Tochtje door Friesland

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Tochtje door Friesland

Bericht door Devoraz » 23 sep 2012, 22:13

Zaterdag besloot ik, aangezien het redelijk weer was, om even bij MotorkledingOutlet.nl in Burgum te gaan kijken voor een Jeans met Kevlar. Ik besloot een maat van mij (met Kawasaki Vulcan) te bellen om te vragen of hij zin had in een ritje. Daar had hij wel oren naar en zo stond ik rond 13:00 uur bij hem op de stoep in Emmeloord. Na een bak koffie kwam hij met het idee om even in Wolvega te gaan kijken alwaar het evenement 'Motors kieken' was georganiseerd. Het was geheel gratis. Wij hadden onze motoren tussen alle andere geparkeerd en zijn even op het terrein wezen rondneuzen. Er was een Kawasaki stunt team aanwezig die allerlei kapriolen uithaalden op de motor, verkiezing van de mooiste racer, classic, cruiser/tourbike en nog veel meer. Na een half uurtje zijn we doorgereden richting Burgum, want daar gingen we eigenlijk voor. Vlak voor Wijnjewoude, toen we de N381 opdraaide, zagen we aan de overkant een rode Goldwing staan te wachten voor het verkeerslicht. Deze wing, volgens mij een hele opgepimpte GL1500 maar het kan ook een GL1800 geweest zijn, heeft een hele tijd achter ons gereden en heeft ons even voor afslag Rottevalle ingehaald en heeft de betreffende afslag genomen. Wij namen een afslag verder en reden door Burgum naar het bedrijventerrein alwaar motorkledingoutlet.nl gevestigd is. Het blijkt tevens de motorzaak 'MotoDrome' te zijn.

Boven de motorzaak is de kledingafdeling. We hebben er even gezocht maar zagen niet direct de Jeans hangen. Een vriendelijke verkoper kwam na 5 minuten vragen of hij kon helpen. Ik legde hem uit dat ik Jeans met kevlar zocht en die niet kon vinden. Hij zei dat er wel wat exemplaren moesten hangen en hij ging op zoek. Ondertussen wees hij ook even op de kofieautomaat en gaf aan dat we rustig een bakkie konden pakken terwijl hij even op zoek ging. Na een poosje was hij terug met de twee merken Jeans die ze verkochten. Ik heb gekozen voor wat ik de mooiste vind van de twee en ben even gaan passen. Hij bleek iets te wijd te zijn en ik moest een maat smaller. Deze was helaas niet op voorraad en dus gelijk besteld en betaald. Hij wordt naar mijn huisadres gestuurd dus ook dat is weer geregeld.

De terugweg zouden we echt binnendoor gaan. Via Akkrum, Joure, St. Nicolaasga en Lemmer helemaal binnendoor naar Emmeloord terug. Toch een ritje van iets meer dan anderhalf uur. Om 18:15 uur waren we er en rond 19:00 uur was ik weer thuis. In z'n totaliteit toch weer bijna 300 km gereden op deze dag. Hopelijk krijg ik dit jaar nog wel een paar keer de kans om te rijden voordat het weer echt te slecht wordt.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Tochtje door Friesland

Bericht door Rongoos » 24 sep 2012, 12:16

Het was inderdaad prachtig mooi weer voor zo'n ritje.
En gelijk geslaagd voor zo'n motorjeans die bij mij ook op mijn verlanglijstje staat (zoals zoveel dingen) :(
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Tochtje door Friesland

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 sep 2012, 13:54

Heb je weer mooi ritje gehad Pjotr.

Ik stond weekend in Stuttgart en nu bij Annecy. Zondag was het droog, verder zowat alleen maar regen gehad. Vandaag helemaal een ramp.

Wat mij opvalt is dat als ik aan het rijden ben op een N-weg, ik vaak wel een motor achter me aan krijg, maar die komt me nooit voorbij, blijft er altijd netjes achter rijden. Behalve mannen op racers dan. Kan ook aan mijn slingerende rijstijl liggen, dat ze denken we blijven maar achter die mafkees :-). Nee, maar serieus, valt me wel op. Ik zelf blijf, mocht het af en toe eens gebeuren dat ik achter een andere motor kom te rijden, er ook gewoon achter zitten. Heb eigenlijk niet zoveel haast.

Friesland lijkt me ook wel eens mooi om keer te toeren. Heb het idee dat het daar minder druk is. Wat dat betreft woon jij best centraal hè, is wel makkelijk zo.

Succes met je broek dan, als die binnen is.

Ga jij in de wintermaanden denk je nog veel rijden?

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Tochtje door Friesland

Bericht door Devoraz » 25 sep 2012, 09:56

Johan Helmond schreef:Ga jij in de wintermaanden denk je nog veel rijden?
Ik zal misschien wel eens de motor pakken in de wintermaanden, maar alleen als het droog en mooi weer is. De kou ben ik niet zo bang voor. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie