jongere wingers

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
CeeVee
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2014, 19:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Aan de Hollandse greppel

Re: jongere wingers

Bericht door CeeVee » 01 okt 2014, 20:50

wingermaatje27 schreef:Ik ben erg nieuwschierig ... op welke manier er achter gekomen dat je graag een wing wilt hebben
Hoewel ik administratief -want van '67- niet meer tot de doelgroep behoor, voel ik me toch aangesproken...

(Super-)Sportmotoren hebben nooit mijn landurige interesse gehad, of het moest zijn vanwege een technisch innovatief of bijzonder ontwerp. Door familietraditie was ik van jongs af vooral geïnteresseerd in H-D V-twins, maar die waren in goede toestand financieel onbereikbaar. Alternatieven mits "praktisch en van behoorlijk formaat", dat was mijn doelgroep. Ik heb vaak staan kwijlen bij een bruin/beige R100RT waar ik vaak langsliep... nooit kunnen bevroeden dat ik er nog eens 3 BMW's tegelijk in de schuur zou hebben. :shock:

Mijn interesse voor de Goldwing werd aangewakkerd door de introductie van de 6-pitter GL/1500. Naar mijn herinnering in voorjaar 1988 was ik bij Kruisinga in Gouda, en daar vernam ik dat die week zaterdag er een Honda test-dag zou zijn: elk model Honda zou aanwezig zijn. Daarvoor moest alles wijken: ik had net die winter m'n A-rijbewijs gehaald en een two-tone rode CX500 Custom gekocht van iemand die een halfhartige poging gedaan had er een chopper van te maken (open side-pipes, iets langere voorvork, iets hoger stuur) en dat toch maar op een echte H-D ging vervolgen. :roll:
Enfin, ik stond die zaterdag bij Kruisinga ruim voor negen uur op de stoep en was daarmee de allereerste klant. Rijbewijs overlegd en zonder veel plichtplegingen of instructie met de Wing op weg: 3x meer cylinders, ezker 3x zo zwaar... maar fantastisch, wat reed dat makkelijk! Ik weet nog goed dat ik binnen een paar honderd meter (voor de ter plaatse bekenden: nog vóór het Bolwerk) heb besloten: dit moet ik een keer zelf hebben. Voorzichtig als ik was heb ik maar een 15, misschien 20 minuten gereden - en vervolgens heeft de Goldwing zeker anderhalf uur stilgestaan terwijl ik er omheen dwaalde, niet brutaal genoeg om te vragen of ik nog eens mocht gaan rijden... :mrgreen:

Uiteindelijk heb ik mezelf jaren kunnen beheersen en andere voor mij meer praktische motoren gereden. Het heeft tot dit jaar geduurd voor ik de koe bij de horens heb durven vatten - en ben toch blij zolang gewacht te hebben, want een model 2012 rijd toch wel heel lekker en scherp...
Laatst gewijzigd door CeeVee op 01 okt 2014, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Met immer vrindelijke groet,
Corné
  • '88 Honda CX500C '84? (rood, exit '90)
    '91 Yamaha XV920 '87? (grijs, exit '93)
    '96 BMW K75 RT '90 (mystik rot, exit '09)
    '08 BMW K1200 GT '06 (anthrazit)
    '13 BMW R850 RT '98 (amarena rot, exit '13)
    '14 Honda GL1800/AN '12 (candy red)[
    '17 BMW R850 GS '96 (grijs/geel)/list]

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: jongere wingers

Bericht door KvH » 01 okt 2014, 22:57

CeeVee schreef:bij Kruisinga in Gouda
Daar ben ik ook wel 's geweest, maar toen ik uiteindelijk in 2009 m'n A'tje behaalde, was ie ineens weg...
't Bolwerk is me overigens ook niet onbekend.

Maarre, wanneer behoor je "administratief" tot de "jongere wingers"?

