Noorwegen

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
goldyfan

Noorwegen

Bericht door goldyfan » 19 jan 2008, 15:34

Luitjes,

Ben van plan om dit jaar naar Noorwegen te rijden, er zijn twee opties.

1. een georganiseerde reis :?: :cry:

2. of op eigen gelegenheid. :wink:

Is of zijn er wingers die hier rijervaring hebben :?:

Gr Jan.

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden

Bericht door 1500se » 19 jan 2008, 18:49

ligt eraan wat je doel is.
Mijn pa is enkele jaren geleden naar de noordkaap geweest, met de motor. Dat was een georganiseerde trip. Alle overnachtingen, eten etc is allemaal geregeld. Het rijden daar is goed te doen.

Voordeel van een georganiseerde trip, is dat je waarschijnlijk meer ziet. Anders moet je het zelf uitvogelen, wat op zich niet minder leuk is, maar wel meer werk :) ; overnachtingen, eten....

Ligt er dus gewoon aan wat voor reisdoel je in gedachten hebt.

Ben blij dat je wer terug bent en nog steeds wingt :lol:
Hartelijke groeten van Peter.
1500 SE 6 cylinder power (soms) met zijspan.
nu met een 2720, en dubbel Bi-xenon.

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 19 jan 2008, 20:03

Moet er niet aan denken om met georganiseerde tochten mee te gaan. Je moet volgens mij veel te veel inleveren en je aanpassen aan anderen. Ik denk wel dat je inderdaad meer ziet van bijzondere plaatsen.
Noorwegen is een prachtig land voor de motorrijder. Maar let op de snelheid want de boetes zijn een veelvoud van hier in NL.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

goldyfan

Bericht door goldyfan » 19 jan 2008, 21:36

neer of minder zien heeft natuurlijk te maken met een goede voorbereiding.
Ga ook liever zelf mijn reis maken, maar hoor geluiden over soort van overnachtingshutjes :?: :?: en meer van dat soort, wellicht dat iemand hier iets van weet.

Gr Jan.

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 19 jan 2008, 22:13

Op iedere camping staan hutten (hyters als ik het goed heb)Die kun je voor een nacht huren. Erg goedkoop. De andere kosten van levensonderhoud zijn in verhouding erg duur. En met een motor kun je niet veel meenemen. Maar de mooie natuur maakt alles goed :D :D
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

lucsa
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 apr 2007, 19:45
Locatie: Tielt (B)

Bericht door lucsa » 20 jan 2008, 00:06

Wij hebben 2 reizen gedaan in Noorwegen.
De eerste reis (1993) was in het Zuiden.
Op voorhand 3 hotels geboekt (omgeving van de ferry's).
De rest zochten we ter plaatse. Enkele keren in een hut (camping of prive). Ook éénmaal in een B&B.
De tweede reis (2004) liep via Zweden en N-Finland tot aan de Noordkaap. De terugweg doorheen Noorwegen. Alle overnachtingen deden we in vooraf geboekte jeugdherbergen. Enkel 2 overnachtingen nabij de Noordkaap in een hut.
De reisverhalen:
1993
2004
Groetjes Sabien & Luc

Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 784
Lid geworden op: 17 sep 2006, 09:37
Locatie: Goes

Bericht door Stephan » 20 jan 2008, 12:28

Ook wij gaan naar Scandinavie dit jaar. Onze reis zal gaan via Puttgarden en dan de twee kleine pontjes richting Zweden via Jonkoping naar Orebro en dan verder naar Lapland waar we uiteraard bij de kerstman op bezoek gaan. De poolcirkel passeren en dan door naar de noordkaap. We hebben niets gereserveerd. We zien wel waar we terecht komen. We gaan wel met andere die de reis al eerder gedaan hebben dus helemaal wereld vreemd zullen we niet zijn. We hebben wel van tevoren en nog steeds veel gelezen en overal informatie vandaan gehaald. Dus veel reis verslagen lezen (ook die van lucsa, is een erg mooi reisverslag kun je veel uithalen).
De rit die wij in gedachten hebben zal ongeveer 9000 km bedragen. Maar we gaan dan ook 6 weken, we vertrekken de laatste week van mei en komen de eerste week van juli weer terug. We zullen voornamelijk op campings staan(echte kampeerders). Het is ook toegestaan om vrij te kamperen in Scandinavie (mits je je aan de regels houd).
We zullen proberen zoveel mogelijk zelf mee te nemen voor onze dagelijkse versnapperingen(squire aanhanger 700 liter). Wat ik wel weet van andere mensen die regelmatig in Zweden dat de inkopen voor levensonderhoud zoals eten ongeveer net zo duur is als in Nederland met uitzondering van tabak en sterke drank. In Noorwegen is het wel duurder dan bij ons.
Campings zijn er genoeg en overal staan van die hutjes die kun je best goed huren, als de sleutel nog op de deur van het hutje zit is hij vrij en kun je die huren. De prijs is verschillend varieert tussen de 25 en 30 euro per nacht. Benzine tanken is ook geen probleem overal vind je wel een pomp, dus zonder hoef je echt niet te staan. Het rijden in Scandinavie is goed te doen, wij hebben 6 weken dus zullen het rustig aan doen en niet zoveel kilometers op een dag maken. Maar er zijn er ook die flinke afstanden doen op een dag het is maar waar je voor kiest of wat je mogelijkheden zijn.
Wil je nog meer informatie kun je het altijd vragen misschien heb ik er een antwoord op.

Stephan.

goldyfan

Bericht door goldyfan » 20 jan 2008, 17:25

Luitjes,

dank jullie allemaal voor deze info, en ik zal ook de reisverhalen lezen. en veel plezier met jullie reis helaas heb ik niet zoveel tijd beschikbaar.

Gr Jan

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten