de ritten van Johan

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

de ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 21 jul 2012, 21:51

Beste forummers, weer een verhaaltje. Geen idee of ik het in het Wingerscafé moet zetten, maar om het bij "reisverhalen" te plaatsen vond ik ook niet op z'n plaats.

Vannochtend bij Abbeville vertrokken met de vrachtwagen. Kwam gisteren niet verder met de rij-uren. Was om 09:15 uur bij de container waar Goldy in stond. Het weer was goed. Was benieuwd hoe Goldy startte na 5 dagen stilstand, vorige startpogingen waren teleurstellend. En verhip, geen Powerpack nodig, hij deed het gewoon uit zichzelf. Perfect. Nou was de planning om vandaag naar Ger in Oss te rijden. Ik denk laat ik TomTom meenemen, en ik heb zo'n OnBoard Camera, denk laat ik die ook meenemen op de Goldwing. Maar waar laat je dat? De vrachtwagenruit is ruim 2 meter breed. Dan is het ruitje van de Goldwing maar klein. De OnBoard Camera wist ik zo niet waar ik die moest laten. De TomTom eigenlijk ook niet. Die zuignap die erbij zit was al niet meer goed, dus die kon ik niet gebruiken (de TomTom komt uit 2005, maar doet het nog goed). Thuis even gekeken, had niet heel veel tijd, want het was al 11:30 geweest. Eigenlijk zou ik mezelf niet Johan - Helmond moeten noemen, maar Johan de Taper. Taper van "tape". Als iets kapot is of los zit, tape ik het altijd vast. Bizar. Doe ik al m'n hele leven. Wat ik al aan tape heb gebruikt :-). Maar om de TomTom nu vast te tapen aan de Goldwing... Nee, Johan was creatief. Een Pool kan met een paperclip een auto repareren. Ik had een elastiek gepakt, en een plastic lint wat normaal om een doos zit. En de TomTom zat stevig vast. Okay, ziet er niet uit, maar was noodoplossing. Weet eigenlijk niet of Ger het wel had gezien in Oss. In ieder geval heeft hij er niets van gezegd ;-). Hier een foto ervan:

Afbeelding

Ik heb niet veel toertochten gereden in m'n leven. Maar wat ik vandaag heb uitgevonden! Misschien weten jullie dat allang, ik nog niet. Ik rij met de vrachtwagen per week zo'n 38-40 uur snelweg. Dan nog een uur of 5-7 niet snelweg. Dus met motor wil ik eigenlijk helemaal geen snelweg rijden. De TomTom staat altijd op snelste route. Ik had hem nu op "kortste route" gezet. Zoals je dan gestuurd word, dat is geweldig. Alles over smalle weggetjes, waar je normaal nooit komt. Echt super.

Ik ben gestopt op het kerkhof, waar m'n opa en oma liggen. Al paar jaar niet meer geweest. En met de auto rij je er eigenlijk nooit naartoe. Ben niet zo'n kerkhof-ganger. Maar met de motor is anders. Weet niet waarom. Volgens mij de voorlaatste keer dat ik er ben geweest was ook met de motor. Vroeger ging ik altijd bij m'n oma langs als ik een andere auto of motor had. Ook als ik geen nieuwe had trouwens. Ging er eigenlijk gewoon elke 2 weken standaard langs. Dat was toen het "doel" van de rit. Wel raar als je op de grafsteen kijkt, dat oma 99 jaar geleden geboren was, en opa 103 jaar geleden. Bizar zo snel als de tijd gaat.

Afbeelding

Daarna via Erp, Uden en 8 km snelweg naar Oss. TomTom liet me voor de deur van GL Parts stoppen. Stonden wat motoren buiten, en iemand was een oude Goldwing van een aanhanger af aan het halen, denk het zal wel, ik loop naar binnen. Links was een ruimte met een tafel waar 4 mensen aan zaten. Ik denk laat ik daar naar binnen lopen. Rechts stond een koffie automaat. Ik was zo vrij om zelf een bakkie koffie te pakken, en schoof aan bij de mensen aan de tafel. Waren 2 bezoekers, en Ger en z'n vrouw. Tsja, moet je maar niet weten. Kijk, ik ga niet aan een tafel zitten en zeggen van: hallo, ik ben Johan - Helmond van het forum. Dat is ook zo raar. Nou, beetje zitten praten met vrouw van Ger, en met bezoekers die daarna kwamen. Een Goldwinger met een 1800 uit Horst, en een vrouw die bij de aanhanger-Goldwing uit 1982 was. Ger was meeste tijd bezig met de klanten. Denk ik heb er iets van 2,5 uur gezeten daar. Lang genoeg denk ik. Had er wel een goede indruk van. Fijne zaak, waar ze me wel vaker zullen zien. Ook voor het onderhoud natuurlijk.

Als ik ergens naartoe ga, wil ik ook altijd een doel hebben. En het doel van de meeste ritten zal altijd een kasteel zijn. Dit jaar en de komende 2 jaren wil ik alle kastelen van Nederland langs zijn gegaan. Zijn er iets meer dan 100, en wil er 2-3 per dag pakken. De meesten van jullie zal kastelen weinig interesseren, maar ik ben er al van kinds af aan door gefascineerd. Mooie gebouwen met torens, die er al eeuwen staan. Als kastelen konden praten, wat zouden die dan niet allemaal kunnen zeggen hè.

Van Oss dan naar Heeswijk-Dinther gereden. Oss-Heesch-Vinkel dacht ik dat de route liep. Weer over allerlei rare paadjes gereden. Paar paden niet kunnen pakken omdat ze verboden waren voor auto's / motoren. In Heeswijk-Dinther staat een mooi kasteel, zie foto hieronder:

Afbeelding

Daarna richting huis gereden. Volgens mij kwam ik toen pas door Vinkel, maar dat is detail :-). Binnendoor naar Veghel, Mariahout, langs kasteel Croy gereden. Kasteel Croy is geen mooi kasteel, maar het valt toch onder kastelen, dus ook daar gestopt.

Afbeelding

Morgen weer een dagje toeren. Denk dat ik dan richting Venlo ga. Weet alleen nog niet of ik dan richting Roermond ga, of richting Gennep. Zien we dan wel. Vandaag gewoon geweldig gereden. Goldy deed het super. Had er zin in. Met het nieuwe zadel rijdt het ook een stuk fijner. Een paar keer een motor achter me aan gehad, die lekker in mijn tempo "mee" reed. Een zilvere BMW van Beek en Donk naar Erp, en bij Vinkel iets wat klonk als een Harley. Ook best veel motorrijders die deden zwaaien. Eigenlijk zou je je hele leven alleen maar van dit soort dagen moeten kunnen hebben. Gewoon lekker, zonder stress, rondtuffen. Geen haast, geen horloge kijken, geen moeten. Lekker met je neus in de frisse lucht :-)
Laatst gewijzigd door Honda GL Castlebiker op 21 jul 2012, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: ritten van Johan

Bericht door Chrit » 21 jul 2012, 22:01

Morgen 22 juli is er een club dag van de GoldWing Club Holland in Kelpen Bij Weert.

Café Restaurant 'de Moolshoof'
Rijksweg Zuid 3
6037 RD Kelpen-Oler
Tel: 0495-65 12 12

Aanvang 10.00 uur met een bakkie koffie...Dan een leuk puzzeltochtje met de motor en dan verder wat OH-en (ouwhoeren) :lol:

Kom eens een kijkje nemen zou ik zeggen.... :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 21 jul 2012, 22:43

Volgens mij zit er in ImageShack een storing, zal het morgen opnieuw proberen met de foto's :-(

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: ritten van Johan

Bericht door bertzwanen » 21 jul 2012, 22:49

Leuk verhaal Johan .
En al zit je nog zo vaak op de weg !
Er zijn altijd wel wegen die je nog nooit gezien hebt .

