5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
NOL
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2012, 18:18
Type Goldwing: GL1100

5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door NOL » 10 apr 2012, 15:45

Bevrijdingsrit 5 mei 2012

ROTS-DHC.NL organiseert dit jaar de 5 mei bevrijdingsrit. Vorig jaar verzamelde ruim 800 motorrijders zich op het Waterlooplein in Amsterdam als protest tegen het huidige beleid van diverse gemeenten in Nederland met betrekking tot motorevenementen. Vorig jaar werd het grootste deel van de evenementen afgelast, hier in Zeeland onder meer de American Day in Goes en de Beach Cruise in Breskens.
Behalve dat het voor de organisatoren een enorme teleurstelling was, waren ook de motorrijders die hier erg naar uitkeken de dupe van. Komend motorseizoen zal dat niet anders zijn. Veel Harley dagen gaan dit jaar bij voorbaat al niet door.
ROTS-DHC.NL roept motorrijders op zich te verenigen op 5 mei en op vreedzame manier te demonstreren tegen de afgelastingen van motordagen, treffens, American days en alle andere evenementen waar motorrijders graag naartoe gaan.
Vanuit alle windstreken van Nederland zullen motorrijders zich verzamelen op een centrale plaats in het land. De exacte locatie van de verzamelplaats zal pas op de dag zelf bekend gemaakt worden.
Meer info over deze rit is te vinden op http://www.rots-dhc.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Motortourclub Freebirds steunt dit initiatief, en heeft aangeboden de rit vanuit Zeeland te helpen organiseren. Op 5 mei vertrekken we uiterlijk om 9:15 richting het midden van het land. De eerste opstapplaats is bij cafe-restaurant de Roode Leeuw te Nieuw en Sint Joosland
Het volgende opstappunt is bij het BP tankstation Voetpomp aan de A58 bij Krabbendijke, en de Wouwse Tol bij Bergen op Zoom. De rest van de opstapplaatsen vindt u op de website http://www.rots-dhc.nl" onclick="window.open(this.href);return false; .
Voor deze rit hoef je niet in te schrijven, en er zijn geen kosten aan verbonden. Wat we wel prettig zouden vinden als je van plan bent om mee te gaan om even een berichtje te sturen aan info@mtc-freebirds.nl , zodat we een beetje een idee hebben hoeveel animo er is voor deze rit.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door director » 10 apr 2012, 17:49

Ik heb de website bekeken en plaats er toch wel mijn vraagtekens bij.
Er zijn in 2011 een aantal Harley dagen afgelast in Nederland om allerlei veiligheidsredenen en nu wil deze onafhankelijke club onder het motto van "geef onze vrijheid terug" een soort protestrit naar Amsterdam organiseren ? Ik denk niet dat dit het middel is om je punt duidelijk te maken.
Vrijheid op de motor heeft betrekking op het motorrijden zelf, en niet op de vrijheid om een clubfeestje te houden.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
iron eagle
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door iron eagle » 10 apr 2012, 18:09

Ik persoonlijk vindt e Harleydagen er bijhoren, net als alle andere club/merkmeetings.
Zie daar ook verder geen problemen.......

Vindt dit soort dagen altijd wel uiterst gezellig en heb ze ook zeker gemist vorig jaar.

Op zich geen verkeerde actie denk ik....beetje foute dag om het te doen (bevrijdingsdag), maar denk dat ik zelf ook wel mee zou /zal rijden.
GL1100 uit 1983 (overgangsmodel)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door RonalT » 10 apr 2012, 18:51

Ik vraag me af of het niet te maken heeft met een gezamenlijk actie van ons kabinet.
Motorrijders zijn tenslotte allemaal criminelen volgens de Haagse Witte Boorden ..........

Kijk maar eens naar allerlei regels om motorrijden te ontmoedigen. Straks moet je weet hoe dikwijls examen doen om te mogen motorrijden.
Het wordt serieuze clubs als de Goldwingclub bijna onmogelijk gemaakt om ergens nog een leuk evenement te organiseren.

