Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 15:03

Huh, kan opeens mijn eigen berichies niet meer wijzigen en/of aanvullen @ forum ?!? :?
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3915
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door director » 20 okt 2013, 15:08

Berichten kunnen op dit moment tot één uur na het plaatsen nog worden gewijzigd. Dit geeft je de mogelijkheid om schrijffouten enz te corrigeren.

Mocht je iets willen wijzigen dat ouder is, stuur dan even een PB dan regelen we dit.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 15:36

Nope, tot op heden kon ik doorgaans berichten wijzigen van meer dan 24 uur oud en ouder, so "What's The Difference"?!? Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 15:37

Nope, tot op heden kon ik doorgaans berichten wijzigen/aanvullen van meer dan 24 uur oud en ouder, so "What's The Difference"?!? Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3915
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door director » 20 okt 2013, 15:49

De wijziging is vandaag doorgevoerd, je kunt dus vanaf vandaag geen berichten ouder dan 60 minuten meer aanpassen.
Als je dat toch wilt mail je mij even je wijziging dan pas ik het aan.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 16:02

director schreef:De wijziging is vandaag doorgevoerd, je kunt dus vanaf vandaag geen berichten ouder dan 60 minuten meer aanpassen.
Als je dat toch wilt mail je mij even je wijziging dan pas ik het aan.
Oké Afbeelding

Maar 'k find't mar lekker nix, lijkt me op deze manier erg omslachtig om gedane posts te wijzigen en/of aan te vullen. Verder lijk ik wél nog steeds geposte items te kunnen wissen (zelfs na lange tijd), op e.o.a.manier bespeur ik binnen deze nieuwe maatregel aldus een behoorlijke contradictie ...... :?
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door RonalT » 20 okt 2013, 16:05

Laat eens een voorbeeld zien waar het nog wel zou kunnen?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 16:11

RonalT schreef:Laat eens een voorbeeld zien waar het nog wel zou kunnen?
Vanochtend nog gedaan ......... lekker puh! Afbeelding
ScrewLoose schreef:
Rob Pt schreef: Alles laten vallen, stoppen met waar je mee bezig bent. Spring op je wing en één ruk hier naar toe komen.
Waren al van zins om komend jaar een dag of wat richting Zuid Portugal te verkassen, wil natuurlijk wel eens zien in welk schitterend land jij zoal verkeerd. :wink:
Gunst, bij jullie klinkt de "Chuva" inderdaad beter! Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3915
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door director » 20 okt 2013, 17:03

ScrewLoose schreef:Maar 'k find't mar lekker nix, lijkt me op deze manier erg omslachtig om gedane posts te wijzigen en/of aan te vullen. Verder lijk ik wél nog steeds geposte items te kunnen wissen (zelfs na lange tijd), op e.o.a.manier bespeur ik binnen deze nieuwe maatregel aldus een behoorlijke contradictie ...... :?
Als "we" berichten achteraf ingrijpend wijzigen ziet de discussie er anders uit en met name de antwoorden op berichten die er niet meer staan of inmiddels veranderd zijn. Mocht jij een goede reden hebben om de termijn van één uur aan te passen naar bv 12 of 24 uur dan hoor ik dat graag, ik sta open voor je suggesties.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door peter » 20 okt 2013, 17:12

Soms is het zelfs beter om de knop "versturen" een vertraging van 5 minuten geven. Het komt voor dat er te snel gedrukt wordt op "versturen" :? Kan je nog even nadenken...

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 17:13

Heb in deze al iets richting RonalT ge-PB't, maar ik wil ook jou volgaarne een kopie dezes toe laten komen. :wink:
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Rob Pt

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door Rob Pt » 20 okt 2013, 18:44

Ook maar een reactie van mij.

Ik ben op meerdere forums actief die ook alle onder phpBB draaien. Op één ervan ben ik ook moderator.
Op al deze forums kun je een bericht niet meer verwijderen zodra er een reactie onder staat. Dat hoeft dus niet per definitie een reactie op jouw bericht te zijn. Het kruisje waarmee je jouw bericht zou kunnen verwijderen is dan niet meer zichtbaar.
Dit vind ik een goede zaak omdat anders inderdaad een discussie helemaal uit z'n verband getrokken kan worden doordat er reacties staan op berichten die intussen verwijderd zijn.

Echter dat de mogelijkheid tot wijzigen na 60 min. niet meer aanwezig is, vind ik geen goede zaak. Op de andere forums kan dit wel en dat wordt dan middels een regel onder aan het bericht aangegeven waarin staat hoe vaak een bericht is gewijzigd en het tijdstip waarop voor de laatste maal is gebeurd.
Ik ben het met de forumeigenaar/moderator eens dat óók door (ingrijpende) wijzigingen een discussie uit zijn verband kan worden gehaald echter je mag toch verwachten dat de deelnemers voldoende zelfdiscipline kunnen opbrengen om het wijzigen tot een minimum te beperken en dit alleen te doen indien het echt noodzakelijk is en wellicht bijdraagt tot verduidelijking.
Verder kan het nu gebeuren dat er tussen een forumlid en de moderator een discussie ontstaat over de noodzaak van een evt. wijziging bovendien kan er a.g.v. het werken via een PB een ongewenste vertraging ontstaan alvorens de gevraagde wijziging wordt doorgevoerd. Mijn visie is dat de redactie van een bericht een verantwoordelijkheid van het forumlid is en niet van de moderator uiteraard met het voorbehoud dat men zich aan de forumregels houdt !

Ongetwijfeld heeft de forumeigenaar/moderator een aanleiding gehad om deze maatregel in te voeren echter mijn aanwezigheid op dit forum is nog te kort van duur om daarover iets te kunnen zeggen. Ik heb er n.l. geen idee van of er zoveel gewijzigd werd, dat deze maatregel noodzakelijk is.

