Wat eten we vandaag?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Wat eten we vandaag?

Bericht door peter » 09 okt 2013, 16:42

Als we hier dan toch in de kroeg zitten en en aan de bar hangen en alleen maar flauwekul aan het rondbazuinen zijn, waarom dan niet eens tussen al die onzin een zinnig topic :?: Daarom dit buitengewoon zinnige topic waar je je culinaire kunsten of wensen aan de grote klok kan hangen zodat een ander met het water in de mond en een sliertje kwijl uit de mondhoek kennis neemt van wat jij lekker vindt. En het wordt tenslotte ook winter :lol: :lol:
Afbeelding

Ik zal meteen maar aftrappen met wat er vanavond op tafel komt:

Kip-Hawaii. Buitengewoon simpel en snel te maken. Zooitje kip aanbraden en kruiden, rode paprika erbij, preitje erbij, ananas erbij en dan de zak met saus erdoor kiepen. Even roeren en laten pruttelen en serveren met rijst.

Afbeelding

Leuk om te melden: Mijn oudste zoon Luc lust geen paprika en geen ananas, wel raar dat hij hier minimaal 2 borden van opschept :lol:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door director » 09 okt 2013, 17:08

Ziet er goed uit, hier staat er iets vergelijkbaars op tafel:

Afbeelding

Biertje erbij;
Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door RonalT » 09 okt 2013, 18:22

Tjonge jonge wat een culinaire kunsten lees ik hier..... :shock:

Koken zonder pakje en zakje :lol:

De pure smaak van ingrediënten, de basis van een gerecht, daar gaat het om bij het idee ‘Koken zonder pakje en zakje’. Hoe maak je een saus, soep of dressing zonder Knorr, Maggi, Calvé of andere kunstmatige toevoegingen?

Voor de mensen die nog nooit mosterdsoep hebben gegeten: De naam ‘mosterd’ roept bij velen op dat het vooral een scherpe soep zal zijn. Dit is juist niet het geval. Het is vaak een hele zachte, romige soep, die heel goed past bij een lunchgerecht met brood of als voorgerecht bij een diner.


Een van de meest eenvoudige en snelle mosterdsoep recepten om zelf te maken:

Mosterdsoep

Ingrediënten
  • 50 gram boter
  • 60 gram bloem
  • 1/8 liter room
  • 1 liter bouillon
  • 2 eetlepels Groningse mosterd
Bereiding
Zet een pan op het vuur en laat hierin de boter smelten, zonder deze te laten kleuren
Voeg rustig de bloem toe in meerdere keren
Roer de boter en de bloem steeds door met een houten lepel
Dit wordt de roux, de basis van de soep. Laat deze roux vijf minuutjes zacht koken om deze te laten garen
Verwarm de bouillon, voeg deze toe aan de roux. Doe dit het liefst in meerdere keren, dan is de kans op klontjes het kleinst
Meng alles goed door en laat de soep tien tot vijftien minuten koken. Blijf regelmatig roeren
Haal de soep hierna door een zeef
Voeg de mosterd toe
Verwarm de mosterdsoep nog even goed door en voeg nu de room toe. Laat vanaf dit moment de soep niet meer koken.
Extra lekker met wat blokjes ham, uitgebakken spekjes of plakjes worst.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door ScrewLoose » 09 okt 2013, 19:00

Jeemig Peter, da's nou 'ns te gek topic!!! Afbeelding

Heb iets dergelijks eerder geprobeerd op een ander motorforum maar kreeg aldaar meteen het commentaar dat dit niet "motorgerelateerd" was!
Wél was het @ forum natuurlijk interessant dat er druk geklept werd over: honden, katten, dwergkonijnen, buitenverblijven voor schildpadden, dildo party's voor de dames, het topic "Wist je dat" - als je dus een scheet vast had zitten kon je dit meteen melden, ook was het natuurlijk interessant dat e.o.a. iemand gezellig was gaan statten, de arme hulpbehoevende overbuurvrouw toch wel ECHT zielig was en meer van dit soort gedoe .........
Maar een topic om zo maar ff culinaire kunsten uit te wisselen was er niet gewoon niet bij, voor straf ben ik toen maar een punnik-topic voor gevorderden gestart, e.e.a. liep echter niet echt goed en werd me nogal kwalijk genomen. :mrgreen:
However, jij bent ermee begonnen dus laat de eventueel negatieve commentaren maar lekker over je heen komen.

Op verzoek van het vrouwtje staat er vanavond overigens een uitgebreide maaltijdsalade op het programma.
Ik ben hier doorgaans uren mee bezig en doe merendeels dagelijks "verse boodschapjes" bij de plaatselijke Turk, mooi en kwalitatief te gekke spullekes en niet te duur.

Salade kom ik morgen op terug, voor vanavond in ieder geval IEDEREEN EEN WELVERDIENDE & SMAKELIJKE MAALTIJD TOEGEWENST!

