Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Fotografeer je Wing samen met een molen

Moderator: pieter

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 20 mei 2016, 17:22

Het topic dat bedoeld is voor Molennieuws en achtergrond informatie, zoals berichten van jezelf, de media of andere bronnen.

PS. Bij het plaatsen van externe berichten graag de bron vermelden. AUB


Afbeelding
Zonder vrijwilligers staat Molen De Hoop Stil.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 26 mei 2016, 19:05

Een nestje kersverse Molengidsen, met onder de geslaagden een bekend Forumgezicht.

Afbeelding
Bron, De Rucphense Bode.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 24 jul 2016, 11:01

Hallo liefhebbers,

Nadat ik deze man gesproken had wilde ik zijn site even onder de aandacht brengen, het is de site van Donald Vandenbulcke, oprichter van de "Molenbeeldbank" in België, hierin heeft hij alle molens gedocumenteerd die hij bezocht heeft in België en Nederland sinds 2001, zeker een aanrader om hem eens te bezoeken.

Ontstaan van de molenbeeldbank

In 2001 was ik op weekend in Zeeland met de officieren van de Brandweer. Het was regenachtig weer, daardoor viel ons programma in het water. We reden met de wagens van het ene dorp naar het andere en telkens kwamen we een windmolen tegen. Ik begon uit te stappen om telkens toch een foto te nemen. Zo deden we er een tiental aan. De week er op was het mooi weer en keerde ik alleen terug om er zonnige foto's te nemen van die molens en besloot ik om de volledige provincie Zeeland in beeld te brengen. Dat zou mijn hobby worden.
Een jaar later deed ik in Zeeland veel fietstochten met het doel bij de molens te komen en zo mijn collectie te laten groeien. Ook in 2002 kocht ik mijn eerste digitaal fototoestel en kon ik zo deze beelden op mijn computer plaatsen. Ik drukte van iedere molen mijn mooiste foto af op groot formaat en plaatste deze in plastieken beschermers in een grote map.

In 2003 ging ik ook fietsen in Zuid-Holland. Maar Zuid-Holland heeft heel veel molens, maar toch wilde ik deze allemaal gaan opzoeken met de fiets of de wagen. Intussen was de GPS reeds in mijn wagen aanwezig en was het gemakkelijker al die molens te vinden. Dit heeft ook in 2004 zijn beslag genomen. Zuid-Holland heeft heel veel moeilijk bereikbare molens langs wateringen en op eilandjes,maar toch ging ik door. Mijn vrouw begon ook mee te gaan en hielp bij het nemen van de notities van de molenfoto's.

Ook in West-Vlaanderen deed ik 73 molens aan, maar dit meer in het najaar.

Zo ging het verder van jaar tot jaar. Hieronder volgt een tabel van het aantal molens welke ik tot het betreffende jaar heb in beeld gebracht.

In September 2010 was ik klaar met streefdoel en heb ik alle Vlaamse- en Nederlandse Provincies in beeld gebracht. Zo is het nu een beeldbank met meer dan 2000 molens en restanten en duizenden foto's.

Ook dank aan Lieven Denewet (molenechos) die mij het idee voor de benaming van de internetsite aanbracht.

Afbeelding
Bron, Donald Vandenbulcke

http://www.molenbeeldbank.org/passie/si ... ekstpagina

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 11 jan 2017, 12:58

Voorbereiding voor het demonteren van de kerstster aan De Heimolen in Rucphen, door Toon Hendrikx en RonalT

Foto's Pieter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 11 jan 2017, 13:22

De Heimolen Rucphen, het demonteren van de Kerstster door Toon Hendrikx & RonalT Take 1 & 2

Take 1 ( Door Pieter )

youtu.be/GJ99dk06dQU

Take 2 ( Door Pieter )

youtu.be/ETrsZqKVvt8


Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 11 apr 2017, 10:35

Triest verhaal dit !!!!!!!!

Heimolen in betere tijden in 2015 toen de beoogde exploitanten nog volop mooie plannen hadden.

Afbeelding

VEILIG DRAAIEN HEIMOLEN IN GEVAAR BIJ RUCPHEN,

RUCPHEN - Erfgoedvereniging Heemschut heeft de gemeente Rucphen flink op de vingers getikt over gebrekkig onderhoud aan de Heimolen in Rucphen waardoor de veiligheid in het geding is. Een inspectie door Monumentenwacht heeft duidelijk gemaakt dat de gemeente daar, behalve aan de buitenzijde, de afgelopen jaren nauwelijks iets aan heeft gedaan. Op basis van de Erfgoedwet is zij daartoe als eigenaar wel verplicht.