En zo zijn er nog wel meer dingen te verzinnen.

Misschien dat we wel iets moeten doen. Ik weet het niet.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2329
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door Rongoos » 10 apr 2012, 19:03

Als de bedoelingen vreedzaam zijn zie ik er zeker het nut wel van in.
Wat is dat nou voor kolder om motorclubs bij voorbaat al te weigeren.
Er zijn een paar groepen in Nederland die verdacht worden van criminele activiteiten, dus gaan we iedere Harley rijder
in een hoek zetten met een bord crimineel om zijn nek. belachelijk natuurlijk en ook Harley rijders moeten toch een bijeenkomst kunnen organiseren.
Als het de deuxcaveau club is hoor je niemand. En wij in Nederland laten eigenlijk al veel te veel ongemerkt over onze kant gaan.
Wij zijn een passief volk. En de regering hier kan maar doen en laten wat ze willen. Wij zullen het immers allemaal wel weer slikken.
Nee hoor, ik steun ieder initiatief mits het op een normale manier voltrokken wordt om eens te zeggen ho, tot hier en niet verder.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door bertzwanen » 10 apr 2012, 20:37

Bij geen een Club of MTC heb je geen problemen .
Als GWCH wat organiseert heb je geen beveiliging (extern) of Politie rond lopen ?
Waarom wordt er gevraagd om dit voor de vrije motorrijders wel te steunen om weer iets te mogen organiseren ?
Er wordt beloofd dat binnen de steun vragende club er geen leden zijn van een MC of Color club .
Hier vraag ik mij af hoe kom je op het idee om dit al naar voren te brengen ?
Maar ook wij keken ieder jaar uit naar Harley dag Breda het hoorde er gewoon bij .
Niet alleen de clubs maar zeker de media heeft ervoor gezorgd dat dit alles is verdwenen .
De regering doet lekker mee en verbied deze dagen ondanks de verbroedering openbaar tussen rivaliserende clubs .
Mijn vraag Wie spreekt de waarheid en wie liegt er ?
Ik zelf ben niet bang dat onze meetings en ritten verboden worden net zo als voor andere MTC of motor rijders clubs .
Als mijn vragen beantwoord worden en mij overtuigen dan ja dan rij ik mee .

En buiten dit in de jaren eind 70 hebben Diana en ik mee gereden protest tegen de BVB .
Vanuit Utrecht tot den Haag een grote stoet motoren .
En wat is er gekomen juist de BVB .

Ach leef je leven en doe wat je wil doen ze in den Haag ook .
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door appieabc » 12 apr 2012, 23:02

maar was wel een mooie dag bert leek er even op of er echt alleen maar motoren in nederland reden.
en we weten allemaal dat de overheid 1 of 2 in hun ogen criminelen mc,s dwars zit en deze mannen rijden nu eenmaal graag op motoren die herrie maken,olie lekken,onderdelen verliezen 8) maar om nou alle hd rijders in een hokje te stoppen gaat me te ver.
en ja natuurlijk was ik afgelopen meeting ook op het waterlooplein en wat denk je ik was niet eens de enigste wing
dus tot ziens :lol:
appie abc

Gebruikersavatar
John Boy
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 okt 2011, 17:02
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Middelburg

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door John Boy » 17 apr 2012, 10:26

Kan iedereen meegeven dat dit een hele mooie dag gaat worden, werkelijk alle soorten motoren rijden mee.
En laten we wel wezen, de overheid bedenkt voor alle motorrijders steeds meer "rare" regels.
En als je net als ik op een mat zwarte wing rijd met een leren hes aan krijg je ook al een stempel op.
Dus ik zeg allemaal meerijden en er een gezellige dag van maken.
Een mooie wing is niet lelijk ....... John-Boy

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door Devoraz » 17 apr 2012, 14:42

Ik werd vroeger, wanneer ik aan mijn Zündapp aan het sleutelen was, al door bepaalde buurtbewoners als 'motorduivel' bestempeld.

Helaas kan ik niet zelf meerijden, maar ik ga wel met een vriend en onze vrouwen langs de route staan om de tocht te bekijken. Hopelijk dat we volgend jaar (als het rijbewijs gehaald is) wel meerijden.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door RonalT » 17 apr 2012, 18:27

Devoraz schreef:Hopelijk dat we volgend jaar (als het rijbewijs gehaald is) wel meerijden.
Hopelijk niet, want als het dan weer nodig is heeft het niet geholpen.... :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door RonalT » 25 apr 2012, 17:12

Nog even een stukje over hoe eng Nederland aan het worden is ....
Dus misschien is het wel nodig om eens te laten zien dat we geen Hooligans op de motor zijn ofzo.

Het hele artikel is te vinden op de website van de MAG, klik op de tekst.
Die zondag (28 augustus) bleken inderdaad bij de invalswegen van Tilburg overal wegversperringen te zijn opgericht en werden motorrijders staande gehouden. Dat overkwam mij dus ook, alleen rijdend en nou niet direct de indruk makend van een ordeverstoorder, al zeg ik het zelf. Op een overigens keurige en redelijk ontspannen manier werd me naar papieren en reisbestemming gevraagd, waarna ik mijn reis mocht vervolgen. Alleen werd me wel te verstaan gegeven niet van de kortste route af te wijken en werden mijn gegevens genoteerd. Natuurlijk heb ik, op een overigens net zo keurige en rustige wijze, protest aangetekend tegen deze overbodige en discriminerende inperking van mijn rechten, maar dat maakt een instructie van de ‘driehoek’ (Burgemeester, Openbaar Ministerie en Korpschef) natuurlijk niet ongedaan en meer dan wat begripvol gemompel leverde het dan ook niet op.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
John Boy
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 okt 2011, 17:02
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Middelburg

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door John Boy » 25 apr 2012, 19:56

Ja als je dan zo'n stukje leest besef je weer hoe belangrijk een bevrijdingsrit op 5 mei is.
Nog even en iedereen op een motor word bestempeld als crimineel en mag alleen rijden met
toestemming van de overheid en op vrijgestelde wegen en dan een vooraf vastgestelde route.
Moeten we straks stiekem 's nachts in het donker gaan rijden, of ondergronds. En dan heb ik
het nog niet over achterlijke regels als lichtgevende hesjes en helmen en een verplichte APK.
Dus ik zou zeggen allemaal op de motor 5 mei en op naar Utrecht, maken we er een gezellige dag van.
Een mooie wing is niet lelijk ....... John-Boy

Gebruikersavatar
iron eagle
Berichten: 207
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Waddinxveen

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door iron eagle » 25 apr 2012, 21:16

Ik heb me in ieder geval gemeld. Vertek vanaf Den Andel te Reeuwijk :wink:
GL1100 uit 1983 (overgangsmodel)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door Devoraz » 26 apr 2012, 10:34

Hoe zit het dan met een motoragent? Is die dan straks ook ineens crimineel? Zouden ze lid zijn van de MCP (Motor Club Politie)? :twisted: :twisted:

In elk geval zullen wij (ik en een goede vriend/mede-motorrijlesnemer) de aktie steunen. We mogen dan nog geen motor rijden, maar wij zullen bij de rustplaats in Wezep komen kijken naar de hoeveel motoren die we hopen te zien. Misschien kom ik wel Wingriders tegen van het forum.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

NOL
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2012, 18:18
Type Goldwing: GL1100

Re: 5 mei bevrijdingsrit ROTS-DHC

Bericht door NOL » 26 apr 2012, 13:44

iron eagle schreef:Ik heb me in ieder geval gemeld. Vertek vanaf Den Andel te Reeuwijk :wink:
Ja, je aanmelding kwam bij mij binnen. Ik weet niet wie de route Rotterdam verzorgt, maar wij komen niet langs Reeuwijk. Maakt niet uit verder, als je op tijd bij de afgesproken plaats staat, kan je gewoon aanhaken bij die groep. We zien elkaar in de buurten van Utreg! :D

Plaats reactie