Betaalde motorreizen

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 nov 2008, 13:27
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bovenkarspel

Betaalde motorreizen

Bericht door Hugo » 01 okt 2012, 20:18

Ik probeer uit te vinden waarom bikers een betaalde (meerdaagse) reis boeken en specifiek wat die bikers doen beslissen om een betaalde reis te zoeken en te boeken. Waar moet voor jou een dergelijke reis aan voldoen.
Antwoorden waarom je niet een dergelijke reis boekt zijn ook welkom.
Zet je antwoorden tussen de vragen.

Hier onder enkele vragen
Waarom boek je een betaalde individuele meerdaagse motorreis,
Weliswaar met je eigen groep of alleen maar in ieder geval niet een groepsreis
Is dat voor het gemak?

Is het voor de prijs?

Omdat de routes zijn voorgereden?

Andere reden .................................. (vul in)

Moet dat bij een "bekende" motor reis organisatie zijn?

Noem eens twee, uit je hoofd aub (niet stiekem googlen), motorreis organisaties?

Wat mag een 4-daagse Sauerland toer kosten? Met 3 overnachtingen!

Zou je dan een luxe hotel **** of een minder luxe hotel willen **

Zou je een hotel met Logies en Ontbijt of met Half Pension boeken.

Wat is voor jou het criterium om een betaalde motorreis te boeken?

Moet er toeristische informatie bij zijn?

Rij je om kilometers te maken of boek je een dergelijke meerdaagse reis om ook nog een site o.i.d te bezoeken.

In welke periode zou je een dergelijke reis boeken? Als je al een betaalde reis boekt.

In (door) welke landen zou dan je willen rijden en zien?



Ik zie jullie antwoorden graag.


Hugo
Beter een Auto achter een Wing dan een Wing achter een Auto

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door RonalT » 01 okt 2012, 20:32

Hugo schreef:Ik probeer uit te vinden waarom bikers een betaalde (meerdaagse) reis boeken en specifiek wat die bikers doen beslissen om een betaalde reis te zoeken en te boeken. Waar moet voor jou een dergelijke reis aan voldoen.
Antwoorden waarom je niet een dergelijke reis boekt zijn ook welkom.
Zet je antwoorden tussen de vragen.

Hier onder enkele vragen
Waarom boek je een betaalde individuele meerdaagse motorreis,
Weliswaar met je eigen groep of alleen maar in ieder geval niet een groepsreis
Is dat voor het gemak?

Ja, als we met het GoldwingForum een weekend Duitsland / België boeken is deze manier het gemakkelijkste

Is het voor de prijs?

nee

Omdat de routes zijn voorgereden?

Telt ook mee. Ik hoop ook altijd dat de moeite is genomen om een mooie route te maken in plaats van een gemakkelijke via N-wegen (NL) / B -wegen (D)

Andere reden .................................. (vul in)

nee

Moet dat bij een "bekende" motor reis organisatie zijn?

nee

Noem eens twee, uit je hoofd aub (niet stiekem googlen), motorreis organisaties?

Vrij-uit, Pharos bieden motorreizen aan

Wat mag een 4-daagse Sauerland toer kosten? Met 3 overnachtingen!

€200 - €250

Zou je dan een luxe hotel **** of een minder luxe hotel willen **

Mag voor mij wat minder luxe zijn. Goed eten en een goed bed zijn de belangrijkste argumeten. En een veilige plaats om de motoren te stallen.

Zou je een hotel met Logies en Ontbijt of met Half Pension boeken.

Logies met ontbijt is prima. 's avonds een rondje lopen en ergens een plek om te eten zoeken.

Wat is voor jou het criterium om een betaalde motorreis te boeken?

Gewoon lekker weg met de groep. Als we samen gaan zou ik er niet zo snel voor kiezen.

Moet er toeristische informatie bij zijn?

Niet noodzakelijk, maar het kan natuurlijk wel leuk zijn om te zien wat er in de omgeving te doen is.

Rij je om kilometers te maken of boek je een dergelijke meerdaagse reis om ook nog een site o.i.d te bezoeken.

Vooral lekker en veel rijden.

In welke periode zou je een dergelijke reis boeken? Als je al een betaalde reis boekt.

nMei t/m juli

In (door) welke landen zou dan je willen rijden en zien?

