toeren pirineeen

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

toeren pirineeen

Bericht door joeggen » 04 jan 2012, 13:57

Hoi, ik wil deze zomer met wat kennissen een toertocht maken rond Frankrijk, ik wil eigenlijk ineens doorstampen naar Marseille en van daar via Monaco naar Bordeau.
Nu heb ik daar zelf jaren rondgereden met een vrachtwagen maar daar kom je natuurlijk niet mee op de mooie wegen die je met een motor wel kunt bereiden.
Heeft mischien iemand een route in zijn bestand die mooi is om met een paar man te toeren, ik zou me verheugen op elke bruikbare routebeschrijving die me aangegeven word, alvast bedankt, Jos.
En oh ja, weet niet of het relevant is maar ik heb geen navigatie en weiger dit ook te gebruiken op de motor!!!, want daar waar de weg weg is zoeken we een andere weg tot deze weer weg is........ :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13417
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: toeren pirineeen

Bericht door RonalT » 04 jan 2012, 16:22

Ik weet niet wat je onder een toertocht versta, maar Marseille is 1161km en als je dan over "mooie wegen die je met een vrachtwagen niet maar met een motor wel kunt bereiden" wilt gaan ben je al gauw 22 - 24 uur onderweg.
M.i. een afstand die je niet "ineens kan doorstampen".

Of je moet vooral autowegen willen rijden want dan kan je het in 12 uur rijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: toeren pirineeen

Bericht door highlander » 04 jan 2012, 16:35

Ik denk dat hij bedoeld aoutosnelweg tot Marseille, en dat is te doen.
Vandaar kun je inderdaad al een mooie rit maken richting monaco, enz.

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door joeggen » 04 jan 2012, 18:32

highlander schreef:Ik denk dat hij bedoeld aoutosnelweg tot Marseille, en dat is te doen.
Vandaar kun je inderdaad al een mooie rit maken richting monaco, enz.
Dat bedoel ik ja, ik wil graag de bergen tussen Marseille en bordeau gaan bekijken, en dat gaat heel goed op de "bonnefooi"maar vroeg me af of er iemand is die daar een beetje bekend is ivm kampeer gelegenheden en mooie wegen die wat verder van de doorgaande routes liggen.

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door Stephan » 04 jan 2012, 20:47

Als je je navigatie zet op vermijd snelwegen kom je al een heel eind.
Ik heb even heel snel gekeken van Oost naar West vanaf Perpignan (klein foutje kan dus)
N 116
N 320
N 20
N 22
D 618 - D17
D 44
N 125
N 270 (Spanje in)
N 141
D 618 (Frankrijk in)
D 919
D 929
D 918
D 913 - D 12
D 913
D 821

Dan kom je uit in de buurt van Lourdes ben je al een aardig eindje, onderweg zijn er campings zat en anders even het kampeerboek van de ANWB erbij

Stephan 8)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Karin

Re: toeren pirineeen

Bericht door Karin » 04 jan 2012, 21:20

Stephan schreef:Als je je navigatie zet op vermijd snelwegen kom je al een heel eind.
joeggen schreef:En oh ja, weet niet of het relevant is maar ik heb geen navigatie en weiger dit ook te gebruiken op de motor!!!, want daar waar de weg weg is zoeken we een andere weg tot deze weer weg is........ :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door Stephan » 04 jan 2012, 21:28

Sorry iets te snel gelezen :lol: :lol: :lol: :lol:

Stephan 8)
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

http://www.fotolens.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: toeren pirineeen

Bericht door bertzwanen » 04 jan 2012, 22:36

:lol: :lol: Ja Stephan er ontgaat Karin niets .
Ons Karin was de eerste waar wij een pb van kregen ivm postcode loterij :shock: Juist het was 4834 .. in Breda .
Alleen wij hebben al zeker 10 jaar geen lot meer :( we hadden er altijd 3 :x

Maar voor Joegen

Jos ik heb wel een aantal ritten richting en in de pyreneeen .
Zodra het weer voor iedereen beter is zien wij elkaar toch dus dat is al snel denk ik ?
Het is een heerlijk gebied zoals zovelen in europa :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door joeggen » 04 jan 2012, 23:07

