Alle Molens ... in Drenthe zijn al eens gefotografeerd.

Fotografeer je Wing samen met een molen

Moderator: pieter

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 12:53

RonalT schreef:Helaas staat ook deze niet op onze kaart. Eigenlijk wel begrijpelijk, als we de slechte staat in ogenschouw nemen.
Maar De Vlijt of Hoop van Zegen in Zuidwolde staat wel in de database.

Dus op de foto

Afbeelding . Afbeelding . Afbeelding

Afbeelding

http://www.molendatabase.org/molendb.ph ... mmer=12630
5e Molen, do 25-08

Bij deze molen zag ik bij thuiskomst pas dat RonalT hem al gedocumenteerd had, ik wil er toch nog wat plaatjes aan toevoegen, hopelijk kan hij mij dat vergeven :wink:

De voormalige windmolen

De Vlijt staat aan de Molenstraat te Zuidwolde, gemeente De Wolden, (Drenthe).
Het is een eiken, achtkantige beltmolen uit 1878, van molenmaker C.H. Schiller uit Dalfsen, riet gedekt met een vlucht van 21,70 meter.
Deze graanmolen is buiten bedrijf. En grondige restauratie is noodzakelijk, de roeden zijn gestreken.
De molen heeft wel enige landschappelijke waarde, maar doordat hij tussen lage bebouwing staat en incompleet is, niet overal goed te zien.
Sinds de verplaatsing van de gewezen Zuidplasmolen (anno 1838), deze stond tussen Nieuwerkerk aan den IJssel en Moordrecht naar Zuidwolde in 1878, is hij in het bezit gekomen en gebleven van de familie Wassens. De huidige eigenaar en molenaar is J. Wassens.
In 2004 is de molen onttakeld. Sindsdien staat hij zonder roeden.

Bouwjaar, 1878 - verdwenen (2004 onttakeld)
Type, Beltmolen.
Functie, Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.
Status, restant.

http://www.molendatabase.org/molendb.ph ... mmer=12630

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 13:02

6e Molen, do 25-08

De Wieker Meule ( 02632 )
Type, Stellingmolen, bouwjaar 1829 in De Wijk
Functie,
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... p?nummer=7

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 13:28

7e Molen, do 25-08

Deze romp van de Molen van Smit staat niet op onze molenkaart, maar maar wordt nog wel vermeld op de kaart van Drenthe, onder de noemer molenstompen nr.38

Molen van Smit ( ..... )
Type, Grondzeiler, bouwjaar 1862 in Pesse.
Funtie, Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.org/molendb.ph ... nummer=104

http://onserfgoed.eu/objecten.php?ding=1286

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 30 aug 2016, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 14:30

8e Molen, vr 26-08

Voor dit gebeuren moesten wij in Grolloo zijn, het zijn leuke molentjes om te zien, maar veel van hen zijn gewoonweg niet te bereiken met de motor, dus in dit geval was het ook gaat het niet links om dan maar rechts om.
Nadat we de kaart bestudeerd hadden en de gegevens in de navigatie geplaatst zijn we richting het desbetreffende dorp gereden, aldaar aangekomen wat info vergaard bij de plaatselijke bevolking en alras werden we richting het bos gestuurd, op een 5 splitsing Links het boswegje in rijden tot je niet verder meer kan, de brommert parkeren en verder gaan met de benenwagen.
Ik weet als geen ander dat het de bedoeling is om de molen en motor op de foto te plaatsen, maar ja hier zijn natuurlijk ook grenzen aan !!!!!!!! een Wing is nu eenmaal geen Tractor.
Omdat wij jullie dit moois niet willen onthouden heb ik voor een plausibele oplossing gekozen, en daar moeten we het mee doen. :mrgreen:

Paaltjasker Grolloërveen ( 11164 )
Type, Tjasker, bouwjaar ( 1930c ) 1986 in Grolloo.
Functie, Poldermolen.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... ?nummer=14