Nu ik toch zo lekker bezig ben moet me één ding wel van 't hart omdat het me eigenlijk wel ergert. Kritiek dus maar wel als opbouwend bedoeld .........
Ik ben van mening dat velen de citeer-functie verkeerd of te vaak gebruiken. Vooral het citeren van een volledig bericht vind ik storend. Een topic wordt er onnodig lang door (je blijft scrollen) en het oorspronkelijke bericht kom je op die manier steeds opnieuw tegen. M.a.w., citeren als dat voor de duidelijkheid noodzakelijk is prima, ik doe het zelf ook, maar citeer dan alleen de tekst waarop je daadwerkelijk wilt reageren en laat de rest dus óók foto's/plaatjes en filmpjes achterwege.

Er werd ook al iets gezegd over een vertraging voor de Versturen-knop. Daarvoor is nu de Voorbeeld-knop uitgevonden. Eerst even die knop gebruiken, je bericht nalezen en evt. verbeteren/wijzigen en dan pas versturen ! O ja en vooral evt. links controleren want er is niets zo irritant als een niet werkende link in een bericht !

Over links nog dit, liever zo Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!? dan zo viewtopic.php?p=120389#p120389" onclick="window.open(this.href);return false;

Over het gebruik van smileys zeg ik verder niets ........ nou ja, wat ik daarvan vind is ongeveer hetzelfde als van allerlei frutsels en fratsels aan een Goldwing schroeven 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :x :x :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink: :roll: :roll:

Just my two cents .......

Rob

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13424
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door RonalT » 20 okt 2013, 19:09

Rob Pt schreef:Ongetwijfeld heeft de forumeigenaar/moderator een aanleiding gehad om deze maatregel in te voeren echter mijn aanwezigheid op dit forum is nog te kort van duur om daarover iets te kunnen zeggen.
Kijk eens op de tweede pagina van de Show Your VakantieWing 1e ronde.
Daar staan 7 berichten die door de schrijver gewijzigd zijn. Nu staat er alleen een smiley of een stel puntjes. Kijk, deze man had zelf heel bewust een groot aantal berichten geschreven tot er wat reacties kwamen en daarna kon hij ze niet meer wissen. Dan haal je de tekst toch gewoon weg.
In het verleden hebben meerdere mensen dat gedaan. Ooit heeft iemand die van het forum verdween al zijn berichten zo gewijzigd.

Ik heb niet deze beslissing genomen, ik werd er om half vier/vier uur ook door verrast. Maar ik begrijp de beweegredenen.
Stel je voor dat er regelmatig mensen van het forum verdwijnen en uit al hun berichten de tekst verwijderen. Dan houden we een erg oninteressant forum over.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2376
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door Chrit » 20 okt 2013, 19:13

RonalT schreef:Kijk eens op de tweede pagina van de Show Your VakantieWing 1e ronde.
Kijk, deze man had zelf heel bewust een groot aantal berichten geschreven tot er wat reacties kwamen en daarna kon hij ze niet meer wissen. Dan haal je de tekst toch gewoon weg.

Vrijheid van meningsuiting!!!!

Je kunt dan ook maar beter mijn naam schrijven RonalT.....Is wat duidelijker voor de lezer....in plaats van "deze man" :(
Laatst gewijzigd door RonalT op 24 okt 2013, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Te lange quote aangepast
Groetjes
Chrit Gunther

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wa's dat voor 'n onzin, ALTIJD op de kleintjes heh?!?

Bericht door ScrewLoose » 20 okt 2013, 19:35

Dear Portugese Robbedinges,

Dank voor jouw geweldige bijdrage, in deze wil ik edoch e.e.a. nuanceren.
Tot op heden - vanochtend naar nu blijkt - was het mogelijk zinnige en/of onzinnige bijdragen op dit vermaarde forum te kunnen ventileren en/of uit te wisselen. Terwijl ik zit te typen moet ik er aldus vanaf nu al rekening mee gaan houden dat mijn impulsieve bijdrage straks niet meer kan worden gewijzigd?!? Let op, nog 'ns lezen, nog 'ns, ..... en tóch zullen er na tig keer lezen bijvoorbeeld tybvouden in zitten!
De MOD's spreken dan wel over "tybvouden" maar ik kan mij herinneren dat ik na een reactie mijnerzijds op een geplaatst bericht, de dag nadien nog eens e.e.a. te hebben aanschouwt, iets had van; "Woeps, dat was helemaal fout, of effe nader bezien had ik het niet echt goed begrepen".
Voorbeeld: jouw bijdrage aan het Concert-Topic waar je sprak over "Chuva". Yep, ik er natuurlijk meteen vol met mijn klei-klauwen in en dacht dat de mooie dame in kwestie Chuva heette. Nadien bleek Chuva echter het Portugese woord te zijn voor regen en luisterde de mooie Fado zangeres naar een heel andere naam.

Nou Rop Pt, je mag van mij weten dat ik me dood heb :oops: nadat ik nog eens e.e.a.had nagelezen.

Gelukkig heb ik de zaak kunnen repareren en sta ik niet meer voor l*l, in de toekomst blijkt dit echter anders te moeten zijn. Ik wil het dan wel tot op zekere hoogte met jouw bewoordingen eens zijn, edoch blijven er altijd MAAREN, tis immers één grote GoldWing-familie met al haar ups en downs ...... Scusi :mrgreen:

Sie nau tog, alweer voud getiebd, kenne ikke nie meer ferandere dan Sjwarte Piet-meneer?!? :cry:
Laatst gewijzigd door ScrewLoose op 20 okt 2013, 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Plaats reactie