Duitsland en België liggen lekker dichtbij voor een paar dagen weg. Als het wat langer is zou het ook verder dan deze twee landen kunnen zijn. Polen schijnt ook best mooi te zijn. Maar de wegen..... als je het over informatie bij een reis heb zijn voor mij dingen als verkrijgbaarheid van brandstof en de gesteldheid van de wegen belangrijk.

Ik zie jullie antwoorden graag.


Hugo
Wat ga je er mee doen? Een reisorganisatie beginnen? Wij, als je vrienden, willen korting..... :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 nov 2008, 13:27
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bovenkarspel

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door Hugo » 02 okt 2012, 13:18

Over korting valt altijd te praten maar dan verwacht ik veel meer aantwoorden.

Hugo
Beter een Auto achter een Wing dan een Wing achter een Auto

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door Honda GL Castlebiker » 04 okt 2012, 17:12

Hugo schreef: Hier onder enkele vragen
Waarom boek je een betaalde individuele meerdaagse motorreis,
Weliswaar met je eigen groep of alleen maar in ieder geval niet een groepsreis
Is dat voor het gemak?

niet echt voor het gemak, maar om met "gelijkgezinden" samen ergens naartoe te rijden, wat alleen te ver is of te ongezellig

Is het voor de prijs?

nee, prijs boeit me meestal niet zo. Met kleren kopen ook, wat ik mooi vind pak ik, daarna kijk ik pas naar de prijs. Wil niet zeggen dat ik met geld smijt. Maar een biefstuk van de keurslager smaakt beter dan van de supermarkt. Maar een frietje met een frikandel moet geen 10 euro kosten, want dat voel ik me ook genaaid.

Omdat de routes zijn voorgereden?

niet echt. Ligt eraan waarnaartoe. Kan natuurlijk wel makkelijk zijn

Andere reden .................................. (vul in)
ja, dat heb ik eigenlijk al als eerste reactie geschreven. In mijn kennissenkring zit niemand die motor rijdt. Dus zou je bij wijze van altijd in je eentje op vakantie moeten met de motor. Daarom is zo'n groepsreis wel leuk. Aan de andere kant schuw ik er eigenlijk ook niet voor om gewoon alleen te gaan. Onderweg kom je altijd wel leuke mensen tegen, waar je het ook gezellig mee kunt hebben. En je bepaald je eigen tempo.

Moet dat bij een "bekende" motor reis organisatie zijn?

niet persee. Maar als het veel geld kost, zou ik wel graag wat referenties willen. En als die er niet zijn, of negatief zijn... Tsja...

Noem eens twee, uit je hoofd aub (niet stiekem googlen), motorreis organisaties?

geen idee. Foks was met iets van de ANWB of promotor (maar dat is toch van de ANWB?) naar Moskou geweest. Verder zou ik er op moeten googlen.

Wat mag een 4-daagse Sauerland toer kosten? Met 3 overnachtingen!

Sauerland zou ik eerder alleen doen, daar heb ik geen betaalde motorreis organisatie voor nodig. 3 overnachtingen regel je bij Booking.com. Wat kost het? 150 euro voor 3 nachten. Dus eigenlijk is alles wat het duurder is dan 150 euro "extra". Al is dat natuurlijk kort door de bocht. Maar zoals ik al zei, naar het Sauerland, heb ik geen motorreisorganisatie voor nodig.

Zou je dan een luxe hotel **** of een minder luxe hotel willen **

gewoon een hotel waar vriendelijke mensen werken en het bed goed ligt. Verder interesseert me dat niet zo. Een luxe hotel eigenlijk niet. Heb daar als motorrijder niet veel te zoeken denk ik. Nou heb ik niet van die leren-kleding aan, maar zie me al aan de "bar" staan met leren kleding en motorlaarzen tussen allemaal mannen met stropdassen. Nee niet echt.

Zou je een hotel met Logies en Ontbijt of met Half Pension boeken.

met logies. Want met halfpension ben ik verplicht om er tot zeker 12:00 uur te blijven. 's-ochtends optijd opstaan, eten, even dorpje bekennen en gas erop. Tenzij het zo toeristisch daar is, dat het loont om er langer dan 4 uur te blijven.