De erfgoedvereniging wil van de gemeente op korte termijn opheldering waaraan vanaf 2014 de Brim-subsidiegelden zijn besteed die specifiek voor het onderhoud bestemd zijn. Het zou gaan om enkele tienduizenden euro's die de gemeente heeft opgestreken.
Uitstel van onderhoud drijven de kosten alleen maar verder op en brengen het veilig draaien van de molen in het geding, stelt de erfgoedvereniging in een brief aan het college. Een kopie van dat schrijven is in het bezit van de provincie Noord-Brabant die de subsidie verstrekt en de Rucphense gemeenteraad.

Rapport,

Het rapport van Monumentenwacht Noord-Brabant maakt duidelijk dat er nogal wat schort aan de Heimolen. Zo zijn de remmen van het bovenwiel waaraan de wieken draaien uitgesleten. Het vervangen van die remmen is een kostbaar grapje. Ook het voegwerk rond de deuren van de molen deugt niet en langs de ramen druppelt zoveel water naar binnen dat het houtwerk flink wordt aangetast.
Er zitten ook scheurtjes in de houten trap naar boven. Op die eerste verdieping is de staat van de balken en vloeren belabberd. Het touw waarmee zakken meel worden gehesen is aan hard vervanging toe omdat het gevaar bestaat dat het kan afbreken met alle gevolgen van dien.

Gemeente Rucphen,

De gemeente Rucphen zit al jaren in de maag met het kostbare onderhoud aan de twee molens. Om die reden wil de gemeente van de Heimolen, maar ook van molen De Hoop in Sprundel af. In dat laatste dorp heeft een stichting voorlopig de exploitatie van de molen op zich genomen tot 2019. Dan wordt de zaak opnieuw bezien.
De Heimolen is tussen 2010 en 2012 aan de buitenkant gerestaureerd. Ook daarvoor had de gemeente Rucphen na die klus een serieuze gegadigde voor de exploitatie.

Harrie Tak en zijn vrouw Colinda hadden grote plannen met de molen, maar na bijna vier jaar onderhandelen trok het echtpaar zich in mei 2016 terug omdat het te lang duurde voordat er overeenstemming was over de voorwaarden.
De gemeente is daardoor nog steeds eigenaar van de molen. Dat blijft voorlopig zo, want een volgende gegadigde is inmiddels ook afgehaakt. Volgens kenners staan kandidaten voor een zware opgave. Alleen al voor noodzakelijk onderhoud is maandelijks minstens duizend euro nodig.

Afbeelding

Bron, BNDESTEM

Maar of het echt zo is wagen we te betwijfelen.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door RonalT » 11 apr 2017, 12:19

Ik denk dat er wel een deel van waar is, maar het wordt behoorlijk overdreven.
Ik ben tijdens de inspectie door de monumentenwacht aanwezig geweest. De inspecteur was redelijk tevreden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 11 mei 2017, 13:26

NIEUWE EIGENAAR GEZOCHT VOOR RUCPHENSE HEIMOLEN.

Afbeelding

Wethouder Cees Evers doet oproep aan iedereen om mee te denken over toekomst

RUCPHEN,
De gemeente Rucphen zoekt een nieuwe eigenaar voor de Heimolen, op dit moment is de Rucphense molen alleen op donderdag geopend.

We hebben de hulp ingeroepen van stichting BOEI. Deze organisatie is expert op het gebied van restaureren en cultureel erfgoed. Het is namelijk heel belangrijk om de molen in stand te houden voor de Rucphense bevolking, benadrukt wethouder Cees Evers.

De molen raakte in 2000 ernstig in verval.

De gemeente kocht het Rijksmonument acht jaar later aan. In een paar jaar tijd werd de molen helemaal opgeknapt. Ook het werktuig om consumptiemeel te maken werd gerepareerd.
Daarmee werd de molen weer maalvaardig gemaakt. In 2014 lukten het vrijwilligers weer voor het eerst om graan te malen. Dat is daarna niet meer gebeurd.
Maar het is zeker weer mogelijk om dat op te pakken, geeft Evers aan.