Ondertussen rommel ik nog wat verder en doe mijn uiterste best opnieuw een big smile op moeders toet te toveren .... Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

peter

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door peter » 09 okt 2013, 19:17

Dit is tenslotte het cafe waar we aan de bar hangen en onze zin en onzin aan de man kunnen brengen. Misschien kunnen we er ook nog wat van leren :lol: :lol:
Oh ja.... Koken gaat en stuk makkelijker met een biertje of wijntje in de nabijheid :mrgreen:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Devoraz » 10 okt 2013, 08:34

Het probleem is al die smaakversterkers. Die hebben onze smaakpapillen van jongs af aan verpest. Mijn vrouw heeft naar de docufilm 'Forks Over Knifes' gekeken en dan wordt je wel even op de feiten gewezen (ik moet hem nog zien). Natuurlijk zijn de dingen die we eten lekker, maar zijn ze ook gezond en hebben we het nodig?

Gisteren heeft mijn vrouw op 'natuurlijke wijze' eigen pastasaus gemaakt van alleen maar natuurlijke ingrediënten (dus geen voorverpakte of geprepareerde). Je merkt meteen dat de smaak minder sterk is, maar niet minder lekker. :wink:

Als het gebruik van voeding op deze manier (zie: http://www.forksoverknives.com/) ziektes kan voorkomen en zelfs genezen, ben ik helemaal voor!
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
wingster
Berichten: 464
Lid geworden op: 23 mar 2006, 07:38
Locatie: Volkel

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door wingster » 10 okt 2013, 09:50

ScrewLoose schreef:Jeemig Peter, da's nou 'ns te gek topic!!! Afbeelding

Heb iets dergelijks eerder geprobeerd op een ander motorforum maar kreeg aldaar meteen het commentaar dat dit niet "motorgerelateerd" was!
Salade kom ik morgen op terug, voor vanavond in ieder geval IEDEREEN EEN WELVERDIENDE & SMAKELIJKE MAALTIJD TOEGEWENST!

Ondertussen rommel ik nog wat verder en doe mijn uiterste best opnieuw een big smile op moeders toet te toveren .... Afbeelding
mooi topic van Peter, past ook best in het Wingers Cafe, ben benieuwd wat hij vandaag voor Monique gaat koken :lol: :lol: :lol:

ronnieD
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
Locatie: utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door ronnieD » 10 okt 2013, 11:00

ik kook vanavond met mn telefoon--belletje plegen--20 min later--broom broom scootertje--PIZZA--gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

ScrewLoose
Berichten: 728
Lid geworden op: 24 jun 2011, 13:30
Type Goldwing: overig
Locatie: "Sjpaubik International Airport"

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door ScrewLoose » 10 okt 2013, 12:05

ScrewLoose schreef:
Salade kom ik morgen op terug, Afbeelding
Afbeelding
WingGroetsels,

Jacques :wink:


Op de zevende dag schiep God de Goldwing, en hij zag dat het goed was....... "Genesis 2:4-2:25:"

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door nvliet » 10 okt 2013, 16:41

Ok,
Ik kook vanavond met het gaspedaal, ik haal wel effe wat. :D
Je kunt niet alles hebben, dan is je schuur te klein.

peter

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door peter » 10 okt 2013, 18:13

Vandaag:
Kipdrumsticks uit de gril
Spruiten
Gebakken aardappelen
Komkommer (geen foto van want ik eet dat konijnenvoer niet) :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zometeen wordt de post aangevuld als alles klaar is :mrgreen:

Biertje tijdens happie maken :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Frederick Lieverdje
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mei 2009, 21:48
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Drachten

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Frederick Lieverdje » 10 okt 2013, 19:08

Wat een luxe, vandaag stamppot Moos met spekjes en rookworst.
Boerenkool was in de aanbieding bij Appie vandaar :mrgreen:
En lekker joh.
gisteren hadden we trouwens zuurkool, ook lekker. :D

Groet, Freerk.
GL 1500 Commodore Bleu

Na elke bocht een nieuwe horizon

Als je tot de nek in de shit zit, moet je de kop niet laten hangen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door RonalT » 10 okt 2013, 19:38

Macaroni..... met vieze groente (volgens Pascal)

Pan water op het vuur, als het kookt macaroni er in. Tijd volgens de verpakking, afgieten en warm houden.
Ondertussen rundgehakt rul bakken, zak groente leeg schudden en een Knorr macaroni-mix er aan toe voegen. Even lekker doorroeren en klaar.
Sla in een kom gooien en wat dressing er over, even dooreen husselen.

Voor de liefhebber zongedroogde tomaten in olie, olijf met amandel en tomatenketchup voor de liefhebber op tafel. Resp. Karin, Ronald en Pascal.

Lekker...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door peter » 11 okt 2013, 10:00

Vandaag wordt het Ribeye, heb een kilo uit de vriezer gehaald en vanavond even verdelen over de 4 inwoners van dit pand. De BBQ gaat dus weer fikken :!: :!:
Aardappeltje met spek en crème fraiche erbij nu alleen nog wat groenvoer verzinnen wat we kunnen cremeren :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Devoraz » 11 okt 2013, 14:53

Voor mij een Pizza Salami en voor de vrouw een Maaltijdsalade Tonijn.
Afbeelding
Afbeelding
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie