GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door koltd » 10 mei 2016, 21:17

Spreek vanzelf dat ik erbij ben 8-9-10 juli

Het eerste gl 1000 treffen in schoonoord
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Goldiefan » 19 mei 2016, 18:36

Super! Voor zo ver ik weet een eerste GL1000 treffen in Nederland, dat zou een historische gebeurtenis zijn! Las gisteren pas over dit evenement, jammer dat de aankondiging voor mensen als ik, die min of meer uitsluitend het GL1000 forum bezoeken voor 'technisch gebrabbel', wat verborgen staat. Ik tel slechts 5 serieuse GL1000 rijders die aangekondigd hebben om te komen. Staat genoteerd, ik schrijf niet in voor het geheel, woon min of meer om de hoek, maar ben zeker van plan om ijs en weder dienende op de zaterdag mee te werken aan een fantastisch doel: zoveel mogelijk GL1000's bij elkaar, ze verdienen het (volgens mij :roll: )

We zien elkaar, groet,

Jeroen.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2006, 15:43
Locatie: (NL)

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door stanley » 23 mei 2016, 18:16

Hoi Jeroen,

Leuk dat je even komt kijken maar weet wel dat we zaterdag een rit gaan rijden vertrek rond 10:00 en de verwachting is dat we rond 16:00 terug zijn.

O ja en even ter info er hebben zich 47 GL1000 rijders ingeschreven, inschrijvingen vanuit Engeland, Belgie en Duitsland :D :D

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Goldiefan » 23 mei 2016, 18:43

goed te horen ..... het wordt almaar inspirerender .......

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: gl 1000 treffen Schoonoord

Bericht door Wim-S » 27 mei 2016, 11:58

Kleine update er zijn nu voor dit treffen 49 inschrijvingen waaronder ook Duitse Belgische en zelfs Engelse deelnemers zullen komen
er is nog plaats op dit naar ons idee leuke evenement .

mvr Wim
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Goldiefan » 02 jul 2016, 17:33

Nog minder dan een week dus .......

Zijn er wat meer details bekend en vrij te geven over het programma? De toertocht op zaterdag?

Groet,

Jeroen.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Goldiefan » 04 jul 2016, 19:16

Bigge, wie dat ook moge zijn, op http://www.gl1000.de" onclick="window.open(this.href);return false;, geeft antwoord:

Hallo,
ich frag jetzt sicherheitshalber mal ganz doof nach, da ich hier ja ganz neu bin und mit den Gepflogenheiten nicht ganz vertraut bin. Muss man für das Treffen vorreservieren oder kann man da auch so ganz spontan mal für ein paar Stunden vorbeikommen? Ich kann eh nur Sonntag und das wäre ein nettes 2,5 Std Ausflugziel, wenn schönes Wetter ist.

Gruß
@ secco_k1

Super, auch Tages/Stundengäste sind willkommen !
Jedoch ist am Sonntag morgen schon Aufbruchstimmung, da einige nicht nur um die Ecke wohnen.
Ich würde Dir den Samstag Mittag empfehlen......da sind garantiert alle vor Ort.

Gruß Bigge

De weersverwachtingen lijken gunstig, dank voor het advies 'Bigge' 8) Ijs en weder dienende geef ik acte de présence

peter

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door peter » 08 jul 2016, 15:59

Ik kom zaterdag na 16 uur even aan. Ik ben dan met de cb836 four in Alteveer dus redelijk dichtbij. In Alteveer is een samenscholing van de cbfour club. Het is vloeken in de kerk maar ik denk dat menig Goldwingrijder ook een cb heeft gehad in zijn jonge jaren.

Afbeelding

benben
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 apr 2016, 14:17
Type Goldwing: GL1100

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door benben » 09 jul 2016, 07:16

dat word een mooi weer´s rit!!!!!
ontbijt zit al in mn kadaver......ik ga alvast een stukkie, met een ommetjuh naar schoonoord........
groet´n uut wildervank.