Molenaar Toon Hendrickx laat de wieken van de Heimolen elke donderdag draaien, daarnaast voert hij kleine onderhoudswerkzaamheden uit en maait hij het gras.
Volgens hem verkeert de molen in heel goede staat en is hij is helemaal veilig. Het afgelopen jaar zijn ook nog de nodige werkzaamheden verricht. Zo liet de gemeente in 2016 een grote schilderbeurt uitvoeren. Dit jaar verscheen nog een inspectierapport van de Monumentenwacht Noord-Brabant.

Daaruit blijkt dat het merendeel van de onderzochte onderdelen van de molen de kwalificatie goed krijgt. Enkele kleine zaken moeten nog worden opgepakt. Daarbij gaat het onder meer om het verbeteren van voegwerk onder de ramen en het vervangen van een traptree. Dat pakken we uiteraard dit jaar nog op, belooft Evers.

Kleinschalige horeca

Het is de grote wens van Evers om een exploitant te vinden voor de molen. In 2016 lagen er plannen om een winkeltje en een horecatak bij de molen te openen.
In deze voorziening zouden mensen met een beperking komen werken. Op het laatste moment ketste de overname af. Op dit moment wordt er weinig met het Rijksmonument gedaan. Volgens het bestemmingsplan is het mogelijk om een kleinschalige horecavoorziening of winkel naast de Heimolen te beginnen. De molen ligt op een prachtige locatie in het buitengebied waar ook veel fietsers langskomen.
Het is een ideale plek om een terras neer te zetten en een speeltuintje. Ook kunnen er exposities worden gehouden met kunstwerken. De molen is wellicht ook een goede plek voor de VVV, filosofeert de wethouder.

Toekomstperspectief

Cees Evers wil iedereen in Rucphen oproepen om mee te denken over de toekomst van de Heimolen. In Sprundel is molen de Hoop overgegaan in handen van een stichting.

Een groep betrokken bewoners houdt zich daar actief bezig met de toekomst van de molen. Toon Hendrickx werkt ook in Sprundel als molenaar en werkt intensief samen met deze groep: Dat werkt erg goed. Je ziet dat daar ook de kosten kunnen worden gedrukt, omdat vrijwilligers daar ook mee helpen met onderhoudstaken.

Een dergelijk perspectief zou ook in Rucphen mogelijk kunnen zijn. De wethouder benadrukt dat de toekomstige exploitant er niet alleen voor staat: We willen samen optrekken. De gemeente kan in het begin een financiële bijdrage geven. De molenstichting in Sprundel krijgt in de eerste jaren ook subsidie. Het belangrijkste is dat we de molen kunnen teruggeven aan de samenleving.

Heeft u een idee of wilt u meer informatie?

Bel dan de gemeente Rucphen op 0165-349500 of mail naar gemeente@rucphen.nl.

Bron, De Rucphense Bode

Misschien is hier een uitdaging weggelegd voor 'n liefhebber/ ondernemer onder ons ???

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door RonalT » 11 mei 2017, 17:06

Misschien een motor-cafe beginnen..... :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 11 mei 2017, 19:17

Zolang het maar een Wingers café wordt kan ik er wel mee leven :lol: :lol:

Maar alle gekheid op een stokkie, het zou natuurlijk mooi zijn dat de Heimolen nieuw leven ingeblazen kreeg, want alleen op die manier blijft hij in optima forma, en zeker met jou erbij als toekomstige vrijwillige Molenaar. :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 07 okt 2017, 10:27

Afbeelding

ZONDER VRIJWILLIGERS STAAT MOLEN DE HOOP STIL

BERICHT AANGELEVERD, OP 2 OKTOBER 2017

SPRUNDEL, Je hebt een bezoek gebracht aan molen De Hoop Sprundel of je hebt er met onze molenaar of een van onze molenaars in opleiding over gesproken. Het kan ook zijn dat jij een stukje in de krant of in de Bode gelezen hebt wat er allemaal in molen De Hoop Sprundel die bijna 200 jaar oud is, gebeurt om deze volledig maalvaardige molen te laten draaien samen met onze andere molenaar(s).

Je bent misschien wel enthousiast geworden en dan wil je natuurlijk meer informatie over hoe het is om molenaar te zijn of te worden. Je komt nog eens op bezoek bij onze molen De Hoop waar je de opleiding kunt volgen als jij jou op deze molen tenminste thuis voelt.

De opleiding tot molenaar vraagt een grote mate van zelfwerkzaamheid en het molenaarswerk is zwaar, je moet fysiek of psychisch in staat zijn om onder alle omstandigheden de molen te bedienen anders kun je geen molenaar worden.

