GWCH Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus Winterberg Sauerland

Plaats hier berichten die betrekking hebben op activiteiten van de Gold Wing Club Holland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

GWCH Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus Winterberg Sauerland

Bericht door Wingnut » 03 jun 2013, 11:15

Voor GoldWing Club Holland Leden of forum leden die GoldWing rijden maar nog geen GWCH lid zijn, maar wel eens een aan een toer evenement deel willen nemen om zo kennis te maken met de GWCH.

Afbeelding
  • Uitnodiging Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus 2013 naar Sauerland

De 3 daagse Buitenland Toer is van vrijdag 2 t/m zondag 4 augustus 2013 gaat net als in 2008 naar het Sauerland in Duitsland. Deze keer verblijven we echter in Winterberg, de bekende wintersport plaats, waar we 2 nachten zullen verblijen. De totale lengte van de toer is ongeveer 850 kilometer, met dag etappes tussen de 250 en 300 kilometer.

De start is in Siebengewald (Noord Limburg) bij de motorvriendelijke camping de Hei, van oud GWCH leden Wiel en Tony Poels. Voor deelnemers die van ver komen is er dan de mogelijkheid om op eigen kosten op camping de Hei te overnachten. Kosten zijn € 10 per persoon per nacht en ontbijt € 7.50. Ook bestaat de mogelijkheid om binnen te slapen op slaapzolder of blokhut. Voor verdere details zie site van camping de Hei:

http://www.campingdehei.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Programma Buitenland Toer 2013:

Vertrek vrijdag 2 augustus in Siebengewald, waar we meteen de Grens met Duitsland oversteken en via binnenwegen zullen toeren naar het heuvelachtige Sauerland, waar de eindbestemming Winterberg is. Hier verblijven we 2 nachten op een camping die slechts 5 minuten lopen is van de binnenstad van Winterberg en ook slechts 500 meter van hotel waar de deelnemers die binnen willen slapen kunnen overnachten.

Afbeelding

Het hotel ligt in het skigebied en is van zeer goede kwaliteit (3 sterren) en heeft comfortabele kamers met WC en Douche, sommige kamers hebben balkon.

Afbeelding

Het Hotel is verder voorzien van een zwembad en sauna.

Afbeelding

De motoren staan in de garage (beperkt) of veilig achter het hotel. In de morgen is er een uitgebreid ontbijtbuffet en er zijn ook gemeenschapsruimtes waar wat gedronken kan worden na afloop van de rit of ‘s avonds. Er zijn geen restaurant faciliteiten, maar restaurants zijn er genoeg op loopafstand en anders in het camping restaurant op 500 meter afstand.

Om een kamer te reserveren is voorinschrijving en betaling voor 4 Juli 2013 verplicht. De kosten op basis van 2 personen inclusief uitgebreid ontbijt buffet bedragen per persoon per nacht € 33 voor GWCH leden, dus € 66 voor 2 nachten. Voor 1 persoons kamer € 36 per nacht, dus € 72 voor 2 nachten. Voor niet GWCH (duo) leden bedraagt de toeslag € 9 per nacht (€18 voor 2 nachten). Voor de deelnemers die kamperen is geen voorinschrijving nodig.
Opgeven en betaling voor Hotel voor 3 Juli 2013 aan:
Jo Stevens
E-Mail: jenlstevens@home.nl
Rabo 159310199 t.n.v. Jo Stevens
Onder vermelding van Buitenland Toer (en GWCH lidnummer)

Bij geen gebruik van de gereserveede kamer, zal geen terugbetaling plaatsvinden.

Op de camping is een bar/restaurant. Winkels zijn op loopafstand in Winterberg en voor kampeerders die willen ontbijten is er een broodservice op de camping of kunnen gebruik maken van het uitgebreide ontbijtbuffet bij het Hotel (500 meter) voor € 8.50.

Afbeelding

Zaterdag 3 augustus is de rontrit (korte en lange versie) door het Sauerland met zijn prachtige bochtige wegen met de vele vergezichten over de bossen en de meren. Op deze rondrit zonder bagage door deze prachtige omgeving en bochtige wegen is het ultieme toergenot voor de GoldWing rijder. Voor de passagier die deze dag niet mee wil rijden, is het alternatief om de binnenstad van Winterberg te bezoeken. Het is wel de bedoeling dat de GoldWing rijders ook de rondrit gaan rijden, het is wel een toerweekend en geen normaal clubweekend.

Zondag 4 augustus is de terugreis en deze zal korter zijn dan de heenreis om de deelnemers die nog de nodige kilometers na aankomst in Nederland hebben te maken ook de mogelijkheid te geven op tijd thuis te zijn.

Start vrijdag 2 Augustus van 09:00 tot 10:30:
Camping de Hei
Gochsedijk 27
5833 AA Siebengewald (Noord Limburg)
Telefoon: 0485 442036

De route is alleen op GPS Garmin en kan vooraf aangevraagd worden bij Harry.Nelissen@pb.com. De aanvraag van de GPS route is tevens een vorm van voorinschrijving en alleen voor GWCH leden/GoldWing rijders die ook echt van plan zijn deel te nemen. Kun je alsnog niet deelnemen laat dit dan tevens weten via hetzelfde E-Mail adres. Dit voorkomt dat de organisatie op de startdag tevergeefs zit te wachten op een deelnemer die eventueel verlaat zou kunnen zijn, maar dan niet op komt dagen.

De toer zal 14 dagen van tevoren nog worden nagereden en 1 week voor de toer worden verzonden aan de aanvragers. Dan hebben deze nog de mogelijkheid om de route’s om te zetten naar eigen Garmin versie of andere versies zoals de TomTom en te laden op hun GPS toestel voor de start van de Toer.

Kosten:
GWCH Leden op camping in Winterberg gratis
GWCH Leden in Hotel in Winterberg, zie bovenstaande.
Niet leden (als passagier)of GoldWing rijder die (nog) geen lid is, € 18 Euro voor 2 nachten camping of als toeslag op de kamerprijs.
De Buitenland Toer staat alleen open voor GoldWing rijders of GWCH duo leden op hun eigen type/merk motor.

Organisatie en inlichtingen bij leden toercommissie:
Harry Nelissen 0478 512774, E-mail Harry.Nelissen@pb.com
Jo en Leentje Stevens 0478 542003, E-mail jenlstevens@home.nl
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

peter

Re: GWCH Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus Winterberg Sauerl

Bericht door peter » 03 jun 2013, 15:39

Ik had hem al in "mijn"agenda staan maar de vrouw trok net even een streep door mijn plannen :( Ik ben dan onderweg naar Cannes (F) de vrouw met de auto en ik schijnbaar op de motor :? Ze had zo'n opmerking van: Als jij dat ding niet bij hebt ben je toch niet gelukkig en wordt je sjagrijnig. Aangezien ik toch best wel vaak naast mijn vrouw slaap luister ik dus maar naar haar :lol: Vindt het wel jammer want dit jaar had ik meer op de rol staan maar steeds komt er iets tussendoor verd*mm{.

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: GWCH Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus Winterberg Sauerl

Bericht door Chrit » 03 jun 2013, 16:59

peter schreef:Ik had hem al in "mijn"agenda staan maar de vrouw trok net even een streep door mijn plannen :( Ik ben dan onderweg naar Cannes (F) de vrouw met de auto en ik schijnbaar op de motor :? Ze had zo'n opmerking van: Als jij dat ding niet bij hebt ben je toch niet gelukkig en wordt je sjagrijnig. Aangezien ik toch best wel vaak naast mijn vrouw slaap luister ik dus maar naar haar :lol: Vindt het wel jammer want dit jaar had ik meer op de rol staan maar steeds komt er iets tussendoor verd*mm{.

Die vrouwen toch he...Gelukkig mag je wat op vreemde motoren rond kachelen van de Directeur...hahahahaha

Ja, heb ik je al gezien op een treffen ergens??? :lol:
Groetjes
Chrit Gunther

peter

Re: GWCH Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus Winterberg Sauerl

Bericht door peter » 03 jun 2013, 17:10

Tja,..... vrouwen.... :? Ik zal maar niks neer zetten want stel dat ze het leest :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Chrit
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2373
Lid geworden op: 25 sep 2006, 20:28
Locatie: Kaulille (belgie)
Contacteer:

Re: GWCH Buitenland Toer 2013 2-4 Augustus Winterberg Sauerl

Bericht door Chrit » 03 jun 2013, 17:31

https://www.facebook.com/ParasolReizen?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn vrouw is op een cruise... Wellicht dat je die van jou dit ook eens moet gunnen!!!!????


Ja, snap je....Zwijg maar...Wellicht dat ik je weer ergens tegen kom...hahahaha
Groetjes
Chrit Gunther

Plaats reactie