gaan naar een geschikte auto en dan in februari weer te gaan shoppen voor een mooie 1500.

Even rust aan de kop.
Maar ben benieuwd hoe ik afkickend de zomer door ga komen :?
Dat er weer een Goldwing komt is in iedere geval zeker!

Wat altijd wel irritant is dat andere motorrijders een goldwing zo zwaar veroordelen.
Dat is geen motor maar een bankstel of een auto op 2 wielen. En dan denk ik gast, hoe kun je oordelen over iets waar je nog nooit op gereden hebt.
Tuurlijk als je voor het eerst je been over dat zadel zwaait denk je Je... dat is zwaar, maar als je dan gaat rijden blijkt het ineens een prachtige uitgebalanceerde machine te zijn
waar je nadat je er aan gewend bent alleen maar van geniet. En nog belangrijker na uren rijden nog fit en fruitig afstapt.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Goldwingvirus?

Bericht door appieabc » 26 apr 2014, 20:23

ron er staa ook nog een mooi zijspan te koop moeders achterop en de mini,me s in de bak vouwagen erachter en klaaar is kees
sorry ron natuurlijk

wingermaatje27
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 apr 2014, 22:57
Type Goldwing: GL1500
Locatie: bergen op zoom

Re: Goldwingvirus?

Bericht door wingermaatje27 » 26 apr 2014, 21:59

Rongoos schreef:
Wat altijd wel irritant is dat andere motorrijders een goldwing zo zwaar veroordelen.
Dat is geen motor maar een bankstel of een auto op 2 wielen. En dan denk ik gast, hoe kun je oordelen over iets waar je nog nooit op gereden hebt.
Tuurlijk als je voor het eerst je been over dat zadel zwaait denk je Je... dat is zwaar, maar als je dan gaat rijden blijkt het ineens een prachtige uitgebalanceerde machine te zijn
waar je nadat je er aan gewend bent alleen maar van geniet. En nog belangrijker na uren rijden nog fit en fruitig afstapt.

Dit maak ik als jongere winger ook mee
een ieder in mijn omgeving heeft het er blijkbaar moeilijker mee dan ik zelf
dat ik voor luxe heb gekozen ipv sportiviteit
jammer ze hebben zelf namelijk nog nooit op zon ding gezeten
en na een rit van 800km of meer lag ik ze allemaal uit
stap zalig af
muziek nog in mijn kop en geen verkrampte polsen of benen
Niet storen aub, ben al gestoord genoeg

peter

Re: Goldwingvirus?

Bericht door peter » 27 apr 2014, 09:20

:lol: :lol: :lol: ontkenningsfase :?: Daar ben ik allang doorheen :lol: Ik zit in de acceptatiefase. Ik ben geestelijk mishandeld door de goldwing en heb nu een trauma van die dingen. :lol: Ik heb mijn lot geaccepteerd en heb er mee leren leven dat de goldwing een stuk van mijn leven is. Over het algemeen is het wel gezellig toeven tussen lotgenoten. Zowel bij de club als op het forum :mrgreen:

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 839
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Goldwingvirus?

Bericht door mothergoose » 27 apr 2014, 12:16

Het heeft bij mij ook wat jaren geduurd eer ik de overstap maakte naar de Goldwing. Hoofdzakelijk was dat budgettair, maar ook het feit dat het geen rijden zou zijn, niet wendbaar enzo.... LOL, nu wil ik niet anders meer en weet je wat het mooie is, moeders de vrouw wil ook niet anders meer :lol: :lol: :lol:

Gisteren even een spontaan uurtje over en ik zeg, ik ben ff weg.... Da's best zegt moeders, als je maar ff wacht tot ik omgekleed ben en mee ga.... :D :D :D

Het virus is echt besmettelijk! Heel vervelend ..... 8) 8) 8)

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingvirus?

Bericht door peter n.d. » 27 apr 2014, 19:07

Beste forumleden , met droefheid moet ik u melden dat tot op heden nog geen remedie gevonden is door de wetenschap .Dus is het beter om het goldwingvirus te ondergaan . Als ik zie hoeveel mensen er elke week er bij komen op het forum is het virus inderdaad zeer besmettelijke . ER is nog hoop voor de mensheid . Groeten van een zieke Peter n.d.

Plaats reactie