Openingsrit 25 maart 2012

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door bertzwanen » 24 mar 2012, 23:54

Veilige en leuke rit voor iedereen die gaat rijden .
We zien elkaar vast wel op het eind punt .

Tot over een aantal uurtjes .

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door Garfield » 25 mar 2012, 08:08

wingryder schreef: Hoe laat zijn jullie daar?
Alkyone en ik zijn ongeveer om 10:00 in Andijk.

Tot straks.

en alle andere vanaf andere startplaatsen, tot op het eindpunt.

Rij voorzichtig allemaal en veel plezier.

Groetjes,
Marco.

Gebruikersavatar
motormuisje
Berichten: 218
Lid geworden op: 15 jan 2011, 23:18
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Nieuwkoop

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door motormuisje » 25 mar 2012, 09:25

Helaas, we gaan het niet redden.

Ik wens jullie een leuke en veilige openingsrit toe en tot de volgende rit!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door RonalT » 25 mar 2012, 19:58

Het was een leuke dag.
WingWesp en WingWespin hebben ons thuis opgehaald en we zijn naar rustplaats "Labbegat" gereden waar we afgesproken hadden met Bert&Diana. Ook TaxiAd had deat gelezen en die was daar ook. Gezamenlijk zijn we verder gereden, nadat de dames geplast hadden.
We waren om kwart voor tien in Oss waar het al gezellig druk was. Antoon, Diny en Pieter waren er ook al. Na inschrijven een bakje koffie en links en rechts een praatje zijn we om half elf vertrokken om de Openingsrit te gaan rijden.
Pieter was onze routeleider en Antoon, Ad, Diny, Bert, Wim en ik volgende.
I het begin was het mistig en koud, maar langzaamaan won de zon en werd het warmer. Via leuke weggetjes in het rivierengebied zijn we via Empel, Zaltbommel, Geldermalsen en Maurik naar Rhenen gereden waar we de laatste der grote rivieren zijn overgestoken.

In Rhenen hebben we geluncht en na anderhalf uur kon de weg worden vervolgd. Leuke weggetjes over de Utrechtse Heuvelrug vielen ons ten deel, maar we zijn ook door kleine dorpjes gereden. Veenendaal, Amerongen, Wijk bij Duursteden, Doorn en Leersum zijn er enkele van.
Om half vier waren we ineens in Renswoude, we kwamen namelijk uit Noordelijke richting het dorp binnen. En daar was ik nog niet eerder geweest.
Even rondgekeken, koffie gedronken, links en rechts een babbel gemaakt. Werd nog aangesproken door Fikkie die mijn kop herkende van de foto hiernaast. Leuk altijd zo'n gesprekje, vooral om de gezichten van de mensen een te zien. Heb ik er een beeld bij als men iets schrijf. (en inderdaad Fikkie die laatste opmerking was een geintje)....
Op het moment dat we weg wilde gaan stond Ron(Goos) nog net even bij ons.

Om half vijf arriveerde een delegatie uit Noord Holland, die we gastvrij ontvangen hebben. dus nog meer babbeltjes links en rechts, nog meer koffie....

Iets na vijven zijn we samen met de Brabanders weer weg gereden. Via een binnendoor route richting Utrecht. Daarna de A27 op waar we afscheid hebben genomen van de Tilburgers (die de A2 op zijn gegaan).
Met Bert en Wim verder, nog een beetje tussen de file door en plots zag ik Meerkerk (sorry Bert) op de borden staan. Daar zijn Wim en ik de N214 op gegaan richting Dordrecht. Nog even lekker een stukje 'weg van de snelweg'.
Nog even door Giesen-Oudekerk en Giesendam naar Dordrecht en via de N3 - A16 - Moerdijkbrug - A17 - A59 en A29 naar Dinteloord.
Daar zwaaide Win en Sjannet nog even en thuis stond de wok met pilaf al klaar op het gas.