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: ritten van Johan

Bericht door RonalT » 22 jul 2012, 00:10

Johan, ik heb het toch maar in Toeren en Rijden geplaatst. Café is meer een plaats waar er zo maar wat ge-OH-d word.
Het is een mooi verhaal. Ga zo door..... dan blijven wij lezen :D
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 22 jul 2012, 09:20

RonalT, okay, geen probleem. Ik zal anders wel zo'n topic maken met iets van "ritten van Johan" ofzo, net als Anton heeft. Want om nu van elke rit een apart topic te maken is misschien ook wat overdreven. Degene die het beetje interesseert kunnen het dan bekijken, weten waar het overgaat, degene die het niet interesseert ( :( ) weten dan meteen dat ze het over kunnen slaan. De foto's staan er toch op zag ik. Denk het komt omdat er gister iets met imageshack was.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6744
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: de ritten van Johan

Bericht door De Motormuis » 26 jul 2012, 00:09

Hoi Johan.

Je kunt lekker vertellen, en mooi met die foto's erbij.
Zeg je bent zeker al wel in het kasteel in Helmond en
in Geldrop geweest ???
En in Heeze staat ook nog een kasteel,dus je hoeft nog
niet eens zo ver van huis zie je wel.
Veel succes met je ritjes.

Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 26 jul 2012, 10:13

Hoi Wil,

Geldrop moet ik even kijken, ben ik nog nooit geweest bij dat kasteel. Heeze wist ik dat er eentje was, moet ik natuurlijk nog naartoe (maar volgens het boek wat ik heb uit 1980 kun je het niet zien liggen of er niet bij komen, maar misschien is dat in die 30 jaar veranderd :-) ).

Helmond pak ik als laatste denk ik. Daar woon ik 5 minuten lopen vanaf van dat kasteel. Wel een mooi kasteel. Ik ga ze allemaal af, en plaats de postings dan steeds in dat topic van kastelenritten van Johan wat ik hier ergens had aangemaakt. Ik ben ook bezig met een soort website, daar geef ik iets meer info over de kastelen waar ik ben geweest, zoals adres en een paar nuttige jaartallen, 3 foto's van internet, en daaronder alle foto's die ik zelf heb gemaakt. De website is al actief, maar er staan nu pas 6 kastelen op. Vanaf komende week heb ik 2 weken vakantie, dan wil ik er toch wel een dikke 20 mee pakken, en dan zal ik hier ook wel de link erbij plaatsen van die website (als dat mag, het is verder non-profit, puur uit hobby).

Schrijven vind ik leuk, foto's maken, dingen bezichtigen, motorrijden, internetten... Heel veel dingen leuk, en nog leuker als je die dingen allemaal een beetje kunt combineren :-)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: de ritten van Johan

Bericht door Rongoos » 12 aug 2012, 21:26

je hebt er weer een kasteeltje bij Johan, die stop in Duitsland was toch ook bij een kasteel?
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 12 aug 2012, 21:35

Hoi Ron, maar daar was ik al geweest ;-). Klik maar op die link van kastelenforum (heeft forumstijl, maar is in feite geen forum) onder mijn posting, staat hij al bij, met foto's van alle kanten (Duitsland, Niedersachsen). Ik loop achter met bijwerken. Maar elk kasteel erop plaatsen ben ik ca 1 uur mee bezig (met de info opzoeken). Maar ga er komend weekend weer aan werken :-)

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: de ritten van Johan

Bericht door Honda GL Castlebiker » 12 aug 2012, 21:39

En verhip, de info die ik erbij heb gezet klopt nog ook. Alleen moet ik het effe aanpassen dat die Italiaan niet voorbereidt is op 23 man tegelijk :-). Maar het was toch gezellig, da's het belangrijkste.

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: de ritten van Johan

Bericht door Rongoos » 22 aug 2012, 20:18

haha, ja gezellig was het wel :) Succes met je kastelen routes, erg leuk om zo NL te verkennen.
Misschien moet ik bij ons maar eens op kastelenjacht gaan.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Plaats reactie