Dagtochtje Moezel op zondag.

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 01 jul 2017, 21:45

Volgende week.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door RonalT » 01 jul 2017, 21:47

....9 juli
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door peter » 01 jul 2017, 21:48

:lol: ik stond al te trappelen. Jammer volgend weekend ben ik weg. Lag nu toevallig stil met mijn kano. :lol:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 01 jul 2017, 22:06

Ik wacht op een zondag met ideaal weer, niet te warm, weinig wind en droog. Als je in de omgeving Venlo woont dan is het maar een rondje rond de kerk maar voor mij is het 800 km! :lol:
Morgen is er waarschijnlijk regen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door pieter » 02 jul 2017, 11:13

In het eerste voorstel ( 650 km ) had ik best wel zin, maar in het definitieve voorstel ( 800 km ) zie ik ( voor mij ) te weinig ontspanning zitten voor een dagtocht dus ik pas.

PS. Veel plezier gewenst samen op de overigens hele mooie route.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door RonalT » 02 jul 2017, 11:54

Cas schreef:....
Nou ja, iedere Goldwing rijder hier zal de route langs de Moezel wel kennen maar die zullen, denk ik, allemaal met die dikke machines via de snelweg naar Koblenz knallen en dan richting Trier, maar het is zo vreselijk mooi om binnendoor te rijden .... Zeer geschikte route voor grote motoren als de Goldwing maar zeker ook voor grote motorfietsen als de Suzuki Burgman 650.
....
Zeker, dat weten wij ook. Vraag het aan diegene die met ons zijn meegereden tijdens de diverse weekenden.
Autoweg alleen in het begin, want daar heb ik al zo veel binnendoor gereden. In Duitsland of voorbij Utrecht alleen autoweg als het niet anders kan.

Met het forum zijn we o.a. naar Lautenthal gereden. Van Dinteloord tot net over de Duitse grens over de autoweg gereden ca 190 km in 1u50m. En daarna alleen maar binnendoor. 330 km in 5u15m
Afgelopen jaar zijn we naar Cochem geweest. Autoweg 150 km in 1u40m en daarna binnendoor, inclusief "de worstjes" bij Fuchshofen (een stuk of 14 haarspeldjes in de K17), dat was 275 km in 5u10m
En dat zijn voor veel motorrijders al pittige ritten omdat we in Nederland niet zo gewend zijn omhoog en omlaag te rijden.


Dus ik kies voor wat minder dan een dag Moezel..... :roll:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 12:34

pieter schreef:In het eerste voorstel ( 650 km ) had ik best wel zin, maar in het definitieve voorstel ( 800 km ) zie ik ( voor mij ) te weinig ontspanning zitten voor een dagtocht dus ik pas.

PS. Veel plezier gewenst samen op de overigens hele mooie route.

Groet Pieter.
Ik heb geprobeerd om de route wat verder in te korten maar dat lukt niet, het traject langs de Moezel is 101 km en wil ik niet korter maken.
De helft van de totale afstand gaat echter over snelwegen.
Ik heb de route al 5 keer eerder gereden, op een Varadero, en inderdaad is de terugreis over de snelweg pijn lijden, zadelpijn en pijnlijke knieën, dus vaak stoppen.
Maar vorig jaar ben ik met de Varadero binnendoor naar de Pyreneeën gereden, 2 dagen achter elkaar meer dan 10 uur op de motor en daarna 3 weken lang bijna iedere dag lange tochten gemaakt door de Pyreneeën, Andorra en Spanje. Ik heb alle tochten op film staan.
Nu heb ik een Goldwing, de meest comfortabele motorfiets, dus nu moet een tochtje van 800 km toch een lachertje zijn, ik ga er in ieder geval voor. De pijnlijke knieën zullen blijven, daar heb ik altijd last van.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 12:35

RonalT schreef:
Cas schreef:....
Nou ja, iedere Goldwing rijder hier zal de route langs de Moezel wel kennen maar die zullen, denk ik, allemaal met die dikke machines via de snelweg naar Koblenz knallen en dan richting Trier, maar het is zo vreselijk mooi om binnendoor te rijden .... Zeer geschikte route voor grote motoren als de Goldwing maar zeker ook voor grote motorfietsen als de Suzuki Burgman 650.
....
Zeker, dat weten wij ook. Vraag het aan diegene die met ons zijn meegereden tijdens de diverse weekenden.
Autoweg alleen in het begin, want daar heb ik al zo veel binnendoor gereden. In Duitsland of voorbij Utrecht alleen autoweg als het niet anders kan.

Met het forum zijn we o.a. naar Lautenthal gereden. Van Dinteloord tot net over de Duitse grens over de autoweg gereden ca 190 km in 1u50m. En daarna alleen maar binnendoor. 330 km in 5u15m
Afgelopen jaar zijn we naar Cochem geweest. Autoweg 150 km in 1u40m en daarna binnendoor, inclusief "de worstjes" bij Fuchshofen (een stuk of 14 haarspeldjes in de K17), dat was 275 km in 5u10m
En dat zijn voor veel motorrijders al pittige ritten omdat we in Nederland niet zo gewend zijn omhoog en omlaag te rijden.


Dus ik kies voor wat minder dan een dag Moezel..... :roll:
Was inderdaad een domme opmerking van mij RonalT. :roll:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door pieter » 02 jul 2017, 13:12

Cas schreef: Nu heb ik een Goldwing, de meest comfortabele motorfiets, dus nu moet een tochtje van 800 km toch een lachertje zijn, ik ga er in ieder geval voor. De pijnlijke knieën zullen blijven, daar heb ik altijd last van.
Tussen 800 kilometer & 800 kilometer zit een wereld van verschil natuurlijk, je kan deze afstand met gemak in 8 uurtjes afleggen en dan hoef je nog niet eens aan het gas te draaien, en dan zal je in verhouding weinig mankeren.
Maar in dit geval zit het hem in de tijd die je onderweg bent om deze afstand af te leggen ( 12 tot 13 uur ) waarvan je de aanrijdroute en de terugreis ( +/- 400 km ) met 140 / 150 af "moet racen" om nog een beetje redelijk optijd thuis te zijn, en dan kan ik je verzekeren dat dit zelfs op wat voor wing dan ook echt geen lachertje zal zijn.
Maar het is jou uitdaging en daar moet je altijd voor gaan, dat staat als een huis.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 13:30

pieter schreef:
Cas schreef: Nu heb ik een Goldwing, de meest comfortabele motorfiets, dus nu moet een tochtje van 800 km toch een lachertje zijn, ik ga er in ieder geval voor. De pijnlijke knieën zullen blijven, daar heb ik altijd last van.
Tussen 800 kilometer & 800 kilometer zit een wereld van verschil natuurlijk, je kan deze afstand met gemak in 8 uurtjes afleggen en dan hoef je nog niet eens aan het gas te draaien, en dan zal je in verhouding weinig mankeren.
Maar in dit geval zit het hem in de tijd die je onderweg bent om deze afstand af te leggen ( 12 tot 13 uur ) waarvan je de aanrijdroute en de terugreis ( +/- 400 km ) met 140 / 150 af "moet racen" om nog een beetje redelijk optijd thuis te zijn, en dan kan ik je verzekeren dat dit zelfs op wat voor wing dan ook echt geen lachertje zal zijn.
Maar het is jou uitdaging en daar moet je altijd voor gaan, dat staat als een huis.

Groet Pieter.
Als je het nu positief bekijkt:
Ik wil binnenkort het rondje IJsselmeer mee gaan rijden, dat is voor mij zo'n 700 km en dan blijf je in eigen land.
Voor die 100 km extra krijg je het Duitse platteland, de Moezel, de Eifel en de worstenbroodjes van de beste Brabantse bakker erbij! :lol: :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door peter » 02 jul 2017, 14:23

Ook krijg na lang rijden pijn in hinten ik heb nu een andere motorbroek en dat gaat stukken beter. Geen naden of andere bultjes waar je op zit en genoeg vrijheid.
2 weken terug 1200km gereden in 11 uur met 4 stoppies, ik was het wel zat maar ben de dag erop gewoon weer gaan rijden.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 16:52

1200 km aan een stuk en dan 4 stops? Dat gaat hem voor mij niet worden, daar doe ik 2 dagen over en dan ieder uur een stop. :shock:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Wehoo » 02 jul 2017, 17:02

Cas schreef:Staat al in mijn navigatie, dan weet ik zeker (liever gezegd: dan is de kans kleiner) dat ik een afslag mis. :roll:
Voor de visuele ondersteuning. :)


youtu.be/lpTBWIBbRtY
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 18:37

Nu moet het zeker goedkomen, kan niet meer missen, alleen die regen kunnen we wel missen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 03 jul 2017, 18:48

Ik hoop zondag mijn Moezelrondje te kunnen rijden.
Vandaag de wieltjes eruit gehaald, dan kunnen er nieuwe bandjes op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie