Eurotunnel trein Engeland

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
GL1800 zilver
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
Locatie: Arnhem

Eurotunnel trein Engeland

Bericht door GL1800 zilver » 15 aug 2013, 16:08

Hallo motorvrienden,

ik vertrek maandag 26 augustus naar Engeland en kom vrijdag 30 augustus weer terug. Nu meen ik dat er begin van het jaar ergens
een korting is afgesproken voor motorrijders maar ik weet niet meer of dat via de GWCH/Goldwingforum was of in een motorblad?
Heeft misschien iemand anders nog tips wat de meest gunstige manier is om met de trein door de Eurotunnel te reizen,
bijvoorbeeld vooraf boeken of gewoon er naar toe rijden en dan ter plaatse een ticket te kopen?
Alvast bedankt voor jullie reactie

Berrie van den Born

Rob Pt

Re: Eurotunnel trein Engeland

Bericht door Rob Pt » 15 aug 2013, 18:37

GL1800 zilver schreef:...Heeft misschien iemand anders nog tips wat de meest gunstige manier is om met de trein door de Eurotunnel te reizen, bijvoorbeeld vooraf boeken of gewoon er naar toe rijden en dan ter plaatse een ticket te kopen?
Als je niet echt aan vertrek- en/of aankomsttijden gebonden bent kun je de 'gok' nemen en ter plaatse een ticket kopen maar vóóraf boeken geeft je in ieder geval de zekerheid dat je op het gewenste tijdstip kunt reizen mits ........ er voor dat tijdstip nog kaartjes zijn.
Hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. De prijsverschillen zijn overigens niet echt spectaculair.

De tabel voor motoren op jouw reisdagen zag er om 17.35u (lokale tijd) zo uit:

Afbeelding

maar dat kan nu al weer gewijzigd zijn ! Je ziet dat er al een aantal reistijdstippen niet meer ter beschikking zijn (prijzen in grijs aangegeven)

Ik begrijp uit je vraag dat het de eerste keer is dat je via de Eurotunnel reist. Weet dan, onder voorbehoud dat er niets gewijzigd is, dat je ca. 35 min. bij je motor 'rondhangt' want er zijn geen zitplaatsen !
Je motor wordt ook niet vastgezet maar gewoon in de rijrichting geparkeerd op de zijstandaard.

Goede reis
Rob

ZEUS
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jun 2012, 00:38
Type Goldwing: GL1500
Locatie: hengelo gld.

Re: Eurotunnel trein Engeland

Bericht door ZEUS » 15 aug 2013, 22:36

Jaren geleden ben ik met de trein tunnel naar engeland geweest.
toen moest je inderdaad maar een beetje rond hangen bij je motor.
de motor stond dan met zijn voorwiel in een speciale wielklem,waar je hem gewoon inrijdt.
dus niet alleen op z'n zijstandaard,dat lijkt me een beetje link.
blijft wel een raar gezicht;dat je motor overeind gehouden wordt door een zo'n simpel ogende klem.
maar het werkt,en daar gaat het om.
veel plezier aan de overkant.

gegroet,Marcel.

Rob Pt

Re: Eurotunnel trein Engeland

Bericht door Rob Pt » 16 aug 2013, 00:53

ZEUS schreef:....de motor stond dan met zijn voorwiel in een speciale wielklem,waar je hem gewoon inrijdt. dus niet alleen op z'n zijstandaard,dat lijkt me een beetje link.
Nou dan is dat in ieder geval gewijzigd.

Ik neem aan dat het zo'n soort klem is:

Afbeelding

althans werkend volgens hetzelfde principe ?

Overigens alleen op de zijstandaard is altijd prima gegaan omdat die trein nauwelijks heen en weer schudt en vreselijk scherpe bochten naar links maakt hij ook niet. Ik heb deze reis, zij het ook al heel wat jaartjes geleden, vaak gemaakt als ik op familiebezoek ging. (mijn moeder was n.l. Schotse)

Rob

Plaats reactie