op vakantie, hoe ?

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

op vakantie, hoe ?

Bericht door sandor » 29 okt 2006, 17:13

Hallo allemaal, met het oog op een zuiderse vakantie volgen jaar zit ik met enkele vragen.
Het word (hopelijk) voor ons de eerste vakantie met de moto en we weten niet echt goed hoe deze te organiseren, zouden we bv genoeg bagage kunnen meenemen voor een dag of 14 ? of kan de bagage opgestuurd worden ?
Heeft er iemand ervaring met dergelijke dingen te organiseren?
Thanks

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

vakantie

Bericht door japie de cipier » 29 okt 2006, 17:24

beste Sandor,

ik heb je vraag gelezen, maar kan je iets specifieker wezen, WAT wil je mee nemen, en wat zou je niet kwijt kunnen,
als je naar een hotel gaat heb je alleen kleding nodig, ga je kamperen heb je even wat meer ruimte nodig, zowel voor de tent,kookgerij,enz. enz.
en waar ga je heen, wat is zuidelijk, als je lang genoeg naar het zuiden rijd ben je weer thuis.?"??:?:?:?

vr gr japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

billy

Re: toeren en rijden

Bericht door billy » 29 okt 2006, 19:22

sandor schreef:Hallo allemaal, met het oog op een zuiderse vakantie volgen jaar zit ik met enkele vragen.
Het word (hopelijk) voor ons de eerste vakantie met de moto en we weten niet echt goed hoe deze te organiseren, zouden we bv genoeg bagage kunnen meenemen voor een dag of 14 ? of kan de bagage opgestuurd worden ?
Heeft er iemand ervaring met dergelijke dingen te organiseren?
Thanks
:lol: wij hebben onder vonden dat als je je spullen in plastic zakjes steekt er heel wat meer in de koffers gaat.Op de meeste "goede"campings zijn er ook wasmachines.Maar je kan misschien wat meer uitleg geven wat je precies wil doen. :lol:

sandor
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 okt 2006, 19:23
Locatie: Kortrijk (B)

toeren en rijden

Bericht door sandor » 02 nov 2006, 07:46

Wel onze bedoeling is de volgende, we zouden volgende zomer op vakantie gaan naar zuid Frankrijk (op hotel ) en nu vraag ik mij af of we genoeg bagage kunnen laden in de wing , of we mischien beter de bagage opsturen.
Heeft iemand naam en adres van hotels waar de gw veilig is
Ik had er ook al aan gedacht om een aanhangwagentje aan te schaffen maar dit lijkt mij een dure bedoening .

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: toeren en rijden

Bericht door Antoon Aarts » 02 nov 2006, 08:41

sandor schreef:Wel onze bedoeling is de volgende, we zouden volgende zomer op vakantie gaan naar zuid Frankrijk (op hotel ) en nu vraag ik mij af of we genoeg bagage kunnen laden in de wing , of we mischien beter de bagage opsturen.
Heeft iemand naam en adres van hotels waar de gw veilig is
Ik had er ook al aan gedacht om een aanhangwagentje aan te schaffen maar dit lijkt mij een dure bedoening .
Wat moet er toch allemaal mee ?????????

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 02 nov 2006, 08:44

Ooit zelf een "hotel-vakantie" op de GW gedaan. Verbazingwekkend hoe veel je mee kunt nemen. We hadden tasjes die precies de afmeting van de koffers hadden en nog een waterdichte "plunjezak" (zie motozoom.nl) op de topkoffer. Met z'n 2en lag alle bagage in 1 keer op de hotelkamer. Qua kleding was het een beetje passen en meten, maar met de juiste keuzes ben je op alles voorbereid. Als voorbeeld: een broek met afritsbare pijpen (= korte en lange broek in één), stevige schoenen i.p.v. motorlaarzen (2 in 1).

De eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik mijn motorvakantie op dit moment liever kamperend door breng en wel met aanhanger. Het hotel doe ik hooguit nog als "een weekendje weg".