Wat is voor jou het criterium om een betaalde motorreis te boeken?

het gladde eis. Iets waar ik helemaal niets vanaf weet of nooit ben geweest, laat ik soms liever aan deskundigen over. En als die er op dat gebied niet zijn, dan gewoon zelf uitzoeken. Maar, net als die reis van Foks, naar Moskou, lijkt mij wel fijner om in een groep te doen, in plaats van alleen. Je zou maar in je uppie in Rusland met pech komen te staan.

Moet er toeristische informatie bij zijn?

zou wel makkelijk zijn. Tenzij je alleen voor het hotel op vakantie gaat. Maar ik zelf zie toch graag iets van de omgeving waar ik naartoe ga.

Rij je om kilometers te maken of boek je een dergelijke meerdaagse reis om ook nog een site o.i.d te bezoeken.

om iets te zien natuurlijk. Als ik alleen maar kilometers wil maken, pak ik de A31 in Duitsland wel van Bottrop naar Emden en rij die paar keer op en neer. Weinig verkeer, 1 rechte weg. Zijn er dan motorrijders die alleen maar rijden om kilometers te maken? Ik maak elke week kilometers. Gemiddeld 3.300 km per week. Maar wel betaald ;-). Onbetaald zou ik het niet doen. Wat dat kost zeg, 3.300 km per week. Verbruik 1 op 3, diesel 1,20 netto. Ruim 1.300 euri per week.

In welke periode zou je een dergelijke reis boeken? Als je al een betaalde reis boekt.

ligt eraan. Middellandse zee gebied kan al best in maart/april. Naar Turkije kan nog best in september of in oktober. Naar Noorwegen weer liever niet in de winter.

In (door) welke landen zou dan je willen rijden en zien?

landen waar ik nog nooit geweest ben, of maar zelden kom. In ieder geval ver weg. Zo'n vakantie zou dan ook tussen de 10 en de 20 dagen zeker moeten duren.



Ik zie jullie antwoorden graag.


Hugo

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door Honda GL Castlebiker » 04 okt 2012, 17:15

heb trouwens eerst de vragen zelf beantwoord, daarna die pas van RonalT gelezen :-)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door RonalT » 04 okt 2012, 17:54

Hugo schreef:Rij je om kilometers te maken of boek je een dergelijke meerdaagse reis om ook nog een site o.i.d te bezoeken.
Johan Helmond schreef:om iets te zien natuurlijk. Als ik alleen maar kilometers wil maken, pak ik de A31 in Duitsland wel van Bottrop naar Emden en rij die paar keer op en neer. Weinig verkeer, 1 rechte weg. Zijn er dan motorrijders die alleen maar rijden om kilometers te maken?
De A31 of iets dergelijks verstaan wij niet onder kilometers maken. Ik ben namelijk wel iemand die graag kilometers maakt maar de (auto)snelwegen indien mogelijk vermijdt.
Kilometers maken is voor mij na het ontbijt vertrekken met een route in mijn navigatiesysteem van 200 - 300 km en dan maar rijden. Mooie bochtige binnenwegen, langs water of over bergen. Tussen de middag ergens stoppen om te eten en dan nog een paar uurtjes door rijden. Om dan op tijd 16:00 uur weer aan te komen bij het hotel. Opfrissen en iets gaan drinken.
Gemiddelde snelheid zal dan rond de 50 km/uur liggen en je ben dus echt wat uren onderweg.

Ook dit wordt verstaan onder kilometers maken. De andere groep stopt in elk volgend dorp om eens rond te neuzen, winkeltje te bezoeken en dan weer een stuk van 40 km om in een volgend stadje te stoppen voor koffie en een winkeltje of misschien een mooie pomp op de brink.... Die rijden in de 6 uur dat ik 300 km afleg hooguit 120-150 km
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door Honda GL Castlebiker » 04 okt 2012, 18:54

Ja heb je gelijk in RonalT (wat betreft die A31 / km's maken) :D . Ik denk dat ik meeste tijd in die groep 2 zit. Okay, niet om te winkelen, maar wel om vaker te stoppen. Komende zomer ga ik sowieso naar Oostenrijk. Weet alleen nog niet welk gedeelte (Tsjechie + Wenen of Tirol). Zal iets van 2.000 - 2.300 km worden. Daar gok ik 6 tot 7 dagen over te doen. Zal steeds dik uur rijden worden, dan proberen even ergens te stoppen. Dus toch wel 6-7 stops op een dag. En in die stops zit ook koffie drinken, effe wat eten, dat soort dingen. Gewoon de benen strekken.

Autobaan zal ik zo goed als vermijden. Op de één of andere manier hou ik daar met de motor niet van. Met de vrachtwagen juist wel (ben gister alles autobaan van Orleans naar Groningen gereden. Normaal rij ik Orleans-Montargis-Provins-Reims-Sedan-Luik. Had gister wel file bij Brussel, Parijs via de N104 liep echter goed). Maar verbruik was ongeveer 32 liter op 100 km, had 45 euro tol nodig. Die route via Montargis-Provins is tolvrij. Maar verbruik van 40 liter op 100 km. Pak het even over 800 km. Bespaart verbruik van 8x8=64 liter x 1,2= 76 euro. En zeker 1,5 uur sneller. En de extra slijtage aan banden en auto met al die rotondes en heuvels. Dus voortaan altijd snelweg, met de motor daarentegen alles binnendoor).

Maar als ik dan de verhalen hier van Foks en Ron Balkema lees, die onderhand 650-700 km per dag (of nog meer) rijden, dan denk ik van: shit zeg, da's toch balen. Je laat zoveel moois liggen onderweg. In die zin ben ik dus niet voor kilometers maken, maar dingen zien. Al besef ik wel dat als je naar Moskou gaat, je niet bij ieder kerkje of kapelletje kunt stoppen om er een foto van te maken, want dan ben je er voor de kerst niet.

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Betaalde motorreizen

Bericht door Black Wing » 04 okt 2012, 21:04

Hugo schreef:Ik probeer uit te vinden waarom bikers een betaalde (meerdaagse) reis boeken en specifiek wat die bikers doen beslissen om een betaalde reis te zoeken en te boeken. Waar moet voor jou een dergelijke reis aan voldoen.
Antwoorden waarom je niet een dergelijke reis boekt zijn ook welkom.
Zet je antwoorden tussen de vragen.

Hier onder enkele vragen
Waarom boek je een betaalde individuele meerdaagse motorreis,
Weliswaar met je eigen groep of alleen maar in ieder geval niet een groepsreis
Is dat voor het gemak?
ja
Is het voor de prijs?
nee
Omdat de routes zijn voorgereden?
kan handig zijn, maar niet per sé
Andere reden .een beetje aanspraak onderweg is wel zo leuk bij langere tourritten, alleen is maar alleen :roll: ................................. (vul in)

Moet dat bij een "bekende" motor reis organisatie zijn?
nee, dat hoeft niet
Noem eens twee, uit je hoofd aub (niet stiekem googlen), motorreis organisaties?
Horizon en USA motorreizen
Wat mag een 4-daagse Sauerland toer kosten? Met 3 overnachtingen!
€ 300
Zou je dan een luxe hotel **** of een minder luxe hotel willen **
gemiddeld, heel luxe hoeft niet, maar ook geen afbraak, als het maar netjes en schoon is is het al gauw goed
Zou je een hotel met Logies en Ontbijt of met Half Pension boeken.
Half Pension lijkt me wel makkelijk met dit soort evenmenten
Wat is voor jou het criterium om een betaalde motorreis te boeken?
dat ik zelf niet hoef uit te zoeken wat de mooie plekjes zijn e.d. en niets hoef te regelen, lekker makkelijk dus
Moet er toeristische informatie bij zijn?
ja graag
Rij je om kilometers te maken of boek je een dergelijke meerdaagse reis om ook nog een site o.i.d te bezoeken.
ik wil graag wel iets van de omgeving en de eventuele bezienswaardigheden meekrijgen
In welke periode zou je een dergelijke reis boeken? Als je al een betaalde reis boekt.
de nazomer, augustus/september
In (door) welke landen zou dan je willen rijden en zien?
zuid Duitsland, Oostenrijk, Tjechië, noord Italië


Ik zie jullie antwoorden graag.


Hugo
Groeten, Eric

Plaats reactie