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
Laatst gewijzigd door pieter op 30 aug 2016, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 15:13

9e Molen, vr 26-08

Voor deze Tjasker moesten we nog meer caperiolen uithalen, op google maps gekeken waar we bij benadering moesten zijn, in een soort van S bocht de Wing aan de kant gezet want het Boeren/Bospad inrijden was geen optie.
De telefoon uit de koffer gepakt en via "Maps" maar eens aan de wandel gegaan, en ik moet zeggen de keuze om dat te doen was de enige echte optie ( zie foto's )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Na een tijdje gelopen te hebben begon ik wel een beetje te twijfelen, alles wat ik zag was struiken, bramen houtwallen en mais, maar ja uiteindelijk kreeg m'n gsmeke toch gelijk, langs een smal pad met mais zag ik de VEN opdoemen waarin de Tjasker zijn werk doet, en dit is werkelijk een van de mooiste plekjes in Drenthe die ik niet had willen missen.


Bollenveen ( 10275 )
Type, Tjasker, bouwjaar 2001 in Zeijen.
Functie, Circuitbemaling.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... ummer=1224

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 15:30

10e Molen, vr 26-08

De Wachter ( 00682 )
Type, Stellingmolen, bouwjaar 1851 in Zuidlaren
Functie, Olie & Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.

(Molendatabase) http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... ?nummer=37

(Motorendatabase) https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... 0682&id=36

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 15:54

11e Molen, za 27-08

Deze molen heb ik de binnenzijde mogen fotograferen, dit is zowat de enige poldermolen in Drenthe.

De Boezemvriend ( 00681 )
Type, Grondzeiler, bouwjaar 1871 in De Groeve.
Functie, Poldermolen.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... p?nummer=6

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 16:10

12e Molen, za 27-08

Deze molenromp staat ook niet op onze molenkaart en eveneens op die van Drenthe, de uitbater van Hotel De Koekoekshof heeft mij het adres gegeven van dit gedrocht.

D Oale Meuln / Oostereindemolen
Type, Stellingmolen, bouwjaar 1877 in Westerbork en in 1926 onttakeld.
Funktie, Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.org/molendb.ph ... nummer=109

Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 30 aug 2016, 18:26

13e Molen, za 27-08

Bij deze molen hebben Lianne ik een bijzondere ontmoeting gehad met de 86 jarige eigenaar / molenaar Jo Geerdink, er is zoveel over te vertellen en te illustreren dat ik daar even de tijd voor wil nemen, dus later meer.


Grenszicht ( 02740 )
Type, Stellingmolen, bouwjaar 1907 / 1979 in Emmer - Compascuum.
Functie, Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... p?nummer=9

Afbeelding
Afbeelding

Groet, Pieter & Lianne.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door Marco1 » 30 aug 2016, 20:12

Had ik dus toch vorige week naar mijn vader moeten gaan. Ik had een route gemaakt langs alle rode molens van Zuidoost Drenthe, om deze samen met mijn vader af te rijden. Nou hoeft dat dus ook niet meer.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 02 sep 2016, 19:53

Grenszicht take 2,

Grenszicht is een achtkantige, stelling- korenmolen in Emmer-Compascuum, die gebruikt werd voor het malen van graan. De molen heeft twee koppels blauwe, 16der (doorsnede 140 cm) maalstenen. Op een koppel zit een regulateur. Ook staat onder in de molen een door de molen aangedreven maalstoel. In de molen staat een builkist met opschrift, die aangedreven wordt vanaf de bolspil van een maalkoppel.

Verder is er sinds 2002 een museum bij de molen met onder andere schoenmakersgereedschap, een lijnzaadmolen voor het persen van lijnolie, een elektrisch aangedreven koppel met verticale stenen en een mengketel.

