1e GL1000 rit door Groningen een succes

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
ronbalkema
Berichten: 225
Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Appingedam

1e GL1000 rit door Groningen een succes

Bericht door ronbalkema » 07 aug 2012, 21:27

1e Groninger GL1000 rit (04-08-2012); groot succes


Op 4 augustus verzamelde zich de GL1000 groep voor een kop koffie voorafgaande aan de 1e Groninger GL1000 rit bij OTOMOTONOORD te Ten Boer.

De weersverwachting was voor die dag in de middag flinke buien met onweer. Gelukkig is ons dat bespaard gebleven; het werd zelfs een warme dag, waarbij we verschillende terrassen hebben aangedaan.

We vertrokken uit Ten Boer om klokslag 10.00 uur en via wat kleine dorpjes binnendoor bereikten we na een 60-tal kilometers het dorp Termunterzijl. Hier was onze eerste stop. Het was al terrasweer en van de koffie met appelgebak werd dankbaar gebruik gemaakt.

Voor iedereen was over binnenweggetjes de snelheid van max. 70 km per uur een goede snelheid. In de kleine dorpjes was het soms stapvoets over kleine klinkerpaadjes.
Boven de 80 km per uur is niet gereden.

De groep was snel aan elkaar gewend. De voorrijder lette op de motor achter hem en de laatste rijder lette op de motor voor hem.

Na Termunterzijl ging het via kleine weggetjes van Noord-Groningen naar Oost-Groningen waarbij we langzaam in een wat bosrijkere omgeving terecht kwamen.

De volgende stop was een terras in Vlagtwedde. Hier werd de lunch gebruikt en wederom werd en natuurlijk over de GL1000 gesproken. Elke motor en berijder had zo zijn verhaal. Mooi om te zien, dat de machines er zeer netjes en grotendeels origineel uit zagen.

Het weer was nog steeds zeer aangenaam. Volop zon en goede temperaturen. De GL’s hielden zich allemaal goed.
We hadden tot en met Vlagtwedde er inmiddels 110 kilometer opzitten. De zuinigste GL reed 1 liter op 20 km en de dorstigste 1 op 16,5, dus het verbruik is alleszins acceptabel.

Na de lunch ging het richting stad Groningen, maar wel uiteraard weer over binnenwegen. De hele middag was het rustig op de wegen waar wij gereden hebben met mooie vergezichten, korenvelden en here-boeren boerderijen, maar steeds dichter bij de stad Groningen werd het wel drukker.

Rond een uur of 3 waren wij terug bij de stad Groningen en namen wij afscheid met de afspraak volgend jaar weer een nieuwe rit gezamenlijk te rijden. De totale rit was 170 km per uur. Geen incidenten onderweg.

Uiteraard is iedereen benieuwd hoeveel er nu uiteindelijk zijn meegegaan. Alles wat hierboven staat klopt, maar de groep is: “2 motoren”.
Dat is jammer natuurlijk. Stiekem had ik op meer gehoopt, maar het is niet anders. Vakanties, afstand, beperkte motortype (GL1000 alleen) etc etc en open inschrijving zullen ongetwijfeld een rol gespeeld hebben.
Ik vond het leuk om te organiseren en misschien is er volgend jaar meer animo of heeft het een ander misschien zelfs op het idee gebracht om iets te regelen in zijn eigen provincie. Ik zal dan in ieder geval van de partij zijn.

De route is voor geïnteresseerden ook beschikbaar. Ik kan een Excel bestand toezenden.

Gr. Ron Balkema
Appingedam GL1000K3

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: 1e GL1000 rit door Groningen een succes

Bericht door Goldiefan » 07 aug 2012, 21:55

Dit was mijn mooiste GL1000 meeting ooit (ook ik lieg niet want het was mijn enige :D ). Ron, heel erg hartelijk dank voor de mooie route, de fantastische dag en het mooie smaakvolle reisverslag hierboven, ik heb genoten. We spreken elkaar .......

Groet,

Jeroen.
Laatst gewijzigd door Goldiefan op 07 aug 2012, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: 1e GL1000 rit door Groningen een succes

Bericht door Honda GL Castlebiker » 07 aug 2012, 21:56

Fijn dat je goei weer hebt gehad Ron. Wel jammer dat je de tocht maar met 2 Goldwing's hebt gereden, is klein groepje. Maar ben je inderdaad wel snel aan elkaar gewend :wink: .

Hoop dat er nog eens een tocht in het noorden georganiseerd wordt waar ook andere type Goldwings aan mee mogen doen. Om er speciaal een GL1000 voor te kopen gaat me net wat te ver :) . Maar lijkt me wel mooi rijden in het rustige noord-oosten van het land.

peter

Re: 1e GL1000 rit door Groningen een succes

Bericht door peter » 09 aug 2012, 09:24

Mijn gl liep helaas niet niet zoals ik dat wilde :( Hij schijnt ruiken als het wat verder is en dan begint de ellende :lol:

Het idee van alleen de 1000tjes vind ik perfect maar denk er aan dat de meeste zoals je al schreef niet op een rit van 500km zitten te wachten. Midden van het land is misschien beter maar je wilt natuurlijk ook wat van JOU omgeving laten zien dus erg begrijpelijk dat het in het noorden was.

Toch een leuk initiatief en ik zou hem voor volgend jaar gewoon weer op de kalender zetten maar dan een beetje meer naar het midden van het land??

Plaats reactie