Het was de perfecte openingsrit voor een heel mooi seizoen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door Rongoos » 25 mar 2012, 20:04

Ook hier weer thuis na een lange dag. 0800 uur afgsproken met Bertjuh en zijn vrouwtje en met zijn 3en naar Andijk gereden.
Koffie cake en een hoop praatjes later zijn we met een leuke groep van een stuk of 10 wings vertrokken.
Het begon koud en mistig, maar bij de eerste rustplaats brak het zonnetje door en liep het langzaam op tot een aangenaam temparatuurtje.
Prachtige tocht, en een hele gezellige dag gehad. bij elkaar uit en thuis toch 385 km gereden. Voor iedereen die in onze groep zat, bedankt ik vond het heel gezellig
en hopelijk snel tot de volgende keer.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door wingryder » 25 mar 2012, 20:54

Rongoos schreef:Ook hier weer thuis na een lange dag. 0800 uur afgsproken met Bertjuh en zijn vrouwtje en met zijn 3en naar Andijk gereden.
Koffie cake en een hoop praatjes later zijn we met een leuke groep van een stuk of 10 wings vertrokken.
Het begon koud en mistig, maar bij de eerste rustplaats brak het zonnetje door en liep het langzaam op tot een aangenaam temparatuurtje.
Prachtige tocht, en een hele gezellige dag gehad. bij elkaar uit en thuis toch 385 km gereden. Voor iedereen die in onze groep zat, bedankt ik vond het heel gezellig
en hopelijk snel tot de volgende keer.

Yo wingers,

Ook ik ben weer thuis, en ook ik vond het een gezellige dag.
al met al toch weer zo'n 400 km getuft, maar ik heb er geen spijt van.
Het was perfect, mooie rit, mooi weer en weer een hoop bekenden gezien.

Tot de volgende keer.

Groet,

Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
Bertju
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 nov 2006, 15:00
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door Bertju » 25 mar 2012, 20:59

Hallo allemaal,

Wij hadden vanmorgen afgesproken met Ron bij het Essotankstation in Velserbroek. Toen wij daar om acht uur kwamen had Ron net de nodige liters getankt en gingen we op weg naar Andijk. Rond negen uur stonden bij Sturgis al diverse motoren te glimmen, hun berijders te glunderen en konden we iedereen even een hand geven die we al lang niet meer hadden gezien vanwege 'de winterstop'.

Natuurlijk hebben we ook de reverse-trike bewonderd die als een pronkstuk midden in de zaak stond. We kunnen hier altijd nog over nadenken als we niet meer solo zouden kunnen rijden. Verder was er zoals gewoonlijk koffie, thee en cake die er bij iedereen wel inging na een ritje in de ochtendmist en kou. Pieter en Linda, vriendelijk dank voor de gastvrijheid.

Tegen half elf werd er bedacht tocht maar eens aan de toertocht te beginnen en zo reden we met 10 motoren over de dijk richting Lelystad. Via allerlei binnenwegen kwamen we terecht bij een restaurant wat dicht leek (het was er behoorlijk stil) maar navraag leerde dat de deuren net opengingen en we konden op het buitenterras plaatsnemen waar het zonnetje inmiddels scheen. Nou daar had een ieder wel oren naar. Koffie en thee smaakten goed.

Daarna werden de motoren gestart om onze rit via dijkjes en bossen te vervolgen. De tweede stop was bij een gelegenheid waar we zonder reservering niet op het voor- of achterterras terechtkonden. Er was een groep die binnen zou eten, buiten bleef zitten, men kon niet binnendoor in het gebouw het buitenterras bedienen en de groep die gereserveerd had was nu buiten.....?? kortom een heel warrig verhaal met veel verontschuldigingen, die samen langer duurden dan het opnemen en brengen van de bestelling. Binnen no-time zat iedereen achter een hapje en een drankje en het smaakte best.

De goldwings werden weer van hun parkeerplek gehaald en de tocht ging via (nog steeds) binnenwegen naar BB, waar nog meer forumleden aanwezig waren die we een tijd niet hadden gezien/gesproken. Het was jammer dat we zo laat aankwamen (half vijf) want nu was er weinig gelegenheid om even 'bij te beppen', er waren ook leden die van ver kwamen en op dit moment graag aan de terugreis wilden beginnen. We moeten het bijkletsen maar bewaren voor de volgende keer.

Samen hebben we nog even gekeken bij (verschillende) aanhangertjes. Of dit wat gaat worden moeten we nog even bekijken. We hebben in ieder geval ons licht hierover opgestoken en informatie meegekregen.

Wij hebben een heerlijke dag gehad, de toertocht was mooi in het bijzonder de Veluwé en de dijkjes in Overijssel. Verder willen we iedereen bedanken die mee is geweest (en ook mensen die bij Sturgis waren en niet meegingen), zodat het daardoor een gezellige dag is geworden!

Tot de volgende toerrit,
Groeten, Bert en Hanneke.
Wing Of The Road

Bert: GL1500 SE
Hanneke: Het is een blauwe met 1 antenne en 3 wielen.