De imposante molen heeft een grote landschappelijke waarde.
Hij is in 1907 gebouwd door molenmaker Schulte uit Ter Apel in opdracht van J.R. Hooge. Voor de bouw zijn onderdelen van een poldermolen in Oude Pekela gebruikt. In 1974-1975 is hij gerestaureerd. De naam van de molen is ingegeven door het feit dat de molen minder dan een kilometer van de Duitse grens staat.
Het is een achtkantige stellingmolen, met riet gedekt, rustend op een stenen onderbouw. De kap is ook met riet gedekt.
De wieken hebben een vlucht van 18,80 meter. De gelaste roeden zijn in 1974 gemaakt door de firma Buurma in Oudeschans. De binnenroede heeft nummer 39 en de buitenroede nummer 40.
De gietijzeren bovenas is in 1928 gegoten door H.J. Koning in Foxham en heeft nummer 283.
De kap heeft een voeghouten kruiwerk. De kap wordt gekruid (rondgedraaid) met een kruirad.
De vang waarmee de molen wordt stilgezet is een Vlaamse vang, die bediend wordt door een wipstok.
Het graan wordt geluid (opgehesen) met een kammenluiwerk.

De huidige eigenaar van de molen is J. Geerdink.

Toen Lianne en ik hier aan kwamen werden we al vriendelijk verwelkomt door de hond van Jo, op een afstandje ging het nog wel maar toen ik dichterbij kwam om een plaatje te maken, liet hij mij duidelijk merken dat ik daar eerst toestemming voor nodig had, dus dat heb ik natuurlijk uit respect voor de "waker" dan ook maar gedaan. :wink:

Nadat Jo zijn vriendje even ter logeren bij zijn dochter afgeleverd had, kon onze bijzondere ontmoeting met hem van start gaan.
Het eerste wat hij aanhaalde was dat de molen een voor Nederland weinig voorkomende vorm had, de stenen onderbouw vertrekt voordat hij een achtkant wordt vanuit een vierkant en dat heeft een van de grote voordelen dat er ontzettend veel ruimte zit in de entree van de molen, waar nu overigens een ruimte is gecreerd voor o.a lezingen, bijeenkomsten, feesten of een trouwerij.

Grenszicht ( 02740 )

bouwjaar 1907 / 1979 in Emmer - Compascuum.
Type, Stellingmolen,
Functie, Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.

https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... p?nummer=9

Afbeelding Afbeelding Afbeelding De oude as is na de renovatie ook bewaard gebleven.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nog steeds op de begaande grond is er ook een museum ingericht, in de voormalige opslagloods is van alles terug te vinden uit het verleden, er is een diversiteit aan oude gereedschappen, werktuigen, gebruiksartikelen, en brandstoffen van eierkool tot turfblok te bewonderen.

Afbeelding
Timmermans gereedschap, allerlei spook, profiel, sponning en blokshaven.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Op deze foto's zie o.a de kolen ( nootjes ) met als kleinste nummer 5 en diverse materialen waarmee het veen werd gestoken.

Afbeelding
Een slijpsteen met afkoeling van een moderne ventilator.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

GELEEFD VAN DE WIND, dat is de lijfspreuk van Jo Geerdink, en dat is een waarheid als een koe, want het waren niet alleen de wieken van de molen die zorgde dat er brood op de plank kwam !!!!

Jo was een echte ondernemer, buiten het molenaars bedrijf is hij ook gewassen gaan besproeien, en in 1976 heeft hij het Helikopterbedrijf Heli Holland gesticht, op het achtergelegen veld ( dat nu in gebruik is als mini camping ) had hij een start en landingshaven voor de "wiekers" aangelegd plus een soort van een bunker om de brandstof veilig in op te slaan en in de aangrenzende opslagloods was er een werkplaats gecreëerd.
Tot ver buiten de regio had hij clientèle, bijvoorbeeld in Duitsland,( Waarover deze anekdote ) toen ik Heli Holland stichtte achter de molen kwam de douane in 1976 op hoge poten verhaal halen bij mij, want !!!!!!!!! Een helikopter zo dicht bij de Duitse grens? Dat moesten wel smokkelaars zijn, ik moet zeggen hij heeft er nog steeds schik in als hij het verhaaltje verteld.