Tip: Gewoon de motor een keer inpakken en kijken wat er allemaal wel en niet in past.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 02 nov 2006, 09:32

Als het ook maar even kan opteer ik voor de "bed & breakfast" ofte "chambres d' hôtes". Vind dat zo gezellig om bij een gastgezin te vertoeven, is veel persoonlijker dan een hotel. Wat het meenemen van kledij betrfet...het uiterste minimum, immers tijdens de dag bij het toeren draag je toch steeds je motorkledij. Enkel voor s'avonds heb je wat vrijetijdskledij nodig, dus kan alles makkelijk in zij-en topkoffers.

mrproper
Berichten: 212
Lid geworden op: 23 mar 2006, 08:04
Locatie: Merksem - Belgie
Contacteer:

Bericht door mrproper » 02 nov 2006, 11:20

Heb al verschillende keren met de motor op vakantie geweest en kledij is nog nooit een probleem geweest gewoon het hoognodige meenemen alles eens inladen en je zal zien dat je nog plaats over hebt,die kan je dan nog opvullen met zaken die je toch nog graag had willen meenemen.
Had ook natuurlijk ook de waterdichte zak mee om op het bagagerek te bevestigen en daar kan meer in dan je denkt.Goede reis :lol: :wink:
GOLDWING FOR ALWAYS

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 02 nov 2006, 11:31

mrproper schreef:Heb al verschillende keren met de motor op vakantie geweest en kledij is nog nooit een probleem geweest gewoon het hoognodige meenemen alles eens inladen en je zal zien dat je nog plaats over hebt,die kan je dan nog opvullen met zaken die je toch nog graag had willen meenemen.Had ook natuurlijk ook de waterdichte zak mee om op het bagagerek te bevestigen en daar kan meer in dan je denkt.Goede reis :lol: :wink:
Niet doen...ruimte laten voor zaken die je ter plaatse wil kopen en huiswaarts nemen........zo heb ik toen we de champagnestreek hebben gedaan iedere vrije ruimte benut om flessen champagne terug huiswaarts mee te nemen :lol: :lol: :lol: , spijtig genoeg zijn ze al op, zal nog eens moeten terugkeren maar nu met lege koffers :wink: !

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Stephan » 03 nov 2006, 17:15

Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen op vakantie maar als wij met de wing op vakantie gaan (kamperen) voor drie weken zoals afgelopen jaar. Wel met een aanhanger maar dan gaat er heel veel mee. Dan komen we echt niets te kort, dus je kan best veel meenemen meer dan je denkt.

Stephan

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 03 nov 2006, 21:29

Mijn vrouw en ik gaan al jaren met de wing op vakantie en hebben altijd genoeg plek kunnen vinden voor al onze spulletjes. Zelfs voor 5 weken in Amerika. Maar er zijn ook mensen die aan een caravan nog niet genoeg hebben om alles mee te nemen. Je gaat toch ook op vakantie om een beetje te improviseren vind ik. Dan waardeer je het thuis komen ook weer :D
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 04 nov 2006, 17:42

Niks meer
Laatst gewijzigd door Goldwingpoes op 11 dec 2006, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: toeren en rijden

Bericht door RonWing » 20 nov 2006, 12:45

Hallo Sandor,
Ook even een stukje ervaring vanm mijn kant:
We (mijn ega en mijzelf) zijn afgelopen zomer 3,5 weken op de (één) motor naar Roemenie en terug getrokken ( wel in Hotels) maar alles ging in de 3 standaard koffers. Geen extra rol op de topkoffer of zo.
Ik hou ook niet zo van die hoge opbouwen, het zwaartepunt wil ik graag zo laag mogelijk houden. Maar spullen voor 3 weken moeten met wijs beleid zeker kwijt kunnen. :wink:
Ook met camping spullen redden we het met 2 personen op één motor zonder aanhanger of zijspan. Je moet het als een uitdaging zien om alles kritisch in te pakken en af en toe een wasje draaien is ook niet zo een ramp. :)
Groet Ronwing

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 20 nov 2006, 20:45

Niks te zien
Laatst gewijzigd door Goldwingpoes op 11 dec 2006, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Gebruikersavatar
RonWing
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 mar 2006, 00:52
Locatie: Helmond
Contacteer:

Bericht door RonWing » 21 nov 2006, 17:35

Goldwing poes,
Je moet u eenmaal in het leven keuzes maken :!: .
Wij hebben ook met z'n 2en op een Honda Shadow (overigens nog steeds te koop) 3 weken gekampeerd :P :P .
Kortom "waar een wil is is een weg"
groetjes
Ronwing

Plaats reactie