Vrijwillig molenaar,

Indien je aan de opleiding tot vrijwillig molenaar voor bv. een windmolen zoals molen De Hoop wilt beginnen dien je minimaal 16 jaar oud te zijn. De opleiding is er op gericht dat je in minimaal 150 praktijkuren, verdeeld over de vier seizoenen, alles leert wat je nodig hebt om elke windmolen in Nederland verantwoord en veilig te kunnen bedienen en te laten draaien of liever gezegd te laten malen.. Je krijgt naast praktijk ook ondersteunende theorie van alle molentypen en je doet gemiddeld drie en een half jaar over deze opleiding.

Belangstelling,

Voor meer informatie en begeleiding ben jij altijd welkom in molen De Hoop of stuur een mailtje naar molensprundel@gmail.com

BRON, http://internetbode.nl/rucphen/zonder-v ... til-306059

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 07 dec 2017, 11:56

MOLENAARSAMBACHT OP UNESCO-LIJST IMMATERIEEL ERFGOED

Afbeelding
https://www.ad.nl/politiek/molenaarsamb ... ~a0c9ccb1/

Het molenaarsambacht staat voortaan op de lijst van immaterieel cultureel erfgoed bij UNESCO.
Minister Ingrid van Engelshoven van Cultuur is trots op de toevoeging: Het molenaarschap is een prachtig ambacht dat door en door verweven is met Nederland.

Het nieuws werd vanmorgen bekendgemaakt tijdens de vergadering van het Comité van het UNESCO-verdrag in Zuid-Korea. Nederlandse molenaars zijn speciaal naar het land afgereisd om het goede nieuws in ontvangst te nemen.

Van Engelshoven is trots: "Het is fantastisch dat voor het eerst Nederlands immaterieel erfgoed is opgenomen op deze lijst. Het molenaarschap is een prachtig ambacht dat door en door verweven is met Nederland."

Uitsterven

Ooit draaiden er duizenden molens in Nederland maar sinds de negentiende eeuw zijn er veel verwoest door brand of stilgelegd. Het vak dreigde uit te sterven.
Tegenwoordig laten vijftig beroepsmolenaars en honderden vrijwillige molenaars de wind- en watermolens in Nederland weer draaien en is ook een opleiding voor vrijwillig molenaar opgezet, tot vreugde van Engelshoven.
Immaterieel erfgoed kan alleen blijven bestaan als het zich mee ontwikkelt met de tijd. Dat is precies wat de molenaars in Nederland doen. Ze hebben mooie plannen voor de toekomst.

Het is volgens de bewindsvrouw voor het eerst dat Nederlands immaterieel erfgoed is opgenomen op deze lijst. In 2012 heeft Nederland het UNESCO-verdrag ter bescherming van het immaterieel cultureel erfgoed geratificeerd. Immaterieel erfgoed bestaat uit tradities, rituelen, gebruiken en ambachten die mensen niet verloren willen laten gaan en die ze willen doorgeven aan volgende generaties.

Afbeelding
Molen De Kroon in Klarendal in Arnhem

Bron, AD

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 10 jan 2018, 17:18

Nieuwe website en zorgen over onderkomen Stichting Levende Molens

Afbeelding
Bestuursleden, Met Niek van Eekelen, ( staand 2e van links, molenaar op Molen De Hoop en De Twee Gebroeders in R,Daal & De Toekomst in Hoeven ) van Levende Molens verwelkomen een groep molenvrienden in het 'Centrum voor Molinologie'.

Het nieuwe jaar brengt voor het bestuur en de medewerkers van de Roosendaalse Stichting Levende Molens grote zorgen met zich mee. In de loop van 2018 zullen de molenvrienden op zoek moeten gaan naar een nieuw onderkomen.

Momenteel is het bezoekerscentrum nog gehuisvest in het voormalige klooster Mariadal een de Vincentiusstraat, maar dit gebouw wordt verkocht en krijgt een andere bestemming. De bewoners en verenigingen die er nu nog onderdak hebben (waaronder 'Levende Molens') zullen dus moeten verhuizen.

Gelukkig is er ook goed nieuws. Lange tijd heeft 'Levende Molens' de beschikking gehad over een eigen website, dankzij webbeheerder Aimé Smeijers uit Alsemberg ( België ). Aldus kregen de Nederlandse molenvrienden met Vlaamse hulp een plekje in de wereld van het internet. De zichtbaarheid en bekendheid van de stichting werden aldus aanmerkelijk vergroot.