Verder bestreek het bedrijf zowat heel Nederland, dus ook Zeeland en daarover dit verhaal, als daar de gewassen besproeid werden reed Jo zelf met auto en aanhanger vol met brandstof richting Kruiningen om aldaar het veer te nemen naar de overkant om de Libelle's te gaan voorzien van "snaps", zoals ook de eerste keer, op tijd van huis gegaan om in alle vroegte het eerste veer te nemen, eenmaal daar aangekomen ( ruim op tijd ) mocht iedereen later gekomen dan hij eerder op de Pont :? , dus maar even verhaal halen dan, en daar bleek dat het antwoord net zo simpel was als zijn vraag !!!!!!! Mijnheer u kunt toch ook wel begrijpen dat u er pas als laatste op mag, om de doodeenvoudige reden, mocht er iets met uw vrachtje gebeuren schuiven wij hem zo de plomp in.

Het bedrijf bedrijf bestaat nog steeds maar is in 1980 overgedaan aan RTS van der Haring Holding BV.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

We gaan verder met het Museum deel 2, op de bovenverdieping van de graanschuur.

Alles wat we hier te zien krijgen is gemaakt door Willie Oosting, de miniatuur bouwer is een goede vriend van Jo.

Het geheel is heel natuurgetrouw nagebouwd, alles is tot in detail verzorgd inclusief interieur en inkijkjes via openingen in het dak.
Ik kan hier eindeloos over vertellen maar het is beter om de "link"' aan te klikken want daar komen de mensen aan het woord die dat veel beter kunnen dan ik.

http://www.emmercompascuum.com/de-kleine-wereld

De foto's die ik gemaakt heb van de maquette's doe ik natuurlijk wel plaatsen, de eerste serie is van Emmer - Compascuum zelf, en wel zo'n beetje recht voor de deur ( rondom Hoofdkanaal WZ )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Op de tweede serie zijn diverse gebouwen uit Oostenrijk te zien, wat ik van Jo begrepen heb is Willie hier helemaal verknocht aan en daarom heeft hij om het aangezicht te completeren er door een kunstenaar een muurschildering bij laten maken.

Afbeelding Afbeelding balustrade gemaakt van roerhoutjes.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
detail, door het dak zie je het orgel staan.

Als laatste lopen we nog ffe door de molen heen, ik doe dit met illustraties van de mooie wieker voor de overige info zie de "links" die ik toegevoegd heb.

http://www.emmer-compascuum.com/korenmolen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grenszicht

http://www.emmen.nu/nieuws/regio/436559 ... endag.html

https://prezi.com/hugu6kzlip-u/grenszicht/

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nog eens een "trappie" op

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Links & rechts vergezichten. Afbeelding en als afsluiter. Afbeelding

Nogmaals het was voor ons een bijzondere ontmoeting, met een bijzonder mens, die overigens ook heel erg geïnteresseerd was in hetgeen wij op het forum doen, daarom zei hij denk ik bij het afscheid nemen, als jullie nog eens in de buurt zijn met een motorrit laat het mij gewoon even weten dan zorg ik dat de koffie klaarstaat met een overheerlijke SPEKDIK'N ( ffe googelen ) en dat is de specialiteit van het huis.

Groetjes Pieter en Lianne.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 26 jan 2018, 10:56

Eeerste bericht, 30 Aug 2016

7e Molen, do 25-08

Deze romp van de Molen van Smit staat niet op onze molenkaart, maar maar wordt nog wel vermeld op de kaart van Drenthe, onder de noemer molenstompen nr.38

Molen van Smit ( ..... )
Type, Grondzeiler, bouwjaar 1862 in Pesse.
Funtie, Korenmolen.
Aandrijving, Windmolen.

http://www.molendatabase.org/molendb.ph ... nummer=104

http://onserfgoed.eu/objecten.php?ding=1286

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Op 24-01-2018 is de Molenstomp van De molen van Smit in Pesse is helaas geruimd.


youtu.be/V6Bvq1kD4Q4

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Molens ... in Drenthe

Bericht door pieter » 16 dec 2018, 12:22

Update; Molen van Wassens/De Vlijt of Hoop van Zegen

Eerdere berichtgeving,
RonalT viewtopic.php?f=39&t=12253#p153268
Pieter viewtopic.php?f=39&t=12253&start=30#p153849

Tonnen kostende opknapbeurt Meule van Wassens van start

Afbeelding

De Meule van Wassens in Zuidwolde wordt vanaf heden flink onder handen genomen. Met het verwijderen van de molenkap begint een grootschalige restauratie, die een jaar gaat duren.

Na het verwijderen van de kap is het kruiwerk mooi zichtbaar.
Afbeelding


youtu.be/ir7EnEzdhBA

Het is volgens Karst Breeuwsma van stichting de Meule van Wassens de hoogste tijd om de molen te restaureren. De wieken zijn er al een poosje af en de rest van het bijna tweehonderd jaar oude bouwwerk is zwaar in verval.

Monsterklus

De eerste klus was direct de grootste: het restaureren van de molenkap. Centimeter voor centimeter is de kap van de molen gehesen door de kraanmachinist en op het molenerf geplaatst. De top van de molen van 16.000 kilo wordt vervangen door een tijdelijk nooddak, dit is uiteraard nodig om de weersinvloeden van buitenaf tegen te gaan.

Om de molen weer zijn oude allure terug te geven,

Was een flinke zak geld nodig. De provincie Drenthe en de Molenstichting stellen 360.000 euro ter beschikking om de molen te restaureren. Breeuwsma: "We zijn enorm blij met het geld en dat alles zo snel in gang is gezet. Eind volgend jaar hopen we dat de molen weer in volle glorie kan draaien."

De molen was toe aan een flinke restauratie om weer te kunnen draaien. Met een zogenoemde Kanjersubsidie van 254.100 euro vanuit het Rijk en een herbestemmingssubsidie van 116.861 euro vanuit de Provincie wordt dat nu werkelijkheid.

Zorgmolen...(dit nobele streven kwam bij De Heimolen te Rucphen niet van de grond, maar hopelijk lukt het hier wel)

"De Meule van Wassens is voor Drenthe een kanjer van een monument", zegt gedeputeerde Cees Bijl van de Provincie. "Door de molen in de toekomst te exploiteren als 'zorgmolen' waar streek- en meelproducten verkocht kunnen worden door mensen met een beperking. krijgt de molen een nieuwe, toekomstbestendige functie en daarmee bestaansrecht. Herbestemming zoals we dat graag zien."

Bron, RTVDrenthe
Dagblad vh Noorden
RT
PZ


Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
harryvbr46
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Type Goldwing: GL1800

Re: Alle Molens ... in Drenthe zijn al eens gefotografeerd.

Bericht door harryvbr46 » 23 mei 2020, 16:09

Vanmiddag in Norg even deze fraaie molen bekeken.

Noordenveld in Norg (04431)

https://molendatabase.nl/nederland/mole ... mmer=04431

Afbeelding

Gebruikersavatar
harryvbr46
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10
Type Goldwing: GL1800

Re: Alle Molens ... in Drenthe zijn al eens gefotografeerd.

Bericht door harryvbr46 » 01 sep 2020, 21:37

Deze staat in Norg

De Hoop in Norg (04432)

https://www.molendatabase.nl/nederland/ ... ?nummer=22

Afbeelding

Plaats reactie