Rob Pt

Re: jongere wingers

Bericht door Rob Pt » 01 okt 2014, 23:29

KvH schreef:Maarre, wanneer behoor je "administratief" tot de "jongere wingers"?
Heel simpel: Iedereen die jonger is dan 66 en dat wijzigt elk jaar ........... :wink:

[knuppelinhethoenderhokmodus aan] Iedereen die vóór zijn 50ste op een Goldwing wil rijden moet nodig met zijn plasje naar de dokter en dat geldt ook voor degene die een vriendin of vrouw heeft die wel goed kan koken maar geen motorrijbewijs en eigen motor heeft! [knuppelinhethoenderhokmodus uit]

Nog een prettige avond verder.

Rob

Gebruikersavatar
CeeVee
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2014, 19:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Aan de Hollandse greppel

Re: jongere wingers

Bericht door CeeVee » 01 okt 2014, 23:41

KvH schreef:Maarre, wanneer behoor je "administratief" tot de "jongere wingers"?
Tja, ik besefte dat ik me met die uitspraak op glad ijs begaf :lol:

De OP doelt voor mijn gevoel op de 40-minners, en dat ben ik helaas niet meer.
Onlangs las ik ergens dat Honda de doelgroep voor de GoldWing definieert als "40-45 en ouder" - dan zit ik nog bijna aan de onderkant van die leeftijdsgroep, en zou ik nog voor een jonkie kunnen doorgaan. 8)
"Adminstratief" is misschien niet helemaal een term die de lading dekt. Net als mid-life crisis - hoezo mid-life, mijn leven is één crisis! Het zij zo.
Met immer vrindelijke groet,
Corné
  • '88 Honda CX500C '84? (rood, exit '90)
    '91 Yamaha XV920 '87? (grijs, exit '93)
    '96 BMW K75 RT '90 (mystik rot, exit '09)
    '08 BMW K1200 GT '06 (anthrazit)
    '13 BMW R850 RT '98 (amarena rot, exit '13)
    '14 Honda GL1800/AN '12 (candy red)[
    '17 BMW R850 GS '96 (grijs/geel)/list]

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: jongere wingers

Bericht door KvH » 02 okt 2014, 20:47

Als "40-45 jaar en ouder" de doelgroep is, dan behoor ik "administratief" voorlopig nog tot de "jongere wingers" :lol:

mennuh
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 mei 2014, 22:54
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Eersel

Re: jongere wingers

Bericht door mennuh » 02 okt 2014, 20:57

Ik ben zelf nu 26
Was 25 toen ik mijn 1500 aspencade kocht

Heb hier voor veel verschillende motoren gereden
Van een licht 660 1pittertje
Naar een 1500 6 cilinder

Voor mij was het gewoon de luxe aan gezien ik nogal wat km maak elk jaar en in de planning staat om een keer een licht speel motortje er bij te kopen

Ik had mijn bmw kapot net voor we op vakantie zouden gaan en moest dus een andere motor
Ik heb toen op de wing van een vriend gereden en dat beviel me eigenlijk erg goed dus toen maar de motor gekocht van een van de voorzitter van het gwch

En tot nu toe niks te klagen :)

wingermaatje27
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 apr 2014, 22:57
Type Goldwing: GL1500
Locatie: bergen op zoom

Re: jongere wingers

Bericht door wingermaatje27 » 03 okt 2014, 12:16

Haha in kalenderjaren zijn mennuh en ik toch wel de jongste op dit forum
Maar qua gevoelsleeftijd voel ik me bij al deze verhalen toch wel een oude zak :lol:
Niet storen aub, ben al gestoord genoeg

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: jongere wingers

Bericht door beinhart » 03 okt 2014, 13:50

wingermaatje27 schreef:Haha in kalenderjaren zijn mennuh en ik toch wel de jongste op dit forum
Maar qua gevoelsleeftijd voel ik me bij al deze verhalen toch wel een oude zak :lol:
nu wel, maar niet de jongste toen je je eerste goldwing kocht hihi... ach je moet maar zo denken; hoe ouwer hoe gekker ;)
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

Plaats reactie