Op een zeker moment heeft de webbeheerder gevraagd om van zijn taak ontheven te worden wegens gevorderde leeftijd. Zodoende werd de druk bezochte website in de loop van 2016 jammer genoeg opgedoekt. Het bestuur van de stichting heeft dit als een duidelijk gemis ervaren en is op zoek gegaan naar een ontwerper voor een nieuwe webstek. Die werd in het najaar van 2017 gevonden in de persoon van de 19-jarige Bram van Oosterhout, een enthousiaste leerling van het Zoomvliet College in Roosendaal, waar hij een opleiding 'Mediavormgever' volgt.

Wat u op deze website https://www.molencentrum.nl/ ziet is de eerste fase van de nieuwe website. Er bestaan immers nog plannen om in het nieuwe jaar een webshop te koppelen aan deze website, met name voor de verkoop van boeken en ansichtkaarten op het gebied van molens.

Voor de langere termijn staat er ook nog een beeldbank op het verlanglijstje om de unieke fototheek van de stichting over het voetlicht te brengen. De stichting beschikt immers over vele tienduizenden zeldzame foto's en oude prentkaarten van bestaande en verdwenen molens in Nederland en België.

Levende Molens beheert van de meeste opnamen ook de negatieven. De oudste hiervan zijn glasplaten vanaf ca. 1875. Een groot deel van deze fototheek is inmiddels gedigitaliseerd en via de beeldbank kunnen deze beelden in de toekomst worden geraadpleegd.

Bron, Gazet Roosendaal

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door pieter » 26 jan 2018, 14:03

Nieuwe redacteur op de Nederlands molendatabase,


Afbeelding
Ronald Troost

Is sinds deze week Redacteur bij de molendatabase,

Ronald is vrijwillige molenaar in opleiding en bovenmatig geinteresseerd in techniek van motoren.
Hij gaat de nieuwe sectie Motorendatabase van de Molendatabase invullen, en uiteraard rekenen wij hierbij ook weer op de steun van iedereen met interesse van molens in Nederland, zowel voor teksten als voor foto's.

Nieuw! Historische Motorendatabase. (27-12-2017)

Op verzoek van molenaars in den lande is de Nederlandse Molendatabase uitgebreid met een nieuw onderdeel: een database van in of bij molens geplaatste historische hulpmotoren: de Motorendatabase. Het gaat dan om bijvoorbeeld historische Thomassen of Brons diesel-, olie- of gasmotoren. Het gaat ons niet om hedendaagse electrische hulpmiddelen.
We zijn voorzichtig begonnen met een lijst van Thomassen motoren opgesteld door oud-medewerker van Thomassen, Jan Weeda. We hebben nog maar heel weinig vulling op dit moment. Om de Motorendatabase tot een waardevol document te maken vragen we molenaars (die uiteindelijk de aanleiding vormden) en motoren/molenliefhebbers in den lande om ons via de formulieren van de afzonderlijke molen teksten en foto's toe te sturen voor het vullen van deze nieuwe uitbreiding van de Molendatabase.
Bezoek hier de https://molendatabase.nl/motoren/index.php.

B.v.d.! Insturen kan als altijd via de formulieren van de molen die u kan vinden op https://www.molendatabase.nl/nederland/

Bron, Molendatabase

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

GoldWingForum
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 mei 2012, 16:44

Re: Wings en Wieken ... Nieuws en Info

Bericht door GoldWingForum » 12 feb 2018, 20:05

De Heimolen in Rucphen zo vaak in de buurt geweest en steeds maar voorbij gegaan.
Donderdag 8 Februari was een rustige dag beetje fris maar weinig wind , en ja daar was hij weer .
Elke Donderdag van 10 tot 16 uur is deze molen open voor bezoek , op een rustige dag als deze krijg je alles te zien .
Geniet van deze 6 minuten , wat ook drie uur had kunnen zijn .


youtu.be/ISQdEUXJmN8

The Heimolen in Rucphen so often in turn and always passed.
Thursday, February 8 was a quiet day a bit fresh but not very windy, and yes he was there again.
Every Thursday from 10 am to 4 pm this mill is open for visitors, on a quiet day like this you get to see everything.
Enjoy this 6 minutes.

Peter Oosterum
Via You Tube gepubliceerd op 10 feb. 2018

Plaats reactie