Inspannende maar mooie rit naar Karinthië

Toertochten, toertips of toervragen, afspreken voor een ritje of meeting ?
Plaats reactie
wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Inspannende maar mooie rit naar Karinthië

Bericht door wardoc » 13 okt 2013, 18:36

Er zijn vershillende manieren om in Karinthië te komen met de motor.
Nou lijkt het me leuk een inspannende maar mooie rit te organiseren die vanuit Limburg via België, Luxemburg, Frankrijk en Italië de motorrijder voert naar Karinthië waarna er dus in de regio nog een paar mooie routes gereden worden.
De rit zal alleen binnendoor gereden worden en bij voldoende belangstelling zullen de accommodaties gereserveerd worden. Dit zullen voornamelijk zelf meegenomen tentjes worden of bij voldoende belangstelling andere accommodaties. Deze tour zal in principe gereden worden met een begeleider maar kan ook indicidueel gereden worden. Hangt af van de belangstelling. Uiteindelijk zal de aankomst zijn op een camping. Naar keuze kan ook een pension/hotelletje gereserveerd worden in de buurt van de camping. Voorkeur voor de rit is Juni en/of Juli . Bijzonderhden zullen binnenkort vermeld worden op de website http://www.motortour.eu" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nu is de vraag natuurlijk, wie vindt dit leuk om te doen. Tja en de terugweg is op ieder zijn eigen gelegeheid maar indien gewenst via gereserveerde overnachtingen in Duitsland.
Noot: Ik heb de route al twee keer gereden en het is zwaar, inspannend en bijzonder mooi met passages over alle cols die in de Tour de France ook gereden worden.
Nu...wie zou dit wel willen..

grt William
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Inspannende maar mooie rit naar Karinthië

Bericht door cooper » 13 okt 2013, 18:45

Klinkt heel verleidelijk!
Pffff... de zomer gaat weer veel te lang en het ter beschikking staande verlof weer veel te kort zijn. :D
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
mucha
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 aug 2011, 07:06
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Estoi. Portugal

Re: Inspannende maar mooie rit naar Karinthië

Bericht door mucha » 14 okt 2013, 20:38

Mij lijkt het wel wat.
En inspannend?
We hebben begin augustus in 4 dagen 23 passen gereden in duitsland, oostenrijk, zwitzerland, italie, zwitzerland, italie en zwitzerland.
waaronder de Kaunertaler gletscher strasse, Stelvio pas, bernina , san Bernadino en Furka om maar een paar te noemen.
In de dalen 30/35 graden en boven 5 tot 10.
Honderden motoren gezien: maar geen goldwing 1200, geen 1500 en maar 2 keer een 1800
We hebben deze tour goed volbracht en waren aan het eind........... aan het eind
Qua inspanning moet er denk heel wat gebeuren om dit te overtreffen.
Hou mij ten zeerste aanbevolen.

willy
vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van

wardoc
Berichten: 171
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Inspannende maar mooie rit naar Karinthië

Bericht door wardoc » 29 okt 2013, 13:47

Hee Willy, Mooie tour gemaakt hoor. Nou het is geen wedstrijdje hoor, maar inspannend bedoel ik ontspannend inspannend. Vooral genietend.
Ik werk nu samen met een andere operator die de rit als arrangement kan aanbieden. We werken er samen aan om iets moois neer te zetten.
De tour moet vooral zijn om lekker te rijden en te genieten. Niet van vroeg tot laat maar lekker vanaf het ontbijt tot achter in de middag.
Hou de website in de gaten http://www.motortour.eu" onclick="window.open(this.href);return false; er staat al iets meer info op maar het arrangement ansich is volop in de maak.

grt William
Sambal bij.....Rode GL 1500 Aspencade..Gids motorrijders in de Alpen

Plaats reactie