Mmmmmm, tja, alleen daarom hou ik nog een postcodelot aan he !!!!! oh wat jammer.
Maar inderdaad, de wing staat al weer bijna in volle glorie te blinken achterom, als ik de timmerman nou ook eens zover kon krijgen me die twee maanden geleden tweedelige voordeur erin te zetten dan kon ik waarempel ook weer met de motor naar buiten,...haha.
Maar over uiterlijk een maandje moet alles klaar zijn en dan spreken we eens wat af he. :D

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door WingMan84 » 05 jan 2012, 08:12

joeggen schreef:Mmmmmm, tja, alleen daarom hou ik nog een postcodelot aan he !!!!! oh wat jammer.
Maar inderdaad, de wing staat al weer bijna in volle glorie te blinken achterom, als ik de timmerman nou ook eens zover kon krijgen me die twee maanden geleden tweedelige voordeur erin te zetten dan kon ik waarempel ook weer met de motor naar buiten,...haha.
Maar over uiterlijk een maandje moet alles klaar zijn en dan spreken we eens wat af he. :D

Hey Jos, wanneer je extra handen nodig hebt, ben meestal toch thuis, geef gerust een belletje.... Des te eerder kun jij ook weer de zeilen bijzetten.... 8) 8)

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6766
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: toeren pirineeen

Bericht door De Motormuis » 05 jan 2012, 10:03

JadKenJay schreef:

Hey Jos, wanneer je extra handen nodig hebt, ben meestal toch thuis, geef gerust een belletje.... Des te eerder kun jij ook weer de zeilen bijzetten.... 8) 8)

Nou Wil, als jullie snel worden, vandaag kun je de zeilen wel gaan gebruiken. Wind genoeg :!: :!: :lol: :lol: :lol:


Groeten,

Wil
De Motormuis.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
joeggen
Berichten: 613
Lid geworden op: 09 aug 2011, 16:53
Type Goldwing: GL1200
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door joeggen » 05 jan 2012, 12:00

ik weet niets van zeilen maar met dit weer laat ik die zeilen liever in het ruim liggen geloof ik, maar Wil bedankt voor het aanbod, ik ben nu bezig met het corbinzadel een flinke poetsbeurt te geven en als dat klaar is rest eigenlijk alleen nog maar een proefritje om te kijken of mijn aanpassingen in de kleppendekselbouten het houden en of de olie binnen blijft.
Het meeste werk moet door de timmerman gebeuren om mijn voordeur groot genoeg te maken zodat de motor er ook weer door naar buiten past, want om hem binen te zetten heb ik de valbeugels en de spiegels moeten verwijderen he, en dat ben ik nu niet meer van plan, maar die timmerman vind het te slecht weer ,( de zeikerd)....
Beetje wind en regen en ze willen niet meer werken!!!!!!!! :P :P :wink:

Gebruikersavatar
Marcel k
Berichten: 106
Lid geworden op: 27 aug 2011, 18:01
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: toeren pirineeen

Bericht door Marcel k » 05 jan 2012, 12:25

joeggen schreef:ik weet niets van zeilen maar met dit weer laat ik die zeilen liever in het ruim liggen geloof ik, maar Wil bedankt voor het aanbod, ik ben nu bezig met het corbinzadel een flinke poetsbeurt te geven en als dat klaar is rest eigenlijk alleen nog maar een proefritje om te kijken of mijn aanpassingen in de kleppendekselbouten het houden en of de olie binnen blijft.
Het meeste werk moet door de timmerman gebeuren om mijn voordeur groot genoeg te maken zodat de motor er ook weer door naar buiten past, want om hem binen te zetten heb ik de valbeugels en de spiegels moeten verwijderen he, en dat ben ik nu niet meer van plan, maar die timmerman vind het te slecht weer ,( de zeikerd)....
Beetje wind en regen en ze willen niet meer werken!!!!!!!! :P :P :wink:
Ik heb nog wel een motorzaag hier kunnen we de deur zo breder maken, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En een paar planken er tegen aan en het is weer dicht. :lol: :lol: :lol: :lol:
Goldwing 1100 '81

Plaats reactie