Hoewel ik administratief -want van '67- niet meer tot de doelgroep behoor, voel ik me toch aangesproken...wingermaatje27 schreef:Ik ben erg nieuwschierig ... op welke manier er achter gekomen dat je graag een wing wilt hebben
(Super-)Sportmotoren hebben nooit mijn landurige interesse gehad, of het moest zijn vanwege een technisch innovatief of bijzonder ontwerp. Door familietraditie was ik van jongs af vooral geïnteresseerd in H-D V-twins, maar die waren in goede toestand financieel onbereikbaar. Alternatieven mits "praktisch en van behoorlijk formaat", dat was mijn doelgroep. Ik heb vaak staan kwijlen bij een bruin/beige R100RT waar ik vaak langsliep... nooit kunnen bevroeden dat ik er nog eens 3 BMW's tegelijk in de schuur zou hebben.
Mijn interesse voor de Goldwing werd aangewakkerd door de introductie van de 6-pitter GL/1500. Naar mijn herinnering in voorjaar 1988 was ik bij Kruisinga in Gouda, en daar vernam ik dat die week zaterdag er een Honda test-dag zou zijn: elk model Honda zou aanwezig zijn. Daarvoor moest alles wijken: ik had net die winter m'n A-rijbewijs gehaald en een two-tone rode CX500 Custom gekocht van iemand die een halfhartige poging gedaan had er een chopper van te maken (open side-pipes, iets langere voorvork, iets hoger stuur) en dat toch maar op een echte H-D ging vervolgen.
Enfin, ik stond die zaterdag bij Kruisinga ruim voor negen uur op de stoep en was daarmee de allereerste klant. Rijbewijs overlegd en zonder veel plichtplegingen of instructie met de Wing op weg: 3x meer cylinders, ezker 3x zo zwaar... maar fantastisch, wat reed dat makkelijk! Ik weet nog goed dat ik binnen een paar honderd meter (voor de ter plaatse bekenden: nog vóór het Bolwerk) heb besloten: dit moet ik een keer zelf hebben. Voorzichtig als ik was heb ik maar een 15, misschien 20 minuten gereden - en vervolgens heeft de Goldwing zeker anderhalf uur stilgestaan terwijl ik er omheen dwaalde, niet brutaal genoeg om te vragen of ik nog eens mocht gaan rijden...
Uiteindelijk heb ik mezelf jaren kunnen beheersen en andere voor mij meer praktische motoren gereden. Het heeft tot dit jaar geduurd voor ik de koe bij de horens heb durven vatten - en ben toch blij zolang gewacht te hebben, want een model 2012 rijd toch wel heel lekker en scherp...