Voortgezette rij-opleiding VRO

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?

VRO doen?

Ja,Ik heb wel interesse als de datum mij goed uitkomt.
21
16%
Ja,Ik heb wel interesse als de datum mij goed uitkomt.
21
16%
Ja,Ik heb wel interesse als de datum mij goed uitkomt.
21
16%
Ja,Ik heb wel interesse als de datum mij goed uitkomt.
21
16%
Ja, ik rij namelijk als een natte krant.
2
2%
Ja, ik rij namelijk als een natte krant.
2
2%
Ja, ik rij namelijk als een natte krant.
2
2%
Ja, ik rij namelijk als een natte krant.
2
2%
Nee, boeit me niet.
1
1%
Nee, boeit me niet.
1
1%
Nee, boeit me niet.
1
1%
Nee, boeit me niet.
1
1%
Nee, heb ik niet nodig, ben van mezelf al erg goed.
5
4%
Nee, heb ik niet nodig, ben van mezelf al erg goed.
5
4%
Nee, heb ik niet nodig, ben van mezelf al erg goed.
5
4%
Nee, heb ik niet nodig, ben van mezelf al erg goed.
5
4%
Nee, heb ik niet nodig, heb al een beschermengel.
3
2%
Nee, heb ik niet nodig, heb al een beschermengel.
3
2%
Nee, heb ik niet nodig, heb al een beschermengel.
3
2%
Nee, heb ik niet nodig, heb al een beschermengel.
3
2%
 
Totaal aantal stemmen: 128

peter

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door peter » 25 okt 2010, 19:52

Wat ik zou willen doen is eigenlijk wat Pieter al schrijft, een toevoeging op wat je al kan dus.

Harley

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door Harley » 25 okt 2010, 20:12

Ik heb 3 maal diverse rij opleidingen gedaan bij de KNMV , de eerste was toen ik 16 jaar oud was , ik ben nu 65 jaar , dit van wegen de licentie voor het racen , en daarna nog 2 voor gevorderde , deze zijn verplicht voor je licentie , maar het mocht van mij wel zo wezen dat je toch minstens een rij opleiding van het KNMV verplicht zou moeten volgen , nadat je het motor rijbewijs hebt gehaald , dit zou een hoop ongelukken , en doden per jaar voorkomen .
Laatst gewijzigd door Harley op 23 apr 2011, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door peter » 25 okt 2010, 20:22

Hallo,

je verhaal lezend herken ik veel in wat deelnemers van onze cursus hebben. Ofwel het korte werk gaat niet zo heel soepel.

Het remmen en uitwijken met een integraal remsysteem komt tijdens een training uiteraard aan bod. Robert(instructeur) heeft op de BMW ook het integrale en bekrachtigde systeem en kan daarmee een voortreffelijke uitwijk maken. Heeft voorheen altijd Goldwing(1500) en daarna 1800 gehad en ook hiermee was het goed te doen.

Wat kunnen we jullie bieden op een dag.

Als jullie exclusief met je eigen club willen komen moet je denken aan een minimaal aantal van 10 of 12 personen.
Kom je met minder wordt de prijs per deelnemer hoger. Wij werken dan met twee instructeurs en de prijs komt dan op 50 a 60 euro per persoon. Dit is exclusief de kosten voor een lunch uiteraard.

Wij trainen in de omgeving Deurne(Brabant) waar wij een afgesloten terrein ter beschikking hebben,

Globale dagindeling:

0830 uur ontvangst en theorie Bochtentechniek en Plaats/Taal van de weg(hoe kan k het als motorrijder voor mijzelf veiliger maken in het verkeer.

Aansluitend een rit van ongeveer 50 minuten waar het geleerde in praktijk wordt gebracht

Hierna lunch bij Motel Nobis te Asten.

Daarna het zgn kortere werk(lees bijz verrichtingen)

Het rijden over obstakels(autobandje rijden)

en aansluitend remmen en uitwijken

Rond de klok van 4 uur sluiten we de dag met een evaluatie af.

Uiteraard mag je bovenstaande vermelden op je forum en zijn er verder vragen dan lees ik ze wel.
Deze kreeg ik van de motorvaardigheids training, kunnen we altijd eerst mee beginnen en in een later stadium misschien een stapje hoger :?:

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door bertzwanen » 25 okt 2010, 22:09

Chrit schreef:Ja een prijzig iest...
Voor 50 euro doe ik wel mee..voor 300 moet ik toestemming vragen!!
Hier ook :oops: :oops: ach Chrit ECHTE MANNEN geven dat toe :lol: :lol:
Tegen die tijd laat ik nog wel wat weten of Wij ???

:wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door 1500 » 25 okt 2010, 23:01

Voor 300 euro hoef ik het niet eens te vragen :mrgreen: ik weet het antwoord al :(

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door japie de cipier » 26 okt 2010, 18:36

1500 schreef:Voor 300 euro hoef ik het niet eens te vragen :mrgreen: ik weet het antwoord al :(

Groeten Pierre :wink:
Wat moet jij met mijn vrouw :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Chrit

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door Chrit » 26 okt 2010, 18:37

japie de cipier schreef:
1500 schreef:Voor 300 euro hoef ik het niet eens te vragen :mrgreen: ik weet het antwoord al :(

Groeten Pierre :wink:
Wat moet jij met mijn vrouw :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kon die van mij wel zijn!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :shock:

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door japie de cipier » 26 okt 2010, 18:42

Maar alle gekheid op een stokje, helaas is 300 boven mijn bugget, maar die van 50/60 komt beter in de buurt, als dan de datum ook nog lekker valt ben ik er voor te porren.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door 1500 » 26 okt 2010, 18:55

Nou :shock: ik maak helemaal geen geintje :twisted:

Ik ga alvast mijn zakgeld aan de kant leggen, over een half jaar kan ik ook mee dan zit ik precies op de 60 euro :mrgreen: :mrgreen:


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge
Is vandaag jarig!

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door bowser » 26 okt 2010, 18:58

En dit doe je met je eigen motor neem ik aan :( :(
Je kryg daar geen andere brommert om op te proberen :?:
groeten uit de Zeg

tsmitje
Berichten: 585
Lid geworden op: 23 feb 2009, 20:27

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door tsmitje » 26 okt 2010, 19:00

50/60 euro vind ik ook een mooie prijs.
en als het met de datum uitkomt wil ik er graag bijzijn.
dus als er meer over bekent is hoor ik het graag.
een dag lol en er nog wat mee opsteken ook kan enkel maar goed zijn.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door director » 26 okt 2010, 19:12

bowser schreef:En dit doe je met je eigen motor neem ik aan :( :(
Je kryg daar geen andere brommert om op te proberen :?:
Toen ik dit 5 jaar geleden deed had ik mijn 1200 precies één week. Het was een leerzame dag, je bepaalt zelf je grenzen en ik heb geen moment getwijfeld of ik een bepaalde oefening wel of niet zou doen.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door wingryder » 26 okt 2010, 22:03

Pieter schreef: "Bv met losse handen rijden staand, of over losliggende voorwerpen, zoals een band".

Is natuurlijk leuk hoor, maar wat voegt het toe aan mijn veiligheid en zekerheid als ik "staand " op m'n motor kan rijden?
Los handje doe ik wel eens, gewoon om mijn elsje een beetje op te jutten :D het is wel leuk als je dan de reacties ziet van mensen in een auto naast je als je dat doet met een gangetje van 120 km :mrgreen:
maar of dat nou zo slim is en zinvol om te leren betwijfel ik toch wel :shock: een losliggend voorwerp is een ander verhaal, dat kan altijd gebeuren :twisted: en als je dan weet dat je gewoon er overheen kan raggen is dat mooi mee genomen.
maar voor de rest, we hoeven niet allemaal "Ghost Rider" te zijn toch? moet je eens opzoeken op you tube, die gast is volledig maar dan ook volledig gestoord :cry: :shock:

ik heb overigens al een keer zo'n vro gedaan bij het LCVM, staat ergens hier op het forum. was erg leerzaam en leuk om te doen.
helaas kan het bij de lcvn niet meer, ga daar wel in het voorjaar een bergtraining volgen in het Taunus gebergte. Samen met een kameraad.
Als iemand nog interesse heeft, er is nog plaats. kijk maar eens op: http://www.lcvm-bergtrainingen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Groet,

Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door RonalT » 27 okt 2010, 00:53

wingryder schreef:Pieter schreef: "Bv met losse handen rijden staand, of over losliggende voorwerpen, zoals een band".

Is natuurlijk leuk hoor, maar wat voegt het toe aan mijn veiligheid en zekerheid als ik "staand " op m'n motor kan rijden?
Ik heb jaren geleden een mini-cursus zijspanrijden gevolgd (2,5 uur), daarbij moest ik door de berm rijden met het zijspanwiel en de tweede keer met een losse hand door de berm. Er werd toen verteld dat dit gedaan werd om je te laten zien dat je dat kon.
Het had geen echte toegevoegde waarde, maar je leer je grenzen kennen. Of eigenlijk leer je dat je meer kan dan je zelf weet. :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

3000
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
Contacteer:

Re: Voortgezette rij-opleiding VRO

Bericht door 3000 » 27 okt 2010, 07:23

Cursus geld is veel te hoog. 3000 euro bij deelname van 10 personen. Delen door 2instructeurs. Is 1500 euro per persoon. En dat voor een paar uur de deelnemers te laten rond rijden. Ik heb uit nieuwsgierigheid zo'n 10 jaar geleden een VRO gedaan. Vond ik toen ook al te duur. Maar ik wilde wel eens weten wat deze instruteur mij wilde bijbrengen. Deze man deedt wel zijn best. Ik reed toen al zo'n 30 jaar motor. 10 tot 15 duizend km per jaar. De dag was wel interessant. 5 deelnemers.
Sindsdien geven mijn maat en ik, eens per jaar, een dag een soort vro voor de leden van onze club, welke hier intresse voor hebben. Dit is gratis. Je moet toch iets doen voor je hobbie. Maar als je ziet hoe weinig belanstelling onze leden hierin hebben, dat hou je niet voor mogelijk. Mijn maat en ik niet in ieder geval. Diegen die wel aan deze dagen hebben deelgenomen zijn toch vol lof. En zeggen veel geleerd te hebben van onze uiteen zetting van het Hoe en Waarom je sommige dingen doet. Bv: als je niet weet waarom je een bocht op een bepaalde manier instuurt, weet je ook niet waarom je okk niet waarom die bocht niet vloeiend loopt. En dat je altijd moet corrigeren.

Plaats reactie