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Wim-S » 12 jul 2016, 13:02

https://onedrive.live.com/redir.aspx?ci ... lder%2cNEF

DE FOTOS VAN HET GL1000 WEEKEND

NR 32 is Harry Nelisse de eerste prijs
NR 51 is bigge de tweede prijs
NR 75 is Steve de pech prijs
NR 65 is de cafe racer
Laatst gewijzigd door Wim-S op 12 jul 2016, 18:11, 2 keer totaal gewijzigd.
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

Gebruikersavatar
Wim-S
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 apr 2014, 21:58
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Wim-S » 12 jul 2016, 17:53

Hallo allemaal
Het eerste GL1000 weekend georganiseerd door de Classic Wingers zit er op en het was een leuk en gezellig treffen met 43 motoren en 48 personen uit Engeland, Zwitserland, Duitsland, België en Nederland .
Ook zijn er veel kijkers langs geweest die het ouwe spul toch ook wel even wilden bewonderen jammer genoeg viel het treffen samen met verschillende andere activiteiten waaronder het forumweekend naar de Moezel en van GWCH Harry's weekend maar daarvan zijn er nog een heel stel mensen vrijdag nog even komen kijken wat de gezelligheid alleen maar liet toenemen .
Wijzelf waren maandag net terug vanuit het leuke forum weekend in de Harz dinsdag gelijk begonnen met de voorbereidingen en donderdag kwam de rest van de Classic Wingers ook drie dames waren meegekomen om mee te helpen met de voorbereidingen was ook maar goed want het is toch weer heel wat werk.
De deelnemers werd bij aankomst allemaal friet , kroketten en of frikandel aangeboden dat laatste gaf bij onze Duitse deelnemers wat verbaasde gezichten gezien hun frikadellen een heel andere smaak en vorm hebben ook kregen alle deelnemers een badge die speciaal door Harry ontworpen is voor dit treffen .
Vrijdags kwamen de eerste deelnemers al vroeg aangereden wij moesten met een paar Classic Wingers de route nog even een keertje narijden die we met de hele groep zaterdag zouden gaan rijden deze is 130 km lang en gaat door heel veel natuurgebieden en dorpjes met oude riet gedekte boerderijen .
Toen we terug kwamen waren er al veel mensen waaronder ook kijkers aanwezig en werd het al gauw gezellig druk Bert ven Es was samen met zijn vrouw Corry met de auto gekomen hij had zich wel aangemeld voor dit weekend maar was door een ontsteking aan zijn been aan een rolstoel gekluisterd maar hij moest even komen kijken veel van de aanwezigen kennen elkaar en er werd natuurlijk gelijk weer over motoren gepraat en ook al was je even komen kijken op je 1800 werd er toch met bewondering naar die duizendjes gekeken .
Om tien uur kwam de laatste Duitse deelnemer binnen en werd het al gauw erg gezellig onze Cor had zijn mengpaneel en versterker meegebracht zodat er gedanst en gefeest kon worden, om twee uur nachts heb ik de lichten maar voorzichtig uitgedaan zodat ze in de gaten kregen dat we gingen sluiten.
Zaterdagmorgen om zes uur werden we ruw uit onze slaap gerukt om dat een malloot een bommetje wilde maken in de Jacuzzi het bleek onze Aart gelijk al het water uit het bad, maar we moesten toch opstaan om voor 48 man en vrouw ontbijt te verzorgen gelukkig had Eddy zich aangeboden om mee te helpen in de keuken zodat alles gesmeerd verliep .
Om half tien stond iedereen klaar voor vertrek alleen hadden we twee uitvallers onze Engelse vriend die met zijn motor op een aanhangertje achter zijn bus was komen aanrijden wilde niet starten het was te kort dag zodat ik hem aanbood om op mijn motor te rijden, ook een hele mooie GL1000 die is verbouwd als café racer wilde niet starten deze bood ik aan om de route mee te rijden op onze GL1100 ook ik reed mee op een GL1100 bij het weg rijden kwam Benben net aangereden en ook hij mocht achteraan aansluiten zo gingen we op pad 41 duizendjes en op respectabele afstand drie Gl1100 we hadden onderweg een hoop bekijks met al dat ouwe soms wat rokerige spul.
In Annen stopten we even om te tanken en bij het weer wegrijden van dit tankstation brak van een Belgische deelnemer de koppelingskabel we hebben de motor daar achtergelaten en de berijder is bij mij achterop gestapt na eventjes te hebben doorgetrapt hadden we de rest die onder leiding van Stanley waren doorgereden ingehaald en hebben we onze schoondochter Tonny met gepast geweld van haar fiets getrokken en bij mij achterop vast gebonden zodat onze Belgische vriend op haar gele monster de tour af kon maken .
Om twaalf uur arriveerden we in het museum dorp Orvelte en werden de motoren naast eeuwenoude boerderijen geparkeerd we hadden bij het restaurant Schapendrift gereserveerd en kregen een heel terras tot onze beschikking na het eten was er nog voldoende tijd om het dorp te bezichtigen dit viel vooral bij onze buitenlandse vrienden in de smaak .
Om twee uur ging het weer verder en werd het dorp in zware rookwolken achtergelaten ook zag ik enige dames de was van de lijn afhalen maar volgens mij waren ze toch echt te laat, na nog door een heel leuk stukje Drenthe te hebben gereden waaronder Aalden, Zweeloo, Meppen en Oosterhesselen zijn we in Noord Sleen gestopt bij het hunebed voor een foto moment .
We waren even na drieën weer terug in Schoonoord daar zaten al weer vele bezoekers op ons te wachten en werden we hartelijk begroet direct de auto met aanhanger gepakt en samen de Belgische motor opgehaald bij terugkomst heeft Harry die gelijk gerepareerd en was het leed weer geleden, ook waren er voor dit treffen speciaal gemaakte prijzen te winnen de pechprijs deze ging naar onze engelse vriend Steve Taslim omdat hij helemaal uit de UK was gekomen en geen meter met zijn motor heeft gereden.
Bigge van het duitse goldwingforum die altijd het GL1000 weekend aan de Eedersee organiseert kreeg voor zijn ltd de tweede prijs als mooiste motor, zag er ook schitterend uit glom aan alle kanten maar de eerste prijs ging naar een Nederlandse deelnemer Harry Nelisse ook met een LTD was ook net zo mooi als zijn Duitse collega maar volgens onze experts de meest originele GL1000 onder deze groep motoren.
Onze vrouwen hadden zich tijdens onze afwezigheid verkleed als tiroler dames met prachtige dirndl jurkjes met leuke decolletés dus de stemming was gelijk goed ,en na een heerlijke barbecue kon er gefeest en gedanst worden de sfeer onder alle deelnemers was super en het werd een hele leuke avond .
De volgende ochtend met gelukkig schitterend weer deed voor sommige onder ons wel even pijn ( zal geen namen noemen ) maar na een stevig ontbijt kon iedereen weer op huis aan en wat ons betreft terugkijken op een heerlijk motor weekend waarin de GL1000 verbroederd .


Namens De CLASSIC WINGERS
WE ZIJN GEWOON ANDERS MAAR BEST WEL LEUK

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door koltd » 12 jul 2016, 19:22

Weer een mooi verhaal wim bedankt

Hoop dat RONALT het nu wel waardeert ?.?
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Wingnut » 12 jul 2016, 20:40

Hartelijk dank aan Wim en de andere Classic wingers voor dit mooie GL1000 treffen. Ik heb precies ervaren zoals door Wim beschreven met de mooie rondrit door dit mooi stukje Drenthe en de zeer gezellige avonden met alle internationale deelnemers en verdere goede verzorging.

Harry Nelissen
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door RonalT » 12 jul 2016, 21:33

Inderdaad, Harry. Nu ben ik bijna geneigd te zeggen "jammer dat ik geen GL1000 heb". Maar aan de andere kant heb ik genoeg werk om de 1500 in goede staat te houden. Net weer aan het knutselen geweest.

Mooi verhaal Wim en zoals we van Wim en zijn team verwachten 'super geregeld'.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Cornelios
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2016, 14:29
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Poortugaal

Re: GL1000 TREFFEN VAN DE CLASSIC WINGERS

Bericht door Cornelios » 12 jul 2016, 22:06

Geweldig verhaal weer Wim, ik zag het allemaal weer voorbij komen :D

Gelukkig hebben we de fotos nog 8)

Gr. Cor
GL1000 K2 ‘78 sinds 2016
GL1800 ‘06 sinds 2019

Plaats reactie