Dagtochtje Moezel op zondag.

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Wehoo » 10 jul 2017, 20:11

Cas, ik zou het ook gedacht hebben, maar bij nader inzien is het toch anders. Het had in het ergste geval 85 euro + 1 strafpunt in Flensburg, of 70 euro + 1 strafpunt, of 10 euro gekost.

De regel is dat je voor de stopstreep moet stilstaan, je wielen mogen niet draaien en dat moet minimaal 3 seconden zijn. :idea:


youtu.be/bHLSgw2YNtQ
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 10 jul 2017, 20:49

Wehoo schreef:Cas, ik zou het ook gedacht hebben, maar bij nader inzien is het toch anders. Het had in het ergste geval 85 euro + 1 strafpunt in Flensburg, of 70 euro + 1 strafpunt, of 10 euro gekost.

De regel is dat je voor de stopstreep moet stilstaan, je wielen mogen niet draaien en dat moet minimaal 3 seconden zijn. :idea:


youtu.be/bHLSgw2YNtQ
A me hoela Wehoo, ten eerste was de tegemoetkomende bestuurder ook niet gestopt voor de stopstreep en ik maakte de kortste bocht dus ik had zowiezo voorrang ongeacht of ik wel voor de stopstreep was gestopt of niet.
Verder kost het onnodig claxonneren (niet ter afwending van dreigend gevaar voor andere weggebruikers) in Nederland 350 euro en het niet stoppen voor de stopstreep 140 euro, het is maar dat je het weet.
Normaal stop ik wel altijd netjes voor de stopstreep hoor, sterker nog, als ik geen goed zicht heb op een kruispunt zet ik de Wing altijd even stil om te voorkomen dat ik plotseling moet stoppen terwijl de Wing al in de bocht hangt, dan gaat ie dus op zijn zijkant.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door peter » 10 jul 2017, 20:56

Cas schreef: A me hoela Wehoo, ten eerste was de tegemoetkomende bestuurder ook niet gestopt voor de stopstreep en ik maakte de kortste bocht dus ik had zowiezo voorrang ongeacht of ik wel voor de stopstreep was gestopt of niet.
Verder kost het onnodig claxonneren (niet ter afwending van dreigend gevaar voor andere weggebruikers) in Nederland 350 euro en het niet stoppen voor de stopstreep 140 euro, het is maar dat je het weet.
Normaal stop ik wel altijd netjes voor de stopstreep hoor, sterker nog, als ik geen goed zicht heb op een kruispunt zet ik de Wing altijd even stil om te voorkomen dat ik plotseling moet stoppen terwijl de Wing al in de bocht hangt, dan gaat ie dus op zijn zijkant.
Ik zie aan de overkant geen stopstreep. Ook ben je verplicht om gewoon even te stoppen voor de streep. Had je dat gedaan was de auto je net voorbij geweest en had jij waarschijnlijk getoeterd. :lol: :lol: :lol:

Ik roep altijd " heb je tijd om te claxoneren heb je ook tijd om te remmen".

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door RonalT » 10 jul 2017, 21:02

Toch lijkt het of er aan de andere kant van de weg een achthoekig-stopbord te staan.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 10 jul 2017, 21:33

Korte impressie van de route tot de Moezel.

youtu.be/7rij9qTz7dM
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Wehoo » 10 jul 2017, 21:34

Er is gelukkig niets gebeurd. Het viel me alleen op in het filmpje. Vooral het toeteren roept emoties op, zodat er nog een claxonnetje van mij na kwam. Hetgeen resulteerde in het extra gas geven van de VW rijder tijdens mijn inhaalactie en mij een goodbye toezond met nog een toetertje. :lol:

Zo zie je maar dat een bepaalde vorm van (hard) geluid enige mate van agressie oproept.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Wehoo » 10 jul 2017, 21:39

Mooi filmpje Cas, de route komt me bekend voor. :D :D
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 10 jul 2017, 22:00

Ahh, was jij dat die mij zo zat op te duwen met zijn grote lichten aan? :lol: :lol: :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Marco1 » 10 jul 2017, 22:44

Leuk filmpje van een mooie omgeving.

Maar ik heb soms het idee dat het net een wedstrijd is, of lijkt dat zo op de video?
Vooral door die dorpjes, waar veel wegen van rechts zijn en waar de huizen dicht aan de weg staan.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 10 jul 2017, 23:09

Gezichtsbedrog Marco, de Gopro geeft een vertekend beeld aan de randen en wat snelheid betreft.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Wehoo » 11 jul 2017, 12:19

Cas schreef:Ahh, was jij dat die mij zo zat op te duwen met zijn grote lichten aan? :lol: :lol: :lol:
Je zult niet meer in de spotlights staan. De verlichting (dimlicht) is gemaakt. Het waren niet de bulbs, niet de zekering, niet de schakelaar, maar wel het relais.
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 11 jul 2017, 13:35

Dat is toch wel even een zoektocht geweest. :shock:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 11 jul 2017, 22:26

Langs de Moezel met Werner, Peter en Monique.

[youtube]=5Q70rWYtgGM[/youtube]
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Wehoo
Berichten: 221
Lid geworden op: 10 mei 2012, 09:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Baarlo (Baolder)

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Wehoo » 13 jul 2017, 11:37


youtu.be/_p_pneNtVdY

In het geval iemand denkt dat er te snel werd gereden. Dit was niet zo. Dit effect komt door de super-wide instelling van de actioncam. :wink:
Groet,
Werner.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Dagtochtje Moezel op zondag.

Bericht door Cas » 13 jul 2017, 12:28

Supergave film Werner, ik heb hem nog maar voor de helft gezien maar dat komt goed.
Ik zou heel graag de originele opnamen een keertje bij je willen kopiëren.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie