Tour routes maken FL.

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Tour routes maken FL.

Bericht door Chris.Wolters » 03 feb 2015, 12:56

Beste Mede Wing tourders,

Als jullie een route in elkaar zetten met welke weg types en eventuele obstakels houden jullie dan rekening?

Ik vraag dit omdat ik zelf in de Flevopolder woon en deze provincie af en toe erg mooie tijden kent zoals wanneer de bloem bollen aan het bloeien zijn.

Echter Flevoland is een plat stuk Nederland met een hoop asfalt A-en B(N) wegen en daarnaast hebben ze alleen maar wegen voor landbouwvoertuigen welke makkelijk te bereiden zijn met 4 wielen maar op twee toch enig oplettendheid benodigd.
Daarnaast weet ik dat er ook wegen zijn waarbij je op bepaalde tijden en dagen niet mag komen (alleen bestemmings- verkeer tussen 6 en 19 b.v.b.) maar deze opties zie ik nog niet in Tyre of Basecamp zitten.

Aangezien ik toch graag routes in Flevoland zou willen maken voor mezelf en jullie wil ik ook graag rekening houden met de beperkingen zoals wildroosters (Oostvaarders plassen erg mooi) of landbouwwegen (modder soms olie, troep en smal) en hierbij wil ik zo min mogelijk de A en B(N) wegen rijden deze zijn in Flevoland nog al recht en saai naar mijn mening.

Dus wat is jullie ervaring en advies in deze.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Tour routes maken FL.

Bericht door RonalT » 03 feb 2015, 17:25

Het soort wegen is niet zo belangrijk. Ik ken best mooie N-wegen waarop ik graag rijd. Als ze maar niet al te recht zijn, hier en daar wat bomen of watertjes te zien zijn. Maar ze mogen ook langs van die bollenvelden lopen zoals jij bedoel.
Wildroosters liggen ook op mooie wegen. Dus die vermijden we niet, er wordt altijd tijdig voor gewaarschuwd.

En die afsluitingen zijn ook niet zo spannend want meestal is dat om sluipverkeer tijdens files te voorkomen, dus ma t/m vr. Maar wij rijden meer in het weekend. Mocht er echt alleen bestemmings- verkeer tussen 6 en 19 mogelijk zijn, dan zal je dit soort wegen moeten vermijden. Stel dater toevallig een ijverige diender staat en die kan 25 Goldwingrijders op de bon slingeren.... da's niet leuk.

Maar mocht je iets in elkaar willen steken, dan zeg ik ... graag. Want ook in de polders kan je mooi rijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Tour routes maken FL.

Bericht door Chris.Wolters » 03 feb 2015, 17:38

Okey ik zal kijken wat ik kan doen.

Ik ken nog wel wat sluipdoorkruipdoor wegen in de polders van vroeger gefietst en gevost lol.
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

antonc
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lelystad

Re: Tour routes maken FL.

Bericht door antonc » 06 feb 2015, 19:20

Hoi Chris, zelf woon ik in Lelystad, en wij rijden met onze vriendenkring regelmatig een rondje Flevoland, daarbij houden we ons niet aan de beperkingen die jij aangeeft, zelf ben ik gebombardeerd tot ritmeester, dus iedereen gaat achter mij aan. Jaarlijks rijden we een tour met mensen met een verstandelijke beperking, deze tour wordt in 2 delen opgesplitst, want tussendoor hebben we een lunch, ik maak de route op de laptot, kijken we hem dan na, gaan we met de auto controleren, zodat we ook weten eaar we verkeersregelaars willen hebben, en de dag ervoor rij ik hem nogmaals door, om te kijken of er wegveranderingen zijn, en op zondag de officiele dag, het ene jaar in flevoland het volgende in de NOP, hou 7 juni vrij, dan kan je mee rijden
What sunlight is for flowers, is a smile for people!

Gebruikersavatar
Chris.Wolters
Berichten: 226
Lid geworden op: 09 nov 2014, 12:51
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Almere-Haven, Flevoland
Contacteer:

Re: Tour routes maken FL.

Bericht door Chris.Wolters » 07 feb 2015, 09:13

Hoi Antonc,

Leuk in welk pakket maak je die Tyre of Basecamp?

Voor welke organisatie is dat evenement dan op 18 April staat ook al zoiets gepland meen ik, en volgens mij zijn er nog veel meer van dit soort dagen in het jaar.

7 Juni staat genoteerd kan echter niets beloven ook omdat ik lange tijd niet gereden heb en net de GW heb moet ik eerst genoeg vertrouwen hebben om iemand achterop te willen nemen.
Dus eerst maar een paar keer een tour mee doen om te zien hoe het rijden in een groep ook al weer ging en of daar iets aan veranderd is.

PS. NOP is ook Flevoland............ :lol: :lol: :lol: :lol:
Candy Wineberry rode EU GL1500 Aspencade met aanhanger in kleur (1989) tweede trotse eigenaar. :D
Met Cruise Control,Imperial, Achteruit en de nieuwste variant ARZAO

antonc
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Lelystad

Re: Tour routes maken FL.

Bericht door antonc » 12 feb 2015, 17:47

Hoi Chris, ik heb mij sinds kort aangemeld bij Tyre, en daar heb ik de route in gemaakt, mijn vorige (Garmin ) is kapot gegaanen daar had een oud programma van (On Route) 2006 geloof ik, en met de support van Mapsource erachter en Open street maps, kon ik alles tot in de puntjes uitzetten en downloaden. Nu moet ik het nog uitproberen, mijn motor is op oldtimerbasis in de wegenbelasting dus 3 maanden niet rijden, ik vindt het toch geen weer ervoor, maar vanaf 1 maart mag ik weer. Ben ook lid van de MAG en ga op 28 maart naar de vergadering in de Meern, en daar gaan een aantal uit Lelystad naar toe. misschien een mooie manier om op deze korte ritjes ervaring op te doen.
Gr. Ton.
What sunlight is for flowers, is a smile for people!

Plaats reactie