Gebruikersavatar
alkyone
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1398
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:11

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door alkyone » 25 mar 2012, 21:18

Ook wij zijn na een geweldige dag weer thuis.
Net op tijd blijkt want om 19:45 is de buurt afgesloten omdat er waarschijnlijk een projectiel uit de tweede wereld oorlog is gevonden.
Afbeelding
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... in-Alkmaar" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder iedereen bedankt doe het vertrouwen had om achter ons aan te tuffen.
Wetende dat ik niet goed op de Garmin ben.

Verder hou ik nu mijn mondje want ik had vanmiddag begrepen dat ik zo als forum lid geroyeerd kan worden.

groet Martin en Els

Bert en Hanneke

Kom maar langs en je kan de kar zo bekijken en eventueel voor dit jaar meenemen op vakantie.
Ben er enkel nog niet uit of ik er dikke bandjes onder zet.

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door bertzwanen » 25 mar 2012, 21:44

Aan ieder die met ons de dag gedeeld heeft Bedankt .
Het was een gezellige en mooie dag .
En de route was ook leuk in elkaar gezet .
En dat ik even verkeerd reed dat was uit woede ik had net van tevoren even spiegeltje , spiegeltje gedaan met een auto :evil: :evil: (de Kl**Z*K )
Maar goed weer tot bezinnig gekomen zag ik niemand meer voor me :shock: Alleen Wim reed nog achter me ? en de Garmin gaf ook geen route meer aan .
Gekeerd en daar stond Ronald en een beetje verder de rest van de groep .
Gelukkig was ik niet echt boos op die man in zijn auto :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door appieabc » 25 mar 2012, 22:29

als dit daggie de toon zet voor dit jaar zeg ik 8) KOM MMAAR OP MET DIE ZOMER wereld dag gehad ,
we hebben het afgedwongen dat aan de andere kant van de dijk de zon ging schijnen.
smaakt naar meer en we zijn ook nog een heeel aardige meneer tegen gekomen hij heet geloof ik oom ronalt :?: maar jullie mogen ronalt zeggen.
die mij vertelde dat ik een vrij unieke 2620 heb mischien neemt hij mij in het ootje (na hij stuurt me wel steeds de vekante keer opdus :?: :?: )

ik ga toch fff naar kunst :P en kiesch mishien heb ik wel eerder een andere wing als dat ik dacht :P :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
harstikke bedankt :lol: gauw tot ziens . appie abc

Gebruikersavatar
appieabc
Berichten: 1026
Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
Type Goldwing: GL1500
Locatie: amsterdam

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door appieabc » 25 mar 2012, 22:45

nou ga effe martin en els bellen dan vinden ze die ooo aaaa zo teminste als het een elecrtronies ding is en ik zie nog zo gggeeeeeen bommetje
sterkte m en e en als je voortaan weer wat op het strand vind l....laten liggen .
appie abc

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door Robin » 25 mar 2012, 23:18

alkyone schreef:Ook wij zijn na een geweldige dag weer thuis.
Net op tijd blijkt want om 19:45 is de buurt afgesloten omdat er waarschijnlijk een projectiel uit de tweede wereld oorlog is gevonden.
Dat is ook wat... :shock:

Bij ons had de brandweer dit weekend hele andere problemen... :P
Afbeelding
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=19209" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2321
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door Rongoos » 25 mar 2012, 23:36

Goh, wat maken jullie toch allemaal spannende dingen mee zeg.
Ik kwam thuis en zag Ajax winnen van PSV. Ik maak nu geen vrienden maar ik zeg joehoe :lol:
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
Robin
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 754
Lid geworden op: 21 aug 2011, 17:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Goes, Zeeland
Contacteer:

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door Robin » 25 mar 2012, 23:41

Nou dan heb je toch ook iets heel ongewoons meegemaakt?!! :mrgreen: :mrgreen:

Groeten, Robin
Winggroeten, Robin
GL1500 Aspencade 1989
"Gone with the Wing"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Openingsrit 25 maart 2012

Bericht door RonalT » 25 mar 2012, 23:43

Rongoos schreef:Ik kwam thuis en zag Ajax winnen van PSV. Ik maak nu geen vrienden
Vriend .... dacht je dat het mij wat uitmaak wat Ajax of PSV of DIVO doen??? Nee hoor, wij hebben een hele leuke dag achter de rug en daar gaat het toch om!!! :wink:

Ik kan dit gewoon roepen omdat voetballen mij niets zegt. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie