Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 16 mar 2017, 19:05

Da's mooi Pieter. Ik kan de monotubes niet vergelijken met de originele vering want ik heb maar eenmaal met de originele vering gereden, naar de RDW voor de keuring, en toen wist ik al dat het antiduiksysteem vast zat, dus toen toch een beetje op eieren gereden.
Ik heb er daarna meteen monotubes in gezet en het antiduiksysteem uitgeschakeld. Ik weet dat velen het niet met mij eens zijn maar ik ben blij dat dat antiduiksysteem eraf is, ik zie daar geen enkel voordeel in en ik heb het ook geen moment gemist.
Alle metingen betreffende het brandstofgebruik kwamen bij mij uit op 1:15.5 en dat vind ik nog aanvaardbaar voor een 1800 zescilinder maar ik had wel graag 5 liter extra in de tank gehad.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 16 mar 2017, 19:25

Het vergelijk van de gewone vering naar de hyperpro op mijn vorige wing vond ik al een groot verschil, maar die is zelfs ook niet te vergelijken met de monotubes, wat een verbetering is me dat zeg, fantastisch gewoon.
Het antieduiksystheem heb ik ook gelijk uit laten schakelen want die heb je bij de monotubes dus echt niet meer nodig.
Wat het verbruik betreft is deze iets zuiniger denk ik want net zoals bij jou wing kwam ik met de vorige ook op een gemiddede uit van 1 op 15 een op 15.5

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 16 mar 2017, 22:37

In Raamsdonkveer, de molen heet "De Onvermoeide".
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 16 mar 2017, 23:12

Klopt Ronald, ook een mooie molen in West Brabant.
En hier nog een van de molen "de Rat" in Ijlst, een van de vele molens die ik op de foto heb gezet, helaas ben ik ze door een fout allemaal kwijtgeraakt.
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 19 mar 2017, 20:33

Beste Forumrijders , vandaag mijn eerste grote rit gereden van het nieuwe jaar . Ik kreeg gisteren een bericht van een werkmakker of ik niet wou meerijden met een rit voor een goed doel : Kom op tegen kanker ingericht door de school Don Bosco Halle . Natuurlijk niet getwijfeld en geantwoord indien het droog is , rij ik mee. Deze morgen om 7 uur opgestaan en even naar buiten gekeken en gezien dat de straat droog was . ( ok , dat was alle een goed begin ) . Bob mocht niet mee , had nog wat werk voor het school en heeft een beetje last van een verkoudheid . Om 8uurWingske naar buiten gereden en vertrokken naar de afspreekplaats , daar stond reeds de Willy ( schoonvader ) en even later den Danny en een beetje later ook den Angeloo . Ons ingeschreven en we kregen ook koffie en een koffiekoek .Ook nog een paar bekende gezien ( Cooper , en nog enkele motorvrienden ) . Even later vertrokken en ik moest weer de kop nemen , ook al had den Danny de rit op gps en kon hij gemakkelijk de kop trekken en voorrijden .De rit verliep het eerste deel over kleine wegen . Het was oppassen voor modder en grind op het wegdek . Mooie wegen en ook alle even mooie vergezichten ..Omhoog en omlaag , draaien en keren, kleine wegen afgewisseld met enkele grote wegen . Koud was het wel maar gelukkig bleef het droog . Goed 250km op de tellers bijgezet en genoten van de werkmakkers hun grappen en grollen . Was weer thuis om 18uur ( nog een terrasken gedaan en ook even Wingske gaan afspuiten ). :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 22 mar 2017, 21:34

Van de week een paar keer de tank leeg gereden. Verbruik boj toeristisch was 1:17. Misschien is zuiniger mogelijk door constant 80 of100 te rijden op de cc :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 22 mar 2017, 22:37

Na de reparatie van mijn achterlichten/remlichten/richtingaanwijzers, dit alles was stuk omdat er een pinnetje zwart was geworden, heb ik vandaag een stukje door de omgeving getourd. Lekker weer, leuke weggetjes.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 24 mar 2017, 16:14

Hedenmorgen om 06:40 op de motor gestapt om naar Moerstraten te rijden, wij hadden met z'n drieën Wilco ( Nautic ) RonalT en ikke afgesproken om naar Motoport Goes te gaan voor de modificatie aan het remsysteem van mijn nieuwe aanwinst.
Na de koffie zijn we rond 07:45 vertrokken om precies op de afgesproken tijd 08:30 te arriveren in Goes, de ingreep aan het systeem heeft ongeveer 2 uurtjes in beslag genomen ( inclusief gebak voor het personeel omdat Pa de Regt vandaag 84 jaar geworden is ) dus dat is alles meegevallen.
Tevens hadden we ook afgesproken met Toon Hendrikx ( molenaar van o.a De Heimolen ) om bij molen de Korenhalm in s'-Gravenpolder langs te gaan voor een rondleiding en wijze lessen.
Het is een fraaie wieker van het type Stellingmolen waarover Toon veel te vertellen had wat het maalproces aangaat en Ronald droeg een steentje bij wat het technische gedeelte betreft.

