Leenmotor versus Goldwing

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
Type Goldwing: GL1500

Leenmotor versus Goldwing

Bericht door Forza1961 » 24 feb 2014, 10:11

Wat is een Goldwing toch een geweldige motor. Heb hem weggebracht voor een grote beurt en moest op een Honda NC700 15 km terug naar huis. Wat een verschil zeg. Heen lekker relaxed, niet koud en genieten van de omgeving. Terug, zere kont al, koud en heel veel wind! Wat een ´ramp´. Ik was allang met motorrijden gestopt als ik op een andere motor moest rijden denk ik. Het deed me weer beseffen dat de Goldwing destijds een goede keuze is geweest en dat een eventuele volgende motor weer een Goldwing is. :D
Droom het en je kunt het!

peter

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door peter » 24 feb 2014, 10:55

Ik ken motorzaken die geven je een gl1800 mee terug. Dan piep je wel anders :lol:

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 742
Lid geworden op: 22 sep 2007, 20:26
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Limburg

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door Snowdog » 24 feb 2014, 12:28

peter schreef:Ik ken motorzaken die geven je een gl1800 mee terug. Dan piep je wel anders :lol:

Dat is verkoop taktiek . :D

Gr Ron .
Mijn You Tube Kanaal

http://www.youtube.com/user/321Snowdog

Gr Ron .

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 191
Lid geworden op: 13 jan 2013, 03:50
Type Goldwing: GL1500

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door Forza1961 » 24 feb 2014, 15:14

Ik heb gezegd dat ik wacht op de gl2000 :roll:
Droom het en je kunt het!

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door Wingnut » 24 feb 2014, 17:43

Forza1961 schreef:Wat is een Goldwing toch een geweldige motor. Heb hem weggebracht voor een grote beurt en moest op een Honda NC700 15 km terug naar huis. Wat een verschil zeg. Heen lekker relaxed, niet koud en genieten van de omgeving. Terug, zere kont al, koud en heel veel wind! Wat een ´ramp´. Ik was allang met motorrijden gestopt als ik op een andere motor moest rijden denk ik. Het deed me weer beseffen dat de Goldwing destijds een goede keuze is geweest en dat een eventuele volgende motor weer een Goldwing is. :D
Het is allemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik neem aan dat je wel het verschil gemerkt hebt m.b.t. gewicht. De NC700 is een stuk lichter en daardoor veel wendbaarder, manouvreerbaar en ook nog eens een stuk zuiniger en daarom een goede keus voor korte afstanden en woon werk etc. Voor de langere afstanden is natuurlijk de GoldWing een betere keus door zijn comfort en bagage mogelijkheden. Ik heb tijdens een meerdaagse toertocht naar het Weserbergland tijdens een rondrit eens gewisseld met een reisgenoot op een NC700 die ons wel aardig bij kon houden en ik moet zeggen afgezien van het mindere vermogen viel deze motor niet tegen in het bochtige werk. Zeker gezien prijs/kwaliteit/rijplezier verhouding een uistekende keus.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door Anjer » 25 feb 2014, 01:03

Hahaha, wij zijn gewoon f....verwend met onze Goldwings!!!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

peter

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door peter » 25 feb 2014, 09:33

Ik ben het helemaal eens met Harry. Probeer maar eens zo'n moderne scooter bij te houden. Gaat je niet echt lukken, die dingen gaan als de brandweer. Minder gewicht is snellere acceleratie, minder verbruik en de wendbaarheid is vaak veel beter.
Nog niet gesproken dat onze wings behoorlijk aan de prijs zijn en vaak hebben ze al heel wat km'ers gemaakt. Een kleinere lichtere is vaak een berg geld goedkoper en hebben vaak minder gelopen.

Op de lange afstand winnen wij weer genadeloos, moet er niet aan denken om 500km te rijden met klein motortje :mrgreen:

Gebruikersavatar
iron eagle
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door iron eagle » 25 feb 2014, 17:20

Heb pas geleden ook zo'n nc700 gereden, maar vond het toch ook wel wat hebben hoor. Je gooit zo'n ding lekker door de bochten, zit voor de rest niet verkeerd en komt best goed mee met het verkeer.

Wind kan een nadeel zijn, maar zomers achter je kuip zitten is ook geen pretje hoor.......
GL1100 uit 1983 (overgangsmodel)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door RonalT » 25 feb 2014, 17:53

Zeker niets mis met een 700. Karin heeft een Deauville 700 gehad wat niet echt een lichte en smalle motor is maar die reed exact even hard als mijn 1500..... (184 km/u op navigatie), trok op als een malle. Maar toch is het 't niet helemaal.

Is inderdaad allemaal lekker licht, zuinig en rijdt als een malle. Als ik een motor had voor korte afstandjes wist ik het wel.
Maar een hele dag op de motor in welke omstandigheden ook heeft mij doen besluiten en GL1500 te kopen. Rijd ook na een hele dag nog allemachtig lekker. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
beinhart
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 647
Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
Type Goldwing: overig
Locatie: hoogerheide-city
Contacteer:

Re: Leenmotor versus Goldwing

Bericht door beinhart » 26 feb 2014, 08:21

ben vroeger bij verschillende motorzaken met mijn vorige wing op verschillende motoren als leenmotor naar huis gereden, een ouwe cb (die duidelijk zelf zijn onderhoudsbeurt nodig had) een honda african twin (waar ik de 2e bocht al lekker reed alsof ik hem al jaren had) en een gloednieuwe suzuki sv650 (met nog geen 400km op de teller) die laatste zaak had er ook een verhuur gedeelte bij.

nu heb ik mijn wing pas weer en zie wel waar ik naartoe ga voor de beurten? doe met mijn cx bijna alles zelf, maar ja daar kan je dan ook niet veel aan kapotmaken (wat ik erg vind)
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)

Plaats reactie