Een voorpagina voor het forum?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
peter

Een voorpagina voor het forum?

Bericht door peter » 20 nov 2013, 02:29

Als ik op internet bij verschillende clubs kijk die ook een forum gebruiken dan zie ik dat er vaak een soort voorpagina is gemaakt waar je een knop vindt waar je naar het forum kan gaan van die club. Nu zullen regelmatige gebruikers niet telkens naar de voorpagina gaan maar net zoals nu meteen naar het forum, maar zou het niet voor "vreemden" aantrekkelijker zijn om eerst op een pagina te komen waar de z.g. hot-topics worden vermeld en waar je ook de aanstaande weekenden een beetje kan promoten en je in een oogopslag de regelementen en tips voor plaatsen foto's kan vinden? Belangrijke mededelingen of winnaars van een wedstrijd zouden ook vermeld kunnen worden. Sponsoren of andere reclame zouden daar ook een plekkie kunnen krijgen.

Ingewikkeld verhaal en ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest :? :lol:

Oh ja... Ik weet het, we zijn geen club :lol:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3913
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door director » 20 nov 2013, 07:57

Daar zit wat in, het forum is inderdaad "bekend terrein" voor iedereen die hier vaker komt maar nieuwe bezoekers zouden we op een andere manier kunnen verwelkomen.

Nadeel van dit soort pagina's is dat je het moet bouwen én moet onderhouden. Dat onderhouden begint vaak heel enthousiast maar na een langere tijd lijkt me dat een probleem.

Als er mensen op het forum zitten met deze technische kennis en de intentie om dat te onderhouden kunnen we hier eens over nadenken.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Dushi
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mei 2012, 19:04

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door Dushi » 20 nov 2013, 18:05

Het is sowieso al leuk om deze pagina te pimpen met een mooie achtergrond en header. Ook heb ik je vorig jaar een serie emoticons gestuurd die ik helaas nog niet op het forum gezien heb. Ik kan je eventueel wel helpen om het e.e.a. te wijzigen.

peter

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door peter » 20 nov 2013, 18:19

Zo! Het begin is gemaakt :D Nu nog wat meer input en de medewerking van ons allen geliefde director om e.a in goede banen te leiden. Hebben we straks een poepie gelikt forum :mrgreen:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door Devoraz » 21 nov 2013, 12:22

Aangezien hier gebruik wordt gemaakt van phpBB3 is wellicht het phpBB3 Portal een optie. Vergt niet veel meer onderhoud dan het forum zelf, dus... :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door RonalT » 21 nov 2013, 14:44

Het is misschien niet veel werk, maar zoals zo dikwijls is gebleken begint iemand er fanatiek aan.
Maar na verloop van tijd zie je dat de veranderingen op zo'n pagina stoppen. En niets is zo erg als een voorpagina waar oude info op staat.

Je kan ook allerlei berichten automatisch laten updaten, maar dan heb je niet veel meer dan de forumindex in een andere opmaak.

Het is best een aardig idee, maar of het iets voor ons forum is .... ?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door mothergoose » 21 nov 2013, 15:11

Ik deel de mening van Ronalt, alle valt en staat wat je met de voorpagina doet. Vrijwel iedereen gaat het om het forum, ook die mogelijke nieuwe bezoeker. Met Google als je beste vriend is het tegenwoordig bijzonder lastig om wat 'nieuws' op de voorpagina te plaatsen, laat staan dat de pagina ook actief bijgehouden wordt.

Bij de andere club waar ik lid van ben hebben we dezelfde 'discussie' gehad. Sterker, ik was de aanstichter van de discussie. Ook daar kwamen we tot de conclusie dat het niet te doen is om deze pagina actief te beheren en aantrekkelijk te houden.

Persoonlijk vind ik het idee nog steeds super, maar zonder actief beheer gaat het een lastig verhaal worden.

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

peter

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door peter » 21 nov 2013, 16:12

Je moet de pagina ook niet moeilijk maken met bergen info. Op het portal zou je de sponsoren een plek kunnen geven. Tips plaatsen over hoe het forum te gebruiken. Denk daarbij aan uitleg zoekfunctie, het plaatsen van foto's e.d (hier hoef je niks aan te veranderen). In een gedeelte zie je bv de laatst aangemaakte topics ( die worden automatisch bij gehouden). In een wat centrale plaats zou je bv het eerst aankomend forum evenement kunnen plaatsen. (Zou knip en plak kunnen wezen). Weer een ander gedeelte zou je erg belangrijke oproepen of mededelingen kunnen zetten. Een wekelijke update zou misschien genoeg kunnen wezen.

Ga je erg uitgebreid aan het werk dan hou je ook veel werk. Je moet dingen niet moeilijker maken dan nodig en wordt het moeilijk en onleesbaar dan haken mensen al rap af.

Als we iemand in ons midden hebben die verstand heeft van dit soort dingen dan zou hij ook misschien even uitleg kunnen geven over wat automatisch kan en wat niet.

Devoraz :?: De woert :?:

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door Pieter Aarts » 21 nov 2013, 17:47

In het verleden hebben we enkele versies gehad van het goldwingforum. Zowel met als zonder een aparte website naast het forum.
Een tijd terug hebben we de huidige opzet gekozen. Een forum als hoofdpagina, met daarnaast nog enkele paginas verwerkt in het forumsysteem.

Een "homepagina" voor het forum zie ik zelf niet zitten, dit op ervaringen van andere fora op het internet. Niet per se qua het beheer ervan, maar de meeste gebruikers zullen toch direct naar het forum gaan en zal het niet opwegen tegen de bezoekersaantal van de homepagina. De geplaatste informatie is ook weer terug te vinden op het forum.

Uiteraard staan we open voor ideeën qua functies/uiterlijk van het forum. Deze hoor ik graag. Stuur ze per mail naar web@goldwingforum.nl
Mochten er goede initiatieven uitkomen, dan zullen we deze toepassen.

Groet, Pieter
Websitebeheerder

Rob Pt

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door Rob Pt » 21 nov 2013, 18:15

Wat nu als 'voorpagina' door het leven gaat vind ik prima. Op een ander forum waar ik actief op ben (volvo-forum.nl) is er wel een echte voorpagina Portaal genaamd met veel reclame van forumsponsors maar die gebruik ik eigenlijk nooit maar ga altijd rechtstreeks naar het Forum middels een bladwijzer in de bladwijzerbalk van Firefox. Met het Goldwingforum doe ik dat overigens op dezelfde wijze.

Maar als ik dan toch iets op mag merken: ik mis de zoekfunctie als je in de forumindex staat. Deze komt pas tevoorschijn als je een subforum opent. Persoonlijk vind ik dat een groot gemis en erg onhandig dus als daar iets aan gedaan kan worden ......

Rob

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3913
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Een voorpagina voor het forum?

Bericht door director » 21 nov 2013, 21:58

Rob Pt schreef:Maar als ik dan toch iets op mag merken: ik mis de zoekfunctie als je in de forumindex staat. Deze komt pas tevoorschijn als je een subforum opent. Persoonlijk vind ik dat een groot gemis en erg onhandig dus als daar iets aan gedaan kan worden ......
Rob
Ik klik meestal eerst op "bekijk nieuwe berichten" en dan kun je klikken op "terug naar uitgebreid zoeken". Is een omweg maar een zoekfunctie vanaf de hoofdpagina zou handig zijn.

Meer ideeën en suggesties lezen we hier graag, zodat we misschien een aanpassing kunnen maken.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Plaats reactie