Thank's voor de leuke dag, Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 24 mar 2017, 17:10

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor modificatie je aan het remsysteem hebt laten doen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 24 mar 2017, 17:17

Op dit topic kan je het e.e.a hierover terug vinden,

viewtopic.php?f=10&t=11349&start=60

Normaal gesproken heeft ( wereldwijd ) iedere eigenaar hierover bericht gekregen, of gaat die nog krijgen maar je kan het ook controleren via bovenstaande site en anders gewoon een officiële Honda dealer bellen die kunnen je zo vertellen ( via vin nummer ) of het al gedaan is of niet, mocht het niet zo zijn regelen hun de procedure die overigens geheel gratis is.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 24 mar 2017, 20:02

pieter schreef:....molenaar van o.a De Heimolen ) om bij molen de Korenhalm in s'-Gravenpolder langs te gaan voor een rondleiding en wijze lessen....
En niet te vergeten, koffie met appeltaart in de keuken naast de molen.... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 24 mar 2017, 20:33

Humm, ik heb dus weer heel wat gemist.............

2 mooie ritten, een naar Goes en een naar s'-Gravenpolder.
Het gezellig gebabbel over Wings en andere, minder interessante, onderwerpen.
Een mooie molen van binnen bekijken.
Wijze lessen.
Koffie met gebak.

Maar ik heb uit kunnen slapen, dat dan weer wel!
Vandaag nog even getankt in Essen, ik stond na mijn laatste rit op reserve, en nog even een klein omweggetje gemaakt richting huis, tank weer half leeg.
Gelukkig mooi weer dit weekeinde dus we gaan er weer voor, waar we heengaan weet ik nog niet.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 24 mar 2017, 22:07

Voor wie nog een doel zoekt om as zondag een eindje te gaan rijden....


26ste Westbrabantse Molendag: zondag 26 maart 2017

Op zondag 26 maart a.s. wordt door de Westbrabantse molenaars al weer voor de 26ste keer de Westbrabantse Molendag georganiseerd. Op deze dag zullen veel molenaars tussen 11:00 uur en 17:00 uur hun molen opzetten voor het publiek. Ze zien u graag komen.

De Hoop, Schoutenaanlaan 70, Bavel. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

De Twee Vrienden, Oude Huijbergsebaan 227, Nieuw-Borgvliet (Bergen op Zoom). Ronde stenen beltmolen, korenmolen

De Hoop, Ruiterspoor 8A, Den Hout. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

Koningin Wilhelmina, Windmolenweg 14, Dongen. Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

De Bisschopsmolen, Bisschopsmolenstraat 235, Etten-Leur. Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

De Zwartenbergse Molen, Zevenbergseweg 23, Leur (Etten-Leur). Ronde stenen grondzeiler, poldermolen

De Lelie, Geerkade 45, Leur (Etten-Leur). Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

Sint Antoniusmolen, Halsterseweg 57, Halsteren. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

De Vos, Rijksweg 51, Heense Molen. Ronde stenen grondzeiler, korenmolen

Zeldenrust, Kerkdijk 21, Hooge Zwaluwe. Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

Johanna, Bergsestraat 25, Huijbergen. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

Hoop Doet Leven, Geraniumstraat 6, Made. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

De Oude Molen, Oudemolensedijk 14, Oudemolen (Fijnaart). Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

De Hoop, Willem Elsschotlaan, Roosendaal. Gesloten standerdmolen, korenmolen

De Twee Gebroeders, Amerikalaan 10C, Roosendaal. Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

De Hoop, Molenerf 2, Sprundel. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

De Arend, Molenstraat 40, Terheijden. Ronde stenen stellingmolen, korenmolen

De Orangemolen, Benedenkade 1, Willemstad. Ronde stenen stellingmolen, korenmolen
(alleen te bezichtigen voor molenaars na telefonische afspraak)

De Arend, Akkerstraat 11, Wouw. Ronde stenen beltmolen, korenmolen

Fleur, Lage Wipstraat 80, Zevenbergen. Ronde stenen stellingmolen, vh. koren- en oliemolen

De Akkermolen, Akkermolenweg 13, Zundert. Open standerdmolen, korenmolen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 24 mar 2017, 22:38

Mooie lijst Ronald, ik ga ze allemaal op de kiek zetten, maar niet allemaal a.s. zondag, dat ga ik niet redden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2642
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 25 mar 2017, 11:16

Cas schreef:Mooie lijst Ronald, ik ga ze allemaal op de kiek zetten, maar niet allemaal a.s. zondag, dat ga ik niet redden.
Natuurlijk is dit een heel leuk lijstje, maar voor het forum zijn deze allemaal al eens op de gevoelige plaat vastgelegd en gedocumenteerd ( zie topic Wings en Wieken )

Je kan wanneer je een rit uitzet vooraf ook eens kijken op de molenkaart welke molentjes er nog rood zijn en er daar een aantal van opnemen in je route, en dan bij thuiskomst plaatsen op het topic met de eventuele bijbehorende info.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie